אתיקה רפואית

ronagg

New member
אתיקה רפואית

יש לי שאלה לחברי הפורום בדבר אתיקה רפואית או התנהגות וטרינרית.. אני כפי שידוע פה לרבים מהפורום מזה כמה שנים עוזרת לבע"ח ואוספת ומוסרת חתולים וכלבים חולים ונטושים ..זה התחיל מחתולים והמשיך לכלבים וכרגע אני חברה ובין מייסדי עמותת "חדרה אוהבת חיות" . יש לי שאלה לגבי -לצורך העיניין לא נפרט אם מדובר בוטרינר או וטרינרית ...והייתי שמחה לתגובות חברי הפורום. לפני כחודש היה לי חתול פצוע (חתול חצר יש לי כעשרים כאילו..) שנחתך בצוארו חתך רציני. החתול נלקח ..לוטרינר/ית ..שילמנו בעבור תפרים שלו ..ונשלח הביתה, לאחר כשלושה ימים התפרים נפתחו משך שלושה ימים אילו החתול קיבל אנטיביוטיקה ..כפי שבוקש...רק לאחר יומיים נוספים לקחנו את החתול שוב לוטרינר/ית.. החתול נתפר שוב ..ופעם טוען שזה חוט יותר טוב ..ונתבקשנו לשלם סכום גבוה יותר מפעם קודמת בשביל החוט הטוב יותר (לא שילמנו וזה נרשם כחוב, פעם יחידה שרשמו לנו כי לא מיהרנו לשלם..), למחרת התפרים שוב יצאו ואותו וטרינר/ית אמר/ה לנו להגיע שוב. הפעם לא הגענו לוטרינר/ית הזה ..אלה הלכנו לוטרינר אחר ...שאישפז את החתול ..תפר אותו כמו שצריך ..ולקח מחיר הוגן ..גם שבועיים אישפוז וטיפול..והחתול נשאר תפור והבריא. הוטרינר/ית הקודם דרש שנשלם לו/ה את החוב על הפעם השנייה שכאמור נפתחו התפרים כבר למחרת. השאלה שלי ..היא הייתם משלמים פעם שניה או שלישית על אותם תפרים ..שנפתחים יום או יומיים אחרי שנעשו? .הייתם חוזרים שוב לוטרינר כזה? אחרי פעם שנייה? שחוייבתם לשלם עליה? לאחר המקרה הזה פניתי שוב עם מקרה לאותו וטרינר/ית עם בקשה לעזרה לגור כלבים חולה ... נאמר לי שיקבלו אותי בגלל אתיקה רפואית אבל במחיר מלא ..(כאילו שלא שלימתי יפה מאוד גם כך...) למרות שידוע שאני מעמותה ..ועוזרת לבעה"ח על חשבוני ...הפרטי . מה שמפריע לי שאותו וטרינר/ית ..מתיימר להיות וטרינר שעוזר לבעל"ח, לעמותות ..וכו, ואנחנו שילמנו יפה מאוד ..מזומן או בכרטיס אשראי מזומן תמיד. מיותר להגיד שיותר לא נפנה אליו/ה ,מה גם שמבחינה מקצועית הוא/היא חדשים במקצוע, ולא מוכנים לקבל כישלונות של עצמם..שעליהם..אני שילמתי. הגור לא טופל ..והיום אני פונה איתו לוטרינר ..אחר ,אבל הוא יכל לאבד את חייו בלילה בגלל שאין באפשרותי לשלם מאות שקלים על כל בע"ח שברצוני להציל..והוט הזה עבד/ה איתנו והאמנתי שיטפל..וזה היה מאוחר בלילה.. הייתם משלמים את "החוב" השני? מה הייתם עושים במקומי?
 

דנההההה

New member
תלוי...

לא הבנתי למה את ממשיכה לעבוד עם הוטרינר הזה. עכשו... בעיקרון לא הייתי משלמת, אבל מובן שאם את רוצה להמשיך ללכת אליו ולקבל יחס טוב (מילא לך, אבל בעיקר לחיות), אז כדאי מאוד לשלם. בנוסף ניתן להתייעץ עם המועצה לצרכנות או גוף דומה. יש דבר כזה שנקרא "כשלון תמורה" - בדיוק כמו כל מוצר אחר שאת קונה, גם על ניתוח ותפרים יש לך זכות (ולהם - חובה) לקבל מוצר טוב! בקיצור - ההמלצה שלי היא להסביר את זה לוטרינר הנ"ל (את לא צריכה לשלם על הפשלות שלו) ובמקביל לחפש מישהו אחר. (למה שלא תשארי אצל הוטרינר ההוגן?!)
 
הייתימנסה להבהיר את עמדתי ולסיום

לשאול -למרות שלא "יפה"..-איך הוא היה נוהג אם היה במצבי. אין ספק שהרגשת אי נוחות,תעבור בו-אך ישנם כאלה ללא הנד עפעף יאמרו בבוטות שעלייך לשלם. עשי מה שליבך אומר לך. אם אינך חושבת שקיבל את הטיפול הראוי,עשי כראות עינייך-אך דאגי להבהיר זאת. בהצלחה.
 

Noaal

New member
חסרים לי כמה פרטים בכדי לענות

אני מרגישה שיש פה תמונה לא שלמה.. 1. האם בפעם הראשונה הוצע לכם ע"י אותו וטרינר לאשפז את החתול? האם אותו וט' טיפל בצורה חפיפה או יסודית בחתול?? 2. היות ומדבר בחתול חצר, האם התבקשתם להשאירו בבית? (או לחילופין, לא חשבתם על זה לבד?) 3. מדוע לא הודעתם מיידית לאותו וטרינר על כך שנפתחו התפרים ומדוע לא באתם באותו היום? 4. אותו וטרינר לא חייב להתחשב בך (או ביתר חברי העמותה) במחירים. הוא כן מחוייב למחירון הוטרינרים ולהפעת שיקול דעתו. 5. לגבי המקרה של הגור מאתמול, אותו וט' היה יותר מבסדר בכך שאמר לך עוד מראש כי בכוונתו לגבות תשלום מלא. לא חסרים וטרינרים באיזורך, יכולת במהלך הערב לפנות לאחד אחר. (אם זה היה מאוחר מאוד בלילה, זכותו של הוט' - ואני לא מכירה כאלה שהיו מוותרים על כך, לגבות מחיר של 270 ש"ח לביקור חירום). 6. לגבי החוב לוטרינר, כן הייתי משלמת. גם לוטרינרים שטיפלו בפיסטוק (ז"ל), שילמתי, על אף שכנראה הייתה שם רשלנות. אם לדעתך אותו וט' פעל שלא כשורה, זכותך לפנות לועדת האתיקה. 7. לגבי עניין הגיל, אני מעדיפה שלא להתייחס, כיוון שנתקלתי גם בוט' עם המון שנות ניסיון שלא ידעו לאבחן דברים פשוטים. 8. קל לנו לזכור את הכשלונות, קשה לנו לזכור את ההצלחות... 9. ממליצה לך, להזהר בלשונך לגבי הוט', בכדי לא לחשוף עצמך לתביעת דיבה. הנ"ל נכתב בלשון זכר מטעמי נוחות.
 

לובלו

New member
יכול להיות שהוא השתמש בחוט הזול

כי הוא רצה לחסוך להם כסף, כי הם מטפלים בחתולי רחוב רבים!
 

ronagg

New member
אני אענה לכל הסעיפים

1. לא הוצע לנו לאשפז..כמה שהבנתי אין אפשרות אישפוז לזמן ארוך לוטרינר הזה . 2. החתול שבועיים היה סגור בחדר בלי אפשרות לצאת. 3. הודענו מידית לוטרינר על פתיחת התפרים ...והתאפשר לנו להגיע יומיים אחרי, זה לא וטרינר מקומי. 4. אף אחד לא אמר שאותו וטרינר מחוייב להתחשב בנו , הוא מתיימר לעשות הנחות לעמותות וכו..והיינו איתו/ה בקשר תקופה ארוכה, כמו כן הוא עשה הבחנה בין בני משפחה אחרים שלהם כן החליט שמתאים לו/ה לעשות הנחה. 5. אנחנו עבדנו כפי שאמרתי עם הוטרינר הזה ...והיות והיה בקשר עם בני המשפחה ..והיות והיה מאוחר חשבנו שנתקבל ..לטובת הגור. ברור שיש וטרינרים אחרים שיתחשבו..ואכן פנינו לכאלו עכשיו. ולא על זה הכעס..מדובר בוטרינר כפי שאמרתי שאלו שעות הקבלה שלו ...וזה לא שעות חירום. 6. השאלה היא באמת שאלה אתית ... אם לא היה קשר משפחתי נוסף מעורב אכן היינו משלמים ומנתקים כל קשר עתידי עם הוטרינר/ית הזה/הזו ... ואולי באמת כדאי להעלות את הנושא בועדת האתיקה ויא תחליט אם עלינו לשלם... 7. ניסיון זה רק לטובה...ויש לי הוכחות (לצערי מתות) בנושא... 8. אותו/ה וט ...לא ראה את הכשלונות כשלו כך שהם לא נחשבו ככשלונות ולכן איו לו/לה מה לזכור...יש לו/לה רק הצלחות ..אני באמת מעריכה אנשים שיודעים להודות גם בכישלונות ..וכן לי גם היו כמה ..עם ההצלחות המרובות. 9. אולי לא קראת את כל מה שנאמר שאת שמה לי את האזהרה הזו. אפילו לא מוזכר זכר או נקבה ..ואת בעצמך מציינת זאת גם.
 

Noaal

New member
קצת קשה לי להבין דבר אחד

איך את מאשימה את אותו הוט' (או וט' בכללי) ברשלנות כלשהי, כשאמרת לי ביותר מפעם אחת (לפחות) שלא תמיד את פועלת עפ"י דעתו של הוט' אלא עפ"י שיקול דעתך ותחושות הבטן שלך (ממש כמו עם ילדים)... ברגע שאת לא ממלא 100% אחר הוראות הוט', את לא יכולה לבוא אליהם בטענות! האחריות היא כולה שלך.
 

ronagg

New member
איפה אמרתי את זה?

ומה הקשר לכתוב פה? .. ציינתי שהחתול היה סגור ניתנה לו אנטיביוטיקה, התפרים נפתחו . "ברור שזו לא אשמת הוטרינר" בכל מקרה..ועלי לשלם שוב ..ומה התירוץ על הפעם השנייה? יום אחרי ? אולי אני במו ידי פרמתי את התפרים? ..באמת אני לא מבינה פה את התגובה... וחוץ מזה באמת קל להפיל את האשמה ..חזרה , למה וט אחר ידע להגיד לנו שיש צורך באישפוז ארוך ..וידע כן לטפל? טוב קרה..נפתח , למה להטיל עלינו את האשמה וגם לחייב אותנו שוב כספית? ופה באמת שאין מקום לשיקול "האימאי" שלי ..כי מה אני יעשה אחרת? כאילו ..אחליף תפרים? אפרום אותם? אכין תה קמילה? ..אין פה עם מה "לשחק" ..אנטיביוטיקה ומקום סגור.
 

chini

New member
וואי איזה סיפור

אני לא יודעת אם הייתי משלמת על הביקור השני. כמובן שלא הייתי חוזרת לוטרינר הזה ולא ממליצה לאף אחד לחזור אליו. אם הוטרינר לא יוותר על החוב ויאיים בתביעה וכו' הייתי משלמת כי אני לא אוהבת להתעסק עם הדברים האלו.. זה לשיקולך האישי. אולי תדברי איתו על הנחה בגלל הפשלה שלו..
 
לא הייתי משלמת עבור הפעם השניה

ולו רק בגלל החיפוף והקמצנות שבחוטי התפירה (שיתבייש לו הוטרינר הזה - כמה כבר עולים חוטי תפירה!!!) אבל מצד שני אם לא תשלמי - אולי את צפויה למכתב מעו"ד של הוטרינר - תביעת חוב וכו'... בקיצור וואג'אראס איך שאומרים בערבית. לשיקולך. (וממליצה לא לפנות שוב לאותו וטרינר - רשלן - לדעתי).
 

לובלו

New member
שמעת רק צד אחד וכבר את שופטת?

אולי החתול הצליח להגיע אל החוטים? כבר היו דברים מעולם! אני כוטרינר (ואני לא אז קצת קשה לי לשפוט כמוך) הייתי גובה רק על הפעם השניה אבל בתכלס יכול להיות שהתפירה היתה טובה ובוזבזו כספי הוטרינר על 2 חוטים! לא נראה לי שוטרינר חדש ילך לעו"ד על חוט תפירה חחח לדעתי היא יכולה לומר לו שהיא לא משלמת משום שלדעתה הטיפול לא היה נכון. אני חושב שזו לא רשלנות אבל גם שהיא לא צריכה לשלם על שני חוטים. וטרינר שרוצה לשמור לעצמו לקוחות חדשים חייב ללכת לקראתם! הוטרינר הזה עשה טעות מכירתית לא טעות רפואית.
 
לובלו היקר

חחחחחח (זה כקונטרה לך)... ואתה באמת תמים אם אתה חושב שהיא תוכל לבוא ולומר לוטרינר שהטיפול שלו לא היה נכון ? התשגעת? יקום וטרינר ויודה בטעויות (על משקל רופא בני אדם שיקום ויודה שהיה רשלן...) - בקיצור אין אלוהים כזה. הוטרינר מצידו יגיד שהכל היה נכון. אבל הוטרינר במקרה הזה בעצמו הודה שהוא השתמש בחוטים פחות טובים .... יש הבנה?
 

לובלו

New member
וואו האירוניה שלך, זה משהו!

קראת בכלל מה שכתבתי? מי כתב שהוטרינר אמור להודות בטעות בכלל? מי אמר שהוא טעה? את?
 
הוטרינר שמטפל בחתולים שלי לא

היה מבקש כסף. זה הכל תלוי בוטרינר. תמיד כצריך לשלם לו עבור טיפול הוא שואל אם הסכום מקובל כי אני מביאה לו חתולים עם מצוקות שונות מהרחוב אבל הוא באמת מיוחד למרות שזאת הפרנסה שלו. אני לא יודעת מהיכן את בארץ אני יכולה להמליץ לך על ד"ר אלי ברקאי מרחוב שנקין 8 גבעתיים טלפון: 03-7319855 אני לא עושה לו פרסומת מומלץ מכל הלב.
 
ובמחשבה עשירית...

שמענו את הצד שלך. לא שמענו את הצד של הוטרינר. אז נכון שאני חמת מזג ולפעמים זה בעוכרי (כן כן אני מודה) - אז עכשיו לאחר מחשבה מעמיקה בעניין אני חושבת שהייתי רוצה לשמוע את הצד של הוטרינר. מה קרה בדיוק וכו' לפני שאני מחווה דעה, אם בכלל. ולגבי פרסום שמות - כמו בכל המדיה הזו של האינטרנט וכמו בכל מקום ברשת - יש להזהר מלפרסם שמות כיוון שיש פה סיכון בתביעת דיבה.
 

enbalush

New member
כעמותה חשוב שתשמרו על שם טוב

שלמו לוטרינר הזה, אך אל תשתמשו שוב בשירותיו, אני מאמינה שלא חסר וטרינרים שיעשו זאת בשם אהבתם לבע"ח או הרצון להתפרסם בזכותכם, אני יודעת שלאחרונה וטרינרים בראשל"צ מתים להתנדב בחינם ב"ראשון אוהבת חינם" רק כדי שנמליץ על מרפאתם, גם לנו בהתחלה טרקו טלפונים בפרצוף (ממש ככה) ואחרי שנים הם התחננו להתנדב אצלנו...נתקי קשר, הם אלו שצריכים אותך יותר משאת או בעלי החיים צריכים אותם, לאט לאט תגלו שיש בעירכם עוד ועוד וטרינרים צדיקים.
 
למעלה