DAVIDADATO
Well-known member
אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
לא מאמין. יהיו מספרים קליטים כמו קו 5000 או קו 3030 אבל מה יהיה כשיהיה קו 7281 למשל?אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
עובדה שזה תופס באירופה בחלק מהמדינותלא מאמין. יהיו מספרים קליטים כמו קו 5000 או קו 3030 אבל מה יהיה כשיהיה קו 7281 למשל?
במסגרת רפורמה כוללת - שתקצה מספר קידומת לעיר יעד.אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
אין צורך להמציא את האופניים מחדש, מספרי קווים בעלי חמש ספרות בקבצי הרישוי והמידע GTFSבמסגרת רפורמה כוללת - שתקצה מספר קידומת לעיר יעד.
מכיוון שיש 77 עיריות - ניתן למספר באלפים, ולבטל כפילויות.
כך למשל קו חמש שקיים גם בחיפה וגם בתל אביב
יקרא 5005 בתל אביב
ו4005 בחיפה.
כשמדובר בקווים המקומיים יוכלו להשמיט את האלפים
האם המספור הגיוני וקל להבנה?אין צורך להמציא את האופניים מחדש, מספרי קווים בעלי חמש ספרות בקבצי הרישוי והמידע GTFS
לא, אבל הוא חד חד ערכי. אין שני קווים עם אותו מק"ט בכל הארץ. ההגיון הוא כרונולוגי, קו שנפתח לאחרונה יקבל מספר סידורי גבוה יותר מקו ותיק. (כמובן שבקווים הותיקים מלפני 2012 אין סדר כרונולוגי אלא רק את סדר הכנסתם לרישוי).האם המספור הגיוני וקל להבנה?
אז זה מספור גרוע.לא, אבל הוא חד חד ערכי. אין שני קווים עם אותו מק"ט בכל הארץ. ההגיון הוא כרונולוגי, קו שנפתח לאחרונה יקבל מספר סידורי גבוה יותר מקו ותיק. (כמובן שבקווים הותיקים מלפני 2012 אין סדר כרונולוגי אלא רק את סדר הכנסתם לרישוי).
אז זה מספור גרוע.
הגיון כרונולוגי מתאים למחשבים וטפסים - אבל כשאתה מנסה לתפוס אוטובוס - ההגיון צריך להיות נראה לעין. נגיש.
היקף הקווים במטרופולינים פשוט לא מאפשר היצמדות רק לשתי ספרות. יותר חשוב שלא תהיה חפיפה, אפילו באותה עיר, בין קווים עם מספר זהה מאשר השאלה אם הוא דו ספרתי או תלת ספרתי צריך איזשהו הגיון מסדר, אבל אנחנו נוטים לתת לזה יותר חשיבות ממה שזה באמת, הרי בסופו של דבר הנוסעים מכירים את הקווים שהם צריכים ולכן חשוב שזה יהיה רק עד 3 ספרות כי מעבר לזה קל לזכור. וכיום עבור המזדמנים (או הקבועים שעושים נסיעה לא שכיחה) המידע קיים באפליקציות השונות בצורה מספיק טובה כך שהם לא חייבים להבין את ההגיון הפנימי של המספור. אם נזכור ששינוי של מספר קו אך ורק לשם ה"סדר הטוב" הינו גם שינוי קשה שמייצר הרבה בלבולים נבין שבד"כ הנזק מעשיית סדר שכזה רב על התועלת.הבעיה שזה "מספר טלפון". זה טוב לצרכי ניהול אבל לא פרקטי לזיהוי מהיר בכביש כי זה מגיע למחוזות מספרי הרישוי או מספרי המכונה הפנימיים - פרטי חובבים ארוכים מדי לציבור הכללי.
לאחרונה היתה דוגמה של שימוש חדש בקידומת המזוהה עם קווים פרבריים במרכז בירושלים: 5xx. המפעילה החדשה בדרום ירושלים קיבלה ממשרד התחבורה קידומת שאין לה חפיפה לאזור ירושלים. מצד אחד זה פרקטי כי ממילא הקווים מהשרון וגוש דן רבתי לא חופפים את הקווים הפנימיים בירושלים, מצד שני זה רע כי מי שמכיר את המערכת הארצית יודא שאלו מספרים פרבריים של גוש דן. זו תופעה קצת שלילית בעיניי כי היא הורסת זיהויי קיים.
גם שיטת המזלגים של הרפורמה בגוש דן בעייתית - בידול מספרים תלת ספרתיים באמצעות הקידומת. זה יצר ניפוח ענקי של מספרי הקווים בגוש דן הפנימית.
כל העסק צריך חשיבה מחדש, שימור המערכת הבינעירונית התלת ספרתית המשמשת לנסיעות מזדמנות - ולכן ההיכרות איתה חייבת להישמר לטווח הארוך - ורפורמה במיספורים בתוך המטרופולינים.
היקף הקווים במטרופולינים פשוט לא מאפשר היצמדות רק לשתי ספרות. יותר חשוב שלא תהיה חפיפה, אפילו באותה עיר, בין קווים עם מספר זהה מאשר השאלה אם הוא דו ספרתי או תלת ספרתי צריך איזשהו הגיון מסדר, אבל אנחנו נוטים לתת לזה יותר חשיבות ממה שזה באמת, הרי בסופו של דבר הנוסעים מכירים את הקווים שהם צריכים ולכן חשוב שזה יהיה רק עד 3 ספרות כי מעבר לזה קל לזכור. וכיום עבור המזדמנים (או הקבועים שעושים נסיעה לא שכיחה) המידע קיים באפליקציות השונות בצורה מספיק טובה כך שהם לא חייבים להבין את ההגיון הפנימי של המספור. אם נזכור ששינוי של מספר קו אך ורק לשם ה"סדר הטוב" הינו גם שינוי קשה שמייצר הרבה בלבולים נבין שבד"כ הנזק מעשיית סדר שכזה רב על התועלת.
אם בכל מקרה עושים שינוי במרחב כלשהו, אז בהחלט גם חשיבה על מספור נכון עוזרת, אבל עדיין הייתי מעדיף שמה שנשאר דומה לעבר גם ישמור על מספרו כדי לא להכניס עוד אלמנט של בלבול לרה-ארגון.
אתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
יש בארץ קווים עם האות א' ויש בדן קו 17בבמקומות אחרים הפתרון הוא שימוש באותיות ליצירת מספרי קו באותה המערכת. בלונדון יש מספר אזורים שקווים מקומיים בתוכם מקבלים קידומת אות, והנוסעים יודעים כבר לפי החריגה מדפוס שלושת המספרים שזה קו מקומי משני.
הבעיה בארץ היא שאותיות עבריות אינן נהירות לתיירים ואותיות לטיניות אינן בנות מעמד חוקי ואינן מוכרות בציבורים מסויימים.
יתכן שהפתרון הוא שימוש בסימנים כמו כוכבית וכו' כדי לתת שיטה דומה לקווים משניים באזורים עירוניים חופפים. בצורה כזו אפשר למנוע בלבול בין "קו 5 של x וקו 5 של y".
בארץ א זו סיומת לחלופות משניות בקווים אחרים. בימינו 4 / 4א ("4A" אם הסדר יוצא הפוך) של המערכת הישנה בירושלים הפכו ל 77 ו 77א ("77A") של ימינו. זה המשך של המערכת המספרית, מספר-סעיף.יש בארץ קווים עם האות א' ויש בדן קו 17ב
לרוב חלופות קו אינן ממוספרים כשמדובר בשלוחה או סטייה מינורית מהמסלול הראשי, אך כאשר לאותו קו יש שמונה חלופות שונות, זה מבלבל די ויותר.בארץ א זו סיומת לחלופות משניות בקווים אחרים. בימינו 4 / 4א ("4A" אם הסדר יוצא הפוך) של המערכת הישנה בירושלים הפכו ל 77 ו 77א ("77A") של ימינו. זה המשך של המערכת המספרית, מספר-סעיף.
קוים ארבע ספרתיים הם טובים רק לקווים שהם אינם לכלל הציבור כגון: קווי תלמידים וקווי חייליםאתם חושבים שבישראל יתפוס קווי אוטובוס בעלי 4 ספרות?
לדוגמא: קו 1000, קו 9562, 4785
Copyright©1996-2021,Tapuz Media Ltd. Forum software by XenForo® © 2010-2020 XenForo Ltd.