ארגז חול סגור-בעד או נגד?

ארגז חול סגור-בעד או נגד?

יש לי חתול בן 5 חודשים מקסים ומיוחד,ואנחנו גרים בבית קומות עם מרפסת (אבל החתול יכול לצאת ממנה... אז בנתיים אנחנו לא נותנים לו עד שנחשוב על אמצעי מיגון). יש לו ארגז חול פתוח וכל פעם שהוא יוצא מהארגז הבית מתמלא חולות ולכלוך. הציעו לי לקנות לו ארגז חול סגור. האם זה טוב או לא? יהיה פחות לכלוך? מצורפת תמונה שלו כשהיה יותר קטן-מקסים אמיתי!
 

אניטה007

New member
פחות לכלוך ופחות ריח

במיוחד אם את שמה פילטר פחם בארגז (למעלה). מצד שני, גם הריחות בפנים מצטברים במהירות גדולה יותר וצריך לדאוג יותר לנקיון. לי יש ארגז סגור ובאמת עף פחות חול החוצה, אבל בכל זאת שמתי גם שטיחון ליד, אם כי הוא עוזר מעט מאוד.
 
אנחנו מנקים לו באופן אינטנסיבי גם ככה

אני ואחי אחראים על זה ומנקים לו לפחות 3 פעמים ביום. במה שטיחון עוזר? יש ארגזים שבאים עם פילטר פחם מובנה או שצריך לקנות ולהרכיב? מזה בכלל פילטר פחם? במה הוא עוזר? מה טווח המחירים? תודה רבה!
 

R750-Girl

New member
שטיחון לניגוב רגלים

יקלוט את רוב הליכלוך עליו כשה
יוצא מהארגז. קחו בחשבון שלא כל החתולים אוהבים ארגז סגור, לפעמים לוקח זמן להתרגל ולפעמים הם פשוט יימנעו מלהיכנס אליו בכלל. ישנם ארגזים עם פילטר, שכמדומני ניתן להחלפה כל X שבועות / חודשים.
 

B0NB0N

New member
ארגזים סגורים מגיעים עם פילטר פחם

הפילטר מסנן ריחות לגמרי. כשהייתי בחו"ל במשך שבועיים, אף אחד לא ניקה את הארגז שבתוך הבית (משתמשת בו רק חתולה אחת) ולא היה ריח. כך היה גם לארגז בחצר. טווח המחירים הוא החל מ-115 ש"ח ומעלה (תלוי בגודל, קניתי ארגזים די גדולים במחיר 115 ש"ח, הדלת נשברה כשקשרתי אותה כדי ללמד את החתולים ונתקלתי בה בטעות, במיידית החליפו לי דלת בלי בעייה.....).
 

B0NB0N

New member
וואי, חבל שלא ידעתי

את הדלת בארגז הסגור בחצר, מישהו כבר שבר (או החתולים או הכלבה)....... אז השארתי כך, כי זה במילא לא בבית.
 

Noaal

New member
שילוב מנצח - גיגית כביסה (אובלית) גדולה

החתולים לא יכולים להעיף את החול החוצה בגלל הדפנות הגבוהות (למעט מרגול). יש להם (יחסית) תחושת בטחון (לא רואים אותי, אבל אני יכול להציץ ולראות את מי שבא). אין דלת שחובטת בהם כשהם נכנסים או יוצאים. ארגז חול סגור הוא יותר לאנשים מאשר לחתולים. הוא כולא את הריחות בפנים, יש חתולים שמפחדים ממנו במקרה והוא אטום כי הם לא רואים מה קורה סביבם. יש כאלה שהדלת מפריעה/מפחידה אותם. הפילטרים לטעמי הם שטויות (לא שמה אותם בכלל) ולא עושים כלום למעט להסריח. ארגז חול פתוח, פחות נוח לנו (האנשים) כי החתול יכול להעיף הכל (חול ותוצרים), רואים מה קורה שם (לא תמיד הוא נמצא במקום "מוחבא"). יש חתולים שדווקא "הפתוח" הזה מפחיד אותם. אם הייתי צריכה לדרג את הדברים: גיגית גדולה, ארגז חול סגור ללא פילטרים וללא דלת, ארגז פתוח, ארגז סגור. בכל מקרה, ניתן לשים שטיחון כניסה ש"יקלוט" את הגרגרים הנדבקים לרגלי החתולים ולהשתמש בחול מתגבש עם גרגרים קצת יותר גדולים כמו less track של אברקליין.
 
מה בנוגע לשים את הארגז הפתוח בגיגית כביסה?

זה יעשה את העבודה? אנחנו משתמשים בחול בקופסא צהובה וכחולה,שכתוב עליו tidy cats בשחור וscoop בכחול
 

Noaal

New member
לא הבנתי את הרעיון לשים את הארגז בגיגית?

למה לא להפוך גיגית לארגז?
 
אין על הסגור../images/Emo99.gif

מאז שקניתי את הסגור החיים שלי השתפרו בהרבה... אין ריח אין מלא חול על הרצפה, הארגז נראה מגניב והחתולה מתה עליו... איך שהבאתי אותו הבייתה היא התאהבה בו
 

ליהיא24

New member
מסכימה- ארגז סגור הכי טוב

אבל הם נהנים מהפרטיות- אף אחד לא רואה אותם, אין ריח בכלל וחול מתפזר לעיתים רחוקות. הדלת לא כ"כ נוחה לחתולים אז פשוט הוצאתי אותה.. בקשר לפילטרים- אין לי מושג למה הם קיימים. אצלי אין ריח בכלל ולא החלפתי את הפילטרים מעולם. (אבל הם בטח שלא מסריחים) נועה - מדוע את כ"כ בטוחה ש "ארגז סגור הוא לאנשים ולא לחתולים"? אולי זו דעתך אבל החתולים שלי ואני חולקים עליה אז אל תציגי זאת כעובדה.
 

ODgirl

New member
תלוי, תלוי בחתול

כשגרתי עם זינה שתינו בחדר סטודיו גדול הייתי חייבת ארגז סגור. כששמתי לה אותו היא נקטה בפעולת נגד: נכנסה פנימה, העיפה את כל החול החוצה (התה דלת!!!) ועשתה קקי בחול שמחוץ לארגז!!!! עד שלא מנסים לא יודעים...
 

irisFridman

New member
../images/Emo45.gif גם לדעתי

אני קניתי להם ארגז גדול, כמו גיגית, מחנות לחומרי בניה, וזה עלה בסביבות ה-30 שקלים... וזה הכי נוח לדעתי, גם לחתול, וגם לבעלים...
 

B0NB0N

New member
ניסיתי ארגז סגור, גם עם חתולי רחוב

שאישפזתי באופן זמני ואני מאד ממליצה. קודם כל ובראש ובראשונה אין ריח בכלל ואין לכלוך כמו בארגז פתוח. שנית, מסתבר שיש להם יותר פרטיות בארגז סגור. אצלי החתולים קיבלו בברכה את הארגז הסגור, למרות שיש להם עוד שני ארגזים פתוחים, הם מעדיפים את הסגור.....
 

שלגעף

New member
אני גם בעד גיגית כארגז בשילוב עם שטיחון

עדיין מתפזר חול על אף הגיגית והשטיחון, אבל פחות מאשר עם ארגז פתוח, כי דפנות הגיגית גבוהות. ייתכן שאם קונים שטיחון גדול יותר וגס יותר (כמו שטיחון של דלת כניסה) ישתפר המצב. השטיחון אכן תופס לחלק מהחול שנתפס בכפות של החתול, ומדי פעם יש לנקות אותו (לשאוב או לזרוק את החול או לנער את החול חזרה לגיגית). יש חתולים שלא אוהבים ארגז חול סגור, אבל בנוסף אני לא אוהבת אותו בעצמי כי האוויר שכלוא בפנים נעשה מסריח
וזה ממש לא נעים לי כשאני באה לנקות (יש לי גם ארגז סגור בלי דלת ובלי פילטר). גם זה פחות כיף לי כל פעם לפרק את המכסה כשאני באה לנקות. הפילטר נועד מצד אחד לאפשר איוורור של הארגז, ומצד שני שהאויר שייצא מהארגז לא יסריח. זה סתם חתיכת ריבוע כזה ששמים למעלה, וזה לא יקר למיטב זכרוני. ארגז סגור עולה משהו כמו 100-200 ש"ח, תלוי בגודל ובחברה ובמידת המשוכללות שלו, וגיגית מהום סנטר עולה משהו כמו 20 ש"ח. המלצה נוספת שעוד לא יישמתי אבל בכוונתי ליישם, היא לרכוש שואב אבק ידני במאתיים שקלים, וכל פעם שמנקים, שואבים את המעט שהתפזר. אפשר גם לנסות חול קריסטלי, שמתפזר פחות מחול מתגבש אבל עדיין מתפזר. אני הפסקתי להשתמש בו כי הוא לא מנע ריחות מספיק טוב, וכי הוא מחזיק בתוכו את השתן שזה ודי הגעיל אותי שהחול נשאר צהבהב. מקווה שעזרתי.
 
למעלה