אקרפוביץ' ל-DL 650 יש?

holy crap man

New member
אני קטנוען אבל זה ישתנה בקרוב

לומד מה שיש ללמוד... אפשר קצת מההבדלים העיקריים בין המפלטים? מה תיתן לי מערכת פול סיסטם לעומת סליפאון? אני מכיר את אקרופוביץ יושימורה וארוו, אבל רק בשם. מה עוד יש לדעת? למה צריך להחליף מפלט בכלל? איך זה מעלה את ההספק?
 
מנצל את המעמד לשאלת אגזוז

איפה אני יכול ללמוד על השפעות האגזוז? הבדל בין פול סיסטם לבין רק דוד, הבדל בין חברות וכן יצורן עמצי. תודה.
 

Raffael

New member
מערכת פליטה חלופית, בד"כ =

- שינוי והתאמה אישית של האופנוע, אופנה, יחוד וכיו"ב. - הרבה פחות משקל - שיפור אסתטי (עפ"י טעם אישי כמובן) - יותר רעש והפרעה לסביבה - פליטת מזהמים גבוהה יותר - שינוי בהספק/מומנט ובעקומותיהם שינוע לרוב בין שיפור קטן לבין פגיעה קטנה - מחיר גבוה אם אין צורך אמיתי בהחלפה. לפעמים זול יותר ממערכת מקורית, במקרה שחייבים להחליף (נזק, בלאי, תאונה) - נדרשים התאמה וכיוון וחשיבותם עולה ככל שהמערכת שלמה יותר ("קומפלט"). לעיתים קרובות זה כרוך בעלות נוספתץ של עבודה ואפילו של רכיבים. דעתי בשתי מילים, עאוואנטה מיותרת. מצד שני, זו הגדרה שיכולה להתאים לעולם האופנועים בכלל אז אולי... אני חושב שאת הכסף הזה אפשר לשים במקומות יפים יותר, יעילים יותר, חשובים יותר, חכמים יותר. מי ששני ק"ג משקל עודף וחצי כ"ס פחות ב12357 סל"ד עושים אותו איטי יותר, מקומו אינו על הכביש.
 

kangal

New member
לגבי המשפט האחרון....

הכול עניין של השקפה. אגב, לגבי "מקומו אינו בכביש", בשטח, משמעות המשקל מאוד חשובה. כן, גם אותם 2 ק"ג
 

lazybones

New member
אם אתה מתחרה בתחרות אז כן...

אבל אם זה אופנוע לשימוש יומיומי...? אני לא בטוח שהיחס עלות תועלת שווה את זה. סליחה, אני בטוח שזה לא שווה את זה כמובן שאופנועים מקצועיים משופרים עד התחת, אבל טווח החיים שלהם יותר קצר והשימוש שלהם מאד ייעודי. אין שום סיכוי שלמשה ממוסך מומו שמתקין לך אקרפוביץ יש יותר ידע וכלים מ- ניקומו נקמיצ'י שנמצא במעבדות של סוזוקי. ניקומוצ'י סקצומי בעל תואר שלישי בהנדסת מכונות מחשב צריכת דלק, פליטת מזהמים, אמינות ועוד כמה עשרות של פרמטרים על מנת למצוא את האופטימום באופנוע. משה ממוסך מומו שסיים מסמ"ת רכב (או גרוע מזה, עשה איזה קורס או עבד שנתיים אצל מישהו) מקשיב באוזן למנוע, מחבר איזה מחשב עם מפת הצתה שרק אתמול קנה, אין לו תואר בהנדסת מכונות כמו לסוזוקי יממוטו ועוד מאות ממהנדסי סוזוקי ומחליט לשנות פה ושם על מנת לבצע התאמה לאגזוז החדש, וזה במקרה הטוב שמבצעים שינויים במפת הצתה. לפעמים סתם תוקעים אגזוז. כל שיפור יהיה חייב לגרור שיפור אחר שיפצה על משהו שדפקת בשיפור ואין לזה סוף, האופנוע לעולם לא יהיה במצב אופטימום כמו כשהגיע מהמפעל. אז סבבה הורדת שני קילו, אבל משהו נדפק בטוח, אין ארוחות חינם ו TS50X לעולם לא יהפוך ל KTM בעזרת שום אגזוז. רוצה לשפר? תחסוך לאופנוע אחר.
 

ב ו Z י

New member
והנה הצד השני של המטבע:

היום בעידן ההזרקה זה לא עובד כמו שתיארת. היום אתה קונה אופנוע, מזמין מערכת פליטה aftermarket שתהיה קלה יותר ותגרום למנוע לתפוקה גבוהה יותר ממצב סטוק. בוא ניקח לדוגמא את, מממ, דוקאטי. דוקאטי מציעה (בקטלוג שלה) שיפורים מפה ועד גרמניה. החל מג'אנטים קלים יותר, דרך שיפורים קוסמטיים אך חוסכי משקל (קרבון לדוגמא) ועד מערכות פליטה של טרמיניוני ושיפורים במנוע (גלגל תנופה קל יותר, קאמשאפטים וכו'). אלה חלקים שתוכננו ע"י מהנדסי דוקאטי בעצמם ונועדו מלכתחילה למקסם ביצועים ולהעניק חוויה יחודית לבעל האופנוע. קנית קיט טרמיניוני? תתחדש. קבלת מערכת פליטה קלה, דודים קלים יותר (עם משתיקים, אגב), מסנן אויר פתוח ויחידת ECU שמתאימה למערכת הפליטה. כל אחד יכול להתקין את הקיט הזה עם כלים מתאימים וידע בסיסי.
 

lazybones

New member
והקשר ל"עידן ההזרקה"?

אתה מדבר על שיפורים שנמכרים ע"י המפעל. זה לא מומו ממוסך דודו וגולו.
 

נרקוזה

New member
PC ומפות והללויה

אני עוד בעידן ההוא שהורדת ספר הרכב הצריכה חמורים שיסחבו את הדפים המסותתים באבן. נח ואני דפקנו גבנ"צ מהמטבח בקיבוץ ופיזרנו את כל הדינוזאורים מהרפת. אוי שיט, אני נרקב בקצוות...
 

lazybones

New member
נו באמת...

גלגל תנופה קל יותר יגרום למנוע שלך לעבוד פחות חל'ק. אין ארוחות חינם. איך שתוריד את הגז למנוע לא תהיה תנופה. זה לא מתאים לכל אחד ובגלל זה יש סטוק ויש קל. יש סיבה למה אופנועים מגיעים כמו שהם מגיעים מהמפעל. לרוב הרוכבים הגלגל המקורי מתאים. סבבה, בא לך לשנות, דוקאטי מציעים לך כל מיני אופציות, זה לא אומר שתהיה יותר מהיר בכל מסלול. זה תלוי איזה סוג של רוכב אתה, איזה מסלול, ועוד.
 

ב ו Z י

New member
אתה שם לב למה שאתה כותב?

גלגל תנופה קל יותר יתרום לעלייה מהירה יותר בסל"ד. המינוס יהיה בלימת מנוע חלשה יותר.
 

NeeD 4 SpeeD

New member
גלגל תנופה קל גורם להרבה יותר צרות ממה שאתה

חושב. הרי לא חיברו למנוע גלגל תנופה "כבד" בכוונה. גלגל תנופה קל = פחות מומנט אינרציה במנוע , מה שיתורגם למצערת ON-OFF שתגרום לבעיות בזינוק מהמקום , הסלד בזינוק צריך להיות יותר גבוהה , בלימת מנוע גם תהיה סוג של ON-OFF . לרוב הרוכבים , בסיבובים זה רק יפריע הרבה יותר . נכון שהסלד יעלה יותר מהר (או תאוצה יותר מהירה) , זה הפלוס היחיד. גם במירוצים אגב , לא תמיד משתמשים בגלגל תנופה קל . לרוב אופנועי המרוץ יש אפשרות להחליף את גלגלי התנופה למשהו יותר קל או כבד , בהתאם למסלול .
 

bulb

New member
בדיוק. החלפתי לבד את הדוד המקורי המכונה

בעגה של דוקאטי "קופסת לחם" (על שם צורתו) לסליפ-און של G&G תוצרת איטליה. הדוד המקורי שוקל 8.7 ק"ג ואילו הסליפ-און שוקל 4.4 ק"ג (שקלתי אותם. לא נתוני יצרן). הסליפ-און הגיע עם מחרשה קטנה יותר, מערכת תאורה אחורית LED, איתותים קטנים יותר מהפנסים המקוריים של מע"צ. התקנתי PCIII, הטענתי מפה מתאימה עם מחשב וכבל USB וזהו. לא צריך להתעסק עם כיווני קרבורטור, לא צריך להתחיל לקרוא פלאגים... פשוט וקל. היתרונות (לפי סדר אקראי): 1. מראה אסטתי יותר 2. פחות משקל 3. המנוע מגיב יותר מהר בזכות יכולת הנשימה המשופרת, עולה יותר מהר בסל"ד 4. הסאונד יותר נעים (וזה עוד לפני הוצאת ה-dB killers).
 

נרקוזה

New member
זה מיועד לגלגול שרוכי נעליים

שמעתי שמדובר מזימה של גדי אבירם שמקושר למד"א עקב ירידת מחזורי המכירות של מד"א לאחרונה ואזהרות הרווח שהוציאו.
 

bulb

New member
מכסה קלאץ' פתוח.אחרת איך ידעו שמדובר ביבש? (;

 
למעלה