אפשר עצה טובה???

ניתושית

New member
אפשר עצה טובה???

אני חדשה כאן ומקווה שאמצא מזור למצוקותיי. יש לי 3 ילדים שהגדול בן 8 והוא אובחן לפני כשנה ומחצה כ ADHD כשעלה לכתה א' קיבל ריטלין בבוקר וזהו. חיי החברה שלו היו מעולים. היו לו חברים רבים שאהבו לבוא אלינו או להזמינו אליהם. ילדות רגילה לחלוטין. לפני כ 4 חודשים עזבנו את הארץ. למשך השנה הקרובה אנחנו נגור באזור, שאם להתנסח בעדינות, אינו מהטובים שיש. ביה"ס אינו ברמה טובה, ומשם איני יכולה לקבל עזרה או תמיכה לילד. הבעייה הגדולה שההתנהגות שלו היא בלתי נסבלת. הוא מציק לכל מי שבא במחיצתו. כל אימת שאנו אמורים להיפגש עם חברים עם או בלי ילדים, אני נכנסת ל"כוננות ספיגה" כי אני יודעת שיהיו שם צרות אני ממש צריכה להגן על הילדים האחרים ובמקביל לנסות ולהשתלט על בני. הוא מכה והוא צובט ושאני מעירה לו הוא טוען שהוא מתלוצץ או שלא התכוון או שלא הבינו אותו ושאר תירוצים. שיא השיאים היה שהוריד את מכנסיו וחשף...לאחר שהתאוששתי מההלם, שאלתי אותו אם ראה מישהו עושה לו דבר כזה וכל מה שקשור בדבר הנורא הזה, הוא סיפר שחבר שלו בארץ עשה את זה מולו וזה נורא הצחיק אותו. הסברתי לו חזור והסבר מדוע זה לא דבר לעשותו וכו' אך הוא חוזר ועושה את זה עם אחיו כאילו מתוך משחק. נדמה לי שכל מה שאני אומרת ומסבירה פשוט עוברים מעליו. נראה לי שמשבר המעבר עם-ה ADHA שלו, גובים ממנו מחיר גבוה. ההתנהגות שלו שיצאה מכל פרופורציה מדאיגה אותי מאוד. אני חייבת לעשות משהו ומהר. למישהו יש עצה עבורנו? אודה מאוד להתייחסותכם.
 

חגית35

New member
ADHD מאוד מוכר בחו"ל

אז תתנחמי שבטוח תמצאי עוד אמהות והורים לילדים, וילדים כמו בנך, תמצאי המון! האם את בארה"ב? יש שפע פורומים וארגונים מסייעים והמון מודעות לטיפול אך יותר מאצלינו לדעתי. ההתנהגות הזו שלו אינה בשליטתו ומאוד מאוד יעזור שתשקלי טיפול בריטלין ארוך טווח כמו הקונצרטה כדי לאפשר לו חיי חברה הולמים גם עם חברים, אחרת זה ידרדר וחבל שלא יהיו לו חברים ועוד בארץ זרה וחדשה.
 

ניתושית

New member
אני יודעת שיש מודעות

לבעיה הזו כאן וכן, אנחנו בארה"ב. הבעיה הגדולה נוצרה לאחר המעבר. בארץ הוא היה מקבל ריטלין 10 מ"ג לבי"ס וזה היה רק בשביל שיישב וילמד בשקט. לא היה צורך במתן ריטלין אפילו בשביל שיישב להכין שיעורים. הוא היה מכין שיעורים כמו שצריך, רק הגוף שלו לא הפסיק לזוז כל הזמן. לא היתה לו בעיית חברים והוא היה אהוב מאוד ומקובל מאוד בין חבריו. לדעתי, המעבר הזה נותן את אותותיו וזה מתבטא התנהגותית. אין לי מושג מה זה קונצרטה, כאן יש תרופה שנקראית stratera ניסיתי למצוא לינק אך האתר שלהם בבנייה. אני מרגישה שהוא פשוט אובד כאן ואנחנו בעקבותיו. אגב, הילדים בכתה קיבלו אותו מאוד יפה והוא התאקלם שם מצוין.
 

חגית35

New member
concerta

קראי פה זהו אותו חומר פעיל של ריטלין היינו- מתילפנידט רק שיחרור ממושך של 12 שעות ללא תגובות ריבאונד ותופעות לוואי אחרות
 
היועצת הקבועה שלי לארגון זמן גרה

בארץ ומכירה הייטב את המצב בארצות הברית. היא למדה שם והתמחתה שם בליקויי למידה וריכוז. האם את רוצה את הטלפון שלה כדי לשאול אותה איך מוצאים מומחה מקומי טוב בארצות הברית ועם אילו בעיות להתמודד קודם.
 

ניתושית

New member
מצאתי את הלינק

הקלדתי לא נכון
האם התרופה תואמת קונצרטה?
 

חגית35

New member
זו תרופה אחרת- סטרטרה=אטומוקסטין

שונה לגמרי נכתב עליה רבון פה חפשי בחיפוש straterra atomoxetine
 

ניתושית

New member
רק הבהיל אותי עוד יותר

אני כבר מבולבלת לגמרי, מצד אחד חייבים לעזור לו וגם לעצמנו. מצד שני, נראה לי שלהעמיס על ילדים כל כך הרבה תרופות, זה פשוט עוול, נראה לי לא בריא. ואני כבר לא יודעת מה לחשוב ולטפל בזה במקום חדש נראה לי הכי מפחיד.
 

zivadina

New member
קונצרטה וסטרטרה

הקונצרטה היא סוג משוכלל של ריטלין שמשפיע ל-12 שעות. הסטרטרה היא תרופה שמשפיעה לרוב שעות היום, ואיננה שייכת למשפחת ה"ממריצים", להבדיל מריטלין. הסטרטרה היא תרופה חדשה, כך שאין כל כך הרבה מידע עליה. אני לא מכירה טיפול יעיל יותר מהטיפול התרופתי, במיוחד שאינך נמצאת על יד הילד כל היום כדי להשגיח עליו. עוד לא נמצא מחקר שהוכיח נזקים של ריטלין לילדים. התרופה הזאת נחקרת כבר 60 שנה, וחוץ מתופעות לוואי זמניות איננה גורמת לנזקים בלתי הפיכים. הגישה המודרנית תומכת בשמוש בריטלין לאורך כל הזמן הדרוש לילד. את צריכה לעשות את חשבון הרווח וההפסד של הילד ושלך. ככל הידוע לי, אם אין לילד בעיה בשמוש בריטלין, עדיף לקחת ריטלין לסוגיו. נשמח להתעדכן במה שקורה אתכם בחו"ל.
 
סטרטרה כבר בשימוש בארהב

מאושר על ידי משרד הבריאות וניתן לקבלה כמו כל תרופה אחרת בני מקבל אותה כאן כבר שנתיים במסגרת המחקר והיא עשתה לנו שרות טוב.כן או לא לתת טיפול תרופתי זו החלטה שלך.בהצלחה.
 
לא אנחנו משתתפים בשלבי המחקר כאן בא

אם תרצי אוכל לספר לך על התרופה יותר. התרופות באופן כללי לא מדכאות או סוגרות את האנרגיות שלהם רק מאפשרות להם לווסת אותם אחרת ולגלות יותר עיניין בפעילויות אחרות. בהצלחה
 

ניתושית

New member
כן, אם יש לך מידע בעברית

עוד יותר טוב, קשה לי עם המילים המקצועיות באנגלית
 

ניתושית

New member
תודה תודה תודה

מהארץ עוד ידוע לי על ריטלין שעןבד 8 שעות וכאן בעצם נגמר הידע שלי לגבי התרופות משום שהדר לא היה זקוק ליותר. הדר לא רוצה שנלווה אותו לבי"ס ובכלל לפעילויות שלו, ביום הראשון שהלך לבי"ס כאן, הוא ביקש שנלך, בימים הבאים, ביקש שנבוא לקחת אותו מכיון שהיה לו קשה עם השפה, עכשיו המצב יותר טוב. שהוא לוקח ריטלין, הוא אינו אוכל. האם הקונצרטה משפיעה כך? אני לא נגד מתן תרופה באופן גורף, אבל קיימת אצלי ההרגשה, שהתרופה כאילו סוגרת על הילד, והאנרגיות שיש בעקבות ADHD צריכות לצאת איכשהו. נראה לי שהצעד הבא שלי כאן יהיה לחפש מרפאה טובה עבורו. ושוב, המון תודה על תשובתך.
 
בארה''ב, כן. באירופה, לא. לשוויץ אל

תכנסי בכלל אם את לקויית למידה וריכוז. חבל על הזמן.
 

חגית35

New member
פורומים בארה"ב

יש המון את יודעת, הנה אחד ממש טוב שאני מאוד אוהבת ונמצאת בו הרבה
 

דליה.ד

New member
שלום לך וברוכה הבאה../images/Emo140.gif

אני רואה שחגית כבר קלטה אותך בזרועות פתוחות ושלל עצות טובות מהצד התרופתי. הייתי רוצתה להתייחס לצד ההתנהגותי: ילד שעובר ארץ עובר משבר, זה ברור כמובן לי ולך ולכל הסובב אותו. אני הייתי שואלת את עצמי מה הוא מנסה לשדר בהתנהגותו?: "קשה לי", "שונא להיות פה", "תסתכלו עלי", "אני כאן", "אני פוחד", "אני לא מבין".........חייבים לברר מה המסר שהוא שולח בהחשפות פומבית ובאלימות - ואני לא פסיכולוגית....אבל ד"ר מנור שמתארחת אצלינו מידי סוף שבוע היא פסיכיאטרית ילדים מומחית וכדאי שנשאל אותה - בהסכמתך - מה התנהגות כזו משדרת. מה הילד למעשה אומר לנו.... בינתיים: המון חום ואהבה, תמיכה ואולי ליווי צמוד בבית הספר לתקופה מסויימת (לא חייב שאת תלווי אותו, אולי מישהי בשכר). כמובן לשוחח הרבה שיחות עם הילד, שיחות חיזוק, שיחות נזיפה, שיקוף לרגשות שלו, הרבה אמפתיה.
 

ניתושית

New member
אשמח מאוד אם תעבירי את

שאלתי לד"ר מנור. מה הוא מנסה לשדר בהתנהגותו? בערך כל מה שכתבת... אני מנסה לתמוך ולדבר ולאהוב ולחבק והכי מנסה לדבר בזמנים שהוא רגוע ולאו דוקא שהוא בעיצומו של ה"אקשן" ואז שהוא בעיצומו של ה"אקשן" כאילו הכל נמחק לו וזהו. אין עם מי לדבר.
 

dann25

New member
אני יודע שתגובתי קצת קשה

1. תחזרו הביתה ואם לא ניתן תחזירו את הילד שישאר במסגרת שלו עם חבריו מי יגדל אותו ? אולי הסבתות/סבים זה עדיף מכל מיני "הנחות ואשליות עצמיות " ושאר סיפורים - אין מה לעשות מביאים ילדים צריך להשקיע ולהקריב - אין פתרונות קסם
 
למעלה