אתם זוכרים את הדיון שהיה לפני שבוע
בנוגע לשאלה האם מותר להעלות לתורה אדם שלא שומר שבת? אז קיבלתי היום (אתם רואים מה זו סייעתא דשמיא?) מאחד הרבנים בעירי דבר הלכה בשביל עלון שאני מוציא כל שבוע (כןכן שם אני מפרסם את דברי התורה שאני מפרסם פה) המדבר בדיוק על נושא זה - אז אני מביא אותו לפניכם: ש: האם מותר להעלות לתורה יהודי שלא שומר שבת? ת: הרב משה פיינשטיין זצ``ל מחלק בין ``כופרים`` לבין אנשים שמחללים שבת ``לתאבון`` (מתוך נוחות). ואומר הרב שה``כופרים`` אין להעלותם לתורה ויש בזה איסור ממש שהרי אין ברכתו נחשבת לכלום ואין לענות אחריו אמן. אבל אנשים ``מאמינים`` שאינם שומרים שבת, מותר לקרא להם לעולות לתורה אך גם בזה יש למעט ככל האפשר ועדיף לכבד אותם ב``פתיחה הגבהה וגלילה``. והורה לי הראשל``צ הגר``מ אליהו שליט``א, שיש להעלות חוץ מהם 7 עולים שומרי שבת. (ולקהילות מעדות המזרח, רצוי לחזור שוב על הקריאה בקטע שהם קראו). ובכל מקרה יש לעשות הדברים בצורה יפה שלא תגרום למריבות וחילול השם.
בנוגע לשאלה האם מותר להעלות לתורה אדם שלא שומר שבת? אז קיבלתי היום (אתם רואים מה זו סייעתא דשמיא?) מאחד הרבנים בעירי דבר הלכה בשביל עלון שאני מוציא כל שבוע (כןכן שם אני מפרסם את דברי התורה שאני מפרסם פה) המדבר בדיוק על נושא זה - אז אני מביא אותו לפניכם: ש: האם מותר להעלות לתורה יהודי שלא שומר שבת? ת: הרב משה פיינשטיין זצ``ל מחלק בין ``כופרים`` לבין אנשים שמחללים שבת ``לתאבון`` (מתוך נוחות). ואומר הרב שה``כופרים`` אין להעלותם לתורה ויש בזה איסור ממש שהרי אין ברכתו נחשבת לכלום ואין לענות אחריו אמן. אבל אנשים ``מאמינים`` שאינם שומרים שבת, מותר לקרא להם לעולות לתורה אך גם בזה יש למעט ככל האפשר ועדיף לכבד אותם ב``פתיחה הגבהה וגלילה``. והורה לי הראשל``צ הגר``מ אליהו שליט``א, שיש להעלות חוץ מהם 7 עולים שומרי שבת. (ולקהילות מעדות המזרח, רצוי לחזור שוב על הקריאה בקטע שהם קראו). ובכל מקרה יש לעשות הדברים בצורה יפה שלא תגרום למריבות וחילול השם.