את מי לא הייתם מלמדים מדיטציה?

Mist2

New member
מדיטציה זו מילה כללית מאוד

מה הכוונה מדיטציה?
בגדול אם נשאיר את השאלה הכללית, אני יכול לענות בצורה כללית:
לא הייתי מלמד מדיטציה, בני אדם היכולים להיפגע ממנה.
כלומר אנשים שלא מוכנים ללימוד מסוג זה...
 


 

מודטחדש

New member
היי חגי

דניאל (המורה שלי) סיפר לי על אשה שעברה השתלת ריאות והמשיכה לעשן. בן אדם מת כדי לתת לה את הריאות הנקיות שלו ולהציל אותה והיא לא שמה DEMN. הוא החליט שלא מגיע לה ללמוד מ"ט. אני מקווה לנסוע לקורס מורים למ"ט בעוד כ-5 חודשים. כשאהיה מורה, אספר לך את מי לא הייתי מלמד. כיום נראה לי שאת המתנה הנפלאה הזו אסור למנוע מאיש. (אולי בהסתייגות של המקרה של דניאל).
 

ינוקא1

New member
זה מאוד תלוי

סוג טכניקת המדיטציה , היכולת של אותו האדם להכיל אותה וכו'.
(למשל יש טיפוסים אקטיביים שלא יכולים לשבת , וממילא סוגים מסוימים של מדיטציה לא יתאימו להם).
&nbsp
וכמובן זה תלוי בהרגשה שלי , וזה הקריטריון העיקרי :
האמת היא שהשאלה מבחינתי צריכה להיות : "את מי כן היית מלמד מדיטציה ?" והתשובה שלי היא "את מי שאני בתוכי מרגיש צורך ללמד אותו מדיטציה".
גם אז לא בהכרח שהייתי מלמד בעצמי , אולי הייתי מעדיף לשלוח אותו לקורס כלשהוא.
&nbsp
אך אי אפשר לתת לזה כללים.
&nbsp
 

neophile

New member
כולם "אקטיבים" ולכולם יש בעיה לשבת

לא רק ל"אקטיבים" מבחינה חיצונית.. גם "אקטיביות פנימית" מחשבות שרצות , כל מני רגשות כמו גם גירודים בלתי מוסברים הם "אקטיביות" שיכולים להפריע לך לשבת בשקט ללא תזוזה.
 

ינוקא1

New member
עדיין ....

יש סף מסוים שממנו מדיטציה "בישיבה" איננה אפשרית כמעט , ואנשים כאלו יצטרכו התאמה של הטכניקה.
&nbsp
"אקטיביות יתר" , היא בדרך כלל מצב הנובע מ"חסימה". מצב בו אין זרימה טובה , ולכן המתחים מצטברים כל הזמן וצריך לפרוק אותם איכשהו.
&nbsp
לאנשים כאלו יהיה עדיף ביצוע תנועות מדיטטיביות , או מדיטציות אקטיביות יותר כמו "קודליני" של אושו (שלמען האמת לא התנסיתי בה) או אפילו בשלב ראשון תרגול ריצה קבוע ותרגולים ספורטיביים אחרים , ולא מדיטציה

(ויש עוד אופציות).
&nbsp
לאחר כמה זמן , אם התרגול אכן נותן פירות והזרימה בגוף מתחילה להתאזן , האדם יהיה מסוגל כבר גם לבצע מדיטציות "שגרתיות" יותר.
&nbsp
אבל זה עניין של אבחנה והתאמה.
מורה טוב (כמו רופא טוב) צריך להסתכל ולהרגיש מה מתאים ומה נכון בכל שלב , לדעת לאן הוא רוצה להגיע עם החניך להיות מקורי - לא להיתקע על שבלונה מסוימת של פרקטיקה.
לאבחן נכון , ולהשתמש במגוון של כלים אפשריים
בהתאם למצב.
&nbsp
 

neophile

New member
אין הבדל בין חוסר יכולת לשחרר הרגלים מוטורים

לבין חוסר יכולת לשחרר הרגלים מחשבתיים ורגשיים במהלך המדיטציה ככל שזה נוגע לשקט פנימי.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
 

ינוקא1

New member
יש הבדל :

יש לך הרבה יותר שליטה על התנועה ה"חיצונית" המוטורית , מאשר על התנועה הפנימית (רגשית , מחשבתית וכו')
&nbsp
וכאשר אתה לומד "לנוע" , עצם הלימוד משפיע בכל הרבדים.
&nbsp
 

neophile

New member
כל התנועות האלה הן חיצוניות

גם המחשבה הזאת שיש לך יותר שליטה על התנועה ה"חיצונית" היא חיצונית..
&nbsp
 

ינוקא1

New member
כל דבר שאתה עושה הוא חיצוני

אך הוא משפיע גם על הפנים.
וכאשר מבצעים בהתמדה עשיה חיצונית למטרה פנימית , היא הופכת לעשיה פנימית.
&nbsp
חכמינו אמרו זאת קצר וקולע :
"אחרי המעשים
נמשכים הלבבות".
&nbsp
 
למעלה