אתמול למדתי לקח חשוב!

נגה אר

New member
אתמול למדתי לקח חשוב!

בוקר טוב לכולכם, כל הזמן שמעתי כאן על מחט מתאימה ולא מתאימה לבדים, אך אני לא ממש מבינה ועשיתי על בערך... אתמול למדתי את הלקח, כמעט התקלקלה לי המכונה בגלל הפסיק הקטן הזה שקוראים לו מחט... נשברה לי המחט והחלפתי במחט שנראתה לי מתאימה, אך מה אני מבינה, לא ממש הסתכלתי על המספר שלה והיא שגעה אותי ואת המכונה, כל תפר יצא נורא, דילגה לי את תכים וכבר כמעט בכיתי, הייתי בטוחה שהמחט השבורה הרסה משהו, משום שגם הבית של הסליל התחתון יצא מהמקום... אחרי הרבה נסיונות ועצבים, החלטתי לנסות להחליף את המחט, וראו זה פלא, המכונה תפרה כמו בובה, בלי בעיות ובלי דילוגים, פשוט תענוג. אני למדתי, רק שאין לי מושג במחטים, אשמח לשמוע המלצות איזה מחטים לאיזה סוגי בדים, וכו'... שיהיה יום נעים לכולם וסוף שבוע מהנה
טלי
 
סוגי מחטים

לבדים עבים - מחט מס' 100-110 . לאריגים - 80-90. לבדים עדינים (משי , אורגנזה ) 70. ללייקרות למינהן - מחט זהב מס' 65-70 . ישנה גם מחט זהב עבור אריגים שמיועדת לבדים עדינים מאוד .
 

נגה אר

New member
../images/Emo51.gif האם החברה של המחטים משנה או

שחייבים מחטים מאותה חברה של המכונה? למה הכוונה מחט זהב? כותנה בעוביים שונים נחשב אריג? תודה
 
לפי הידוע לי אין חובה להשתמש במחטים של

אותה החברה ממנה הגיעה המכונה, כל עוד המחטים מתאימות למכונה. כלומר, כרגע עולות לי בראש לפחות 10 חברות של מכונות ביתיות, קצת מפגר לטעמי אם למכונות של כל חברה תתאמנה רק מחטים מאותה החברה. בקיצור, פשוט תאמרי בחנות שאת זקוקה למחטים למכונה ביתית. מחט זהב היא מחט שבאיזור החוד שלה היא עשויה מזהב או מצופה זהב או משהו עם זהב. תבקשי-סביר להניח שברוב המקומות ידעו לתת לך, רק תאמרי אם לסריגים או לאריגים. כותנה זה סוג החומר היא יכולה להיות בעוביים שונים גם בתור אריג, וכן בתור סריג ולכן כל מקרה לגופו. לכותנה סרוגה (טריקו למיניהם וכו') מומלצת מחט 65-70, ואביגיל המליצה גם שתהיה זו מחט מזהב למרות שאני עד היום לא השתמשתי בזהב ועדיין היה בסדר. לאריגי כותנה תלוי בעובי - 70-90, למרות שגם בד ג'ינס ארוג מכותנה אבל בשבילו רצוי להשתמש במחט 100-110. לאור השאלות שעולות פה לאחרונה-אולי כדאי לאחד את כל התשובות לסיכום אחד ולהעלותן למאמרים?
שבת שלום
 

שש שבע

New member
כשאת שמה מחט והמכונה מדלגת לך תבדקי שלושה דבר

1. האם המחט מתאימה מבחינת סוג המכונה (ראש עגול לתעשיתיות, ראש שטוח לביתיות, ארוכה יותר לזינגר, הקצרה יותר לאוברלוק.) 2. שהכנסת את המחט נכון, החריץ תמיד לצד שמאל (כשהבוכיאר פנה לצד) או אליך (כשהבוכיאר קדמי) 3. שהכנסת את המחט עד הסוף, וחיזקת טוב. מבחינת העובי אם תשתמשי במחט עבה יותר לבד עדין תקבלי חורים גדולים לא דילוגים. מחט זהב או עדינה לסריג, תמנע דילוכגים. אגב דילוגים יכולים להיות גם בגלל שחוד המחט נשחק, ו/או בגלל שההשחלה לא מושלמת לאורך כל הדרך (כשעושיםהנחות ולא מעבירים דרך איזה ווון או חוריר...)
 

נגה אר

New member
דברים שטוב לדעת!

אני חושבת שמבחינת השניים האחרונים, אין בעיה, יש לי רק דרך אחת להכניס את המחט, הפוך היא לא נכנסת ולדחוף אותה פנימה גם כן אין בעיה, יש לי אפשרות להשחלת חוט אוטו', או משהו כזה, שעי' פעולה מסויימת, אני יכולה להשחיל את החוט בלי "לקרוע" את העיניים ואם הפין הזה לא נכנס לחור המחט, אני יכולה לדעת שמשהו לא בסדר. לא ידעתי שיש הבדל בין תעשייתית לביתית, האמת שכלל לא הקדשתי לכך מחשבה, אך טוב לדעת כדי לשים לב בעתיד. לפי דעתי המחט היתה דקה מדיי משום שהחוט נשחק תוך כדי תפירה בנוסף לדילוגים על תכים, אבדוק שוב את המחטים הללו, לפי הנתונים שנתתם על מחטים, הלב שלי הגיע לרצפה אתמול, לא רוצה לחזור על זה שוב! ובלי קשר, רציתי להשוויץ בתוצר החדש, אך המצלמה אצל אחי ולא יכולה לצלם, איך שידרגתי פוטר ישן וקטן של הבת למשהו עכשוי ומדליק שהיא לא מוכנה לפשוט! נו, טוב, נחכה עד מחר בערב...
לילה טוב לכולכם והמון תודה על העצות
טלי
 
לפי מה שתיארת ,

נראה שהמחט לא התאימה לסוג הבד .(מתאים לתפירה על לייקרה עם מחט לא מתאימה ) או שהמחט שהשתמשת הייתה שחוקה. ד.א - לא כל הבייתיות תופרות לייקרה ולא משנה באיזו מחט .... וכן , יש הבדל בין התעשייתית לביתית , אצלי,הבייתית מיועדת לתפירת איבקות לכפתורים בלבד , מוצאת רק יתרונות בתעשיתית , מבחינה תפעולית ומבחינת איכות התפר .
 

lirola

New member
שש שבע , מחט רגילה לביתית לא מתאימה גם

לאוברלוק, או האם מה שאמרת מתאים לתעשייתיות?
 
תפרטי באיזה מחט את משתמשת למה,

ונוכל לנסות להבהיר. קשה להבין ממה שכתבת עד כה
 

lirola

New member
אני משתמשת לאוברלוק ביתית של ברנינה

במחט למכונה ביתית רגילה 75 או 80 , היא תופרת בסדר אבל יכול להיות שאני גורמת לה נזק בלי לדעת. אשמח אם מישהו יודע.ואם לא אז אתקשר מחר לזינגר. פדיחה אה? כבר יותר משנה חחחחחחחחחחחח
 
האמת שאיני יודע מה לומר....אני באוברלוק זינגר

שלי (3 חוטים) משתמש במחטים שקיבלתי כשרכשתי אותה-מחטים עגולות. לא ניסיתי אף פעם עם מחט של מכונה תפירה. לדעתי גם אצלך יש להשתמש בכזו מחט.
 

שש שבע

New member
בכל מקרה באהרלוק המחט עגולה

אבל בתעשיתיות היא קצרה, ובביתיות היא ארוכה. הארוכה מתאימה גם לזינגר תעשיתית. בתעשיתיות יש הבדל בין המחטים הארוכות לפעמים שיש ראש דק ויש ראש רחב. ראש רחב לא מתאים לאלה של ראש דק, אבל להפך - כן.
 

שש שבע

New member
אם היא תופרת אז זה בסדר

אין מצב שמחט שתופרת עושה נזק למכונה. המחט זה כלי שמוביל את החוט למטה וקושר אותו עם החוט התחתון ומעלה למעלה, והכיוון חיב להיות מדויק, מחט ארוכה יותר (או משוחררת) או קצרה יותר או,פגומה (שפיץ שחוק) לא ממוקדת נכון (ראש עגול במקום שטוח ולהפך) פשוט לא יפגשו החוטים למטה, או יפגשו לפעמים, אם המחט לא פוגעת בכלום במכונה היא לא עושה נזק.
 

שש שבע

New member
מחט רגילה של תעשיתיות לא מתאימה בד"כ

לאוברלוק תעשיתי, אך היא בדרך כלל מתאימה לאוברלוק ביתי,
 
למעלה