"אשדוד: הרפורמה והעלבון" - סרטון על הקשיים וכשלון ההסברה

  • פותח הנושא tal#
  • פורסם בתאריך

connex

Active member
מה שעשו עם שינויי הקווים באשדוד מסורבל וניתק רובעים למרכז העיר
זאת לא הבעיה היחידה. תחנות שבמסלול הקו פתאום מבוטלות (קיימות בשטח אבל הקו מדלג עליהן) עד היום הרציף העירוני בתחנה מרכזית מכיל שילוט קו חדש אבל המפות בדופן התחנה של הקווים הישנים. אפילו באוטובוסים עצמם השילוט המידע הצדדי בקווים העירוניים מופיעים במסלול התחנות הקרובות קווים שכבר לא קיימים כמו 66. חוץ מזה פספסו את האפשרות שיהיה ניתן לעלות מאחור ולתקף. יש כמה יוטונגים חדשים או כאלה שהגיעו מסניפים אחרים עם מכשיר תיקוף שאו שלא פעיל או שפורק ועדיין אין העדפות לאוטובוסים ברמזורים. אתמול עברתי ליד מסוף בני ברית ושם המסכים האינטראקטיבים מכובים. (ושוב, מדובר על מסוף המהווה נקודת קצה) לסיכום שיודו שנכשלו, שיחזירו את הקווים למתכונת הקודמת בשינוי קל: מסוף בני ברית יהווה נקודת קצה לקווים 4,14,8,18 ומסוף הריביירה לקווים 5,15 יחד עם קו 1 שימשיך לפעול וזהו. לא צריך שינויים,צריך שאנשים יוכלו לקבל תחבורה ציבורית אמינה וברורה
 

DAVIDADATO

Well-known member
זאת לא הבעיה היחידה. תחנות שבמסלול הקו פתאום מבוטלות (קיימות בשטח אבל הקו מדלג עליהן) עד היום הרציף העירוני בתחנה מרכזית מכיל שילוט קו חדש אבל המפות בדופן התחנה של הקווים הישנים. אפילו באוטובוסים עצמם השילוט המידע הצדדי בקווים העירוניים מופיעים במסלול התחנות הקרובות קווים שכבר לא קיימים כמו 66. חוץ מזה פספסו את האפשרות שיהיה ניתן לעלות מאחור ולתקף. יש כמה יוטונגים חדשים או כאלה שהגיעו מסניפים אחרים עם מכשיר תיקוף שאו שלא פעיל או שפורק ועדיין אין העדפות לאוטובוסים ברמזורים. אתמול עברתי ליד מסוף בני ברית ושם המסכים האינטראקטיבים מכובים. (ושוב, מדובר על מסוף המהווה נקודת קצה) לסיכום שיודו שנכשלו, שיחזירו את הקווים למתכונת הקודמת בשינוי קל: מסוף בני ברית יהווה נקודת קצה לקווים 4,14,8,18 ומסוף הריביירה לקווים 5,15 יחד עם קו 1 שימשיך לפעול וזהו. לא צריך שינויים,צריך שאנשים יוכלו לקבל תחבורה ציבורית אמינה וברורה
קו 1 באשדוד זה סטייל 101 בחיפה
 

Ccyclist

Well-known member

נראה כמו כאוס שהונחת בהפתעה מלמעלה, לפי מבנה התיכנון בארץ - מירושלים. העובדה שאין מפת מערכת מונעת שימוש בקווים החדשים כמערכת. הצגת כל קו בנפרד זו חשיבה פגומה של מי שמזמן לא נסע בתחבורה ציבורית ואין לו מושג איך היא פועלת.

כשנמצאה סוף סוף אותה חוברת מסתורית נראה שרבים מהקווים בה מטיילים בקשתות מפותלות. אם הרעיון של המת"צים היה ליצור מערכת BRT שתאפשר החלפות אז עיקר הקווים היו צריכים להיות קווי מזלג הנגזרים משני התוואים. למרות שהריפרוף בחוברת היה מהיר לא קיבלתי רושם שזה מתב הקווים החדשים.

העניין המקומי של שימוש באותיות רובע מוכר לי מאד מגילה. בגלל מבנה השכונה - איי תנועה גדולים עם חניות מאחורי הבניינים - אין שם רחובות במובן המקובל אלא יש מצב שכניסות הבניינים נפתחות למעברי הולכי רגל המתחברים לחניות. בגילה היו בזמני גילה א' עד ה', גבעת קנדה (תת-שכונה יוקרתית יותר עם שם משלה), שני אזורי בנה ביתך שלא היו להם שמות ברורים, וכיום יש מספר תוספות לשכונה. השימוש באות האזור היתה קריטית להבנת המיקום - בתי הספר למשל נקראו לפי אות האזור. במקביל היתה שיטה מבלבלת וייחודית לגילה של שימוש במספרי בניינים. אנשים מחוץ לשכונה אף פעם לא יכלו להתרגל לשיטה שכל הבניינים בשכונה נספרו במספר פנימי של השכונה, כאילו כל השכונה היא רחוב אחד גדול. אני גרתי באזור של בנייני ה 40X בגילה ב'. כשיש שיטה מקומית שונה מהמקובל בשאר המדינה - טוב שתיכנון שמערב גורמים מקומיים יכלול מידע מקומי במידע הניתן לנוסעים. הקטע שהנוסעת ה"מתרגמת" תירגמה משמות רחוב בעברית למספרי רובע ברוסית מראה עד כמה המידע הרשמי מנותק מצרכי התושבים.

האיש שמאחורי הוידאו דובר רוסית ולכן יש לו נגישות גבוהה יותר לציבור זה. כדובר אנגלית אני מכיר את האפקט הזה של "משלנו" מול העברית אז טוב לראות את זה בפעולה מול ציבור שיתכן שאינו נגיש כל כך למי שאינו משלהם. אם המתכננים התעלמו משפה של כ 20% מהמדינה ואולי יותר מכך באוכלוסיית העיר - יש בזה בעיה בהנגשת הרשת לאנשים מבוגרים שהעברית שלהם לעולם לא תהיה מושלמת.

בעת המסע לירושלים מארחיי (תושבי רעננה ללא רישיון שגרו בירושלים לפני הרק"ל) אמרו לי שעד היום כשהם מבקרים בירושלים אין להם מושג לאן הקווים החדשים בירושלים נוסעים, וכל המספרים שהם מכירים מהמערכת ההיסטורית שייכים עכשיו לקווים שונים לגמרי. יתכן שברפורמות עתידיות כדאי לשמור על שלד של כמה קווים חזקים שלא ישתנו מהותית, ואת מה שכן ישתנה לבנות סביב אמצעים חדשים (אם יהיו) והליבה החזקה של המערכת.
 

מיקלוש77

Well-known member
נראה כמו כאוס שהונחת בהפתעה מלמעלה, לפי מבנה התיכנון בארץ - מירושלים. העובדה שאין מפת מערכת מונעת שימוש בקווים החדשים כמערכת. הצגת כל קו בנפרד זו חשיבה פגומה של מי שמזמן לא נסע בתחבורה ציבורית ואין לו מושג איך היא פועלת.

כשנמצאה סוף סוף אותה חוברת מסתורית נראה שרבים מהקווים בה מטיילים בקשתות מפותלות. אם הרעיון של המת"צים היה ליצור מערכת BRT שתאפשר החלפות אז עיקר הקווים היו צריכים להיות קווי מזלג הנגזרים משני התוואים. למרות שהריפרוף בחוברת היה מהיר לא קיבלתי רושם שזה מתב הקווים החדשים.

העניין המקומי של שימוש באותיות רובע מוכר לי מאד מגילה. בגלל מבנה השכונה - איי תנועה גדולים עם חניות מאחורי הבניינים - אין שם רחובות במובן המקובל אלא יש מצב שכניסות הבניינים נפתחות למעברי הולכי רגל המתחברים לחניות. בגילה היו בזמני גילה א' עד ה', גבעת קנדה (תת-שכונה יוקרתית יותר עם שם משלה), שני אזורי בנה ביתך שלא היו להם שמות ברורים, וכיום יש מספר תוספות לשכונה. השימוש באות האזור היתה קריטית להבנת המיקום - בתי הספר למשל נקראו לפי אות האזור. במקביל היתה שיטה מבלבלת וייחודית לגילה של שימוש במספרי בניינים. אנשים מחוץ לשכונה אף פעם לא יכלו להתרגל לשיטה שכל הבניינים בשכונה נספרו במספר פנימי של השכונה, כאילו כל השכונה היא רחוב אחד גדול. אני גרתי באזור של בנייני ה 40X בגילה ב'. כשיש שיטה מקומית שונה מהמקובל בשאר המדינה - טוב שתיכנון שמערב גורמים מקומיים יכלול מידע מקומי במידע הניתן לנוסעים. הקטע שהנוסעת ה"מתרגמת" תירגמה משמות רחוב בעברית למספרי רובע ברוסית מראה עד כמה המידע הרשמי מנותק מצרכי התושבים.

האיש שמאחורי הוידאו דובר רוסית ולכן יש לו נגישות גבוהה יותר לציבור זה. כדובר אנגלית אני מכיר את האפקט הזה של "משלנו" מול העברית אז טוב לראות את זה בפעולה מול ציבור שיתכן שאינו נגיש כל כך למי שאינו משלהם. אם המתכננים התעלמו משפה של כ 20% מהמדינה ואולי יותר מכך באוכלוסיית העיר - יש בזה בעיה בהנגשת הרשת לאנשים מבוגרים שהעברית שלהם לעולם לא תהיה מושלמת.

בעת המסע לירושלים מארחיי (תושבי רעננה ללא רישיון שגרו בירושלים לפני הרק"ל) אמרו לי שעד היום כשהם מבקרים בירושלים אין להם מושג לאן הקווים החדשים בירושלים נוסעים, וכל המספרים שהם מכירים מהמערכת ההיסטורית שייכים עכשיו לקווים שונים לגמרי. יתכן שברפורמות עתידיות כדאי לשמור על שלד של כמה קווים חזקים שלא ישתנו מהותית, ואת מה שכן ישתנה לבנות סביב אמצעים חדשים (אם יהיו) והליבה החזקה של המערכת.
תודה למי שעשה את הסרטון הזה.
הלוואי שבמשרד התחבורה יראו אותו.

בכלל, הלוואי שבמשרד התחבורה היה מישהו אחד שחבר בפורום הזה, וקורא על כל הבעיות שלנו, המשתמשים, ועל הפתרונות היצירתיים שאנחנו מעלים פה.
אבל אני מניח שמקבלי ההחלטות שם לא משתמשים בתחבורה ציבורית ומבינים יותר ביחסי הציבור מאשר בחוויית השימוש היומיומית.
 

connex

Active member
תודה למי שעשה את הסרטון הזה.
הלוואי שבמשרד התחבורה יראו אותו.

בכלל, הלוואי שבמשרד התחבורה היה מישהו אחד שחבר בפורום הזה, וקורא על כל הבעיות שלנו, המשתמשים, ועל הפתרונות היצירתיים שאנחנו מעלים פה.
אבל אני מניח שמקבלי ההחלטות שם לא משתמשים בתחבורה ציבורית ומבינים יותר ביחסי הציבור מאשר בחוויית השימוש היומיומית.
למה שמישהו מהם ייסע בתחבורה ציבורית כשחלק מפינוקי המשרה זה רכב צמוד?
 
למעלה