"ארבע ההסכמות" - מה זה בכלל

ארבע ההסכמות האלה!

ארבע ההסכמות האלה. יש ספר כזה וממש כדאי לקרוא אותו לי אישית הוא מאוד עזר קניתי אותו מתנה למלא חברים שלי.
 
זה נשמע מפתה.

האם תואילי לספר לנו איך הספר עזר לך לשנות את החיים מקצה לקצה? אולי אני אלמד מכך משהו חדש אשר יהיה בו משום התועלת עבור עוד אנשים.
 
ככה

*לא לקחת באופן אישי - הפסקתי להיפגע מתגובות שליליות של אנשים. תגובות חיוביות אני עדיין לוקחת באופן אישי חצי מהפעמים, וחצי אחר לא (בחלוקה גסה). תלוי ברמת המודעות שלי ברגע נתון מין הסתם. *לשמור על טוהר המילה - יש לי עבודה רבה בנושא, אבל הרבה ביטויים שהייתי משתמשת בהם, הצלחתי לשנות לטובתי. למשל, הייתי אומרת "צריכה", ושיניתי ל"רוצה". הפסקתי להגיד הרבה מילים שהיו לרעתי. *לעשות כמיטב יכולתי - אני פחות שופטת את עצמי במצבים מסויימים, כי אני עושה כמיטב יכולתי. *לא להניח הנחות - טוב גם פה יש לי עבודה רבה, אבל יש התקדמות ניכרת. אני שואלת, מבררת, בודקת, במקום להניח דברים. במצבים שאני מניחה, עכשיו אני כבר מודעת שהנחתי הנחות, שזו גם התקדמות. ההסכמה של לא לקחת באופן אישי, עזרה לי הכי הרבה במישור היום-יומי שקשור ללהיפגע, לקחת ללב, לקחת רעל רגשי - כל זה כבר פחות ופחות מתרחש מיום ליום
 
../images/Emo127.gif

כשקראתי את ההודעה שכתבת, חשתי בשמחה, כל כך הרבה הישגים, כל כך הרבה השתנויות, אין לי לומר אלא זאת - המשיכי כך בדיוק!
 
הסבר קצר על ארבע ההסכמות

ארבע ההסכמות היא שיטה פשוטה ויעילה שעובדת. היא מבוססת על התיאוריה שלפיה עשינו במשך השנים הרבה הסכמות כנגד עצמנו, דוגמאות: לא להיות מאושרים יותר מדי, לא להצליח יותר מדי, לא ליהנות יותר מדי, לקטול את עצמנו ואת אחרים גם כשאין צורך וכו. לפי התיאוריה חלק מההסכמות שעשינו פוגעות בנו וגורמות לנו לחיות פחות טוב. ארבע ההסכמות היא שיטה שמבוססת על ארבע הסכמות (דאאאאאא) שאנחנו אמורים לעשות עם עצמנו ושאמורות לפי התיאוריה לסתור ולבטל את כל ההסכמות ה´רעות´ שעשינו בחיים במקום שנצטרך לחפור בתוך עצמנו ולחפש ולגלות ולטפל בכל הסכמה ´רעה´ בנפרד. התוצאה הכמעט מידית של ארבע ההסכמות היא חיוך יותר רחב ויעילוּת יותר גדולה בכל התחומים. בעצם מדובר בהסכמות די מובנות מאליהן שכל בר דעת היה עושה עם עצמו גם ככה, לא?
 
למעלה