אתיקה רפואית

tiny dancer

New member
אני לא אענה אבל אספר סיפור

תקחי מהסיפור מה שתרצי: חתול רחוב אשר נפצע נלקח לווטרינר שלי טופל ונתפר תחת אזהרה שיתכן שתיווצר נפיחות כי לא כל כך נשאר בשר לתפור הוא ביקש לא להוציא אותו החוצה ולהשגיח עליו יום שישי השעה 2 בלילה, החתול יצא ממחבואו אחרי שנרגע, לתדהמתי הרגל שלו גדלה פי 5!! מגודלה הנורמלי. לא היססתי הערתי את הווטרינר ורצתי אליו. שקל! שקל הוא לא הסכים לקחת ממני - לא על זה שהטיפול היה בשעות לא מקובלות ולא על היומיים אישפוז שהוא החליט להשאיר אותו. זו אחריות וזו אתיקה רפוית
 

f e l i n e

New member
אבל על הטיפול הראשוני שילמת,

והנפיחות היתה תוצאה ישירה של הטיפול בעוד שבמקרה שלפנינו הוטרינר לא קיבל כסף על הטיפול המקורי והתפרים שנקרעו אינם פועל יוצא של הטיפול: הם נקרעו בשל המקום הבעייתי בו ממוקם הפצע.
 

tiny dancer

New member
.....

זה היה סיפור בקשר להתנהגות ווטרינר, אין קשר למחיר הראשוני ששילמתי הוא לא היה צריך לגבות שכר על תפירה חוזרת
 
לשלם לדעתי את חייבת אבל בשום

פנים ואופן אל תבליגי על הנושא! אנשים נוספים ילכו לוטרינר\ית הזה\זאת ובע"ח שלהם יפגעו כמו בסיפור על החתולה עם החתך בצוואר, לא ברור לי כל כך למה חזרת לווטרינר\ית הז\זאת שוב אחרי המקרה הזה אבל בכל מקרה אם יש לך אצלו חוב את חייבת לשלם אותו, לא?
 

gezer5

New member
זאת בכלל לא שאלה

אני כמעט ברמה שלך מבחינת עזרה ומסירה גם אני הולכת לוטרינר להציל חי חתול או כלב וקרה לי שתפרים בעין נפתחו אחרי 4 ימים בחיים לא ביקשו ממני כסף על חוט אין לי מושג על מדיניות אחרת אבל מה לעשות שנפתח? את או החתול אשמים? זה ברור שזה נחשב טיפול חוזר באותה בעיה ולא לוקחים על דברים כאלה כסף ברור שלא הייתי ממשיכה לפנות עליו
 
../images/Emo3.gif נראה לי שחסרים פרטים

כמו שכבר כתבו חלק מהמגיבים כאן. קל להזדהות עם הצד המרגיש פגוע ומציג את ספורו כאן - אך לסיפור יש לבטח גם צדדים נוספים שאינם ידועים לנו. ללא פרטים אלו קשה להגיב לגופו של עניין על השתלשלות הארועים. ההחלטה לתת הנחה היא כמובן של הוטרינר ומה שאנו יכולים לעשות הוא רק לברר את עלות הטיפול מראש ולהחליט בהתאם. אני הייתי משלמת על טיפול שכבר ניתן בהסכמתי, גם אם לאחר מכן הייתי מחליטה שלא לחזור לוטרינר בו מדובר. אני גם חושבת לפעמים, שקל לנו לרצות ולחפש בוטרינרים אוהבי חיות המוכנים לעשות הכל אך למעשה מדובר בתחום בו הם עוסקים לפרנסתם ולא בהתנדבות. כפי שלכל אחד מאיתנו גבולות למחויבות לעניין - כך גם להם.
 

pie and cactus

New member
אחרי שקראתי את כל התגובות...

קודם כל הסיפור שלנו: חתולה מואכלת שכנראה ננשכה בפנים הגיעה לרמת נפיחות עצומה עד כדי כך שהשרירים בפנים נהרסו והיא התקשתה לאכול. עזרתי למאכילה ללכוד אותה ולהביא אותה לוט'. הוט' אמרה שצריך טיפול ממושך שכולל הרדמות לצורך ניקוזים, אנטיביוטיקה, אשפוז ואולי עוד משהו שאני לא זוכרת. המאכילה לא יכלה הייתה לממן את הטיפול, והוט' הציעה שהיא תעשה אותו לעמותה שלנו (עוד לא הייתה רשומה אז) במחיר עלות, ואני כיו"ר הקבוצה, אתרים את חברי הקבוצה לכספים. חברי הקבוצה אכן התגייסו וקיבלתי הסכמה לתרומות, אך לא כספים בפועל. החתולה הייתה מאושפזת במשך שבוע, שבמהלכו לא ביקרנו אותה (המאכילה כנראה לא ראתה צורך, וגם אני לא כי לא הכרתי את החתולה. בנוסף הייתי חולה שלושה ימים באותו שבוע). לאחר שבוע, הוט' התקשרה, אמרה שהחתולה זקוקה לעוד שלושה ימי אנטיביוטיקה, ושאבוא לקחת אותה ולשלם לאחר שלושה ימים. בוקר למחרת הוט' התקשרה ואמרה שהחתולה ברחה. מסתבר שהיא שחררה אותה במרפאה, יצאה החוצה והשאירה את הדלת של המרפאה לא נעולה. לטענתה לקוח שלה פתח את הדלת והחתולה ברחה. היא לא סיימה את הטיפול, והפצע לא התאחה עדיין עד הסוף. לא הסכמתי לשלם את החוב שלנו לוט', ואח"כ כשהתייעצתי עם עו"ד, הובהר לי שלמעשה הייתה עסקה ביננו - היא אמורה לטפל בחתולה ואני אמורה לשלם לה. בפועל, היא לא יכלה להחזיר את החתולה לחזקתינו מכיוון שהיא ברחה, כך שאין לה הוכחות שהיא אכן טיפלה בה. במידה והחתולה תמצא/תחזור לפינת ההאכלה, יש לשלם לה את החוב. בסופו של דבר, אחרי התכתבויות בין עורכי הדין ושיחות טלפון זועמות, במהלכם גם איימה עליי העו"ד של הוט', לא שילמנו והדבר הסתיים. בת'כלס, לדעתי עשיתי טעות בכך שלקחתי את האחריות לתשלום עלי, כשהחתולה לא שלי. ובנוסף, לא הייתי צריכה להסכים למאכילה, שרצתה להביא את החתולה לוט' הזו, בגלל היסטוריה קודמת שידועה לי. במקרה הזו, בפירוש הייתה רשלנות ולכן לא שילמתי. אין הדבר דומה למוות של החתולה אם היה חס וחלילה, מאחר וזהו סיכון של ההרדמות, והטיפול באופן כללי. אבל... במקרה שלך, הייתי מבררת עם וט'ים אחרים ללא פירוט שם הוט', אם הטיפול שהוא נתן נראה מקובל, מבררת אם המחירים נראים סבירים ביחס לטיפול, ובעצם מקבלת חוות דעת שניה. אם את חושבת שמדובר ברשלנות, אולי כדאי לפנות לועדת האתיקה שלהם. אם הגעת למסקנה שלא מדובר ברשלנות, עדיף לשלם את החוב, אבל לא לפנות אליו שוב בכל מקרה, וגם לא להפנות אליו אנשים.
 

gigi world

New member
מה עלה בגורל החתולה?

חתולה שברחה בסביבה לא מוכרת לה גרוע ממוות לפעמים.
 

pie and cactus

New member
אין לי מושג

היא לא חזרה לפינת ההאכלה שלה (למרות שחתולה אחרת שברחה בעבר מהאיזור של אותה וט' כן חזרה
 
למעלה