אשכנזי טיפש - ספרדי חכם?

בלאונט

New member
אשכנזי טיפש - ספרדי חכם?

ואל תגידו לי שזה לא משנה. כל מי שחושב שאין הבדל, שאנחנו (מבלי לשייך את עצמי לשום צד) שווים מכל בחינה משלה את עצמו. הספרדים שהגיעו ממדינות ערב, מדינות העולם השלישי, בהם נאמדת ההצלחה שלך לפי הספק טכני ועבודת כפיים לעומת האשכנזים, שבאו ממדינות ``נאורות``, ארצות מערביות - מרכז העולם, בו הם נמדדו לפי שכליהם ולא נאלצו לעקור אלפיים עשבים ביום. קיים הבדל. ולמרות שבכל שנה שאנו חיים יחד הפער מצטמצם, אך עדיין קיים הבדל. משתמע מכך שהאשכנזים יהיו החכמים, באופן מסויים. והספרדים, פחות, בלשון עדינה. אז מה עדיף להיות: אשכנזי טיפש או ספרדי חכם. כלומר, החכם הכי טיפש או הטיפש הכי חכם..?
 

MiSheL

New member
אתה עוקר עשבים?

לפי דעתי אתה מגזים מעבר למידה, מה שאתה אומר יכל להיות נכון אולי לפני 50 שנה, אבל לא היום. אני שונאת את ההבדלי מוצא האלו- לי אישית המוצא שלי לא השפיע בכלל על הישגי בחיים, זה נכון שבמשפחות רבות יש השפעה של המוצא אבל אי אפשר להשוות את זה למה שהיה פעם. אתה מדבר בנוסף בצורה תיאורתית, כאילו שאתה לא מכיר אנשים משני הצדדים ומדבר כזה מרחוק כאילו אתה מסתכל על כל העניין בצורה כללית מדיי ומלמעלה . אני יכולה להגיד לך , שאני מכירה המון המון המון אנשים - מן הסתם, משני עברי המתרס - גם אשכנזים וגם ספרדים, למרות שאני לא מתעמקת אף פעם בנושא המוצא, זה לא גורם אצלי בשפיטת אנשים, ואני יכולה להגיד לך שאין, מבחינתי,הבדל ברמת האינטיליגנציה בין אשכנזים לספרדים- כיום כולם מקבלים את אותם התנאים והאפשרויות להרחבת אופקים! אוף איתך, מישל
 

בלאונט

New member
די כבר עם הכותרות האלו!!!

חיחי, תרגעי מישל. אבל זה לא נכון. לפני חמישים שנה. עוד חמישים שנה. זה כמעט אותו דבר, הקצב מאד איטי. אומנם אצלך זה לא משנה, וזה נפלא, אבל בצבא זה משנה (תתפלאי), אצל הרבה בתי-עסק זה משנה, וביחס כללי בין אנשים זה משנה. אני חושב שהבעיה שלנו היא ששני הצדדים, בעברם (ואני מדגיש - בעברם) היו מאד קיצוניים. הספרדים היו קיצוניים לימין, בדרך כלל (ואני מדגיש - בדרך כלל) אנשים עצבניים, עקשניים שלא מוותרים על מבוקשם וכבודם בקלות, מה שגורר יחס הגנתי מסובביהם. והאשכנזים, בדרך כלל (ושוב, אני מדגיש), ההפך. אנשים וותרנים שניסו להשתלב בחיי היום יום כחלק אינטגרלי גם כשהם נפגעו מזה קשות. התוצאה של שני הדברים נגמרו בהמון פרעות, בשני האזורים, נגד יהודים. אני באמת חושב שעלינו להתלכד יחד נגד הערבים - אבל באופן תיאורתי, מה עדיף: החכם הכי טיפש או הטיפש הכי חכם? (ואני מדגיש...) ;)
 
עדיף להיות ספרדי חכם!

כי ככה גם כל הבנות הכוסיות רודפות אחריך בגלל צבע, וגם אתה מספיק חכם כדי להנות מזה! סתאם. עדיף להיות אשכנזי חכם. פושע..
 

פלומפי

New member
אם רוצים שהפער יצתמצם

אז פשוט לא דשים בעניינים כאלה. פשוט עדיף להיות חכם וזהו!
 

V. Ghost

New member
תלוי מאיזו בחינה

מצד אחד עדיף להיות ראש לשועלים-הטיפש הכי חכם אבל מצד שני יוקרה אין כאן כי אף טיפש לא יבין ומה בכלל לעשות בין טיפשים ואני לא מתייחס כאן למשל שלך-שאני לא מסכים איתו ולהיות טיפש בחכמים -זה גם בכי רע -------------------------- בקיצור לא זה ולא זה ומה שייכת הגזענות עכשיו בימים שכאלו,ואני בתור אשכנזי יכול להגיב :מה עם כיוון המגמה אצל עדות המזרח כיוון עלייה לפי מה שתאמרי ואצל האשכנזים להפך ??? והיום הפער כבר לא מורגש -ואולי אפילו לטובת הספרדים אבל לפני שירגמו אותי כאן כולנו שווים
 

נעל

New member
ספרדי חכם

יש להניח שספרדי חכם יצליח לצאת מהמעגל הקסום ולפרוץ גם כמה מחסומי אפליה שעוד נותרו (דוד צודק - הצבע של העור הרבה יותר יפה באופן כללי - ד``א). לספרדי החכם תהיינה יותר אפשרויות להגשים את מה שהוא הכי רוצה, לעשות את מה שהוא הכי אוהב ובסופו של דבר להיות מאושר. אבל זה לאו דווקא עניין של חכמה, זו התנערות ממנטאליות (לא מנלטארמיות, למי שמחפש סאב-טקסט). מנטאליות מקבלים בבית, סופגים מהסביבה. יש כמה שמורדים במנטאליות שהם קיבלו, אולי זו חכמה (במקרים שבהם -כדאי- למרוד). ואם המנטאליות מאפשרת להיות מאושר (לא ממורמר וזועק לאפליה מתקנת) גם מעבודת כפיים טהורה אז סבבה. ואם נהפוך את זה לדבר יותר כללי, וקצת שונה: עדיף להיות חכם בין טפשים - זה נותן יותר כח. לעומת זאת, להיות טיפש בין חכמים נותן לך להיות חלש יחסית לסביבה. וכמובן שאפשר להסתכל על זה גם אחרת ולהפוך את היתרונות והחסרונות. כרגיל עם שאלות מוזרות כאלה...
 
אבל אין אפשרות ש

ספרדי חכם ינודה מהספרדים בשל חוכמתו הרבה ואילו לא יצליח להשתלב בין האשכנזים בשל היותו ספרדי בדם? (ממתי חוכמה פורצת מחסומים?) ואז מה יצא לו מזה?
 

נעל

New member
זה לא משחק מחשב

קודם כל, נעל חייבת להעיר שבוודאי שחכמה פורצת מחסומים. דבר שני, לא קיימת הפרדה כל כך מוגדרת בין ספרדים לאשכנזים - בכל זאת שליש, או אפילו שני שלישים הם מעורבים. אבל עדיין יש את אלה ששמרו על זהות ספרדית, עליהם אנחנו מדברים. הבנים של אלה (או הבנות), אם ילכו לאוניברסיטה ויחליטו לפתח קריירה במקצוע, גם אם הוא לא יראה להם ``מספיק ספרדי``, וגם אם הוא לא יראה לאמא ``מספיק ספרדי``, וגם אם הוא לא יראה לסבתא (והסכא, אלה שקובעים) ``מספיק ספרדי``, וגם אם לבוס שלו הוא לא יראה ``מספיק ספרדי``, המקצוע, עדיין, כל עוד הוא יהיה מספיק טוב - הוא יצליח. החכמה היא ללכת ללמוד משהו שזקוקים בו לכח אדם ומשלמים עליו יפה ופשוט להשקיע ולהצליח. ואם, אחרי שהוא התנער מהמנטאליות, הוא גם חכם, בטח שיהיה לו קל יותר. וזו רק דוגמא אחת וכללית מאוד לדרך בה אפשר לצאת מהמעגל הקסום.
 

goldy

New member
צא מהקיפוח!!

אני חייב להגיד שניסחת את ההודעה שלך בניסוח שלא יאמן: ממש שיא העדינות! אז ככה: בטח התכוונת לכך שהעשירים יהיו עשירים יותר והעניים יהיו עניים יותר. לפי דעתי כל מי שחושב שהוא מקופח חייב לצאת מהבאסה של הקיפוח שלא קיים ולקחת את החיים שלו בידיים כמו מנהל הדראגסטור בי-ם: הבן-אדם מרוקאי אסלי ובכל זאת הוא לא מקופח! הוא מלייאן וכל החברים שלו שגם הם מרוקאים עשירים והם לא מקופחים. בתור צעד ראשון אני ממליץ לכל מי שמצביע ש``ס בגלל שהוא מקופח שיפסיק לעשות זאת משום ש``ס קיימת כבר 16 שנים והדבר היחיד שהיא עשתה עד היום זה מפגש חברי כנסת לפני חודש בערך. צעד שני: לכל מי שמקופח שיפסיק לשמוע שירי דכאון של זמרים בכיינים, זה כבר יעלה לכם את המצב רוח לטובה. מה אתם אומרים?
 
למעלה