אשת השבוע - sunsoon

s u n s o o n

New member
בקשר לתזונה - אני לא מומחית בתחום זה

יודעת רק שהקשר קיים, ושצבעי מאכל מסוימים וקופאין - מחמירים, וויטמינים מסוימים - מיטיבים יש מידע באינטרנט אבל כדאי לקבל אותה ישירות מאיש המקצוע אני מכירה רופא שיודע טוב את הנושא, אם תרצי פרטים כתבי במסר
 

s u n s o o n

New member
NST

לפי גישת ה"תרפיה אל-תרופתית משקמת" כל הליקויים הנפשיים והרגשיים קשורים לשינוים במוח, לרוב כה זעירים שלא ניתן לראותם במכשור שיש כיום. השינויים מתבטאים גם במערכות הגוף השונות. היא מתייחסת לשינויים אלה כהפיכים ורואה כמטרתה לעורר את הגוף להשתקם. "תרפיה אל-תרופתית משקמת" פותחה בסוף שנות ה80 של המאה החולף ברוסיה, על ידי רופאה פסיכיאטרית צעירה (אגב יהודיה). היא סיימה לימודי רפואה והתמחתה בפסיכיאטריה ילדים, במהלך לימודיה ובמיוחד כשהתחילה לעבוד ראתה תוצאות שליליות כה רבות של השימוש בתרופות וזה הביא אותה לדחות לחלוטין את השימוש בתכשירים "פסיכוטרופיים" בטיפול בילדים, וכך, להסבה מקצועית. היא המשיכה כפסיכוטרפיסטית המתמחה בטיפול בילדים. עם הזמן, הגיעה לפיתוחה של "תרפיה אל-תרופתית משקמת". "תרפיה אל-תרופתית משקמת פותחה כאלטרנטיבה לשימוש הנפוץ בתכשירים רפואיים בעלי השפעה חזקה, המפירים את האקולוגיה הטבעית של גוף האדם" – ציטוט מדבריה. בתחילת שנות ה90 עלתה לארץ. גם כאן, למרות הקשיים בחרה לא ללכת בדרך המתבקשת והמקובלת ולנסות "לאשר" את הרישיון כפסיכיאטרית – בחרה לא לחזור לתחום בצורתו הממסדית. "את יכולה לדמיין אותי רושמת מרשם תרופתי לילד?" – ענתה כששאלתי אותה למה. בחרה להיות "מטפלת אלטרנטיבית" במקום (מטורפת, אה?) הקימה קליניקה בירושלים שכוללת צוות של מטפלים בשיטות הוליסטיות שונות – רפואה סינית, טכניקות גופניות שונות, בבליותרפיה, תרפיה במוסיקה, תרפיה באמנות (זו אני) ועוד, חלק מאנשי הצוות הם בעלי השכלה מדיצינית (למשל מישהי שקוראת לעצמה "מסג'יסטית" ובדרך כלל מתחילה את הסדרה הטיפולית עם התינוקות למעשה עבדה 20 שנה כרופאה נוירופסיכולוגית ומומחית בנוירולוגיה יילודים בכירה בב''ח ברוסיה) כל מי שפונה – פונה אל מנהלת הקליניקה ובהתחלה עובר אבחון אצלה והיא מתאמת לו סדרה טיפולית, כשבהתחלה או בשלב כלשהו כוללת את סדרת המפגשים אתה (NST) אבל לרוב גם סדרה אצל אחד מאנשי הקליניקה. כל מי שעובד בקליניקה בקשר ישיר אתה לגבי כל מטופל, כך כל מטופל בקליניקה נמצא במעקב אישי שלה, והיא המכוונת גם בתקופה שלא נפגשת אתו ישירות. אם מדובר בילדים, ההורים גם כן מקבלים הדרכה וליווי. ממה שאני רואה, השילוב הזה "תחת קורת גג אחת" הוא טוב. בכל מקרה, התוצאות טובות בהרבה ממה שראיתי ב"ממסד" הישראלי. NST עצמה, אם הבנתי נכון, היא "אחות" או לפחות "בת דודה" של מה שקרוי בדרך כלל בארץ "דמיון מודרך". בחדר עם תנאי דפריבציה סנסורית חלקית (הפחתת גירוים – שקט, אפלוליות ועוד) ובעיניים עצומות, המטופל חווה את מה שמזכיר חלומות בהקיץ, אך זה לא היפנוזה, ולא שינה – הוא ער. היא מכוונת שיחה במצב ה"ביניים" הזה. יש לה גם מכשיר מיוחד שמחקה פעילות גלי מוח בריאים וכך משיג תוצאה דומה, אבל במכשיר היא משתמשת רק לעתים רחוקות – רק עם מטופלים שלא יכולים לשתף פעולה, למשל במקרה של פיגור או אוטיזם קשה, אלצהיימר או היפראקטיביות קיצונית. כי אין כמו התהליך הטבעי. לפעמים היא גם עושה טיפול NST בזמן של אקופונקטורה או אקופרסורה. היא טוענת שמה שקורה, ברמה הפיזיולוגית – "חיקוי" של השינה הטבעית, כשכל יתרונותיה מוגברים. (ידוע שתהליכי הריפוי העצמי מתרחשים בעיקר בשינה בריאה, פתגמי עמים שונים מתעדים את הידע הזה, בתרבויות עתיקות היו מסורות הריפוי בשינה.) בתהליך זה, המוח מתנקה מה"פקקי מידע" ומשתקם. ברמה הפיזיולוגית, אספקת הדם למוח עולה, מוגבר חילוף החומרים ונוירוגנזיס – שיקום תאי העצב. גם בחיי יום יום (או לילה לילה) שנת הלילה משתפרת ונעשית יותר יעילה, מוח כאילו לומד להפיק יותר תועלת משנת הלילה. וכך האקולוגיה של הגוף משתקמת וביריאות הגוף והנפש חוזרת. אני מעריכה את עבודת הצוות שיש במקום. אולי זה העיקר.והגישה שבאמת הוליסטית ומאמינה בכוחותיו הבריאים של האדם. מינוסים - זה יקר ויכול להיות ארווווך ודורש השקעה רבה מההורים.
 

s u n s o o n

New member
יוגה! ../images/Emo6.gif

אגב את היוגה גם כן אפשר לצרף ל"מאפייני המיינסטרים" - מה דעתך? (אני מתרגלת מגיל 13 ונעזרת בה רבות)
 

s u n s o o n

New member
אבחון פסיכיאטרי

את יודעת איך נעשה אבחון פסיכיאטרי? אבחון מחלות כמו שעלת וכו' נעשה כך: אם יש תסמינים פשוט עושים בדיקת דם/אחרת ויש תשובה ברורה כן או לא - מגלים או לא מגלים את החיידק או את הנוגדנים או מה שזה. אבחון פסיכיאטרי נעשה אחרת: יש שאלון עם שאלות/תיאור "מאפיינים", נגיד, 50 סעיפים לכל מחלה. אם התשובה היא חיובית על, נגיד, 26 ומעלה מהסעיפים - כן יש את האבחנה, אבל אם 25 או פחות - לא. כן, כן. כך, יוגה בהחלט יכולה להופיע כאחד ה"מאפייני" ה"הורות הטבעית". זה שיש כאן "פדלאות נחמדות" לא נוגד שום דבר - הן "ירוויחו" בסעיפים האחרים. יש גם כאלה שלא יולדות בבית, או שלא בחינוך ביתי, או שלא עושות קשב וכו'. אז מה. כל אחד הוא רק אחד ה"סעיפים". נו - סתאאאםםםם
תם השבוע של האירוח ה"רשמי" - ומותר לי קצת לצחוק אה?
 

POOH*

New member
ספרי ספרי...

קודם כל איפה את מטפלת? בדיוק התחלנו טיפול לגדולה.. ואנחנו מתלבטים אם להמשיך או לעבור מטפל. אשמח אם תספרי על העבודה הטיפולית עם ילדים [מתחת לגיל חובה]. POOH
 

s u n s o o n

New member
POOH

הי POOH אני בירושלים (קראי את מה שכתבתי לשני) הטיפול בילדים "לפני גיל חובה" – עבדתי עם ילדים מגיל 3 וחצי... מה לספר? אנא שאלי יותר ספציפית
 

POOH*

New member
אין בעיה...

אנחנו ממש בהתחלה.. ולכן בנתיים אנחנו מחכים לראות אחרי עוד כמה מפגשים מה קורה. בנתיים נראה שהפגישות מעלות לה [בת 4 +}דברים מאד חזק - היא בוכה המון ומספרת שזה מעלה רגשות קשים. שזה נראה לי טוב - כלומר נראה לי טוב שהרגשות עולים ולא נשארים בפנים וזה גם נותן לי תחושה שהטיפול כן מגיע ומשפיע. מצד שני ביום יום אנחנו לא רואים שום שינוי... ולכן לא יודעים אם זה עוזר רק ברמת הלעלות את הדברים ועם הזמן זה גם ירד או שזה רק מעלה ולא עוזר לה להתמודדות. [אני מרגישה שאין לי זכות לפרט על כל הסיבות שהביאו אותנו לטיפול - כי מדובר בטיפול בה ולא בי]. אבל כאמור החלטנו לתת הזדמנות וראות איך זה מתקדם - אני כן מאמינה במטפלת ויודעת שהקשר בינה לבין ביתי הוא אחלה. אז אנחנו מחכים.. ונחליט בהמשך. POOH
 

s u n s o o n

New member
אה

תרפיה באמנות/יות היא תהליך, ודורשת זמן. חשוב להבין את זה לפני שמתחילים את הטיפול. אין תוצאות מיידיות, ואם יש, הן עשויות להיות הפכפכות ביותר. מנסיוני, במקרים רבים יכול להיות טוב להוסיף - לא להחליף אלא להוסיף - טיפול מסוג אחר (הומאופתיה, פרחי באך, טיפול אנרגטי או קרניוסקרלי) במקביל לטיפול באמנות/יות, אם כי בדרך כלל לא בזמן תחילת הטיפול. (אבל לדבר עם המטפלת לפני!) ובנוגע לשאלתך על עבודתי עם הילדים "מתחת לגיל חובה" - חשבתי, מה לספר? מה מייחד את הטיפול בהכי צעירים? נזכרתי בילדים הכל כך שונים אתם עבדתי... ומצאתי, מנסיוני זה, "הכללה" - כמה שהילד צעיר יותר כך יותר חזק הקשר הישיר בין מצבו הרגשי לבין מצבה הרגשי של אמו.
 

down under1

New member
ברכות לאשת השבוע

היתי שמחה אם הית יכולה לתת כמה טיפים לדרך משחק יצירתי עם ילדים (שנה וחצי ומעלה) הבן שלי בגן אמא, ונכון שלא צריך טיפול מיוחד אבל בכל זאת אשמח לטיפים על דרך לימוד יצירה או לימוד בכלל בדרך שתועיל לו מעבר לקיקושים המופלאים שהוא יוצר... תודה
 

down under1

New member
ברור, במיוחד כשזה על הרגלים של אמא ../images/Emo6.gif

סתם בתור מי שלא שולכת לגן ולא נחשפת לילדים שהולכים לגן לפעמים מתגנב חשש שהוא מפסיד משהו. ועולה הרגשת אחריות והצורך להשקיע. האמת שהוא עוד לא ממש נהנה לקשקש הוא יותר נהנה לשחק עם הצבעים עצמם. להעביר מיד ליד ותת לי ולקחת לשפוך עם מדובר בצבעי אצבעות דרך אגב לפעמים הוא מקשקש קצת. אני משארת שזה שלב כזה הרי לא נולדים עם הילדע שעם צבע צובעים ורצוי דוגמאות של ידיים קטנות כי אבא נורא רוצה כזו תמונה לתלות על הקיר
 
../images/Emo18.gif הידחפות

הדרך להראות לו שעם צבעים אפשר ליצור ציורים היא פשוט לעשות ציורים בעצמך, לשבת איתו ולידו וליצור בעצמך עם צבעי האצבעות. בגיל הזה מומלץ מאד לחבר את הנייר לשולחן, אפשר באמצעות הרטבת השולחן והנחת הנייר עליו כשהוא רטוב. (אפשר גם בכיסא האוכל לצייר)
 

s u n s o o n

New member
תודה על הברכות

ואיזה יופי - כבר עזרו לי פה נשאר לי רק להצטרף להמלצות אני מאמינה שה"גן של אמא" הוא הגן הכי טוב, ונחוץ לכל ילד, גם לזה שהולך ל"גן הרגיל". ואגב, גדולי הפסיכולוגים מסכימים בכך שהקשר עם אמא ומשחק יצירתי הם הכוחות הבונים את האישיות (לדוגמא, וויניקוט, בואולבי). בתולדות האנושות, האמנות נוצרה והובדלה כתחום מהחיים עצמם, מאותו מעיין היצירה ממנו נולדו גם מדע ודת. כך גם בהתפתחות האישית של האדם – גילוי האמנות בחיים והלימוד האמיתי מתרחש מתוך החוויה האישית, ולא בא מ"שיעור" מיוחד. יצירה ולימוד באים לחיינו עם הסקרנות הטבעית לגלות את העולם, דרך משחק. אמנות (לסוגיה השונים) נותנת לנו דרכי ביטוי, לא פחות מאשר מילים. כל ילד מתחיל ליצור, בלי עכבות הנובעת משיפוטיות, תחרותיות או השגיות (ואגב דווקא בגלל השיפוטיות וכו' רוב האנשים מפסיקים ליצור חופשי בשלב מסוים). באופן אינטואיטיבי האמנויות משמשות לילד כלי טיפולי המסייע לו בהתמודדות עם כאב, פחד וכו'. כך, העיקר - פשוט לא להפריע. טוב, הלס תיאוריה. בכל זאת – איך? פשוט להיות עם הילד שלך. ולאפשר לו להיות אתך. 1 להיות קשובה לו. 2 פחות שיפוטיות. איך להתייחס לציור של ילד ללא שיפוטיות? – להגיד לא "יישר כוח" "איזה יופי" או "פיחס קשקוש" אלא – מה את רואה. "וואו אני רואה פה פסים כחולים וכתם גדול צהוב!" 3 לספק סביבה מגרה. לא צריך שום דבר מיוחד, הכי טוב שאת תחווי חיים יצירתיים ותאפשרי לו להצטרף. 4 קצת "טיפים", בכל זאת משחקי צלילים והבעות פנים הם ראשית התיאטרון. אפשר לדבר בצלילים (אה-אה, בו-בו-בו) באינטונציות שונות, או לעשות פנטומימה – טוב גם לפני גיל השנה, וגם למבוגרים. כל מיני משחקי "שיקופים" מועילים מאוד – למשל הילד נוקש בתוף ואמא חוזרת על המנגינה שלו, עם הזמן גם הילד יחזור על זו של האמא גם כן משחקי המחבואים למיניהם, וגם "שירי הפעלה" עממיים עונים על צרכים התפתחותיים חשובים. ראשית המוסיקה: לשמוע מוסיקה. אפשר לרקוד אתו. אפשר לשיר שיר מוכר כשאת משתמשת רק בצליל שהילד אומר (למשל אני שרה "דה דה דה" עם הקטנה שלי), או רק עם שם שלו. לנגן בכל מה שיש, כולל הפקת צלילים מהסירים או קירות. ראשית האמנויות הפלסטיים: לחשוף לטקסטורות ואיכויות שונות של החומרים. לאפשר לגעת בדברים, ללכת יחפים, אם רוצים משהו מיוחד אפשר להכין כמה קערות (ראשונה עם חול שניה עם מים שלישית עם אבנים רביעית עם קש וכו') ולעשות "מסלול" אבל אמת שאין צורך – זה יקרה גם בלי לטרוח אם לאפשר קצת ללכת יחפים פיסול – אפשר לתת חמר, חול רטוב, גם בצק... מטבח זה שדה האמנות מעולה! לצייר בצבעים – גם כן אפשר אגב אפשר לעשות זאת ב...מקלחת במקלחת או אמבטיה (ללא המים עדיין) שמים דף מניחים לילד להשתעשע כמה שירצה טביעת ידיים- ואפילו רגלים ואחר כך לשתוף אותו וזהו בהמשך (גילאי 3 ומעלה) אפשר לתת נייר בצבעים שונים ובגדלים שונים, מהקטנצ'יק ועד לענקי (לחבר לקיר). וכן לאפשר גישה חופשית לחומרי יצירה (טוב שיהיה בבית "קופסת האמנות" בהשג היד של הילד). עוד פעילות לקטנטנים - לתת צבעים בסכית ניילון והילד יתבונן איך הצבעים מתערבבים. אגב חוץ מ" דוגמאות של ידיים קטנות כי אבא נורא רוצה כזו תמונה" הטבעת הידים (וחלקי גוף שונים) מלמדת ילדים להכיר את גבולות הגוף שלהם! לסיכום – פשוט היי אתו, בכייף.
 

s u n s o o n

New member
המשך ה"טיפים"

"הטבעת הידים" - בהמשך טוב לעשות זאת גם עם רגלים וגם עם כל מיני חפצים, עלים, צעצועים ועוד. ילדים יותר גדולים (גילאי 3+) נהנים מפעילות זו: שמים מטבע או חפץ קטן כלשהו מתחת לדף, מקשקשים על הדף בעפרון והחפץ "מתגלה" ועוד - סיפורים, אגדות ומשחקי הדמיון לעודד כל משחק של ה"כאילו", למשל לקחת מקל ולהשתמש בו כמסרק - כפית - פתיש -... בהמשך - לשחק כאילו אבנים קטנות - ילדים ואבן יותר גדולה - מבוגר, וכו' ביצירה - בגילאים 3+ אפשר להתחיל לשחק ב"שרבוטים" כשאחד עושה "קשקוש" והשני מנחש מה זה יכול להיות וממשיך את הציור. אפשר לספר סיפור ולאייר או להציג. טוב, אפשר לכתוב ספר שלם...
 

down under1

New member
תמשיכי תמשיכי זה מעניין

בנתים הוא רק בן שנה וחצי, אבל הוא עוד יגדל
יש לנו גינה, כך שהוא מתנסה בהמון מרקמים. דשא, בוץ, ארגז חול, אדמה, עלים, אבנים, נסורת... הוא גם מאוד אוהב לשחק עם גרגרי אורז
קצת בלגן, אבל שלא יגיד שאמא שלו לא נתנה לו להתעסק עם דברים
אני כותבת מאוסטרליה ופה קיץ עכשיו אז הוא רב הזמן יחף, בעצם רב הזמן ערום מרוח באבטיח, אני צריכה לתקן את המצלמה! אנחנו מציירים, אבל היצירה שלי עוד לא מעניינת אותו, הוא נהנה יותר מהמשחק מסביב, הוא נותן לי צבע אני אומרת את שמו, אם זה טוש אני פותחת מקשקשת מחזירה והוא שם בקופסא... לפעמים אני משכנעת אותו לקשקש קצת. כפי שאמרתי הוא אוהב לצייר לי על הרגלים ואני נותנת חופשי. טוב במיוחד כי יש לי טושים נהדרים שנשטפים מהכל בקלות. משחקים גם עם פלסטלינה, צבעי אצבעות (אני פורסת קרטון בחוץ ומעל זה נייר קצבים גדול מושיבה אותו באמצע ונותנת לו להמרח לגעת... אז מלקרא את מה שכתבת נראה לי שבמרקמים אנחנו בסידר. אבל יש מקום לשיפור במוזיקה - כי אני לא מאוד מוזיקאלית וחוץ מלשיר כל היום בזיופים נוראיים, לא מי יודע מה חושבת לכיוון של נגינה... אולי ננסה להרעיש אם משהו דומה לתוף קצת, נראה איך זה הולך. אבל באמת תמשיכי, זה אוד מעניין!!! ותודה על ההשקעה
 
למעלה