"אתה לי ארץ..."

תנאית

New member
מנסה, מהזכרון:

אני פוסעת חרש בשביליך אני נוגעת בעשבי הזמן אני לומדת אתכל משעוליך חונה ליד כל מעיין. אני הולכת במסע אליך האדמה עיקשת וצרובה אני לאט פורחת בין סלעיך כמו אילה טועה בערבה. אני יודעת עוד רבה הדרך אבל אלך בה עד יכלה כוחי אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שורשיך כבר בתוך תוכי. תן לי זמן, הושט לי יד, עד נגלה ביחד את הארץ אני יודעת עוד רבה הדרך אבל אלך בה עד יכלה כוחי אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שורשיך כבר בתוך תוכי. אני מוצאת במשעולי החורש פינות בם לא דרכה עוד אהבה ולצידם אפול מוכת סחרחורת- הזאת הארץ הטובה? אני יודעת עד ימי יתמו לא לא אבואה עד עמקי ליבך אך מה יפה הדרך בה השארתי את פסיעותי שלי על אדמתך אני יודעת עוד רבה הדרך אבל אלך בה עד יכלה כוחי אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שורשיך כבר בתוך תוכי תן לי זמן הושט לי יד עד נגלה ביחד את הארץ אני יודעת עוד רבה הדרך אבל אלך בה עד יכלה כוחי אתה לי ארץ אבודה לנצח אך שושרשיך כבר בתוך תוכי לא נראה לי שבשיר הזה יש יותר מידי משמעויות נסתרות(אלא אם כן אתה מעוניין להוציא מכלל מטאפורה את " אך שורשיך כבר בתוך תוכי "...)
 

י זהר

New member
לעניות דעתי (מוחי הקודח)

הקונוטציות המיניות מרחפות כענן בושם מעל המילים
 

חיננית

New member
לעניות דעתי-השיר הזה ../images/Emo104.gif//,../images/Emo23.gif

לעניות דעתי השיר הזה בילטראלי-דו צדדי. אפשר להבינו פשיטא כשיר אהבה לארץ ,לשביליה, לדרך קשה של מסע בארץ מאד מסובכת ,ארץ טרשים אבודה ויבשה ,שאמנם שורשיה נטועים בליבה .וכו´ ולכן לא תוותר על הארץ הזאתי כי הארץ היא בליבה. לעד . לעומת זאת זה בהחלט יכול להיות שיר אהבה לגבר. גבר שהיא נוגעת בו תרתי משמע , לומדת את דרכיו, ואולי את גופו עם כל הפינות הסמויות .והמסע הזה לא קל כי אולי הגבר לא ממש משתף פעולה ולכן מבקשת- תן לי יד עזור לי וביחד נגלה את האהבה . אבל הגברת לא מוותרת לו פיזית ונפשית וכו´. ז´א עשוי להיות שיר מאד ארוטי או שיר של אהבה זכה וטהורה מאידך גיסא. הכל בעיני המתבונן/ת .
 

חרתול

New member
מי כתב את שיר השירים הזה?

אהוב קצר רוח בשחקן קונטרוורסלי (4, 4) (אין צורך להכמין)
 

י זהר

New member
איך לא?

אהוד מנור. אהבתי את ההגדרה בענין ג´וליאנו מר, אף כי תחילהחשבתי על שחקן כדורגל בעייתי, מנור חסן
 

תנאית

New member
לא חשבתי עליו כשיר ארץ,וכן כשיר גבר

אבל בתור איזו אהבה עצובה ונואשת שכזו , תנאית מצטערת אבל היא באמת לא מבינה מאיזה צד להסתכל על השיר כדי להופכו לארוטי...
 
ברוך בואך, תנאית, בצל קורתנו../images/Emo141.gif

לפני שאציע את פרשנותי לשיר, כמה הערות: כשאני מפרש שיר, אני הולך רק לפי ה-FACE VALUE שלו, וממילא לא מעניין אותי מי כתב אותו, ולמה הוא התכוון. ממילא לא חשוב לי אם כתב אותו דווקא גבר, ומה הוא חשב, ובאותה המידה גם לא רלוואנטי מה חושבת אשה אשר שרה אותו קבל כל העולם. ובאשר ל"אתה לי ארץ", זה לא זה, וכאן אתן אנלוגיה שיש אשר לא יאהבו אותה, כנראה מטעמים של פוליטיקלי-קורקט. קחו למשל את המשפט "שמחה ניר אוהב ערבים", והציבו מולו את המשפט "שמחה ניר אוהב ערבים מתים". לכאורה המשפט הראשון הוא "חלק" מהשני, אבל למעשה הוא דבר שונה לחלוטין. אותו הדבר הוא עם "אתה לי ארץ", דבר אשר לא נאמר בשום מקום בשיר הזה
מה שכן נאמר בשיר, כמה וכמה פעמים, הוא "אתה לי ארץ אבודה", ולמעשה אף הגדיל הכותב ואמר בכל המקומות האלה אתה לי ארץ אבודה לנצח. וכמו בצמד המשפטים הנ"ל, עם שמחה ניר, גם כאן אין לטקסט דבר וחצי דבר עם "אתה לי ארץ", וכל הנסיונות להקיש מאהבת הארץ לאהבת הגבר (או להיפך) אינם, לדעתי, אלא שמאלץ קיטשי, המתאים, אולי, לאהוד מנור, אבל כמו שאמרתי למעלה, יש לנו כאן עניין עם "ארץ אבודה", וחא עם ארץ אהובה. קשה לי גם להאמין שהמשורר כאן התכוון להיקש עם "ארץ ישראל האבודה" (והיפהפיה והנשכחת) של נעמי שמר, כי שם מדובר על מה שהיה ולא ישוב עוד לעולם, ואילו השיר שלפנינו מדבר על הווה עם תקווה (אבודה, ככל הנראה) לעתיד ("עד נגלה ..."). ואכן, תנאית, נאה דרשת (אבל לא היתה לך הנחישות ללכת עד הסוף עם הרעיון הזה), שיש כאן "איזו אהבה עצובה ונואשת שכזו", אבל עדיין אני רואה באירוטיקה (קרי סקס) את הציר המרכזי של השיר. ואם תגידי שהכלים שלובים המה, ואין להפריד בין ארוטיקה לרומנטיקה, בין סקס לרגש, לא אחלוק עליך. ממ"ש לא. את אומרת שאת מצטערת אבל את באמת לא מבינה מאיזה צד להסתכל על השיר כדי להופכו לארוטי, ואני משיב לך שלא צריך להופכו לכזה, כי הוא כבר כזה. ואם תחליפי את "אתה לי ארץ" ב"אתה לי ארץ אבודה", תראי שלא צריך לחפש צד כלשהו להסתכל על השיר, כי מכל צד הוא נראה אותו הדבר
ושוב: ברוך בואך בצל קורתנו. לגישה נוספת לפרשנות המקרא האתר של קימקא
 

תנאית

New member
חן חן על ה"ברוך הבא"וכמה הבהרות:

1-לא חשבתי מעולם שהשיר מדבר על הארץ- אם הובנתי כך , סליחה. 2-עדיין חושבת שזהו שיר אהבה חד צדדית ולא אירוטי 3-מה הקשר ללינק?
 
אכן, חן-חן ../images/Emo70.gif וגם חידה ../images/Emo141.gif

1. אם לא חשבת על הארץ, הפער בינינו מצומצם, ואני שמח על כך. 2. אם את מדברת אעל אהבה חד-צדדים בלי ארוטיקה, גם אז הפער בינינו מצומצם, והעיקר הוא שאין מחלוקת על כך שמדובר ב"ארץ אבודה", ולא במה שחושבים במבט ראשון. מדוע את שוללת את האינטרפרטציה הארוטית? האם רק ליהודה עמיחי - האחד והיחד - מותר לשורר ארוטיקה? מציע לך לעבור שוב על השיר. 3. הקישורים שלי הם "חתימת המחבר", "תעודת הזהות" ו"כרטיס הביקור" שלי, גם יחד. והחידה: אם נכשלה ארץ ישראל במוסד חינוכי, כולה אומרת "אם" (5) קימקא
 
לחברים: זו חידה ... ../images/Emo141.gif

לחברים: זו חידה לכבוד החברה החדשה. נא להכמין. רק לחברה החדשה מותר לתת תשובה גלויה.
 

חיננית

New member
חניכה יפה שמחוש../images/Emo9.gif

כשאלה זו, כן שאלתך לשוקו. והמבין יבין והמבינה תבין.
 
אבל היא צ לבוא לשם כך ../images/Emo141.gif

שאם לא כן - הכיצד תדע היא שאין היא עומדת בקסמי העו?
 
למעלה