באוטומט

באוטומט

צריך לעזוב את הגז כשמעלים הילוך (מ-L ל-2, מ-2 ל-D) ? או שזה לא משנה ואין פה עניין של נזק ? ואם כן/לא אז למה ?
 

הראל CDO

New member
להתעסק עם עם ההילוכים זה כבר נזק

עניין הגז לא ממש משנה במקרה הזה
 

slarti

New member
../images/Emo31.gif נו באמת...

להתעסק עם ההילוכים זה נזק?!?! נגיד שאני רוצה למשוך הילוך בעקיפה אז אני מוריד ל-2 בשביל שהוא לא יעלה הילך כשאני מאיץ - זה נזק?! היכולת להגביל הילוכים באוטומט (או לבחור אותם בתיבות טיפטרוניות) קיימת בשביל שישתמשו בה. כל עוד זה נעשה בצורה נכונה (מהירות מתאימה), לא נגרם לרכב שום נזק. יתרה מזאת - ברוב המכוניות המודרניות יש בקרה שדואגת שגם אם אתה עושה את זה במהירות הלא מתאימה לא יגרם נזק - תנסה פעם בתיבה מודרנית להעביר ל-L כשאתה על 120 קמ"ש ותגלה שהתיבה מסרבת לרדת...
 

הראל CDO

New member
אתה טוען שזה לא מזיק לתיבה?...

לא אמרתי נזק למנוע , אלא נזק לתיבה... אין שום סיבה להתחיל לשחק עם ההילוכים (אלא אם כן בא לך לשחוק את התיבה , וראיתי אנשים שעשו את זה המון ברכבי ליסיניג והתיבה שבקה...) אם אתה רוצה למשוך הילוך בעקיפה תניח את הרגל על דוושת הגז עד הסוף ועל תרפה... אם אתה רוצה קיק דאון - דוושה עד הסוף...
 

slarti

New member
אם אתה משתמש בזה בצורה הגיונית

אין נזק לתיבה. לא מעבר לבלאי סביר. ברור שאם אתה כל פעם במהירות גבוהה מדי מוריד ל-2, ואז התיבה במהירות המקסימלית המותרת מורידה את ההילוך זה עושה שחיקה מסויימת. אבל אם אתה משתמש בה בצורה הגיונית, אז זה השחיקה היא בגדר בלאי סביר של אוטו. בשביל זה זה שם. אגב - גם בגיר רגיל, העברת הילוך עושה שחיקה מסויימת... זה עדיין לא אומר שאסור להעביר הילוך. גם ללחוץ על הגז גורם לשחיקה של המון מכלולים באוטו. ולסובב את ההגה.. בכלל.... אתה יודע גם הציריות נשחקות כל פעם כשאתתה מסובב את הגלגלים?!? הטיעון הזה שאני שומע פה בפורום מדי פעם שאסור לעשות כל מיני דברים באוטו כי הם שוחקים אותו, זה לדעתי ממש בדיחה. נכון - שימוש אגרסיבי ברכב מביא לבלאי מואץ, אבל בכל אחד מהרכיבים והמנגנונים אפשר להשתמש בצורה מושכלת ונכונה. ולגבי ההמלצות שלך - אני הרבה פעמים בוחר להגביל הילוך, כי אני לא רוצה דווקא לשים פול גז, אבל אני כן רוצה להיות בהילוך יותר נמוך. מה לעשות, הפוקוס שלי, יש לו הרבה יותר זמינות כח בסל"ד גבוה מאשר בנמוך, ובעוד שפול גז שמושך את השני יהיה לי מהר מדי, לחיצה חלשה יותר על הגז תגרום לאוטו לעבור ל-3 באמצע העקיפה או וואטאבר, מה שיגביל לי את זמינות הכח (ואם כבר מדברים - שימוש אגרסיבי בקיק דאון גורם לשחיקה יותר מוגברת מאשר שימוש מושכל בהגבלת התיבה). עוד דוגמאות - בוא נראה? ירידות מירושליים זוכות אצלי להגבלה... בכניסה לסיבוב אני הרבה פעמים מאט ומוריד את ההילוך כדי שהוא לא יחליף לי הילוך באמצע הסיבוב כשאני אשים גז ויאבד את החלקות של הסיבוב. הכלי הזה שם בשביל להשתמש בו. כל עוד משתמשים בו כמו שצריך הוא לא גורם נזק.
 

גרמי

New member
לא.

הגיר האוטומטי נועד שהנהג לא יצטרך לחשוב יותר מדי על הפעולות שהוא עושה בזמן נהיגה. אז מתכנני התיבה, יחד עם המחשבה שהבנאדם לא יצטרך להכניס קלאץ' או לזכור להעביר לניוטרל, חסכו לו גם את הצורך לעזוב את הגז בזמן העברת הילוך.
 

slarti

New member
ממש לא...

"העלאת ההילוך" מ-L ל-2 או מ-2 ל-3 או מ-3 ל-D אינן בעצם העלאות הילוך. את העלאת והורדת ההילוכים מבצעת התיבה האוטומטית, וזה תהליך שמתבצע כל הזמן במשך הנהיגה שלך ללא צורך שתוריד את הרגל מהגז. המצבים בידית ההילוכים של L/2/3 הם מצבים שבהם מוגבל ההילוך העליון ביותר שאליו התיבה תעלה. כאשר אתה מעביר את הידית מ-2 ל-D, לא בהכרח תתבצע העברת הילוך - ןאם היא תתבצע היא לא תהיה שונה מאשר במצב שבו מלכתחילה הידית היתה על מצב D וכתוצאה מהתאוצה ההילוך עלה. מה שכן, אם אתה במהירות שהיא גבוהה ביחס להגבלת ההילוך - אתה עלול להרגיש מעין "מכה" שנגרמת כתוצאה משילוב ההילוך בסל"ד/מהירות יחסית גבוהים.
 

Hell ad

New member
רגע, ההגבלה היא לפי ההילוך הנוכחי?

ז"א, אני נוסע והגעתי להילוך 3, העברתי למצב 2 בתיבה. התיבה עכשיו לא תעביר להילוך רביעי, זאת הכוונה? ועוד שאלה, האם יש רכבים אוטומטים עם 5 הילוכים?
 

slarti

New member
אם אתה בהילוך 3

ואתה מעביר ל-2 התיבה מן הסתם לא תעלה ל-4. יתר על כן, כשאתה מעביר ל-2, סביר להניח שברגע שהמהירות שלך תהיה מספיק נמוכה (כלומר, הרכב יכול לרדת להילוך 2 ולהיות מתחת לסף ניתוק ההצתה), אז הוא גם יוריד ל-2, ויותר לא יעלה (כלאמר, אם תוסיף עוד גז, הוא יגיע למנתק ההצתה). אם אתה רוצה למנוע את העלאת ההילוך ל-4, אתה צריך להגביל את הרכב ל-3. יש רכבים שבהם באמת יש L/2/3/D, ויש כאלו שיש בהם כפתור Overdrive Off (או O/D Off, או Hold, או כל שם אחר :)), שתפקידו לבצע את ההגבלה הזאת.
 
או קיי

תודה לכולם
 
למעלה