אתם בטוח יודעים....

סאביבית

New member
אתם בטוח יודעים....../images/Emo9.gif

אני מחפשת שיר ששרה דורית ראובני בתור חיילת, משהו ארוך בלי פזמון, הנה כמה משפטים, לא בהכרח נכונים: "בשני שרוולים הקשורים על צוואר" (הסוודר?) "מה נשיר עליהם,מה נשיר, הם עושים זאת יפה מאיתנו" "שהותי בפלמ"ח..." "בפניהם האומה לצילו של הדרור משתחווה ובוכה, הביאוה" אני מאוד אשמח לשם השיר ולמילים... ישראל? גלי? שלי ? מישהו? תודה מראש,
 

גרי רשף

New member
מסביב למדורה/ אלתרמן & רוזנבלום../images/Emo22.gif

את השיר "מסביב למדורה", דורית ראובני ביצעה כחלק משלישיית פיקוד המרכז. לצערי אין לי את המילים, אבל השיר גדול!
 

shellyland

New member
אכן שיר גדול

נכתב לרגל מלאת שבע (נדמה לי) שנים לפלמ"ח. מומלץ בחום לקרוא את המילים בקפידה ולנסות להתעלם מהמנגינה. יש שם כמה משחקים אלתרמנים גאוניים שמגרדים באכזריות את הגבול שבין ציניות לרגשנות. ממש כמו שאני אוהבת. משתחווה ובוכה.
 

גרי רשף

New member
בת שבע../images/Emo22.gif

את המאורע- שבע שנים לפלמ"ח, ציין חיים חפר בשיר "בת שבע" שהולחן על ידי משה וילנסקי. כדאי לשים לב שהפזמונאי של מלחמת העצמאות היה חיים חפר ולא נתן אלתרמן. אלתרמן היה משורר ששיריו הולחנו שנים רבות לאחר מכן ("מסביב למדורה" הולחן כשהמדינה היתה כבר בת 25..). נקודה מעניינת נוספת- הדמיון בין "מסביב למדורה" שנכתב בניסן תש"ח- ממש לפני הקמת המדינה ("על סיפו של הדרור.."), והשיר "מגש הכסף". "נערים להווי נא ידוע" כאן, מול "נערה ונער" שם, "בשני שרוולים הקשורים לצוואר" כאן, מול "לובשי חול וחגור" שם, "משתחווה ובוכה" כאן, מול "שטופת דמע וקסם" שם..
 

סאביבית

New member
מסביב למדורה - מצאתי את שם השיר

מסביב למדורה - להקת פיקוד מרכז או צפון (במומה לא סגורים על זה?) מילים: נתן אלתרמן - אלא מה ? הייתי צריכה לחשוב על זה לבד, משהו ארוך בלי פזמון...:) לחן:יאיר רוזנבלום בכל מקרה אני עדיין אשמח (מאוד !) למילים. תודה.
 

45israel

New member
מסביב למדורה-המילים../images/Emo163.gif

מסביב למדורה מלים: אלתרמן נתן לחן: רוזנבלום יאיר אומתם לא הייתה להם אם לא ידעה בצאתם לדרך היה לילה עמוק ונושם כתמיד בניסן הירח וישבה בו עדת נערים בני בלי שם חשופי מרפקים וברך הם הקשיבו הקשב והחרש או שלבו בשיחה דבר ויכוח למולם עלי רגל של אש מדורה חגה נעה ברוח לא יותר אך בכתב האומה העיקש אותו לילה נחרת עלי לוח את העול הפשוט כעפר הם נשאו בלי הבט אחורה לא תקע לפניהם השופר לא לוטף קדקודם בליל חורף בשני שרוולים הקשורים לצוואר רק הסוודר חיבקם מעורף נעליים גבוהות ילקוטים סעודה של זיתים ופרי תומר וספלי אלומיניום קמוטים ורעות וקורבן לאין אומר מה נוסיף ונמנה מדברים פעוטים נוצרות אגדות זה החומר מה נשיר עליהם מה נשיר הם עושים זאת יפה מאתנו בעצמם הם כותבים להם שיר ואפילו ספרים גם נתנו זהו טיב הפלמ"ח הוא איננו משאיר שום מלאכה לשלא משלנו אבל ככה יוגד נא לאמור נערים להווי נא ידוע בין חגיו הגדולים של הדור אין יפה מחגכם הצנוע למולכם האומה על ספו של הדרור משתחווה ובוכה הבינוה
 

shellyland

New member
ישראל, תתקן בקלסר:

ואפילו סיפור כבר נתנו (במקום |דגש|גם)
 

shellyland

New member
שאלה לתותחים:

שאלה שמטרידה אותי כבר זמן רב: בהנחה שהשיר אכן נכתב במלאת שבע שנים לפלמ"ח (חזרתי עכשיו מנהריה ואני עייפה מכדי ללכת עד לחדר השני ולבדוק בספר) - אילו ספרים כבר נתנו הפלמ"ח על עצמם כל כך מוקדם? מישהו יודע במה מדובר? ורכילות קטנה: קלדרון סיפר ביום שישי שכשהוזמן אלתרמן לכנס הפלמ"ח, הופיע שם בחליפה ועניבה, למרות שבדרך כלל לא נהד להתלבש באופן רשמי ומהודר. ומדוע עשה כך? משום שאלתרמן היה מתנגד גדול לנסיון "לפייט" את המציאות וראה בכך משום זילות השירה, לכן רצה ליצור "הבחנה" בינו, כמייצג השירה העברית, לבינם, חשופי המרפקים והברך. מדברים פעוטים נוצרות אגדות, זה החומר.
 

shellyland

New member
דודינק´ה, אתה מבאסת אותי

היתכן שלא נותר בפורום הזה אף תותח לרפואה? מי יגיד לי? מי ידע? מי יפתור את החידה? יעזור אם אני אציע פרס לפותרים נכונה? (לא שאני אדע אם התשובה נכונה או לא, אבל אני רוצה פתרון)
 

Amirmel

New member
אומתם לא הייתה להם אם

אומתם לא הייתה להם אם לא ידעה בצאתם לדרך היה לילה עמוק ונושם כתמיד בניסן הירח וישבה בו עדת נערים בני בלי שם חשופי מרפקים וברך הם הקשיבו הקשב והחרש או שילבו בשיחה דבר ויכוח לפניהם עלי רגל של אש מדורה חגה נעה ברוח לא יותר אך בכתב האומה העיקש אותו לילה נחרט עלי לוח את העול הפשוט כעפר הם נשאו בלי הבט אחורה לא תקע לפניהם השופר לא לוטף קודקודם בליל חורף בשני שרוולים הקשורים לצוואר רק הסוודר חיבקם מעורף נעלים נוקשות ילקוטים סעודה של זיתים ופרי תומר וספלי אלומיניום קמוטים ורעות וקרבן לאין אומר מה נוסיף ונמנה? מדברים פעוטים נוצרות אגדות זה החומר מה נשיר עליהם? מה נשיר? הם עושים זאת יפה מאיתנו בעצמם הם כותבים להם שיר ואפילו ספרים כבר נתנו זהו טיב הפלמ"ח הוא אינו משאיר כל מלאכה ל"שלא משלנו" אבל ככה יוגד נא לאמור נערים להווי נא ידוע בין חגיו הגדולים של הדור אין יפה מחגכם הצנוע למולכם האומה על סיפו של הדרור משתחווה. ובוכה. הבינוה. לפי "רב חובל" של מרכז רבין שם נמצא השיר בביצוע דורית ראובני עם להקת פיקוד מרכז
 

ramil

New member
אמיר, אתה עוקב אחרי?....

תכירו - אמיר, האיש שהפסיד 200,000 ש:ח בגלל שיר עברי אחד. אמיר, מותר לספר?
 

סאביבית

New member
ידעתי לא תאכזבו ! ../images/Emo51.gif

בינתיים גם מצאתי את השיר באוסף של יאיר רוזנבלום שברשותי, מה שאומר שיש לי הרבה יותר דיסקים ממה שאני מסוגלת לעקוב
תודה לכ-ו-ו-ו-ל-ם !!! נ.ב. רציתי להפנות אותכם לתגובה שלי לגבי מקום לדאגה שמשום מה לא קפצה למעלה.
 
למעלה