ארוחה מפסקת

sigaliot

New member
ארוחה מפסקת ../images/Emo71.gif

אני רוצה להרים ארוחה מפסקת כמו שצריך לשמונה אנשים (מתוכם ארבעה ילדים בגילאי 2-7). חשוב לי שתהיינה שלוש מנות מזינות ומשביעות. חשבתי להתחיל במרק עשיר במיוחד אבל אני זקוקה למתכונים ורעיונות לכל המנות.
 

taliF454

New member
מרק עדשים פשוט וממלא

אחותי קוראת לזה "דאל" אבל זה לא יוצא באמת סמיך כמו הנזיד המפורסם,לכן אני קוראת לזה מרק... מבשלים ב4 כוסות מים 1 כוס עדשים אדומות עד שהן רכות ומתפוררות (כשעה) במי הבישול שמים 2-3 פרוסות של שורש זנגביל ומעט כורכום (כחצי כפית,אני שמה אפילו פחות) בגמר הבישול מוציאים את פרוסות הזנגביל וממליחים (חצי כפית מלח) במחבת מכינים תערובת דומה לזו של המג'דרה: מטגנים בצל חתוך קטן כשהוא מתחיל להזהיב מוסיפים שום כתוש ואת התבלינים הבאים: חצי כפית כמון חצי כפית זרעי כוסברה טחונים רבע כפית אבקת צ'ילי קורט הינג (תבלין הודי,לא חובה להוסיף) קולים את התבלינים עם הבצל בערך 2 דקות ומערבבים עם המרק
 

tatan48

New member
מתובל מדי לארוחה מפסקת

אין לי ספק שהמרק מעולה אבל יהיה קשה לצום אחריו כי הוא מתובל ולכן מצמיא.
 

Rebeccan

New member
מרק ירקות / עוף עם ירקות

יהיה הפתרון הטוב ביותר - מרק עם הרבה ירקות קצוצים. צריכה מתכון מסודר ? מנות - האם את מדברת על מנות בשריות / פרווה ? חשוב מאוד וכדאי לשלב סלט ירקות טריים לסיים את הארוחה כשעה לפני כניסת הצום, ולקנח בכוס תה / חליטת צמחים + עוגה קלה פרינצסה
בגן הפרחים
 

dana 2222

New member
המלצה לסעודה מפסקת,,,,

ליום הצום, ראשית לא מומלצים מרקים ולא עופות, מאחר ונותר פחות משבוע עד לערב יום הכיפורים ( יום ראשון הבא). כדאי לדעת כי המליחות והתיבול מאוד מקשים על הצום, בכך שהם גורמים לתחושה של יובש בגרון,(ורצון לשתות כל הזמן). לכן עדיף לאכול לפני הצום רצועות ירקות: חסה עגבניות מלפפונים ,גמבה ,פרוסות גזר ,ומומלץ ללא תיבול. וגם תוספות תבשילי פסטות,איזה שאוהבים, (לאנרגייה למניעת תשישות),כמובן בתיבול מנימלי,כדי לא לסבול מתחושת צמא. מומלץ לשמור את המרקים והעוף במקרר עד לשעת סיום הצום,(מאוד יועילו להחזרת הנוזלים לאחר סיום הצום ). * נושא ב ד ו ק :- ככל שמעמיסים פחות מזון על הבטן = כך רעבים פחות.(ככל שמעמיסים יותר =כך רעבים יותר). *טיפ קטן למתקשים בצום: כדי להפחית את הסבל בעת הצום, מומלץ לקנות( בבית- הטבע), תמצית עשב- הלימון ,בקבוק קטנטן, ובכל פעם שהרעב מציק ,פשוט להריח במשך חצי דקה, ואז תחושת הרעב מתפוגגת,ויש הקלה בהמשך הצום..
 
אצלנו בארוחה מפסקת כשסבתי היתה

עדיין בחיים היינו אוכלים למנה ראשונה מרק עוף צח עם איטריות דקות, למנה עיקרית עוף לילדים מהמרק לגדולים צלי עם רוטב לתוספת פירה ואיזה ירק מבושל ולקינוח לפתן בדרך כלל של תפוחי עץ או חבושים. למחרת שוברים את הצום עם כל מיני ריבות תוצרת בית פלוס עוגת דבש {לקח} ותה והארוחה עצמה די זהה לארוחה המפסקת.
 
למעלה