אתמול היה יום שישי (עם ביקור לחמותי

TJSBZ

New member
יש הבדל

בין מצב שבו "אמא מרשה" ו"סבתא לא" לבין המצב ההפוך. את לא חיה עם הילד ולא אחראית על חינוכו. לכן, מותר לך להחליט על כללים שמתאימים לך בביתך, ולדרוש שהם יישומו. אבל כשאת פוסלת כללים של ההורים, עם זה הילד בא הביתה ודורש שירשו לו גם שם. זה גורם לערעור סמכותם, ולסבתות יש גם הרגל מגונה לעשות את זה בנוכחות ההורים, המושפלים. יש גם הבדל בין "סבתא רעה" שזה לא נורא, כי זה עובר עד הביקור הבא, לבין "אמא רעה" שזה קצת יותר בעייתי, כי זה בעיות בתוך התא הקטן המשפחתי. ואם את אכן מאמינה שסבתות מכירות את הילדים פחות טוב מההורים, אז זה עובד לשני הכיוונים. אני מקוה שאת מבינה את ההבדל בתפקידים.
 

אנילה1

New member
TJSBZ אני לעולם לא מחנכת את הנכד

זה תפקיד ההורים. מי בכלל רוצה לחנך? זה תפקיד נורא קשה, וכבר עשיתי את זה.
אני שם רק בשביל הכייף.
 

saritoosh22

New member
אגדה ממש.........

אני לא הייתי מבקרת אותה בחיים. מי שלא מכבד אותי ומדבר אליי ישירות, לא זוכה לחצי חיוך ממני. ואינלה, תפסיקי להגן על החמות כל בזמן, יש כאלו ממש גרועות וכן, כן אפילו מרשעות.
 

אנילה1

New member
saritoosh22 , צודקת שיש חמות

איומות, אבל יש כלות מפונקות, סכסכניות, תחרותיות ולא מפרגנות בכלל. לכן אני פה להגן על החמיות, כדי שיהיה איזון נאות.
 

sovlanit

New member
SNOWWHITE1064,

מזל טוב לרגל יום הולדתה של ביתך. עד מאה כעשרים.
... חיים נפלאים לכולכם
 

מעיין 32

New member
קודם כל המון המון מזל טוב ../images/Emo65.gif

ושנית כל מה שכתבה קודמתי LIGHT NIGHT פשוט מדוייק. ואין לי הרבה מה להוסיף חוץ מלחזק את ידך. את צריכה או יותר נכון בעלך צריך להבהיר לחמתך שאת בעלך הם המחנכים ולא היא ולכן היא צריכה ללכת לפי הקו שלכם. דבר נוסף, שבפעם הבאה היא תתיעץ איתכם בקשר למתנה. גם חמתי נהגה לתת מתנות חסרות ערך ונתתי אותם לתרומה וצדקה. ושוב המון המון מזל טוב
 

נ ס ע

New member
נשמע מזוויע למדי ../images/Emo5.gif

לחמותך הייתי סותמת את הפה ומהר
. שתיים שלש הערות עוקצניות והיא תפסיק עם השטויות שלה. ובקשר לחוקים אחרים מאשר בבית. אני לא מסכימה עם נייטלייט. ילדים יודעים שישנם חוקים שונים במקומות שונים, ותראי את ההבדל בין התנהגות בבית לגן. מה שכן, תמיד אפשר לשמור על חוקי ברזל שיהיו תקפים תמיד, והמשפחה צריכה לכבד אותם. למשל, אצלי בבית לא חייבים לאכול. לעומת זאת, חמותי דוחפת לילד אוכל בלי הכרה, זה פשוט חזק ממנה. היא ממש מפחדת מהתגובות שלי, ובענין הזה כמה שאני לא אדקור זה לא מפסיק. הדבר היחיד שאני לא אסכים לו זה שקרים. למשל, לתת לו גבינה לבנה בתור כדור גלידה וניל (והיו דברים מעולם
). עד כאן. מבינה את ההבדל ? ומזל טוב לגדולה
 

יעל11כהן

New member
חוכמה לאחר מעשה...

לגבי חמיך : בהחלט מותר לו לחשוש מהגשם או לא להתלהב מיום-הולדת של בת 4 - אבל לא טוב הוא עשה שלא הודיע לכם מראש. בעיקר כשידע שהנסיעה ארוכה עבורכם (אלא אם כן רצה שתבואו לבקרו - אבל לא זו הדרך). לגבי סגנון הדיבור לילדים - יש אנשים כאלה שמדברים עם ילדים קטנים כמו שהם מדברים עם אנשים בני גילם. אפשר היה להביע מורת-רוח על דבריו בצורה עקיפה. לגבי חמותך : יש אנשים שנהנים לקנות מתנות והם מתלהבים ממה שהם קונים. בטח חמותך הוציאה את הבגד מאריזתו כמה פעמים, כדי "לשטוף את העיניים". היא חיכתה בקוצר-רוח לתת אותו לנכדה הקטנה וציפתה להתלהבות שתגיע. אז מה קרה? מיד כשראתה את בעלת השמחה, היא מיהרה לתת לה את המתנה. וכמובן שהתאכזבה כשלא זכתה להתלהבות המתבקשת. במקומך - אולי הייתי אומרת משהו כמו"איזו חליפה נהדרת", "איזה בד מצויין", "זה יתאים לה בול" ועוד דברי שבח. ולגבי הבת הייתי אומרת לה בחצי חיוך "ככה זה ילדים. הראש שלהם יותר בצעצועים. אבל החליפה פשוט מדהימה". לגבי "ללבוש מעילים" וההתלהבות מהילדים - טוב, נראה לי שכל הסבתות כאלה. רק לא אהבתי את "לאשתך יש נטייה לא להלביש אותם כמו שצריך" - זו אמירה שאסור שתאמר, לא בנוכחותך ולא בהעדרך. מזל טוב לקטנה.
 
למעלה