אשמח לקבל ייעוץ...

אשמח לקבל ייעוץ...

שלום, אני חדש..פעם ראשונה פה בפורום.. אז בקצרה לגבי הקשר: יש לי חברה כבר 3 שנים היא 24 אני 27 אחרי כשנה- שנה וחצי של קשר עברו לגור כשנה-שנה וחצי ביחד, אח"כ נסענו לטיול לחו"ל ביחד היא 3 חודשים ואני 4.5 (היא חזרה מוקדם מסיבות משפחתיות ואני המשכתי עוד קצת..) סה"כ הכל עובד בצורה טובה אין כלכך ריבים ויש הבנה אכפת אחד משני, ודואגים וכל זה.. הבעיה היא כזאת.. חברה שלי דיי בטוחה בקשר וטוב לה והיא רוצה להמשיך הלאה.. (לחתונה בעתיד) אני מצד שני לפעמים כן בעניין ולפעמים לא.. חשבתי על זה קצת עם עצמי והגעתי למסקנה שאני לא מסתפק במה שיש ומסקרן מה היה אם היינו נפרדים והייתי חוזר להיות רווק ויוצא עם אחרות (היא קשר רציני ראשון שלי ולפני זה לא יצאתי עם הרבה בחורות), אולי אני גם לא מעריך תקשר וגם יש לי נטייה שכשמשהו לא טוב לי או שיש תקופה שרע לי אני נוטה לרצות לסיים את הקשר כאילו שזה מה שיסדר לי את החיים, ההתחלה החדשה במקום לשקם את הקיים.. ולסיכום הבעיות שלי הן: 1. איך אני יכול לגרום לעצמי להעריך אותה יותר 2. איך אני יכול לדעת "להסתפק" (ולא במובן הרע) בקשר הזה ולא לצפות למה שיכול להיות יותר טוב עם אחרת 3. ואיך "להתגבר" על החוסר הניסיון שלי עם בנות לפניה שמפריע לי לפעמים. אני צריך לציין גם שכרגע אני מרכז את זה בקשר אבל גם בדברים האחרים בחיים אני לא בדיוק יודע להעריך אותם או להסתפק בהם. בגלל זה נראה לי שגם אם אני יפרד ממנה וימצא לי מישהי שלמראה ראשונה נראה שזה יהיה יותר טוב אז אחרי כמה זמן הדברים האלה יכולים לצוץ בצורה כזאת או אולי אחרת. יש דרכים לעבוד על זה באימון כלשהו? או שזה אולי יותר עבודה של פסיכולוג? אשמח לכל עצה\הכוונה.
 
היי הכוכב הכחול../images/Emo41.gif

אני רוצה לשאול אותך לגבי נקודה שהעלית- ציינת שגם בתחומים אחרים בחיים אתה "לא יודע להסתפק ולהעריך" ואני רוצהלשאול אותך- האם קיימת כאן בעייה? האם אתה חושב שזו נטייה לא רצויה שלך, או שאולי מדובר במנגנון בריא שיש לך, כזה שאומר "אפשר יותר, תשאף ליותר"? האם מערכת היחסים אשר תארת היא משהו שמספק אותך? האם יש אהבה (שאותה לא הזכרת)? האם "לא רבים הרבה" ו"הכל עובד יפה" אלו הגדרות לצורך כתיבה על גבי הפורום או שאלו המאפיינים של המערכת הזוגית כמו שאתה חווה אותה? באימון או בטיפול תוכל לעבוד ולעבד את הנקודות האלו ואחרות, תוכל להבין ולהכיר דפוסי התנהגות וחשיבה שלך שהרי אלו יעזרו לך להבין ואולי אפילו לבחור. מזמינה אותך להגיד את דעתך, לענות כאן או לעצמך על השאלות, ולהמשיך לשתף, דבי.
 
היי דבי

נראה לי שמה שהעלית לגבי "לא יודע להסתפק ולהעריך" זה שילוב של שניהם.. אני בנאדם חומרי ופחות רגשי לכן גם לא רשמתי לגבי אהבה.. כי שהכל טוב ובסדר אז אני כנראה מקבל את הדברים כמובן מאליו ואז לא יודע אם יש אהבה או הרגל.. אבל שאני מאבד את הקשר כמו שהייתי בחו"ל אז הרגשתי כמה שהיא חסרה וכמה שאני מתגעגע ולמרות זאת ניסיתי להמשיך שם אבל זה לא הייתה הנאה כמו שהייתה אם היא הייתה מטיילת איתי.. גם בימים שחשבתי עם עצמי על הבעיות הרגשתי שאני מאבד אותה וזה כן כאב לי ורק אז אפשר להגיד הרגשתי.. ונחזור להתחלה.. מצד אחד לדעתי זה טוב שאני שואף ליותר אבל גם הטוב יותר נגמר מתישהו.. כי מבחינה חומרית יש לי כבר כל מה שאני רוצה או צריך אז יש שיגידו מה הוא מקטר.. אבל עם זה שיש כל מה שרק רוצים בכל זאת יש תחושה כאילו אין כלום.. וזה בא בגלל שאני לא מחובר מספיק לרגש שלי. חברה שלי למשל מאושרת מזה שהיא רואה פרח יפה או שהיא חוזרת מהעבודה ויש אור בחוץ.. ולי זה נראה משהו בנאלי ולא ממש מזיז לי.. והולוואי שהייתי יודע להיות מאושר מכל מיני דברים קטנים שכאלה. ולגבי המערכת יחסית.. יכול להיות שהגדרתי אותה "בצימצום" אבל זה בא מאותה נקודה שאני ריאלי וחומרי אז כל דבר זה יתרונות וחסרונות ולא שורות של מילים יפות לתאר אהבה וכו'.. ונראה לי גם לפי מה שראיתי אצל אחרים שלא יכול להיות כלכך קשר שהוא טוב יותר מהקשר שיש לי איתה, אנחנו זוג אבל מצד שני גם כמו החברים הכי טובים אחד של השני ולמשל שנפרדתי ממני בחו"ל אז הרגשתי כאילו אני תוקע לעצמי סכין בלב בואפן מעשי. יש בינינו הרבה הבנה ופתיחות ואמון אחד בשני. ונכון אני לא אומר לה כל יום בערך שאני אוהב אותה, כמו שהיא אומרת לי.. אבל היא מבינה את זה ואומרת שלפי היחס שלי אליה והדברים שאני עושה לה היא יודעת שאני אוהב אותה גם בלי שאני יגיד. אבל שוב בגלל שאני חומרי.. אני כאילו רוצה רק להחליף את ה"אריזה".. ולהשאר עם "המוצר" (בכוונה אני מפשיט את העניין), וזה לא שהיא נראת כמו מפלצת... זה פשוט בעיה איתי. כי גם אם תהיה לי מישהי פצצה אז אני ירצה פצצה יותראחרי כמה זמן.. לכן הייתי רוצה לטפל בעניין של להסתפק במה שיש גם בעולם החומרי... וגם בזוגי. השאלה היא איך...?
 
נשמע כאילו אתה לא בטוח בקשר שלך איתה

האם אותו התסמין קרה גם בעבר עם קשרים אחרים? אתה כבר לא ילד. מה עם מחשבות על ילד? אתה מרגיש מוכן לילד ?? נשמע כאילו אתה צריך כל הזמן חזוקים חיוביים ...
 
..

קשרים בעבר היו קצרים יותר.. לא יותר מאיזה חודשיים ואני סיימתי אותם כי ראיי שאין התאמה מבחינה מנטלית וגישדות לחיים.. וא גם ירד לי כל העניין... היא הקשר הרציני הראשון.. ולגבי ילדים.. אני לא ממהר בעוד 2-3 שנים כנראה..
 
למעלה