אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?

DAVIDADATO

Well-known member
אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
 

ai27

Well-known member
אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
במסגרת רפורמה כוללת - שתקצה מספר קידומת לעיר יעד.
מכיוון שיש 77 עיריות - ניתן למספר באלפים, ולבטל כפילויות.

כך למשל קו חמש שקיים גם בחיפה וגם בתל אביב
יקרא 5005 בתל אביב
ו4005 בחיפה.
כשמדובר בקווים המקומיים יוכלו להשמיט את האלפים
 

arseny92

Well-known member
מנהל
במסגרת רפורמה כוללת - שתקצה מספר קידומת לעיר יעד.
מכיוון שיש 77 עיריות - ניתן למספר באלפים, ולבטל כפילויות.

כך למשל קו חמש שקיים גם בחיפה וגם בתל אביב
יקרא 5005 בתל אביב
ו4005 בחיפה.
כשמדובר בקווים המקומיים יוכלו להשמיט את האלפים
אין צורך להמציא את האופניים מחדש, מספרי קווים בעלי חמש ספרות בקבצי הרישוי והמידע GTFS
 
האם המספור הגיוני וקל להבנה?
לא, אבל הוא חד חד ערכי. אין שני קווים עם אותו מק"ט בכל הארץ. ההגיון הוא כרונולוגי, קו שנפתח לאחרונה יקבל מספר סידורי גבוה יותר מקו ותיק. (כמובן שבקווים הותיקים מלפני 2012 אין סדר כרונולוגי אלא רק את סדר הכנסתם לרישוי).
 

ai27

Well-known member
לא, אבל הוא חד חד ערכי. אין שני קווים עם אותו מק"ט בכל הארץ. ההגיון הוא כרונולוגי, קו שנפתח לאחרונה יקבל מספר סידורי גבוה יותר מקו ותיק. (כמובן שבקווים הותיקים מלפני 2012 אין סדר כרונולוגי אלא רק את סדר הכנסתם לרישוי).
אז זה מספור גרוע.
הגיון כרונולוגי מתאים למחשבים וטפסים - אבל כשאתה מנסה לתפוס אוטובוס - ההגיון צריך להיות נראה לעין. נגיש.
 

Ccyclist

Well-known member
אז זה מספור גרוע.
הגיון כרונולוגי מתאים למחשבים וטפסים - אבל כשאתה מנסה לתפוס אוטובוס - ההגיון צריך להיות נראה לעין. נגיש.

הבעיה שזה "מספר טלפון". זה טוב לצרכי ניהול אבל לא פרקטי לזיהוי מהיר בכביש כי זה מגיע למחוזות מספרי הרישוי או מספרי המכונה הפנימיים - פרטי חובבים ארוכים מדי לציבור הכללי.

לאחרונה היתה דוגמה של שימוש חדש בקידומת המזוהה עם קווים פרבריים במרכז בירושלים: 5xx. המפעילה החדשה בדרום ירושלים קיבלה ממשרד התחבורה קידומת שאין לה חפיפה לאזור ירושלים. מצד אחד זה פרקטי כי ממילא הקווים מהשרון וגוש דן רבתי לא חופפים את הקווים הפנימיים בירושלים, מצד שני זה רע כי מי שמכיר את המערכת הארצית יודא שאלו מספרים פרבריים של גוש דן. זו תופעה קצת שלילית בעיניי כי היא הורסת זיהויי קיים.

גם שיטת המזלגים של הרפורמה בגוש דן בעייתית - בידול מספרים תלת ספרתיים באמצעות הקידומת. זה יצר ניפוח ענקי של מספרי הקווים בגוש דן הפנימית.

כל העסק צריך חשיבה מחדש, שימור המערכת הבינעירונית התלת ספרתית המשמשת לנסיעות מזדמנות - ולכן ההיכרות איתה חייבת להישמר לטווח הארוך - ורפורמה במיספורים בתוך המטרופולינים.
 
הבעיה שזה "מספר טלפון". זה טוב לצרכי ניהול אבל לא פרקטי לזיהוי מהיר בכביש כי זה מגיע למחוזות מספרי הרישוי או מספרי המכונה הפנימיים - פרטי חובבים ארוכים מדי לציבור הכללי.

לאחרונה היתה דוגמה של שימוש חדש בקידומת המזוהה עם קווים פרבריים במרכז בירושלים: 5xx. המפעילה החדשה בדרום ירושלים קיבלה ממשרד התחבורה קידומת שאין לה חפיפה לאזור ירושלים. מצד אחד זה פרקטי כי ממילא הקווים מהשרון וגוש דן רבתי לא חופפים את הקווים הפנימיים בירושלים, מצד שני זה רע כי מי שמכיר את המערכת הארצית יודא שאלו מספרים פרבריים של גוש דן. זו תופעה קצת שלילית בעיניי כי היא הורסת זיהויי קיים.

גם שיטת המזלגים של הרפורמה בגוש דן בעייתית - בידול מספרים תלת ספרתיים באמצעות הקידומת. זה יצר ניפוח ענקי של מספרי הקווים בגוש דן הפנימית.

כל העסק צריך חשיבה מחדש, שימור המערכת הבינעירונית התלת ספרתית המשמשת לנסיעות מזדמנות - ולכן ההיכרות איתה חייבת להישמר לטווח הארוך - ורפורמה במיספורים בתוך המטרופולינים.
היקף הקווים במטרופולינים פשוט לא מאפשר היצמדות רק לשתי ספרות. יותר חשוב שלא תהיה חפיפה, אפילו באותה עיר, בין קווים עם מספר זהה מאשר השאלה אם הוא דו ספרתי או תלת ספרתי צריך איזשהו הגיון מסדר, אבל אנחנו נוטים לתת לזה יותר חשיבות ממה שזה באמת, הרי בסופו של דבר הנוסעים מכירים את הקווים שהם צריכים ולכן חשוב שזה יהיה רק עד 3 ספרות כי מעבר לזה קל לזכור. וכיום עבור המזדמנים (או הקבועים שעושים נסיעה לא שכיחה) המידע קיים באפליקציות השונות בצורה מספיק טובה כך שהם לא חייבים להבין את ההגיון הפנימי של המספור. אם נזכור ששינוי של מספר קו אך ורק לשם ה"סדר הטוב" הינו גם שינוי קשה שמייצר הרבה בלבולים נבין שבד"כ הנזק מעשיית סדר שכזה רב על התועלת.

אם בכל מקרה עושים שינוי במרחב כלשהו, אז בהחלט גם חשיבה על מספור נכון עוזרת, אבל עדיין הייתי מעדיף שמה שנשאר דומה לעבר גם ישמור על מספרו כדי לא להכניס עוד אלמנט של בלבול לרה-ארגון.
 
נערך לאחרונה ב:

Ccyclist

Well-known member
היקף הקווים במטרופולינים פשוט לא מאפשר היצמדות רק לשתי ספרות. יותר חשוב שלא תהיה חפיפה, אפילו באותה עיר, בין קווים עם מספר זהה מאשר השאלה אם הוא דו ספרתי או תלת ספרתי צריך איזשהו הגיון מסדר, אבל אנחנו נוטים לתת לזה יותר חשיבות ממה שזה באמת, הרי בסופו של דבר הנוסעים מכירים את הקווים שהם צריכים ולכן חשוב שזה יהיה רק עד 3 ספרות כי מעבר לזה קל לזכור. וכיום עבור המזדמנים (או הקבועים שעושים נסיעה לא שכיחה) המידע קיים באפליקציות השונות בצורה מספיק טובה כך שהם לא חייבים להבין את ההגיון הפנימי של המספור. אם נזכור ששינוי של מספר קו אך ורק לשם ה"סדר הטוב" הינו גם שינוי קשה שמייצר הרבה בלבולים נבין שבד"כ הנזק מעשיית סדר שכזה רב על התועלת.

אם בכל מקרה עושים שינוי במרחב כלשהו, אז בהחלט גם חשיבה על מספור נכון עוזרת, אבל עדיין הייתי מעדיף שמה שנשאר דומה לעבר גם ישמור על מספרו כדי לא להכניס עוד אלמנט של בלבול לרה-ארגון.

השאלה כמה קווים יש בגוש דן הפנימי.

אם שיטת המזלגים יוצרת רושם של כ299 קווים ובמציאות יש כ 150 אז השיטה מבזבזת מספרים ויוצרת כפילויות במספרי ה 2xx בין קווים פנימיים לקווים פרבריים למקומות כמו רחובות או רעננה.

בוורונה שבאיטליה למשל הלכו על קידומות דו ספרתיות לסדרת מזלגים: 30,31,32 למשל. במערכת הגוש דנית היה אפשר ללכת על נוסחה של 40,41,42 או 4,40,44 לקווים חזקים על בסיס קו 4 למשל במקום 4,104,204.

בלונדון ראיתי דוגמה למספור עוקב: 134 הוא קו חזק ממרכז העיר לפרבר באזור 4. בעבר היה קו 135 שהיה חלופה לקו ממרכז העיר לגבול אזורים 2 ו 3. בנוסף ישנו קו 234 שמתחיל היכנשהו במקביל לסוף הקו וממשיך הלאה לפרברים חיצוניים יותר.

אלמנט לונדוני אחר שאפשר היה ללמוד ממנו הוא שעקרונית קווי ה 1-99 חוצים את מרכז העיר, ה 1xx מתחילים בו ויוצאים למקומות פרבריים יותר, ה 2xx משרתים טבעות חיצוניות יותר מטבעות הביניים. בשיטה כזו הקווים החזקים של גוש דן היו יכולים לשמור על מספור נמוך וקל לזכירה בעוד שקווי הטבעת הראשונה וקווים אזוריים בשולי העיר היו לוקחים מספרי 1xx. זה היה מגביל את הגלישה ל 2Xx שמתנגשת עם המערכת הבינעירונית.
 

Ccyclist

Well-known member
אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785

במקומות אחרים הפתרון הוא שימוש באותיות ליצירת מספרי קו באותה המערכת. בלונדון יש מספר אזורים שקווים מקומיים בתוכם מקבלים קידומת אות, והנוסעים יודעים כבר לפי החריגה מדפוס שלושת המספרים שזה קו מקומי משני.

הבעיה בארץ היא שאותיות עבריות אינן נהירות לתיירים ואותיות לטיניות אינן בנות מעמד חוקי ואינן מוכרות בציבורים מסויימים.

יתכן שהפתרון הוא שימוש בסימנים כמו כוכבית וכו' כדי לתת שיטה דומה לקווים משניים באזורים עירוניים חופפים. בצורה כזו אפשר למנוע בלבול בין "קו 5 של x וקו 5 של y".
 

DAVIDADATO

Well-known member
במקומות אחרים הפתרון הוא שימוש באותיות ליצירת מספרי קו באותה המערכת. בלונדון יש מספר אזורים שקווים מקומיים בתוכם מקבלים קידומת אות, והנוסעים יודעים כבר לפי החריגה מדפוס שלושת המספרים שזה קו מקומי משני.

הבעיה בארץ היא שאותיות עבריות אינן נהירות לתיירים ואותיות לטיניות אינן בנות מעמד חוקי ואינן מוכרות בציבורים מסויימים.

יתכן שהפתרון הוא שימוש בסימנים כמו כוכבית וכו' כדי לתת שיטה דומה לקווים משניים באזורים עירוניים חופפים. בצורה כזו אפשר למנוע בלבול בין "קו 5 של x וקו 5 של y".
יש בארץ קווים עם האות א' ויש בדן קו 17ב
 

Ccyclist

Well-known member
יש בארץ קווים עם האות א' ויש בדן קו 17ב
בארץ א זו סיומת לחלופות משניות בקווים אחרים. בימינו 4 / 4א ("4A" אם הסדר יוצא הפוך) של המערכת הישנה בירושלים הפכו ל 77 ו 77א ("77A") של ימינו. זה המשך של המערכת המספרית, מספר-סעיף.

בשיטה הלונדונית מדובר בקידומת.

בקווים כמו C11, W7 וכדומה הקידומת מבדלת בין קווי האותיות לקווי המספר. נוצרים "מספרים" דו ספרתיים ותלת ספרתיים חדשים על בסיס כ 15 אותיות המשמשות כקידומות באזורים שונים במטרופולין. אין קשר בין מספרי הרשת הממוספרת הראשית למספרי קידומת האות.

אם יאמצו שיטה כזו בגוש דן אפשר למספר קווים פנימיים של הערים השונות: B בני ברק, G רמת גן וגבעתיים (עבר האיילון באופן כללי יותר), H הרצליה או חולון, L לוד / "רמלוד" אם השיטה תגיע עד שם, P פתח תקווה, R רמת אביב ורמת השרון או רעננה, S סביון וסביבתה עם כל שכונות ה"סביוני.." למיניהן, T לקווי מיניבוס קצרים בתוך תל אביב (גם C ל Central יתאים), Z הרצליה אם חולון תקבל את H. יש לציין שבשיטה הלונדונית לא כל אות מתייחסת דשם אזור או מוקד ברור, חלקן הוענקו לאזורים בצורה די רנדומלית.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
בארץ א זו סיומת לחלופות משניות בקווים אחרים. בימינו 4 / 4א ("4A" אם הסדר יוצא הפוך) של המערכת הישנה בירושלים הפכו ל 77 ו 77א ("77A") של ימינו. זה המשך של המערכת המספרית, מספר-סעיף.
לרוב חלופות קו אינן ממוספרים כשמדובר בשלוחה או סטייה מינורית מהמסלול הראשי, אך כאשר לאותו קו יש שמונה חלופות שונות, זה מבלבל די ויותר.
באסטוניה כל חלופה כזאת שקופה לנוסע. גם במערכות המידע, וגם על שילוט הקו.
כן - בשילוט הקו אתה רואה כן את 100D וכן את 101-3, למרות שבפועל עקב רידוד הקווים ולוח זמנים של פעם במספר שעות, אין מצב שבעוד שאתה מחכה בתחנה, תעלה לקו הלא נכון - כי בשעה X בתחנה עובר רק הקו שלך בלבד
 
למעלה