א מצאתי מקום מתאים לשרשר אז

מצב
הנושא נעול.

ה דרומי

New member
א מצאתי מקום מתאים לשרשר אז

א מצאתי מקום מתאים לשרשר אז
אני פותח שרשור חדש ו
מראש עכשיו השאלה באיזו שנה נבנתה תחנת הרכבת בירושלים והאם יש כונה להרוס את כול המבנה לגמרי? או שאולי זה מבנה {ששיך} לרשות שמירת אתרים .{הסטורים} אביתר\חן או כול מי שיודענ קצת יותר על התחנה שם
 

dvir golan

New member
תחנת י-ם

א מצאתי מקום מתאים לשרשר אז
אני פותח שרשור חדש ו
מראש עכשיו השאלה באיזו שנה נבנתה תחנת הרכבת בירושלים והאם יש כונה להרוס את כול המבנה לגמרי? או שאולי זה מבנה {ששיך} לרשות שמירת אתרים .{הסטורים} אביתר\חן או כול מי שיודענ קצת יותר על התחנה שם
תחנת י-ם
 
תחנת ירושלים

א מצאתי מקום מתאים לשרשר אז
אני פותח שרשור חדש ו
מראש עכשיו השאלה באיזו שנה נבנתה תחנת הרכבת בירושלים והאם יש כונה להרוס את כול המבנה לגמרי? או שאולי זה מבנה {ששיך} לרשות שמירת אתרים .{הסטורים} אביתר\חן או כול מי שיודענ קצת יותר על התחנה שם
תחנת ירושלים
ההיסטוריה של תחנת ירושלים היא ארוכה ומורכבת, אבל אנסה לענות מאוד בקצרה על שאלותיך: התחנה המקורית נבנתה עבור החברה הצרפתית של מסילת הברזל יפו-ירושלים (שיש לה שם ארוך בצרפתית שלא אחזור עליו פה) ונחנכה ברוב פאר והדר בחודש ספטמבר שנת 1892. המבנה המקורי נראה הרבה פחות מפואר ומסוגנן מזה שאנחנו מכירים היום, והיה למעשה העתק של זה הקיים עד היום ביפו, בתוספת ציפוי אבן, כיאה לעיר הקודש. במהלך מלחמת העולם הראשונה השתלט הצבא התורכי על הקו ועל התחנה והפעיל אותם לצרכיו, ובהמשך השתלט עליהם הצבא הבריטי. לאחר המלחמה עשו הבריטים שיפוץ כללי לתחנה, במסגרתו נבנו תוספות בנייה משני צידי המבנה וכן הוספו לו ה-'קישוטים' על גגותיו (למעשה, בתמונה רואים את תחילת העבודות להוספת הקישוטים על גג התחנה). בהמשך נעשו הרבה שינויים בתחנה (בתקופת רכבת ישראל, בעיקר שינויים של הריסת המבנים הישנים, כמובן...) עד שהושבתה בשנת 1998. לגבי התוכניות הנוגעות לעתיד המתחם, אביתר יידע לעדכן אתכם יותר טוב לגבי הפרסומים בעיתונות לגבי עתידה (המפוקפק...?) של התחנה ושל מבניה. ולפני שאתם מביעים דעה בעניין, אנא שיקלו לפניכם את העובדות הבאות: 1. בשנים האחרונות בוצעו שני פרוייקטים הקמה מחדש של מבנה תחנה הסטורי. בראשון (בתחנת רחובות) הקשר בין המבנה החדש לזה המקורי הוא מקרי לחלוטין. בשני, (בתחנת בית שמש) נעשה נסיון כנה לבנות את המבנה החדש כדוגמת הישן, אולם האילוצים הנוכחיים חייבו לבצע שינויים מהותיים. לפיכך, למרות שהמבנה החדש דומה מאוד, כשמסתכלים מרחוק, למבנה הבריטי המקורי, הוא בהחלט לא העתק (רפליקה) שלו, ואף לא נבנה מהחומרים המקוריים. 2. המבנה העיקרי של תחנת ירושלים הוא מבנה התחנה היחיד בארץ ששירת את כל רשויות מסילות הברזל העיקריות - הרכבת של יפו-ירושלים, הרכבת החג'אזית, רכבת המנדט (וגם הרכבת של צבא בריטניה לפני הקמתו של המנדט) ורכבת ישראל, בשני גלגוליה המנהלתיים העיקריים (כגוף ממשלתי עצמאי וכחלק מרשות הנמלים והרכבות). עכשיו, אני מודה שאני לא מעריץ גדול של התחנה הזו, אבל חשיבותה ההיסטורית אינה ניתנת לערעור, ואני תוהה האם יש למישהו את הזכות לפרקו ולהרכיבו מחדש במקום אחר, אפילו אם (בטעות ובאופן חריג מאוד!!) זה יבוצע בהקפדה ובזהירות רבה. ותחשבו על זה.
 

יהוושע

New member
עתה , משפינה אולמרט את מקומו

תחנת ירושלים
ההיסטוריה של תחנת ירושלים היא ארוכה ומורכבת, אבל אנסה לענות מאוד בקצרה על שאלותיך: התחנה המקורית נבנתה עבור החברה הצרפתית של מסילת הברזל יפו-ירושלים (שיש לה שם ארוך בצרפתית שלא אחזור עליו פה) ונחנכה ברוב פאר והדר בחודש ספטמבר שנת 1892. המבנה המקורי נראה הרבה פחות מפואר ומסוגנן מזה שאנחנו מכירים היום, והיה למעשה העתק של זה הקיים עד היום ביפו, בתוספת ציפוי אבן, כיאה לעיר הקודש. במהלך מלחמת העולם הראשונה השתלט הצבא התורכי על הקו ועל התחנה והפעיל אותם לצרכיו, ובהמשך השתלט עליהם הצבא הבריטי. לאחר המלחמה עשו הבריטים שיפוץ כללי לתחנה, במסגרתו נבנו תוספות בנייה משני צידי המבנה וכן הוספו לו ה-'קישוטים' על גגותיו (למעשה, בתמונה רואים את תחילת העבודות להוספת הקישוטים על גג התחנה). בהמשך נעשו הרבה שינויים בתחנה (בתקופת רכבת ישראל, בעיקר שינויים של הריסת המבנים הישנים, כמובן...) עד שהושבתה בשנת 1998. לגבי התוכניות הנוגעות לעתיד המתחם, אביתר יידע לעדכן אתכם יותר טוב לגבי הפרסומים בעיתונות לגבי עתידה (המפוקפק...?) של התחנה ושל מבניה. ולפני שאתם מביעים דעה בעניין, אנא שיקלו לפניכם את העובדות הבאות: 1. בשנים האחרונות בוצעו שני פרוייקטים הקמה מחדש של מבנה תחנה הסטורי. בראשון (בתחנת רחובות) הקשר בין המבנה החדש לזה המקורי הוא מקרי לחלוטין. בשני, (בתחנת בית שמש) נעשה נסיון כנה לבנות את המבנה החדש כדוגמת הישן, אולם האילוצים הנוכחיים חייבו לבצע שינויים מהותיים. לפיכך, למרות שהמבנה החדש דומה מאוד, כשמסתכלים מרחוק, למבנה הבריטי המקורי, הוא בהחלט לא העתק (רפליקה) שלו, ואף לא נבנה מהחומרים המקוריים. 2. המבנה העיקרי של תחנת ירושלים הוא מבנה התחנה היחיד בארץ ששירת את כל רשויות מסילות הברזל העיקריות - הרכבת של יפו-ירושלים, הרכבת החג'אזית, רכבת המנדט (וגם הרכבת של צבא בריטניה לפני הקמתו של המנדט) ורכבת ישראל, בשני גלגוליה המנהלתיים העיקריים (כגוף ממשלתי עצמאי וכחלק מרשות הנמלים והרכבות). עכשיו, אני מודה שאני לא מעריץ גדול של התחנה הזו, אבל חשיבותה ההיסטורית אינה ניתנת לערעור, ואני תוהה האם יש למישהו את הזכות לפרקו ולהרכיבו מחדש במקום אחר, אפילו אם (בטעות ובאופן חריג מאוד!!) זה יבוצע בהקפדה ובזהירות רבה. ותחשבו על זה.
עתה , משפינה אולמרט את מקומו
בעירייה ולופליאנסקי רוצה להוכיח את עצמו , יש הזדמנות פז בלתי חוזרת לשנות את ההחלטה האומללה לסיים את הקו המחודש במלחה . נדמה לי שאתה הבאת כאן הצעה של משרד ארכיטקטים כלשהו לשיפוץ התחנה , ולפי השרטוט , אם הוא יבוצע - הרי שהתחנה תהפוך לפנינה ארכיטקטונית יפהפיה , כמו גם כל המתחם שסביבה . ירושלמים - עשו משהו בנדון . אביתר , מה דעתך? יש סיכוי לתחנה?
 

ה דרומי

New member
אז ממה שנשאר זה רק להיות עם יד

עתה , משפינה אולמרט את מקומו
בעירייה ולופליאנסקי רוצה להוכיח את עצמו , יש הזדמנות פז בלתי חוזרת לשנות את ההחלטה האומללה לסיים את הקו המחודש במלחה . נדמה לי שאתה הבאת כאן הצעה של משרד ארכיטקטים כלשהו לשיפוץ התחנה , ולפי השרטוט , אם הוא יבוצע - הרי שהתחנה תהפוך לפנינה ארכיטקטונית יפהפיה , כמו גם כל המתחם שסביבה . ירושלמים - עשו משהו בנדון . אביתר , מה דעתך? יש סיכוי לתחנה?
אז ממה שנשאר זה רק להיות עם יד
על הדופק ולהתפלל חזק שאת מיבני התחנה לא יהרסו גם שהרכבת תשוב לירושלים אפילו במקום אחר. ו
עבור ההסבר הממצא.
 

david80

Member
שהרכבת תגיע עד ל'החאן' ומשם...

אז ממה שנשאר זה רק להיות עם יד
על הדופק ולהתפלל חזק שאת מיבני התחנה לא יהרסו גם שהרכבת תשוב לירושלים אפילו במקום אחר. ו
עבור ההסבר הממצא.
שהרכבת תגיע עד ל'החאן' ומשם...
דרך מנהרה לגן העצמאות וחיבור מעגלי לתוואי A1 העתידי!
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה