אקורדים

Mozes ST

New member
אקורדים

איך אני יכול למצוא אקורדים? זתומרת אם יש לי B9, איך אני יכול למצוא? או בכלל אם יש משו כמו B9+7 כל החארטות האלה... איך מוצאים אותם? ומה זה SUS?
 

Mozes ST

New member
השאלה זה לא איך עושים אותם,

השאלה איך אני מוצא אותם בעצמי..
 

nirushekes

New member
פשוט ללמוד תיאוריה..

יש פה מומחים ממני שיכולים להסביר לך את התאוריה מאחורי "9" וכ'ו..
 

HippyRonN

New member
יש כמה נושאים ספציפיים

שאם תבין אותם תוכל לבנות אקורדים בעצמך (כמובן שיותר מומלץ ללמוד את התיאוריה בצורה פחות 'סלקטיבית'). הראשון זה מבנה אקורד. (מומלץ להבין גם מבנה בסיסי של סולם). אקורד בסיסי בנוי משלושה תוים. השורש, הקוינטה (ה"5", 7 חצאי טונים מעל השורש, הוא גם התו החמישי בסולם), והתו השלישי בסולם (4 חצאי טונים מעל השורש באקורד מז'ורי, 3 חצאי טונים מעל השורש במינורי). מכאן הלאה אתה פשוט צריך להכיר את סוגי הסימונים. נתחיל הבסיסית: X (כל אות אנגלית A-G) מסמלת אקורד מז'ורי שהשורש שלו הוא אותו X (במקרה של B, לדוגמה, התו 'סי'). אם תיישם את הפסקה הקודמת, תווי האקורד B יהיו: סי-שורש, רה#-התו השלישי בסולם, פה#-החמישי). Xm מסמלת אקורד מינורי שהשורש שלו X. לכן, Bm יהיה מורכב מ: סי, רה, פה#. שינוי נוסף במבנה הבסיסי יכול להיות X+5 (כלומר קח את האקורד X, שאתה כבר יודע לבנות אותו, ותעלה את ה"5" בחצי טון). עבור B+5 תקבל סי, רה#, סול. כנ"ל לגבי X-5, תוריד חצי טון מה"5". והSUS ששאלת עליו, הוא קיצור של SUSPENDED, שיכול להיות SUS4, בו תעלה את התו השלישי בחצי טון יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 5 חצאי טונים מעל השורש), או SUS2, בו תוריד את התו השלישי בשני חצאי טונים יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 2 חצאי טונים מעל השורש). יש גם הוספות של תוים, לדוגמה אקורד X7 אומר תוסיף לאקורד X את התו שנמצא 10 חצאי טונים מעל השורש). במקרה של B7 נקבל: סי, רה#, פה#, לה. X9 אומר תוסיף את התו שהוספת בX7, וגם את זה שנמצא 14 חצאי טונים מעל השורש (שזה בעצם אוקטבה מעל התו שנמצא שני חצאי טונים מעל השורש). עבור B9 תקבל: סי, רה#, פה#, לה, דו#. עכשיו, עבור הדוגמה שלך B9+7, אני כמעט בטוח שהפלוס מתייחס ל7 ולא ל9. אם זה המצב, אז תיקח B9, שכבר הבנת מה זה, ותגביה בחצי טון את התו שהוספת באקורד 7. תוצאה: B9+7 - סי, רה#, פה#, לה#, דו#. אחרי כל ההסברים האלה, אני מקווה שגם תוכל לראות שם של אקורד (כמו dim' Xadd9 ועוד), ואיך עושים אותו על גיטרה\פסנתר\וואטאבר, ולהסיק מזה לבד איך האקורד נבנה. מקווה שלא טעיתי בטרמינולוגיה, אבל זה לא כזה חשוב בכל מקרה. אתה מוזמן לשאול עוד כאלה. נ.ב - אם אתה לא יודע איך לקחת את התוים שמרכיבים אקורד ולהפוך אותם לאקורד על גיטרה, אז זה דורש הסבר אחר, גם הוא לא מסובך. בהצלחה, וסחטיין על הסקרנות וה'ראש גדול'.
 

HippyRonN

New member
יש כמה נושאים ספציפיים

שאם תבין אותם תוכל לבנות אקורדים בעצמך (כמובן שיותר מומלץ ללמוד את התיאוריה בצורה פחות 'סלקטיבית'). הראשון זה מבנה אקורד. (מומלץ להבין גם מבנה בסיסי של סולם). אקורד בסיסי בנוי משלושה תוים. השורש, הקוינטה (ה"5", 7 חצאי טונים מעל השורש, הוא גם התו החמישי בסולם), והתו השלישי בסולם (4 חצאי טונים מעל השורש באקורד מז'ורי, 3 חצאי טונים מעל השורש במינורי). מכאן הלאה אתה פשוט צריך להכיר את סוגי הסימונים. נתחיל הבסיסית: X (כל אות אנגלית A-G) מסמלת אקורד מז'ורי שהשורש שלו הוא אותו X (במקרה של B, לדוגמה, התו 'סי'). אם תיישם את הפסקה הקודמת, תווי האקורד B יהיו: סי-שורש, רה#-התו השלישי בסולם, פה#-החמישי). Xm מסמלת אקורד מינורי שהשורש שלו X. לכן, Bm יהיה מורכב מ: סי, רה, פה#. שינוי נוסף במבנה הבסיסי יכול להיות X+5 (כלומר קח את האקורד X, שאתה כבר יודע לבנות אותו, ותעלה את ה"5" בחצי טון). עבור B+5 תקבל סי, רה#, סול. כנ"ל לגבי X-5, תוריד חצי טון מה"5". והSUS ששאלת עליו, הוא קיצור של SUSPENDED, שיכול להיות SUS4, בו תעלה את התו השלישי בחצי טון יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 5 חצאי טונים מעל השורש), או SUS2, בו תוריד את התו השלישי בשני חצאי טונים יחסית לאקורד המז'ורי (זאת אומרת הוא יהיה 2 חצאי טונים מעל השורש). יש גם הוספות של תוים, לדוגמה אקורד X7 אומר תוסיף לאקורד X את התו שנמצא 10 חצאי טונים מעל השורש). במקרה של B7 נקבל: סי, רה#, פה#, לה. X9 אומר תוסיף את התו שהוספת בX7, וגם את זה שנמצא 14 חצאי טונים מעל השורש (שזה בעצם אוקטבה מעל התו שנמצא שני חצאי טונים מעל השורש). עבור B9 תקבל: סי, רה#, פה#, לה, דו#. עכשיו, עבור הדוגמה שלך B9+7, אני כמעט בטוח שהפלוס מתייחס ל7 ולא ל9. אם זה המצב, אז תיקח B9, שכבר הבנת מה זה, ותגביה בחצי טון את התו שהוספת באקורד 7. תוצאה: B9+7 - סי, רה#, פה#, לה#, דו#. אחרי כל ההסברים האלה, אני מקווה שגם תוכל לראות שם של אקורד (כמו dim' Xadd9 ועוד), ואיך עושים אותו על גיטרה\פסנתר\וואטאבר, ולהסיק מזה לבד איך האקורד נבנה. מקווה שלא טעיתי בטרמינולוגיה, אבל זה לא כזה חשוב בכל מקרה. אתה מוזמן לשאול עוד כאלה. נ.ב - אם אתה לא יודע איך לקחת את התוים שמרכיבים אקורד ולהפוך אותם לאקורד על גיטרה, אז זה דורש הסבר אחר, גם הוא לא מסובך. בהצלחה, וסחטיין על הסקרנות וה'ראש גדול'.
 

NightVampire

New member
וואלה זה מעניין

יש רק בעיה אחת... אני הבנתי את הכל אבל לא הבנתי איפה ההגיון אולי אתה יודע גם להסביר לי את זה... מה זאת אומרת התו השלישי? למה ב SUS4 מעלים את התו השלישי בחצי טון ובSUS2 מורידים את התו השלישי בטון למה ב 4 מעלים ב 1? וב 2 מורידים ב2 ? למה באקורדים דומיננטיים (X7) אתה מוסיף את התו שהוא 10 חצאי טונים מעל השורש וב X9 אתה מוסיף את גם את התו שהוא 10 טונים מעל השורש וגם ה 14... אני מתכוון איפה ההגיון במספרים איך 7 קשור ל10 טונים ואיך 9 קשור ל 10 ול14? תודה. [=
 

urmey

New member
בקשר ל7 ו9:

אלו הצלילים שמתווספים מהצליל הראשון של האקורד: B7= סי רה# פה# לה- הצליל השביעי. B9=סי רה# פה# לה דו#- הצליל התשיעי. בדר"כ כשלא מצויין להחסיר את ה7 משאירים אותו כשכתוב 9 או 11 וכן הלאה. זה נתון לבחירת המבצע.
 

HippyRonN

New member
ח"ח על הסקרנות

באמת! אני בעד הדרך מחשבה הזו, שלא מסתפקת בלקבל את הנתונים השטחיים. אני אנסה לתת את ה'פרשנות' שלי: SUS הוא בעצם אקורד שנוציא ממנו את התו השלישי (השלישי בסולם - לדוגמה בסולם C מז'ור התו השלישי הוא מי, הרביעי פה והשני רה [דו(1),רה(2),מי(3),פה(4),סול(5),לה(6),סי(7)) ונחליף אותו בתו השני (Csus2 המי יוחלף ברה) או בתו הרביעי (Csus4 המי יוחלף בפה). יותר הגיוני, נכון? :) עכשיו באקורדים של X7 היית מצפה להוסיף את התו השביעי בסולם (במקרה של C מז'ור להוסיף את סי), אבל במקום זה אתה מוסיף את התו שחצי טון מתחתיו (סי במול בדוגמא שלנו)... ודווקא לאקורד שתוסיף בו את התו השביעי עצמו, נקרא בשם המסורבל יחסית Xmaj7. למה? אני יכול רק לנחש שהעובדה שהמבנה של אקורד 7 הוא יותר שימושי מאשר של maj7 גרמה לכך שהוא זה ש'זכה' בשם הקצר יותר. אפשרות נוספת: בסולם מינורי התו שנוסיף באמת יוצא התו השביעי בסולם (לדוגמא, באקורד לה מינור 7 (Am7) נוסיף את התו סול), ובגלל שבאקורדים מינורים השילוב הזה נשמע "פחות קיצוני" הוא קיבל את ברירת המחדל, ועבור התו השביעי של הסולם המז'ורי (תוספת קצת פחות נפוצה) נשתמש בסימון ארוך יותר. הסיבה שב9 אתה מוסיף לא רק את התו התשיעי, אלא גם את השביעי, היא כנראה שזה פשוט נשמע יותר טוב. ושוב, גם פה השילוב הפחות נפוץ (הוספת התו התשיעי ללא השביעי) קיבלה את השם הטיפה יותר מסורבל Xadd9. מקווה שהייתי ברור מספיק...
 

betty1981

New member
עוד 2 שאלות קטנטנות

היי, 2 שאלות: 1. אם יש לי Csus, אז זה אומר שפשוט צריך להוריד את התו השלישי ולא להשתמש בו או שבמקום התו השלישי שמים את הראשון - ז"א שזה מקביל ל-Csus1? 2. אקורד C הוא לא - דו-מי-סול?
 
למעלה