ארוחת ראש השנה

פ ו ר ת

New member
ארוחת ראש השנה

תכנון ארוחה לחגים היא תמיד משימה קשה במיוחד ביעיני. ראשית משום שאני גוזרת על עצמי הכנת ארוחה כשרה, כמו שאני מבינה כרשות. כלומר לא בשר וחלב וללא מוצרים לא כשרים בעליל. בנוסף מספר המשתתפים הרב רב הגילאיות ודרישות החגיגות, יוצרים אין ספרו מעקשים עליהם צריך לדלג בדרך להכנת התפריט המתאים אז הנה הארוחה שלי ולפני כמה מילים על האני מאמין שלי בנוגע לארוח, וארוח בחגים. חשוב לי להכין ארוחה שבסיומה הצלחות יהיו ריקות, הסירים כנ"ל שאיש לא ירגיש שהפיד משהו אבל שגם לא יהיה מפוצץ ולכן להוציא מבחר של שתי מנות עיקריות אני מכינה רק אפשרות אחת לכל מנה. כך בסוף הארוחה איש לא מרגיש גרוע גם האורחים שבעים מרוצים ולא מפוצצים,וגם המארח לא שחוט אחרי ימים של עבודה מטורפת, והוצאות לא רציונליות. אז זה האני מאמין שלי, ועכשיו למנות את הארוחה נפתח בחלה מתוקה קלועה בלויית דבש וריבת תפוחי עץ לשנה מתוקה למנה הראשונה פילה דג ועשבי תיבול בשקית מנייר פרגמנט מרק צח ורביולי ממולא כבד ביין לזכר הקרפלעך שאכלו אבותי בפולין למנה העיקרית צלי בשר וריאציה על אושפלאו בוכרי: אושפלאו עם אוכמניות ושקדים שניצל (מה לעשות???????????) תוספות: צימעס מבושל בסיידר ופירות יבשים תפוחי אדמה צלויים בתנור סלט עלים ירוקים למנה אחרונה: סלט פירות מגוון עוגת דבש מועדים לשמחה לכל בית ישראל, שנה מתוקה ושקטה ומלאת תוכן ענין וטוב.
 

keren1

New member
לימור זה בדיוק האני מאמין שלי

לגבי אירוח... לא להגיע לארוחה עצמה הרוג. ולהנות מהארוחה!! אשמח לקבל מתכון לצימעס מבושל בסיידר ופירות יבשים. וחג שמח גם לך ולבני משפחתך.
 

פ ו ר ת

New member
צימעס בסיידר ופירות יבשים

זה מן מתכון לפי העין והוא פשוט מאוד ממיסים חמאה או מחמאה בסיר בינוני מוסיפים לסיר חבילת גזר גמדי במצבו הקפוא סוגרים את הסיר ומבשים על אש קטנה עד שגוש הגזר מפשיר. מוסיפים 2-3 כפות של תרכיז סיידר כמה שזיפים שחורים צימוקים ומשמש יבש ממליחים מעט ומתבלים בקינמון. מבשלים בסיר סגור על אש קטנה עד שנוצר סירופ סמיך בתחתית הסיר, אני מערכיה שזה אורך כ-20 דקות. וזהו זה.
 

א ר י ק ה

New member
יש לי בקשה בנושא הצלי

היי פורת, היות וגם אני צריכה להכין צלי בשר ואני מחפשת רעיונות, אשמח אם תפרסמי כאן את הצלי שאת מתכננת. תודה אריקה
 
למעלה