את ניזקי השריפות ניתן לתקן בהוצאות יחסית קטנות

בינא

Member
את ניזקי השריפות ניתן לתקן בהוצאות יחסית קטנות


אני חיפאי גאה למרות שאינני גר כבר הרבה שנים בחיפה. חיפה היא עיר הולדתי, אהבתי מאוד ועדיין אוהב את הכרמל ומשפחתי הקרובה גרה שם ולכן חשוב לי לכתוב ולהגיב וגם לתת פתרונות בניגוד לכל המלל שנשפך מכל הכיוונים על נזקי השריפות שרק מראה עד כמה מקובעים הדוברים וחסרי אונים לפתור את הבעיה האמיתית והיא החזרה המהירה למגורים.
מה שאכתוב עכשיו מיועד לעיניהם של הניזוקים, קרובי משפחתם וכל הידידים שמוכנים לעזור להם גם כספית וגם פיזית ללא מעורבות המדינה וחברות הביטוח שאיתן יתחשבנו מאוחר יותר לאורך השנים...

לבתים שהגג שלהם נשרף אבל השלד עומד ויש רק לחזק אותו:
1. פירוק מה שנשאר מהגג הקיים ע"י קבלני הריסה ופינוי פסולת ;
2. הזמנת פנלים מבודדים בעובי 10 עם 5 גלים (קישור בגוגל: "פנלים מבודדים בחיפה") מידות לפי מדידת מסגרים בסעיף הבא והזמנה שלהם במימון שלכם ;
3. הזמנת מסגרים לבצע מדידת הקיים לבצוע קונסטרוקציית פלדה לפנלים, כולל מסגרת פלדה לתפיסה עליונה של הקירות הקיימים ובסיס לגג ולתקרת הקומה שמתחתיו במידה והתקרה היתה מסוג "רביץ" וקרסה פנימה ;
4. כיסוי המבנה ע"י המסגרים כולל עבודות פחחות לאטימה, מזחלות ומרזבים ;
5. הזמנת חלונות אלומיניום חדשים לסגירת המבנה, כולל התקנה מיידית ;
6. הזמנת דלת כניסה ודלתות שירות חיצוניות להתקנה מאלו שנמצאות במלאי! ;
7. הזמנת חשמלאי להתקנת לוח חשמל ראשי חדש, כולל יציאות תלת פאזיות מתועשות לעבודת רתכות ויציאות חשמל חד-פאזיות לחיבורי כלי עבודה אחרים, כולל הזמנה לחיבור חשמל קבוע מחדש למבנה מחברת חשמל ;

סגירת המבנה בחורף מאפשרת חיבור חשמל קבוע מחדש והכנסת כל בעלי המקצוע לעבודת השיפוץ ביחד: חשמלאי, אינסטלטור, איש גבס* .
* למה גבס?
1) מעכב בערה. הגבס הלבן 1 שעה, הירוק עמיד המים 2 שעות, האדום 3 שעות ;
2) מבודד אקוסטי טוב מהטיח. מונע החזרת הד בחדר ריק וספג קולות ומוסיף לבידוד הטרמי הפנימי כנגד בריחת חימום בחורף (יחד עם חלונות עם זכוכית בידודית) והגנה מחום הקיץ ;
3) מהירות בצוע, אם בחיבור לקיר קיים או הצמדה לתקרות (על הפיח ללא צורך לנקות אותו) או ביצירת מחיצות חדשות חוסך הכנסת טייחים למבנה ;
4) מונע צורך בביטון צנרת מכל סוג בקירות קיימים לאחר חירוצם ;
5) חלקות לצביעה והידבקות טובה ללא צבע יסוד.
**המלצה חד משמעית בנושא הצבע לכל המבנה:
"סופרקריל" לבן של "טמבור" ולא שום יצרן אחר שטוען שהחומר שלו זהה או דומה כי אין כזה! "אקרינול" של טמבור בחדרים הרטובים בקירות ובתקרה וכך אין צורך בהדבקת קרמיקה למעט בפינת המקלחת. "סופרקריל" לבן מאפשר בצוע 2 שכבות בלבד בהפרש של 24 שעות בקיץ ו-48 בחורף בלבד ותיקונים וצביעה מחדש של נקודת התיקון ללא צורך לצבוע מחדש את כל הקיר כי הוא נטמע בדיוק בגוון שנצבע עד 4 שנים קודם ויותר בגוון הלבן הקיים ובכך חוסך המון.
מטבחים טובים ניתן לרכוש מהמלאי באיקאה, כמו גם כל ציוד וריהוט נדרשים לשלב א' של החזרה למגורים במהירות האפשרית. ניתן להזמין כולל הובלה והרכבה.
ללא ספק, התארגנות של משפחות מאותו רחוב והחיפאים מצויינים בכך, תוזיל עלויות ספקים וקבלנים בצורה משמעותית בגלל הובלות משותפות ואפשרות עבודה של כמה צוותים של אותו מסגר או איש גבס, חשמלאים ואינסטלטור.
המלצה חשובה: כולכם הנפגעים, צריכים להמשיך לעבוד, לשלוח ילדים לבית הספר וכיו"ב... אבל העבודה החשובה שלכם בימים אלה צריכה להיות באירגון המבנה כולל לקיחת מפקח בניה שמבין ויודע סדר עבודה לבניה מודולארית ומתועשת.
לשכירים שבכם: אל תחששו לבקש מהמעסיקים לחופשה ללא תשלום לכמה חודשים אם יסרבו, בין כה וכה אין לכם מה לעבוד שם עם מעסיק שלא מבין מה אתם שווים. המעסיקים שיסכימו יהפכו לחלק מהידידים שתרמו לכם לבנות את ביתכם מחדש.
לעצמאים שביניכם: למעט מעטים, העבודה על המבנה תחסוך לכם הרבה יותר ממה שתוכלו להרוויח בחודשים הקרובים ולא מדובר רק על כסף, אלא על בטחון אישי, משפחתי, מציאת החברים, השכנים והידידים האמיתיים ותחושת סיפוק אדירה וגאווה בסיום הפרויקט וזה שווה הרבה יותר מכסף!

לאלו שביתם/דירתם "רק נפגעו" ויש להם גג מעל לראש, ההמלצה היא לעבוד בדיוק עם אותם שלבים רק שבמקרה שלכם אינכם צריכים לחכות לגג מעל לראש ולכן הבצוע שלכם יהיה מהיר יותר.

לאלו שביתם ספג את הפגיעה החמורה מכל וגם קירותיו לא שרדו, וזה כולל כמובן גם מקומות כמו חלמיש, נטף, זכרון יעקב ואחרים:

ההמלצה שלי היא להסתמך על היסודות הקיימים ורצפת קומת הקרקע כי אלו לא ניזוקו אש איננה יכולה להזיק ליסודות וגם לא לרצפה מונחת על הקרקע או כולאת אוויר מתחתיה (רצפות תלויות על קורות יסוד).

חברת "איטונג" התחילה ליצר שוב לוחות "בטרום" בעוביים שונים, המאפשרים בניית קומה ע"י קבלנים שעוסקים בכך ב-3 ימים.
יש שיטות שונות לבניה עם הלוחות שיכולים להיות מוזמנים במידות המתאימות והבניה מתבצעת בהרכבה עם מנוף בשטח.
למי שמבקש להחזיר את מידות החוץ של המבנה כפי שהיו, השלבים הם כלהלן:
1. הזמנת הלוחות* לפי תוכנית החזיתות של המבנה שהיה קיים (תוכניות הקיים ניתן לקבל מהתיק בועדת בנין ערים המקומית) ;
* יש 3 אפשרויות לבניה בשיטת הבניה "בית ישראלי":
1) עם "בטרום" בעובי 12 ;
2) "בטרום" בעובי 15 ;
3) "בטרום בעובי 20 ;
ההבדלים בין האפשרויות הם בסוג העמודים וקורות החיזוק (פלדה או בטון).
ציפוי חיצוני מכל סוג יכול להתבצע, משליכט צבעוני ועד אבן מכל סוג.
פנים המבנה יבוצע עם גבס, כולל חיפוי קירות חוץ מבפנים, תקרות ומחיצות
חשמל ואינסטלציה יבוצעו מהתקרות לקירות בלי שום צנור ברצפה!
ריצוף ניתן לבצוע בהדבקה על הקיים לאחר גמר קירות החוץ.
מומלץ לבצע את מערכת הביוב מחדש במידה ונפגעה מפינוי השטח משאריות השריפה.

במקרה של חלמיש ונטף:
קיימת חברה שמוכנה לבצע מיידית את העבודה.
משך בניה מחדש של בית לא יעבור 5 חודשים והחורף לא מהווה גורם מפריע.
היות ולבתים האלה היה היתר, לא נדרשת בירוקרטיה בנושא למי שמקים את המבנה מחדש לפי התכנון החיצוני הקודם וגם מי שמשנה מיקום חלונות ודלתות, יוכל להגיש תוכנית שינויים עד גמר השלד באמצעות אדריכל/ית החברה.
בחלמיש חשוב שההתארגנות של התושבים עם בנקים מלווים (כל אחד הבנק שלו) תהיה מיידית, היות והוכרו ע"י מס רכוש כזכאים וניתן לבצע מיידית עבודות חישוף וחידוש תשתיות (חשמל, מים לבניה וביוב להתחברות חוזרת ללא בירוקרטיה).
אישית, אני מכון לעזור בהתארגנות של חלמיש ונטף אם תבקשו זאת במסר או מייל.
 
למעלה