אקסל - נוסחת מערך

  • פותח הנושא Pkunk
  • פורסם בתאריך

Pkunk

New member
אקסל - נוסחת מערך

אקסל 2007. בקובץ המצ"ב המטרה היא לייצר בגיליון "חישובים" דו"ח דינמי מבחינת תאריכים, המתבסס על הנתונים בגיליונות "נתונים" ו"מחירים". הבעיה מתוארת בקובץ.
 

מיכאל אבידן

Member
מנהל
אז ככה . . .../images/Emo43.gif

לעניות דעתי, אין צורך בשום 'נוסחת מערך'. (בהנחה שאני בכלל בכיוון שלך). אני מניח שלא, ממש, הבנתי את בקשתך במלואה שכן התוצאות שהצגתי שונות מאד מהתוצאות שב גם לא הבנתי היכן, בנוסחה שלך, הצבת את קריטריון השם (יעל, עדי וכו'). עייני בתמונה, המצ"ב ונסי לאמץ את הרעיון שמאחורי הנוסחה. אני בטוח שתוכלי לשנות אותה כך שתתאים לצרכייך.
 

Pkunk

New member
לא בדיוק הכיוון

אני מחפשת שתוצג לי למעשה עלות משוקללת, שמורכבת מחיבור המכפלות של כל עובדת במספר השעות הרלוונטיות (ומהחישוב הזה מגיעים הערכים בצהוב). כלומר, אין ברצוני לקבל טבלאות נפרדות לכל עובדת והעלויות שלה. המחיר צריך להיות משוקלל לכל העובדות גם יחד (כל אחת לפי העלות שלה), פר מיקום פר תקופה. לדוגמה: תא B5, החישוב של חיפה בתקופה 1/1/07 עד 18/2/07 אמור לכלול: 2 שעות של יעל, שהעלות שלה 10, כלומר 20; ועוד 6 שעות של סיגל, שהעלות שלה 14, כלומר 84; ובסך הכל 20+84=104. מה שיוצג זה 104. קריטריון השם מופיע בנוסחה שלי בתור הערך שיש לחפש ב-VLOOKUP.
 

Do It Yourself

New member
ככה

כמו בתמונה --> תדאג לסדר את השמות בסדר עולה בגליון מחירים.
 

Pkunk

New member
../images/Emo98.gif אחלה, מצויין ועובד יופי

אני רק תוהה למה LOOKUP עובד אבל VLOOKUP לא...
 

מיכאל אבידן

Member
מנהל
ברשותכם, הפעם אני אנצל"ש . . .../images/Emo43.gif

1. את ההבדלים, הדקים, בין פונקציות ה- LOOKUP תוכלי לקרוא ב'עזרה'. 2. זו הזדמנות טובה לציין (למרות שבמקרה הנוכחי אין הרבה 'נוסחאות מערך') שרצוי, מאד, לעשות שימוד בנוסחאות רגילות במקום 'נוסחאות מערך' (כשהדבר מתאפשר כמובן) זאת מאחר ו'נוסחאות-מערך', רבות(!), גורמות להאטת החישובים, השמירה, הפתיחה והסגירה של 'חוברת עבודה'. (במקרה שלפנינו ניתן להשתמש בפונקציה SUMPRODUCT ללא צורך ב'נוסחת מערך').
 

Pkunk

New member
אם כך

1. לפני ששאלתי בפורום ובמהלך הניסיונות שלי לפתרון, קראתי גם קראתי אודות LOOKUP ו-VLOOKUP בעזרה. אולי פספסתי אבל לא ראיתי שם שום דבר שאומר ש-VLOOKUP לא יעבוד בנוסחת מערך ואילו LOOKUP כן. Do It Yourself חיפש ומצא זאת בגוגל ולכן הציע LOOKUP. אני מניחה שגם אני יכולתי למצוא בגוגל, ובסופו של דבר הייתי מגיעה גם לזה. כפי שעם מספיק זמן, תושיה ותעצומות נפש כל אחד יכול להגיע לפתרונה של כל בעיה גם מבלי להיעזר באנשים אחרים. אז הגעתי לאיזשהו מחסום והחלטתי להיעזר בפורום. קורה. 3. עדיין לא הבנתי כיצד במקרה שלפנינו ניתן להשתמש ב-SUMPRODUCT, מבלי להפריד את התוצאות לטבלאות שונות לכל עובד. אשמח אם תאיר את עיני כיצד ניתן להגיע למספר אחד משוקלל שכולל מכפלה של סה"כ השעות של כל עובד בעלותו הספציפית של העובד.
 

מיכאל אבידן

Member
מנהל
אז ככה . . .../images/Emo43.gif

1. לא התרעמתי על שהצגת בעיה לפני שניסית לפתור אותה בכוחות עצמך. תגובתי, הקודמת, מתמקדת רק סביב ההבדלים, ה"דקים", שבין פונקציות ה-LOOKUP. 2. בתמונה, מוצג שימוש ב- SumProduct ללא צורך ב'נוסחת מערך'. (ריכזתי את כל הנתונים לגיליון אחד מסיבות נוחיות).
 

Pkunk

New member
וואלה. תודה

נתקלתי ברעיון של הכפלת שרשרת תנאים בסגנון X=Y בהקשר של נוסחאות מערך, ולא קישרתי בראש שזה יעבוד גם עם נוסחאות "רגילות" כמו SUMPRODUCT. עדיין לא הצלחתי להבין למה LOOKUP כן עובד במקרה כזה ו-VLOOKUP לא. כמובן שזה לא משנה במקרה הזה, אבל באופן כללי. כנראה שההבדלים הדרושים דקים מדי לעין בלתי מזויינת.
 

מיכאל אבידן

Member
מנהל
ההבדל ה"דק", נעוץ בעובדה . . .../images/Emo43.gif

ש- VlookUp סורק טווח ומחפש, בו, אחר ערך בודד ומחזיר ערך בודד
, התואם לו. LookUp, לעומת זאת, סורק טווח ומחפש, בו, אחר ערכים "מרובים" ומחזיר טווח (וקטור) ערכים, - בהתאמה.
 
למעלה