אתגר גרפי

idan207

New member
אתגר גרפי

את הדבר הבא ניסיתי להדפיס לא מעט פעמים אבל לא יצא כמו שצריך... אני צריך ליצור 2 טבלאות, שהגודל החיצוני שלהן זהה (אבל התאים לא...), אשר בשעת הדפסה, כאשר מקפלים את הדף באמצע יווצר מצב שטבלה אחת מכסה בדיוק את השניה.... פשוט, לא נגמר :) עכשיו כדי לעשות את זה יותר קשה, אני צריך גם להדפיס על אותו דף, מהצד השני את אותן טבלאות, כך שהן יכסו בול אחת את השניה, ולא יווצרו בעיות חפיפה.... ניסיתי כל מיני וריאציות: ספרתי פקסלים באקסל ביטלתי גבולות בהדפסה מירכזתי את ההדפסה אופקי ואנכי אבל כלום.... תמיד יש בעיות כלשהן בחפיפה... נואשתי, מישהו יכול לעזור?
 

idan207

New member
ועוד דבר קטן

בהדפסה על הצד השני, קוביה ימנית תהיה על השמאלית וההפך....
 

The Island

New member
האם ניסית להגדיר שוליים סימטריים

בהגדרות העימוד גם בתוכנה וגם של המדפסת עצמה (בדרייבר שלה)
קח בחשבון למדפסות יש "Skewing" כלשהו,אך זה קטן יותר כנראה מהבעיה שלך כרגע. באיזו תוכנה אתה עושה את זה? פחות קריטי אך מה גודל הנייר ואם אפשר גם באיזה חברה ודגם של מדפסת מדובר?
 

idan207

New member
תשובה

כמו שאמרתי, ביטלתי לחלוטין את השוליים... אז נראה לי שהם סימטריים :) עשיתי את זה דרך הגדרות עמוד באקסל, נראה לי שזה דרך התוכנה... אין לי מושג איך לעשות את זה דרך המדפסת בדרייברים. תוכנה - אקסל... האם יש תוכנה שמסוגלת לבצע את המשימה יותר טוב? גודל נייר - רגיל, A4 2 מדפסות hp dj 3650 lexmark laser 312 ישנות, אבל זה מה שיש :)
 

The Island

New member
מנסה לחשוב...

מבחינת שוליים לפחות בהזרקת דיו ה-3650 השוליים הימניים והשמאליים סימטריים מבחינת המגבלה (3.2 mm) הדבר לא כך בשוליים שלמעלה ולמטה אבל זה לא רלוונטי כנראה לבעיה שלך. בלייזרים זה לרב 0.5 מ"מ לכל הכיוונים. לא מצאתי מידע על הסטיית שוליים של המוצר אך זה אמור להיות די שולי. אתה משתמש באקסל (כן,זו התוכנה ודרכה אתה מדפיס) ואתה אומר ששתי העמודות מדוייקות מבחינה סימטרית,כלומר המרחק מכל כיוון של השוליים בצדדים. עם הדרייבר לא הייתי משחק מאחר והגדרות תוכנה חזקות יותר ממנו ודרייבר חלופי להזרקת דיו בדגם הזה זכור לי שאין וזה גם קורה לך במדפסת לייזר. תראה שב"הצגה לפני הדפסה" זה נראה תקין ובעיקר ממורכז בשני הצדדים אם התשובה חיובית, אולי תנסה לקחת סרגל ולבדוק את המרחק מגבולות אותה מסגרת טבלה לקצה הדף בצד ימין ושמאל ותראה אם אלה שווים,אם לא תנסה לאזן את הסטייה ביניהם על ידי הזזת האובייקט באקסל או באמצעות שינוי הגדרת השוליים לכאן ולכאן של העמוד עצמו (הגדרת עמוד) ותראה אם זה יעזור. לא הכי ידידותי אבל שווה לנסות אלא אם יהיו רעיונות אחרים. בהצלחה.
 

The Island

New member
הבהרה קטנה

עם הסרגל הכוונה כמובן לבדוק בפלט ההדפסה על הנייר את המרחקים, ולא להתחיל למדוד דברים על המסך במצב של "הצגה לפני הדפסה"
עוד משהו שאתה יכול לעשות סתם בשביל הבדיקה זה לראות אם יש בדרייבר של המדפסות התאמה לגודל נייר מסויים ואז להתאים את זה ל-A4 במקום 100% קנה-מידה ולראות אם זה מועיל במשהו (וזה אף פעם לא יוצא על המ"מ מהניסיון שלי). לגבי רעיונות לתוכנות אחרות אתה יכול לנסות נניח ב-Word אבל לדעתי זה יתנהג אותו הדבר ומשהו אחר זה להתעסק בתוכנות גרפיקה יותר כבדות אם יבוא לך. בהצלחה.
 

Schnitzell

New member
הלכת רחוק מדי, ידידי.

כמו שממבי כתבה, במדפסת ביתית אי אפשר לתאם הדפסה דו"צ כמו שצריך. זה לא קשור לתוכנה או לדרייבר. פשוט הגריפה של הדף מאוד לא מדוייקת, ולכן אי אפשר לתקן את הסטייה עבור הנסיון הבא.
 

The Island

New member
מסכים והגיוני, אולי עם הרבה מאמץ...

זה יהיה אפשרי בסופו של דבר. השאלה אם גם הלייזר מוגדרת ביתית או לא,אני לא מכיר את הדגם אבל אפשר להניח שהתשובה חיובית לזה. נכון שזה כמעט בלתי-אפשרי כולל במדפסת לייזר עם דופלקס ודורש עבודה מאוד מאוד מאומצת,פעם ניסיתי וזה בדיוק כמו שנאמר היה רחוק מהצלחה. לא ביקשתי שיתקין דרייבר אחר ולפי דבריך ודבריה של ממבי גם משחקים עם הדרייבר או הגדרות שוליים בתוכנה לא ממש יעזרו. השאלה האם בכל זאת מתעקשים ומנסים "לאזן" בהתאם ל-Sweking בפועל של אותה המדפסת (יש נתון מקסימום מוגדר לזה בכל מכשיר) אפשר יהיה להגיע לתוצאה סבירה וודאי שלא מדוייק עד המ"מ האחרון אך כזו שתראה טוב לעין רק שזה דורש בטח מדידות וזמן רב. חשבתי שכן אך לפי כל ההסברים אני מבין שזה קרוב הרבה יותר לאי-אפשר מאשר ל"ניסוי וטעייה" עם סיכויים סבירים להצלחה בסופו של דבר. השכלתי
 

mamby

New member
צר לי, אבל זה כמעט בלתי אפשרי

לדייק בהדפסה דו-צדדית במדפסות ביתיות, במיוחד הזרקת דיו. יש דגמים של מדפסות שבאים עם אפשרות כזו ואז זה סיפור אחר. אבל שלך כנראה לא. למען האמת זה קשה לדייק בהדפסה דו-צדדית בכל סוג הדפסה, אבל בדפוס "אמיתי" יש למכונה כיוונונים עדינים כדי כן לאפשר דיוק כזה. שימוש בבליד (גלישות של הגרפיקה מעבר לאיזור הסופי) גם יכול לעזור לפעמים, בכך שחותכים בהתאם לסטייה שנוצרה, וזה ייראה בסדר, למרות שלמעשה לא היה דיוק בהדפסה, ואולי נחתך יותר מימין ופחות משמאל. התרשים שצירפתי אמור להסביר את ענין הבליד, אני מקווה.
 

idan207

New member
תודה רבה לכל מי שניסה לעזור

ועוד שאלה אחת... אם אני מדפיס על צד אחד, בהנחה שההדפסה סימטרית, אז אני יכול לצלם עם מכונת צילום על הצד השני, ושם יש מגש יותר מדויק לדפים... יעבוד?
 

Schnitzell

New member
קשה להבטיח, זה תלוי במכונה.

במכונות מספיק משוכללות יש מערכת גריפה טובה יותר, חיישנים מדוייקים בכניסה של הדף ובאופן כללי רגיסטרציה טובה ועקבית. בנוסף, אם יש במכונה כלים להזזה של כל ההדפסה לכיוון מסויים כדי לתקן ידנית סטיות, אז עדיף.
 

The Island

New member
סתם בשביל להשכיל...

לדעתכם במדפסות לייזר עסקיות ובעלות Duty Cycle גבוה ויחידת דופלקס שאפשר למצוא בארגונים גדולים (וגם בבית של מישהו
) שבהן יש את האפשרות לתיקון ידני של סטיות דרך תפריט בתוך המכשיר עצמו יש סיכוי סביר שזה יצא מדוייק?
 
למעלה