אתמול בצהריים עסקית במול ים.

אתמול בצהריים עסקית במול ים.

התכנסנו לחגוג יובל להיוסדו של צד ב'. הבחירה היתה שלו. הזמנו לשעה 1430 ולא תארנו לעצמנו שנעשה מליון סיבובים בנמל כדי למצוא מקום חנייה. יכולנו לבוא ברגל... המסעדה ל-א היתה מלאה בכלל. ישבנו בחלק הלא מעשנים ואיתנו ישבה קבוצה שחגגה יומולדת 40 לזוג חברים. היה שמח בחדר.. לראשונות לקחנו: לי - קרפ פטריות רול קריספי עם פורטבלו, שמפיניון וריקוטה ברוטב יין אדום ופרמזן. - מצויין. (אני לא אוכלת דגים ושרצים...) בני לקח-שרימפ "קוקוס" שרימפ "קריסטל" עם באק-צ'וי, שמפיניון ובצל קונפי ברוטב קוקוס וטוגראשי. אהב. בתי לקחה-קרפצ'יו בקר סינטה צרובה עם סלט חם של באקצ'וי, ארטישוק ירושלמי וארטישוק. כמעט גמרה את כל המנה. צד ב' לקח פילה דג מוסר והתמוגג מכל ביס. לפתיח קיבלנו 4 פרוסות פיציות של ברוסקטה עם דג מלוח. המנה נשאבה בשניות. הלחם דווקא לא היה משהו. הממרחים היו: חמאה, ממרח איולי , קרם חצילים שבעיני היה נפלא. כל הזמן דאגו למלא את צלוחיות הממרחים ואת סלסלת הלחמים. היות ורק בעלי והבן שותים יין הוזמן חצי בקבוק קברנה. אנחנו הסתפקנו במים צוננים, שמולאו בכל פעם שהכוס הראתה סימני התרוקנות.. לעיקריות: אני לקחתי את מנת ריזוטו ירוקים" עם ירקות ירוקים וקציפת טרטופי... בתור אחת שלא אוהבת ריזוטו היתה דווקא לא רע. לא העזתי להזמין צלעות טלה מתפריט אה לה קארט יען כי לשלם 210 ש"ח על 4-5 צלעות לא כל כך נראה לי... שני הבנים לקחו את הלנגוסטין והיו עסוקים בלפצח את המסכנים... בתי לקחה את מנת השרימפ על בליני תבלינים צרובים במחבת חם, פלפלים קלויים ברוטב לובסטר לימון וגמרה כמו ילדה טובה את הכל מהצלחת. לקחנו 2 מנות אחרונות למרות שהיינו מפוצצים (מצידי יכולתי ללכת אחרי המנה הראשונה) .. מיל-פיי שוקולד שכבות של מרנג אגוזים, קראנץ שוקולד, גנאש, שאנטילי ודפי ואלרונה - יאממי יאממי. וקדאיף תותים שהיה חלומי- שערות קדאיף אוריריות כאלו מזמן לא טעמתי.... אספרסו קצר לגבר ויצאנו מאושרים ומרוקנים ב-780 ש"ח לא כולל טיפ.
 

יויו13

New member
שמח לשמוע ,מישהו כתב

לפני כמה ימים שהם מזלזלים בעיסקית ואני הופתעתי , שמח לשמוע שלא כך ,ניקרא שנהנתם מאד. כמובן לא זול . תודה.
 

Nרב

New member
אני כתבתי ../images/Emo13.gif

אני חושבת שהתמורה בעיסקית שונה מהותית מהתמורה בארוחה א-ל-קארט
 

יויו13

New member
גודל המנה ? איכות החומרים?

הטעם? השרות והיחס? במה שונה ? האמת שאכלתי שם תמיד א-ל-קארט, אז לא יכול להשוות.
 

Nרב

New member
יותר סוג החומרים.

רוב מה שציינת היה בסדר עד מצוין בעיסקית, לי אין תקציב לאכול שם א-ל-קארט לעומתך, מה לעשות. הבעיה היא שעיסקית במסעדה כזאת נחשבת, שהחומר הכי מיוחד בה (בעיסקית) הוא שרימפ, סקלופ או חצי לובסטר שמוגשים ללא שילובים, ובחלק מהמנות, לעומת חומרים כמו סרטנים, לנוגסטין, ולובסטר שלם שמוגשים בערב, ובשילובים יצירתיים ככל הנראה ברוב במנות, משדרת לי שהיא "עיסקית לצאת ידי חובה", כדי למשוך את "הקהל הרחב" שרוצה לטעום מול ים בלי לשלם תמורה גבוהה. ובכ"ז עיסקית בקלות יכולה להגיע עם קינוח ושתיה ל- 450 שח לזוג. אותי זה כבר לא משכנע. אכלתי פעמיים שם עיסקית (שבת), ופעמיים יצאתי בתחושה של "בסדר, אבל מה הרעש", כנראה שבערב ההרגשה היא אחרת. לא אמרתי שמול ים היא לא ראויה, אמרתי שהעיסקית לא נותנת תמורה ולא מעידה על הפוטנציאל של החומרים הבאמת טובים המוגשים במסעדה בערב.
 

יויו13

New member
אה הבנתי למה כונתך

ולגבי העקיצה (תקציב) יש כאלה שעובדים קשה בצהרים כדי לחסוך כסף לארוחת הערב
 

Nרב

New member
וגם ../images/Emo3.gif

כי מבזבזים יותר מדי במקומות אחרים
 

ננה f

New member
ממש לא נורא הנזק

בהתחשב בתענוג מינוס היין. מזל טוב לצמוד, ותודות על הביקורת. בריזוטו הקציפת כמהין הוגשה מעל או בצד בניפרד??
 
ננה- תודה ושנית אם חושבים על זה

במבט לאחור... כל הריזוטו טבע\טבל בקציפה. לא הרגשתי יותר מידי כמהין. אבל גם לא פיתחתי ציפיות מוגזמות.
 
כי מלכתחילה הריזוטו היתה בררת

מחדל ואפילו לא קראתי את כל המרכיבים... ראיתי "ירוקים" וזה הספיק לי... ובכלל הרי אני לא משתגעת אחרי ריזוטו .. לכן לא פיתחתי שום ציפיות...
 

SimpleAim

New member
נקרא טעים

חבל רק שאין אופציות מרגשות (ושפויות) למתלווים שלא חובבים דגים או פירות ים...
 
למעלה