אתמול חזרתי מקרואטיה

מצב
הנושא נעול.

line 666

New member
אתמול חזרתי מקרואטיה

אתמול חזרתי מקרואטיה
בטיסה לקרואטיהטסנו במטוס MD 82 עם 34 שורות והיה מקום לרגלים ,ישבנו בשורה 33 מתוך 34 שורות. בנחיתה בשדה התעופה Reijka שעל island krk ,ב 1 אחרונה לנחיתה הנהג הפעיל את המנועים להכי מהר וישר הוריד אותם ל-0 , כשנחתנו הנהג נתן ברקס כזה שעוד שנייה היינו עפים מכיסאות. מי שנחת בשדה תעופה Reijka יודע איך נראה מסוף הנוחתים. מסלול למזוודות אחד שכל רגע יש לו תקלה וחנות דיוטי פרי פי 10 יותר קטנה מבנתב"ג . כשיצאנו מהמסוף חיכו לנו 3 אוטובוסים, מרצדס טורמיסו , ניופלאן skilinerועוד ניופלאן, skiliner אנחנו נסענו בניופלאן skiliner. יום למחרת נסענו לפליטויצה {שמורת טבע שנמצאת כמעט 5 שעות נסיעה מoptia} לפליטויצה נסענו במרצדס טורמיסו , בשמורה יש אוטובוס מיוחד {מרצדס} שלוקח אותך לתחילת המסלול. יום למחרת נסענו באוטובוס עד לחניון {שהיה בו מטאור של מרכבים} ומשם באוניה {ההפלגה לקחה 10דקות והנסיעה 6 שעות} נסענו בסקאניה אירזר ישנה עם בעיה בקלץ' בונציה ראינו אוטובוס,מוניות. היינו בגטו וראינו בתי כנסת ובית חב"ד בחזרה האוטובוס היה גמור והקלץ' כמעט ונהרס אז בחזרה לקח לנו 6:30 דקות {סהכ 12:50 שעות היינו בתחבורה} בoptia עיר קטנה עם main street קטן שכשאתה עוצר יש פקק יש שם 4 סוגים של אוטובוסים . 1:man sg 202 ישן 2:man sg202 חדש 3:man sl 202 ישן 4:man sl 202 חדש בחזרה מoptia גם טסנו משדה התעופה Reijka והטיסה שלנו התעכבה ב42 דקות.אז לא המראנו ב20:00 אלא ב21:00 . במטוס שחזרנו איתו לארץ היו 35 שורות ולא היה מקום לרגלים,אני ישנתי כל הטיסה. נסענו בחזרה לחיפה במרצדס O404 של אגד תיור ונופש {האוטובוס היה צבוע בירוק}
 

ארזS

New member
ברוך הבא

אתמול חזרתי מקרואטיה
בטיסה לקרואטיהטסנו במטוס MD 82 עם 34 שורות והיה מקום לרגלים ,ישבנו בשורה 33 מתוך 34 שורות. בנחיתה בשדה התעופה Reijka שעל island krk ,ב 1 אחרונה לנחיתה הנהג הפעיל את המנועים להכי מהר וישר הוריד אותם ל-0 , כשנחתנו הנהג נתן ברקס כזה שעוד שנייה היינו עפים מכיסאות. מי שנחת בשדה תעופה Reijka יודע איך נראה מסוף הנוחתים. מסלול למזוודות אחד שכל רגע יש לו תקלה וחנות דיוטי פרי פי 10 יותר קטנה מבנתב"ג . כשיצאנו מהמסוף חיכו לנו 3 אוטובוסים, מרצדס טורמיסו , ניופלאן skilinerועוד ניופלאן, skiliner אנחנו נסענו בניופלאן skiliner. יום למחרת נסענו לפליטויצה {שמורת טבע שנמצאת כמעט 5 שעות נסיעה מoptia} לפליטויצה נסענו במרצדס טורמיסו , בשמורה יש אוטובוס מיוחד {מרצדס} שלוקח אותך לתחילת המסלול. יום למחרת נסענו באוטובוס עד לחניון {שהיה בו מטאור של מרכבים} ומשם באוניה {ההפלגה לקחה 10דקות והנסיעה 6 שעות} נסענו בסקאניה אירזר ישנה עם בעיה בקלץ' בונציה ראינו אוטובוס,מוניות. היינו בגטו וראינו בתי כנסת ובית חב"ד בחזרה האוטובוס היה גמור והקלץ' כמעט ונהרס אז בחזרה לקח לנו 6:30 דקות {סהכ 12:50 שעות היינו בתחבורה} בoptia עיר קטנה עם main street קטן שכשאתה עוצר יש פקק יש שם 4 סוגים של אוטובוסים . 1:man sg 202 ישן 2:man sg202 חדש 3:man sl 202 ישן 4:man sl 202 חדש בחזרה מoptia גם טסנו משדה התעופה Reijka והטיסה שלנו התעכבה ב42 דקות.אז לא המראנו ב20:00 אלא ב21:00 . במטוס שחזרנו איתו לארץ היו 35 שורות ולא היה מקום לרגלים,אני ישנתי כל הטיסה. נסענו בחזרה לחיפה במרצדס O404 של אגד תיור ונופש {האוטובוס היה צבוע בירוק}
ברוך הבא
תגיד, האם זה המטוס שטסת בו ? [או אחד שדומה לו].
 
Line 666 - שים לב

כן,זה המטוס שטסתי בו גם בחברה הזאת
ואני משום מה לא מצליח להעלות תמונות
Line 666 - שים לב
אם אתה לא מצליח להעלות תמונות יכול להיות שהן גדולות יותר מ 250 קילובייטים - זה הגודל הכי גדול שניתן להעלות לתפז. הקטן את התמונות אם זו הבעיה - הנה ההוראות איך להקטין את התמונות. בהצלחה..
 

line 666

New member
דרך אגב,היתה לנו מדריכה ממש נחמדה

Line 666 - שים לב
אם אתה לא מצליח להעלות תמונות יכול להיות שהן גדולות יותר מ 250 קילובייטים - זה הגודל הכי גדול שניתן להעלות לתפז. הקטן את התמונות אם זו הבעיה - הנה ההוראות איך להקטין את התמונות. בהצלחה..
דרך אגב,היתה לנו מדריכה ממש נחמדה
בטיסה בחזרה היא ויתרה על המקום שלה בגלל שהיה יותר כרטיסים ממקומות. היא אמורה לטוס לארץ היום
 

4דדד

New member
של מי המטאור הזה?

דרך אגב,היתה לנו מדריכה ממש נחמדה
בטיסה בחזרה היא ויתרה על המקום שלה בגלל שהיה יותר כרטיסים ממקומות. היא אמורה לטוס לארץ היום
של מי המטאור הזה?
לא ידעתי שיצאו אותם למדינות אחרות.
 

צביקוש23

New member
מטאור זה לא המצאה ישראלית?

של מי המטאור הזה?
לא ידעתי שיצאו אותם למדינות אחרות.
מטאור זה לא המצאה ישראלית?
חשבתי שמטאור זה דגם ישראלי שמרכיבים רק בארץ אני זוכר בזמנו פירסמו בכל העיתונים את האוטובוס הישראלי הראשון...
 

846

Active member
המטאור הוא רומני של חברת Filaret

דרך אגב,היתה לנו מדריכה ממש נחמדה
בטיסה בחזרה היא ויתרה על המקום שלה בגלל שהיה יותר כרטיסים ממקומות. היא אמורה לטוס לארץ היום
המטאור הוא רומני של חברת Filaret
שהורן את ליבוביץ' שותפה בה, חוץ ממטאורים חדשים הם שלחו גם כמה B10M משומשים עם מרכב מרכבים. היה משעשע לראות אוטובוס רומני עם פירסומת לבורגר ראנץ' חוף הכרמל מודבקת לחלון האחורי!
 
גם אני טסתי בו מדוברובניק.

כן,זה המטוס שטסתי בו גם בחברה הזאת
ואני משום מה לא מצליח להעלות תמונות
גם אני טסתי בו מדוברובניק.
גם אני טסתי במטוס הזה משדה התעופה צ'ליפי שליד דוברובניק. אשתי ונוסעיםפ נוספים מאוד נלחצו. חלק טענו שזה מטוס טופולב.אני הרגעתי את אשתי שבנתב"ג לא היו נותנים לטופולב לנחות. מבפנים המטוס נראה די מיושן אם כי הוא אכן מרווח ביחס למטוס ישראיר שעמו במראנו לזגרב. בגלל שהמנועים מעל הכנפיים המטוס נמוך ונכנסים אליו ממדרגות שיוצאות מהגחון שלו. הטייס שלנו דווקא נחת והמריא באופן מושלם למרות חששות הנוסעים. אם מישהו יכול להגיד לי איזו חברה ייצרה את המטוס אני אשמח.
 

ארזS

New member
אז ככה

גם אני טסתי בו מדוברובניק.
גם אני טסתי במטוס הזה משדה התעופה צ'ליפי שליד דוברובניק. אשתי ונוסעיםפ נוספים מאוד נלחצו. חלק טענו שזה מטוס טופולב.אני הרגעתי את אשתי שבנתב"ג לא היו נותנים לטופולב לנחות. מבפנים המטוס נראה די מיושן אם כי הוא אכן מרווח ביחס למטוס ישראיר שעמו במראנו לזגרב. בגלל שהמנועים מעל הכנפיים המטוס נמוך ונכנסים אליו ממדרגות שיוצאות מהגחון שלו. הטייס שלנו דווקא נחת והמריא באופן מושלם למרות חששות הנוסעים. אם מישהו יכול להגיד לי איזו חברה ייצרה את המטוס אני אשמח.
אז ככה
קודם כל מטוסי טופולב נוחתים וממריאים בנתב''ג ואין בכלל בעיות עם הטופולבים. והמטוס הזה הוא של חברת מקדונל דגלאס שכיום שייכת לבואינג, אז מה יש לדאוג?
 
אשתי היתה רגועה לו ידעה שהוא מארה"ב

אז ככה
קודם כל מטוסי טופולב נוחתים וממריאים בנתב''ג ואין בכלל בעיות עם הטופולבים. והמטוס הזה הוא של חברת מקדונל דגלאס שכיום שייכת לבואינג, אז מה יש לדאוג?
אשתי היתה רגועה לו ידעה שהוא מארה"ב
תודה על התשובה. התצלום אגב לא מופיע באתר של "איר-אדריאטיכ" האם אתה צילמת אותו? ושאלה אחרונה: פעם היו מטוסים כאלה גם לאיר-פראנס נכון?
 

ארזS

New member
אעשה כאן שילוב תגובות...

אשתי היתה רגועה לו ידעה שהוא מארה"ב
תודה על התשובה. התצלום אגב לא מופיע באתר של "איר-אדריאטיכ" האם אתה צילמת אותו? ושאלה אחרונה: פעם היו מטוסים כאלה גם לאיר-פראנס נכון?
אעשה כאן שילוב תגובות...
קודם כל - כן. אני צילמתי את המטוס הזה לפני כמה ימים לאחר שהוא המריא מנתב''ג ותפסתי אותו באזור אור יהודה. לכן התצלום לא נמצא באתר של החברה. מטוסים כאלה היו פעם לחברות רבות בעולם ועדיין יש חברות לא מעטות שמשתמשות בו. לגבי דוברובניק : הייתי שם עם אשתי לפני שלוש שנים ודווקא די נהינו, אבל אולי בגלל שנרשמנו לכל מיני טיולים ולא הסתובבנו סתם ככה בעצמנו. בכל מקרה זכורים לי אוטובוסים מאוד מיושנים מהמקום הזה. טסנו הלוך ושוב עם ישראייר. לצערי עדייןצ לא היתה לי אז מצלמה דיגיטלית או אפילו מצלמה נורמלית רגילה וצילמתי במצלמת פוקט פשוטה ולכן התוצאה הגרועה...
 

4דדד

New member
נתב"ג זה אחד המקומות

אז ככה
קודם כל מטוסי טופולב נוחתים וממריאים בנתב''ג ואין בכלל בעיות עם הטופולבים. והמטוס הזה הוא של חברת מקדונל דגלאס שכיום שייכת לבואינג, אז מה יש לדאוג?
נתב"ג זה אחד המקומות
הבודדים בעולם המערבי שנותנים לטופולב ולאיליושין לנחות,הסיבה היא כמובן פוליטית,היום אפילו ל737-100 ול747-100אסור כבר לנחות בארץ,באירופה ובאר"הב,הסיבה לכך היא כמובן רעש וזיהום אוויר,בנוסף חיל האוויר מפעיל את הבואינג 707 מטוס עתיק לכל הדעות(מודל 62-66)עדיין טס בעולם רק בגלל שזה מטוס צבאי ולא אזרחי.
 
../images/Emo41.gifחווית תח"צ מדוברובניק../images/Emo26.gif

גם אני טסתי בו מדוברובניק.
גם אני טסתי במטוס הזה משדה התעופה צ'ליפי שליד דוברובניק. אשתי ונוסעיםפ נוספים מאוד נלחצו. חלק טענו שזה מטוס טופולב.אני הרגעתי את אשתי שבנתב"ג לא היו נותנים לטופולב לנחות. מבפנים המטוס נראה די מיושן אם כי הוא אכן מרווח ביחס למטוס ישראיר שעמו במראנו לזגרב. בגלל שהמנועים מעל הכנפיים המטוס נמוך ונכנסים אליו ממדרגות שיוצאות מהגחון שלו. הטייס שלנו דווקא נחת והמריא באופן מושלם למרות חששות הנוסעים. אם מישהו יכול להגיד לי איזו חברה ייצרה את המטוס אני אשמח.
חווית תח"צ מדוברובניק

קראתי פה הודעה לגבי נוסע המום בחברת מרגלית. בדוברובניק נתקלתי בשרות דב ברמה די דומה. בעצם התח"צ נכשלת שם בכל רמה, אך רווחי מפעילי התח"צ בשמים. אפתח בציוד: האוטובוסים מיושנים למדי והזכירו לי את ילדותי בירושלים בראשית שנות ה-80. אוטובסים שהזכירו את סדרת ה-303 ללא מיזוג האוויר (הטמפ' בדוברובניק בקיץ מזכירות את אלו של ת"א והלחות זהה). תדירות: חלק מהאוטובוסים יוצאים פעם ב-20 דקות, חלק פעם בחצי שעה ואף בתדירות נמוכה יותר. לא נשמע כל כך גרוע, אלא שככל הנראה התדירות לא מוגברת באופן דרמטי בקיץ ועל כן התיירים הרבים ששוטפים את העיר בקיץ נדחסים כמו סרדינים, בתוך החום המחניק של האוטובוס. תחנות האוטובוס: התחנות מרוחקות אחת מהשניה מרחק של 800 מטרים ואף יותר. מצאתי את עצמי הולך כ-8 דקות של הליכה מהירה בחום כבד על ציר התנועה של האוטובוס מבלי למצוא שום תחנה בדרך. התחנות עצמן מסומנות ע"י עמוד ולפעמים ע"י צבע צהוב על הכביש ללא כל שלט או מבנה! מחיר: בשמים 10 קונות לאדם (7.5 ש"ח) לנסיעה בתוך העיר עצמה. אם הגעתם מהפרברים באוטובוס אחר עליכם להצטייד בכרטיס חדש (על קישוריות לא שמעו שם). בתמורה ל-10 קונות לא מקבלים אפילו כרטיס (הנהג יכול לקחת חלק לא מבוטל מהרווח לכיס שלו, אף אחד לא יכול לדעת כמה נוסעים היו בנסיעה). אדיבות מהנהג והלאה. למרות שמדובר בעיר תיירותית הנהג לא מצליח לתקשר עם הנוסעים באופן סביר בשפות זרות. הנהג לבוש במכנס קצר וחולצה מיוזעת רק מזעיף פנים לתיירים ששואלים אותו בתמיהה אם הכרטיס היקר שלהם מהאוטובוס הפרברי לא תקף לנסיעה העירונית. הוא לא מוכן לפרוט כסף גדול ואין לו סבלנות לתמהון של התיירים שלא מבינים איך הם לא מקבלים כרטיס עבור התשלום. כל מה שיש לנהג זו מין מכונה כזו שבולעת את השטרות שנותנים לו הנוסעים. בקיצור בהשוואת עלויות החניית המכונית השכורה לנסיעה באוטובוס, אין ספק כי עדיפה האופציה הראשונה. זוג נוסעים ישלם עבור תענוג של נסיעה הלוך ושוב בדוברובניק 40 קונות, סכום השווה לחניה של 8 שעות בצמוד לעיר העתיקה. זאת מעבר לעובדה שיצטרך לצעוד כהוגן עד התחנה, להמתין לאוטובוס בתחנה ללא צל וספסל ולהדחק לאוטובוס בלתי ממוזג לכשזה יזכר להגיע.
 
שלא תחשוב, נהנתי שם מאוד. הנה תמונה

חווית תח"צ מדוברובניק

קראתי פה הודעה לגבי נוסע המום בחברת מרגלית. בדוברובניק נתקלתי בשרות דב ברמה די דומה. בעצם התח"צ נכשלת שם בכל רמה, אך רווחי מפעילי התח"צ בשמים. אפתח בציוד: האוטובוסים מיושנים למדי והזכירו לי את ילדותי בירושלים בראשית שנות ה-80. אוטובסים שהזכירו את סדרת ה-303 ללא מיזוג האוויר (הטמפ' בדוברובניק בקיץ מזכירות את אלו של ת"א והלחות זהה). תדירות: חלק מהאוטובוסים יוצאים פעם ב-20 דקות, חלק פעם בחצי שעה ואף בתדירות נמוכה יותר. לא נשמע כל כך גרוע, אלא שככל הנראה התדירות לא מוגברת באופן דרמטי בקיץ ועל כן התיירים הרבים ששוטפים את העיר בקיץ נדחסים כמו סרדינים, בתוך החום המחניק של האוטובוס. תחנות האוטובוס: התחנות מרוחקות אחת מהשניה מרחק של 800 מטרים ואף יותר. מצאתי את עצמי הולך כ-8 דקות של הליכה מהירה בחום כבד על ציר התנועה של האוטובוס מבלי למצוא שום תחנה בדרך. התחנות עצמן מסומנות ע"י עמוד ולפעמים ע"י צבע צהוב על הכביש ללא כל שלט או מבנה! מחיר: בשמים 10 קונות לאדם (7.5 ש"ח) לנסיעה בתוך העיר עצמה. אם הגעתם מהפרברים באוטובוס אחר עליכם להצטייד בכרטיס חדש (על קישוריות לא שמעו שם). בתמורה ל-10 קונות לא מקבלים אפילו כרטיס (הנהג יכול לקחת חלק לא מבוטל מהרווח לכיס שלו, אף אחד לא יכול לדעת כמה נוסעים היו בנסיעה). אדיבות מהנהג והלאה. למרות שמדובר בעיר תיירותית הנהג לא מצליח לתקשר עם הנוסעים באופן סביר בשפות זרות. הנהג לבוש במכנס קצר וחולצה מיוזעת רק מזעיף פנים לתיירים ששואלים אותו בתמיהה אם הכרטיס היקר שלהם מהאוטובוס הפרברי לא תקף לנסיעה העירונית. הוא לא מוכן לפרוט כסף גדול ואין לו סבלנות לתמהון של התיירים שלא מבינים איך הם לא מקבלים כרטיס עבור התשלום. כל מה שיש לנהג זו מין מכונה כזו שבולעת את השטרות שנותנים לו הנוסעים. בקיצור בהשוואת עלויות החניית המכונית השכורה לנסיעה באוטובוס, אין ספק כי עדיפה האופציה הראשונה. זוג נוסעים ישלם עבור תענוג של נסיעה הלוך ושוב בדוברובניק 40 קונות, סכום השווה לחניה של 8 שעות בצמוד לעיר העתיקה. זאת מעבר לעובדה שיצטרך לצעוד כהוגן עד התחנה, להמתין לאוטובוס בתחנה ללא צל וספסל ולהדחק לאוטובוס בלתי ממוזג לכשזה יזכר להגיע.
שלא תחשוב, נהנתי שם מאוד. הנה תמונה
שצילמתי מהצלב שנמצא על הרכס מעל העיר. עיר מדהימה ומומלצת בחום רב. על כל פנים תודה על התשובות.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה