|א-טמשהו שאני רוצה לשתף אתכם

iris2210

New member
|א-טמשהו שאני רוצה לשתף אתכם

הסיפור מתחיל לפני 8 שנים כאשר הכרתי את בעלי בפורום של נווה אקדמיה. בסוף שבוע של סדנה. יצאנו שנתיים בערך ולאחר מכן היו מגורים משותפים. החלטנו לחיות בקיבוץ של בעלי. לקחתי את כל הפקלאות. נפרדתי מההורים שלי, מהאחים שלי, מהאחיינים שאני כל כך אוהבת. ועוד קרובי משפחה ועברתי לחיות בקיבוץ בצפון - בקיבוץ גבע. בהתחלה הייתי במעמד של אורחת. ובשנים האחרונות אני במעמד של מועמדות לחברות. אתמול היתה הצבעה על קבלתי לחברות. אני כל כך
כועסת, פגועה ועצובה נורא. ברוב של 90 נגד נדחתי על הסף.ככדי להסביר הייתי צריכה לקבל 2\3 שליש מהקולות בעדי. היו בערך 100 בעדי וכמה חברים נמנעו. בקיבוץ הזה יש אנטרסנטים ויש משפחתולוגים שחושבים שאם אתקבל לחברות אני אהיה בתור לקבלת דירה חדשה. ברגע שאני אתקבל לחברות אנחנו באמת נהיה בין הראשונים הבאים לקבלת דירה חדשה. ואנשים מאוד נחמדים בגבע ממש לא רוצים את זה. מצב הדיור בכלל בגבע הוא די לחוץ. עכשיו הולכים לבנות עוד 4בתים חדשים וכבר קבעו מי יעבור ועדיין הצביעו נגד. יש קצת אנשים שלא מבינים איך אנשים הצביעו והם בעדי אבל חבל מאוד שזה לא השפיע בקלפי.
 
../images/Emo24.gif

באמת נורא מעליב ופוגע. אני מתארת לעצמי את התחושה של העלבון, במיוחד שאלה אנשים שאת חיה במחיצתם וצריכה מחר בבוקר להגיד להם בוקר טוב
אני לא יודעת מה לייעץ לך כי אני לא מכירה את המערכת הקיבוצית בכלל (ומכל הסיפורים שאני שומעת בזמן האחרון - טוב שכך). אבל אני מקווה מאוד שבהצבעה הבאה התוצאות יהיו יותר טובות (לפעמים אנשיםפ מצביעים נגד או נמנעים רק כי הם בטוחים שהתוצאות יהיו בעד).
גדול.
 

חמניה1

New member
../images/Emo24.gif

בתור אחת שחיה בקיבוץ זה מה שיש לי להגיד. בעצם יש לי הרבה מה להגיד על הקטע החברתי בקיבוץ אבל את לא רוצה לשמוע את זה. אני לא יודעת איך זה משפיע על המשך המגורים שלך בגבע אבל זה נשמע לי פשוט לא הוגן. מה האיש אומר ? ואיך באמת זה משפיע עליכם ? תהיי חזקה.
 

iris2210

New member
תודה - איזה קיבוץ את?

אשמח דווקא לשמוע מה יש לך להגיד על הקטע החברתי. עד היום קשה למצוא חברות. אין שום חברה טובה חוץ מגיסתי- אשתו של אח של בעלי. המשפחה שלו דווקא עודדה איתי שלא אקח ללב ויהיו עוד הצבעות. אבל זה מרגיז נורא שרק בגלל דיור חדש לא התקבלתי. הרגשה ממש של כשלון ושלא רוצים אותי בקיבוץ. הרגשה ממש נוראית.
 

ע נ ב ל 2

New member
מרגיז ומעליב

ממש לא ידעתי שככה מתנהל העניין. חשבתי שבתור אשת איש את הופכת לחברה באופן אוטומטי. האם זה שבעלך חבר קיבוץ לא מזכה אותו לדיור??
 

חמניה1

New member
חייתי בעבר בקיבוץ

הייתי נחלאית. היינו גם בקיבוץ ותיק וגם בקיבוץ צעיר. שקלתי להשאר אבל הבנתי שזה קטע רע מבחינה חברתית. מה גם שאני מאמינה שהקיבוצים של היום שונים לחלוטין מאלה של אז ולכן עוד יותר מרגיז אותי לשמוע כאלה דברים. אני בטוחה שאת תורמת הרבה יותר מהמון פרזיטים בקיבוץ.
 

הוביטית

New member
איריס ,

בתור בת קיבוץ בעברי אני לא יכולה שלא להזדהות איתך. הצד החברתי בקיבוץ אף פעם לא היה דבר פשוט, גם למי שגדל בקיבוץ ואחת וכמה למי שבא מבחוץ. איך האיש מקבל את זה? מחזיקה לך אצבעות שתצליחו למצוא פתרון טוב.
 

Navva

New member
איריס

לא חייתי אף עם בקיבוץ, אבל עבדתי בחברות שמידי פעם נתנו שרותים למפעלים קיבוציים, ואני זו שהסתובבה אצלם במפעל. ככה שקצת יש לי מושג אבל ממש ממש מרחוק. ממש לא נעים להרגיש דחויה, ולא משנה על ידי מי. אבל עוד יותר מאנשים שאת חייבת לפגוש יום יום. מעבר ל
וירטואלי השאלות הפתוחות הן: - מה משמעות ביום יום בהמשך של אי היותך חברת קיבוץ? - האם את/אתם מתכונים לעשות משהו במצב הנתון? בכל מקרה, תתעודדתי מהאוצר הקטן שלך בבית (מזל שאין לינה משותפת) וזיכרי מי את מה את בזכות עצמך.
 

מרב.

New member
כמה מעליב,

אני ממש לא הייתי יכולה לסבול את המחשבה שאנשים אחרים יכריעו את גורלי- זה פשוט פוגע. מה מרגיש בעלך? מה אתם מתכננים? האם תוכלו להישאר בקיבוץ על התקן בו אתם עכשיו? האם קיימת אפשרות עבורכם לעבור לקיבוץ אחר, לקיבוץ שלך אולי? ממש מרגיז (ומרגיזה ומתסכלת יותר נמחשבה שאת לא יכולה לפגוע בהם...)
 

רומי 007

New member
איריס

תדרשי הצבעה חוזרת ותודיעי שאתם מוותרים על זכותכם כרגע לדיור חדש. תעשי לעצמך לובי בקרב החברים ותצייני שאת יודעת שהדבר שהוביל לאי בחירתך הוא "שיקול זר" בעניין הדיור ושאת מבקשת לא לפגוע בזכויות שלכם. זו כזו סתירת לחי מכוערת ומיותרת! אני לא מצליחה להבין את האנשים הקנאים האלה. לא יתכן בעלך ואת תצטרכו לעזוב בגלל זה. זו ממש רשעות לשמה וצרות עין. לא יאומן שזה קורה בשנת 2003.
 
למעלה