אם אתה משתמש בזה בצורה הגיונית
אין נזק לתיבה. לא מעבר לבלאי סביר. ברור שאם אתה כל פעם במהירות גבוהה מדי מוריד ל-2, ואז התיבה במהירות המקסימלית המותרת מורידה את ההילוך זה עושה שחיקה מסויימת. אבל אם אתה משתמש בה בצורה הגיונית, אז זה השחיקה היא בגדר בלאי סביר של אוטו. בשביל זה זה שם. אגב - גם בגיר רגיל, העברת הילוך עושה שחיקה מסויימת... זה עדיין לא אומר שאסור להעביר הילוך. גם ללחוץ על הגז גורם לשחיקה של המון מכלולים באוטו. ולסובב את ההגה.. בכלל.... אתה יודע גם הציריות נשחקות כל פעם כשאתתה מסובב את הגלגלים?!? הטיעון הזה שאני שומע פה בפורום מדי פעם שאסור לעשות כל מיני דברים באוטו כי הם שוחקים אותו, זה לדעתי ממש בדיחה. נכון - שימוש אגרסיבי ברכב מביא לבלאי מואץ, אבל בכל אחד מהרכיבים והמנגנונים אפשר להשתמש בצורה מושכלת ונכונה. ולגבי ההמלצות שלך - אני הרבה פעמים בוחר להגביל הילוך, כי אני לא רוצה דווקא לשים פול גז, אבל אני כן רוצה להיות בהילוך יותר נמוך. מה לעשות, הפוקוס שלי, יש לו הרבה יותר זמינות כח בסל"ד גבוה מאשר בנמוך, ובעוד שפול גז שמושך את השני יהיה לי מהר מדי, לחיצה חלשה יותר על הגז תגרום לאוטו לעבור ל-3 באמצע העקיפה או וואטאבר, מה שיגביל לי את זמינות הכח (ואם כבר מדברים - שימוש אגרסיבי בקיק דאון גורם לשחיקה יותר מוגברת מאשר שימוש מושכל בהגבלת התיבה). עוד דוגמאות - בוא נראה? ירידות מירושליים זוכות אצלי להגבלה... בכניסה לסיבוב אני הרבה פעמים מאט ומוריד את ההילוך כדי שהוא לא יחליף לי הילוך באמצע הסיבוב כשאני אשים גז ויאבד את החלקות של הסיבוב. הכלי הזה שם בשביל להשתמש בו. כל עוד משתמשים בו כמו שצריך הוא לא גורם נזק.