אפשר שאלה בנושא גמילה מחיתולים?

נושקולה

New member
אפשר שאלה בנושא גמילה מחיתולים?

רותם כנראה כבר מוכן לגמילה מחיתולים. בגן אישרו לי שנראה שהוא מוכן רק שהם ממליצים לחכות לימים חמים יותר (מרץ?) אבל שנתחיל בבית ונראה איך מתקדמים. הוא אומר פיפי וקקי וזה לרוב שניה לפני, תוך כדי או שניה אחרי שהוא עושה. קנינו סיר וישבנון ועכשיו מה עושים? בישיבה קודמת על הסיר ברגע שיצא הפיפי הוא קצת נבהל ואז הפסיק בנסיון של אתמול (ברגע שהוא ראה את הישבנון הוא מיד הוריד מכנסיים וחיתול וניסה להתיישב עליו - אז מה אם זה היה בסלון תוך כדי בניית הישבנון?) הוא ישב בשירותים והתאמץ מאוד - זה היה ממש מצחיק - אבל לא יצא לו כלום. אבל מה שהכי מעניין אותו זה להוריד את המים!!! נראה לי שהוא אומר פיפי רק כדי להוריד מים - כי כשהוא אומר פיפי נכנסים לשירותים מניחים את הישבנון הוא מיד הולך להוריד מים ולא באמת מתכון לשבת. אז הוא מוכן או לא? בקיצור, המלצות, רעיונות להתמודדות וכו' יתקבלו בברכה.
 

tiger mom

New member
אין לי הרבה ניסיון בנושא

נכון שיותר קל בקיץ, אבל לדעתי כשילד מוכן לא צריך לדחות. בהתחלה הם באמת מתייחסים לזה כמשחק. תתחילי בלקחת אותו בשעות קבועות: בבוקר כשקמים, לפני האמבטיה, לפני האוכל, לפני שיוצאים מהבית. רק בשביל שיתרגל לרעיון. כמובן שאם הוא מבקש, מיד לקחת אותו. בבית את יכולה לעשות חיקוי של תנאי הקיץ: בסה"כ צריך שהיה חם. תחממי את הבית ותני לו להסתובב עם תחתונים במקום חיתול, או אם את יכולה ממש לחמם אז אפילו בלי כלום. שירגיש גם את פיפי כשהוא מפספס. לגבי לקום לפני שמסיימים: אני לימדתי את הבת שלי ליספור עד 10. פשוט כדי שתשב עוד קצת. בהתחלה גם הייתי מקיראה לה סיפור (קצר) כשהיא ישבה על הסיר. כי בהתחלה היא הייתה מתיישבת ומיד קמה. בכל מקרה, פספוסים יהיו. וכשהוא מפספס, רק להגיד בטון רגוע: "לא נורא, פעם הבאה נעשה בשירותים" ולנקות. לא לעשות מזה סיפור ולא להתייחס לזה כמו אסון טבע.
 

נושקולה

New member
אני לא מעוניינת לדוחות את הגמילה לקיץ

בעיקר כדי לא לאבד את המומנטום. רעיון של סיפור או לספור מצא חן בעייני - נעבוד על זה היום! ברור לי שיהיו פיספוסים ואני באמת לא מתרגשת (אם הייתי מתרגשת בכל פעם שהוא מקיא מצבינו היה קשה...)
 

אכדית

New member
רומא לא נבנתה ביום ../images/Emo6.gif

כשאנחנו התחלנו גמילה חלקית לא זכיתי לפיפי באסלה, רק שהורדתי לה לגמרי את הטיטול בקיץ, אחרי יומיים של פיספוסים וכמעט בלי בול באסלה, אז היא הפנימה את הרעיון. אבל שווה ניסיון. אני בעד להציע לו ללכת לשירותים, יהיו הרבה פעמים שלא יעשה כלום, והוא יתייחס לזה כאל משחק, אבל אולי מתישהו הוא 'יקלע'.
 

infoheart2

New member
ככה מתחילים,

קודם כל הוא לא מבין על מה מדובר, ונהה להוריד את המים, אבל עם הזמן הוא יקלוט, יהיו הרבה פיספוסים, ואם יש ילדים בגן שהם גמולים זה בטח יעזור לו, איכשהוא 3 הילדים שלי לא פיספסו בגנים אף פעם.. לא יודעת איך. כנראה ששם הבושה עובדת שעות נוספות. שהוא אומר לך שהוא צריך קחי אותו, ותבטיחי משהו קטן קטן אם הוא מצליח, זה גם עובד מצוין, ותתאזרי בהרבה סבלנות- זה יכול להיות ממש מתסכל.
 

נושקולה

New member
ברור לי שזה תהליך, ויהיו פיספוסים

ואני מוכנה ומזומנה עם הדלי והסמרטוט... אני רק רוצה לוודא שהתהליך וההתיחסות שלי "נכונים" יש לי סבלנות אני רק מקווה שהוא באמת מוכן - בכל זאת הוא מודיע בכל פעם שהוא עושה. נתחיל עכשיו שבוע, אם זה לא ילך אז נדחה קצת. תודה
 
למעלה