באיזה תחום כדאי להתפתח?

באיזה תחום כדאי להתפתח?

היי
יש לי קרוב לשמונה שנות ניסיון בעיקר ב-c/c++ כשאפשר להגיד שבשלוש השנים האחרונות אני לא ממש מפתח דברים. הייתי רוצה לומר שאני מתעסק בבאגים חשובים אבל גם זה לא. גם לא רכשתי איזה ידע עודף על המוצר. לא ברור לי כמה שנים עוד יחזיקו אותי היות ואני לא רחוק מגיל 40. חשבתי על ללמוד לבד תחום שאולי יהי לי יותר מעניין (אפליקציות, דברים שרואים מייד ולא איזה תיקון שורה במערכת ענק) משהו שיהיה עם חסם כניסה לא נמוך מדי כדי שתהיה בזה עבודה ובקיצור שיהיה מעניין ועם אופק תעסוקתי. כמובן שאני לא יכול להקדיש לזה פול טיים כי אני עובד. חשבתי על פיתוח לסמארטפונים או טאבלטים שכן זה מאוד פופולרי. יש את c objective ויש פיתוח בג׳אווה לאנדרואיד. השאלה בהינתן הנתונים שציינתי מה עדיף? האם אני רציונלי במה שכתבתי? אוסיף שאני מעדיף משהו עם פחות לקנפג, להתקין patches ויותר מובנה בסגנון מיקרוסופט שלא צריך יותר מדי לקנפג ולעשות התאמות. אשמח לקבל תגובות.
 

GuestOfHonor

New member
קל יותר להתחיל עם אנדרואיד

זאת סביבה חינמית, אפשר לפתח על PC ולא צריך להוציא כסף על כל מיני provisions ו certificates של אפל.

באתר המפתחים הרשמי של אנדרואיד יש טוטוריאל די פשוט שאפשר להתחיל ממנו.
 
למה שלא פשוט תחליף עבודה? אתה נמצא במקום שמנוון אותך, תחפש במקומות אחרים משהו טוב יותר.

אפליקציות לאנדרואיד זה נחמד, זה הייפ כרגע וזה cool, אבל האם באמת תהיה אפקטיבי בלימוד עצמי, בערב בבית לבד בלי עזרה, כשאתה עובד ברקע במשרה מלאה? האם לא יותר הגיוני לעבור למקום עבודה מקצועי במשרה מלאה, בין אם זה באנדרואיד ובין אם זה בכל תחום אחר שתרצה?
 

צופית43

New member
לא פשוט לעבור תחום

אם אתה צובר נסיון במשהו אחד, אחכ ירצו אותך לזה וקשה לשכנע מעסיקים שיתנו לך משהו אחר.

אם יש לך טיפים בעניין אשמח לשמוע.
 

choo

Active member


 
את צודק אבל

מי יסכיםלקחת אותי להתחיל מאפס בתחום שונה? כשפניתי לחברות השמה ובמפורש ביקשתי תחום אחר שלחו אותי שוב לאותם משרות כמו המשרה שבה אני כרגע. אני פשוט מתויג. אני די מתנוון בעבודה ובכלל די נמאס לי לתחזק קוד של מערכות גדולות. אני מחפש שינוי בפרט שאני מתקרב בצעדים לגיל ה 40 . אני חושב גם אולי לא בהייטק אבל קודם כל רוצה לראות מה עוד אפשר בהייטק שכן בעבר כן נהניתי מהתכנות, יותר מבניית משהו חדש ופחות להשתלב בקוד ענק ישן. אולי משהו שאוכל פעם לפתח יוזמות משלי וזה בלי קשר אם יקבלו אותי לעבודה כשכיר או לא.
האידאלי זה כמו שהצעת פשוט ישר להתחיל לעבוד בתחום אחר, אבל מי ייקח אותי? גם אני אני מוכנה לירידה דרמטית בשכר
 

choo

Active member
מה *באמת* אתה עושה כיום בעבודה?

התיאור שלך היה בעיקר "מה לא". נסה להגיע לצד של "מה כן".
 

zaske

New member
כמה דברים

א. לעבוד על עצמך ולהפסיק עם הגישה התבוסתנית של "מי יקח אותי"
ב. לזכור שלא כל מערכת גדולה היא בהכרח משעממת ואי אפשר ללמוד בה כלום. אני עובד היום על המערכות הכי גדולה מבחינת שורות קוד ומורכבות שעבדתי עליה בעשור האחרון ועדיין אני לומד דברים חדשים.
ג. לשבת ולהתחיל ללמוד ולחרוש (כן , גם אם זה אומר להקריב הרבה מזמנך הפרטי), להתייעץ עם אנשים לגבי מה טרנדי היום, לא בהכרח באנדרואיד וכו' - אלא לנסות לראות איך אתה לוקח את מה שאתה יודע וממשיך איתו הלאה. אתה יודע c++ ? סבבה, תכנס אולי יותר לקרביים של מערכת ההפעלה שאתה עובד עליה, לכיוון של system programming ואולי אפילו לכיוון של פיתוח ברמת הקרנל ("אפילו" שזה יצריך C ).

כל מה שאני אומר לך זה אפשרי. אני עשיתי את זה בעבר כשרציתי לעשות קצת שינויי כיוון/שפה/טכונלוגיה. יש לי חבר שעבד באחת החברות שלדעתי הכי גורמות להתנוונות, והוא אכן התנוון שם והיה לו חוסרים רציניים. היום אחרי שישבתי לו על הראש ועזרתי לו ללמוד לראיונות והכוונתי אותו, לא רק שהוא "השתדרג כלכלית" , הוא גם עובד בטכנולוגיות מאוד טובות + עובד בחברה שבוא נגיד ככה - אם אני הייתי צריך לחפש עבודה , זו היתה אחת החברות הראשונות שהייתי שולח להם קורות חיים (ולכל מי שישאל על מי אני מדבר, למניעת אאוטינג, אני לא אפרט).
 
למה להתחיל מאפס? למה לרדת בשכר? אין מקומות שבהם הידע והכישורים שלך יכולים לבוא לידי ביטוי? לא בכל מקום כל העבודה זה לתחזק קוד ישן במערכות גדולות.

תחפש מקום שהוא גם בתחום שלך, גם יש בו פיתוחים חדשים וחדשנות. אולי אפילו תמצא מקום שישלם לך יותר טוב ויתן לך עבודה יותר מעניינת? וכבונוס נוסף, אולי תמצא מקום שיש בו גם פיתוחים בתחום שלך וגם צוותים אחרים שעושים עבודות אחרות בתחומים אחרים או בטכנולוגיות אחרות, ושתוכל לעבור אליהם אחרי זמן כלשהו, אחרי שיכירו אותך ותוכיח את יכולותיך? הדרך הטובה ביותר ללמוד תחום חדש היא דרך מקום עבודה שעוסק בו, והרבה פעמים יותר קל לעבור רוחבית בין תחומים בתוך מקום עבודה, ולא במעבר בין עבודות.

נשמע שניהול הקריירה שלך עד כה היה די לוקה בחסר, אבל עוד לא מאוחר לעשות שינוי. גיל 40 לא מעניין אף אחד חוץ מכתבים בדה-מרקר.
 

eldadhaha

New member
הסבה

אם אתה מרגיש שאתה מתנוון ומיצית את עצמך, אז מן הסתם הגיע הזמן לעשות שינוי ולהתפתח, יש לך רקע לא רע בכלל בתחום הפיתוח ואם אתה מחליט להישאר בתחום הזה ולהתפתח ולא להחליף תחום לכיוון דרסטי לגמרי,
אני ממליץ לך להוסיף קצת פלפל לעולם התכנות ולהיכנס לתחום החם, המעניין והדינאמי ביותר היום. אתה לומד בהתחלה את עולם WEB , עם התכנים הרלוונטיים להיות HTML 5 , CSS3, jquery וכו'. לאחר מכן, אתה לומד פיתוח בג'אווה, שזה בעצם כל החלק של האנדרואיד ולקינוח את לומד objective c שזה פיתוח לאייפון.
אני למדתי באזור הבורסה במכללה שנקראת האקר, לפני שנה וחצי והם מציעים לך את האופציה להיכנס ולראות כמה שיעורים ללא התחייבות. בסיום הקורס הם דאגו לי לעבודה, יצאו ממש גברים.
 
למעלה