אפשר סקר?
חוג הכנה לכיתה א'

אני מדמיינת את עצמי פותחת סקר

כאמא לילד בן 4 חד' למקרה שהוא לא יזחל בזמן האם כדאי ללכת לחוג זחילה כי כולם הולכים ואני מפחדת שיגיע לגן שורץ הזחלנים ולא יקבל נקודת פתיחה הנאותה
אגב, גם שלי (אותו אחד המדובר) זחל אומנם מוקדם אבל עקום (רגל אחת דוחפת והשניה מתקדמת). ואני זוכרת איך מישהי העירה לי שהוא זוחל לא נכון וצריך לתקן אותו
(דמיינתי לי כבר עבודה עם ברגים ומפתח שוודי), אלא שלפני שהספקתי לבדוק את העניין הוא קם והתחיל ללכת
 

S r 35

New member
כנראה שאין לי מספיק הומור אבל אני לא מבינה

מה משעשע בהודעה שלך. אשרייך שאצל בנך הכל הסתדר כשורה. ילדים עם התפתחות מאוחרת עובדים קשה מאוד להשיג הישגים שבעיני אחרים נראים מובנים מאליהם. והם משיגים אותם
"הסיוט" שלך על הכנסת ילד לגן שורץ זחלנים היה המציאות שלי. הכנסתי ילד שלא יודע לזוז לגן עם ילדים שזחלו, הלכו ורצו. היו לי המון פחדים אבל הגננת התחייבה שיהיה בסדר. ואכן היה - הילדים קיבלו אותו בצורה מדהימה והיום הוא שווה בן שווים.
 

מירי,

New member
אבל זה בדיוק ההבדל....

אם יש קושי מטפלים בו, אם אין קושי אז בשביל מה? היית לוקחת את הילד שלך לפיזוטרפיה רק כי בגילל 4 חודשים הוא יהיה כבר בפעוטון ושם כולם יזחלו?
 

S r 35

New member
זו לא אנלוגיה נכונה בעיני - אבל עייפתי להתעסק

בנושא הזה. שכל אחד יעשה מה שטוב בעיניו. הכנה לכיתה א' עזרה מאוד לילד שלי בהיבטים הרגשיים בעיקר (הוא ילד קצת שקט ומופנם).
 
לא התכוונתי לפגוע../images/Emo10.gif

לא יודעת את פרטי הסיפור שלך, רק רציתי לעשות קצת צחוקים, בעיקר על עצמי - הנה אני עם הילד שרק מכוון לעלות לחובה שואלת שאלות לחוצות על כיתה א' וההכנות לקראתה (מכאן ההשוואה לאמא לילד בן 4 חד' ולא נניח 10 חד') ואת הדוגמה של הבן שלי הבאתי כי לדעתי מגזימים מעבר לכל פרופורציה עם העניין (לדעתי המאוד לא מלומדת כמובן). לא נראה לי הגיוני להתרוצץ בין פיזיוטרפיות למיניהן עם הילד שזוחל מוקדם ובקלילות ומהירות של מקק, גם אם לא לגמרי מושלם לפי הספר אלא בצורה שנוחה לו. זה הכל. ברור שאין לי כל בסיס להביע דעה על מקרים אחרים מלבד שלי.
 

S r 35

New member
או-קי, רק באמת לפני שעושים צחוקים

באמת כדאי לחשוב רגע ולעצור לפני שלוחצים על מקש ה"שלח" - ואני לא אומרת לך את זה אישית אלא לכולנו כאן (גם לעצמי). יש כאן מגוון הורים למגוון ילדים והערות כמו זו שכתבת בהחלט יכולות להרגיז.
 

מירי,

New member
אני עדיין חושבת....

שלשלוח ילד בלי שום בעיה (איפה? איפה יש ילד כזה? היום אני עושה 'החלפות') אין צורך לשלוח... בעיה בבטחון העצמי היא גם בעיה- אישית הייתי (ואני בפועל) עובדת עליה אחרת... אבל אפשר 'לעבוד' על הנושא גם דרך קורס....
 
כיוון שאת מתארת את בני מילה במילה../images/Emo3.gif

ההודעה שלך לא ארוכה מדי אלא קצרה מדי. עניין בציור הוא גילה רק בימים האחרונים - לפתע הוא תקוע במקום (מצב בלתי רגיל) ודפי המדפסת הולכים ונגמרים בקצב וערימה של דמויות דרגון בול מצויירות הולכת וגדלה
. (אגב תודות לאותו דרגון בול הוא גם פתאום מוכן להשקיע באיות וכתיבה של שמות הגיבורים) אבל כבר זמן רב שכל מה שעניין אותו זה לגזור לגזור ולגזור. ואחיזת העפרון שלו סבירה לדעתי הבלתי מיומנת (אבל שאלתי גם את הגננת שלו). בכל אופן הדברים שלך מעניינים מאוד ומרגיעים מאוד, המון המון המון תודות
(מתכוונת לסחוט ממך תובנות נוספות לפני שהלידה בשילוב עם החופש הגדול ימחקו אותך מן האינטרנט לזמן מה
)
 

אתי77

New member
לא ימחקו אותי מהאינטרנט בקרוב...

אני יכולה לכתוב ולהניק תוך כדי... אני מכורה באופן קשה. מה שעלול לנתק אותי לזמן מה זה שיפוצים שאולי נעשה בבית, ועד שנצליח למצוא מקום בסלון למחשב ושיבואו לעשות לנו חיבור מחדש... אבל תמיד יש מחשבים גם אצל חברים... תמיד כיף לראות כמה הילדים שלנו דומים. מה שכן, נדב ממש לא מתעניין בדרגון בול.אצלנו הכל הולך סביב חלליות...(ועמדות ירי שונות מתוך החלליות...)
 
תגידי לו שבדרגון בול GT הם כל הזמן מתעופפים

מכוכב לכוכב בחללית חמודה (להבדיל מדרגון בול Z)
(וכן, תחזיקי למעמד ואל תתנתקי
. הבעיה היא שאני זוכרת איך בתום החופש הגדול הראשון בו הייתי אמא לשניים (הקטנה הייתה בת חצי שנה) נאלצתי להחליף שם המשתמש כי מרוב שלא יצא לי לגעת במחשב התפוז דרש סיסמא ולא זכרתי אותה - אינדיקציה עד כמה נמחקתי מתפוז לאותה תקופה
)
 
אצלי היא תהיה בת 6.5 חודשים

באמת בגירה כי אלו שהיו לפניה היו קטנות בחצי שנה מהשנתון ובכל זאת סיימו גן חובה ועלו לא'. וכאמור אנחנו יותר מתרגשים עכשיו שעומדים לסיים את הגן.
 

Kalla

New member
ללא קשר לקורס הכנה לכיתה א'

שלא ראיתי את נחיצותו עבור ילדיי (ואולי יש ילדים במקרים מסוימים שכן מרוויחים ממנו) בחיים לא אבין את ההתרעמות נגד זה שילדים לומדים משהו. ידוע שהגיל הרך זה הגיל שבו כושר הלמידה והקליטה הוא הכי גבוה, ושזה שלב מצוין לפתח ולאמן את המוח. וזה אפילו לא חשוב במיוחד לזכור את כל הפרטים הנלמצדים מעתה ועד עולם, אלא עצם תרגול המוח ופיתוח החשיבה.
 

מירי,

New member
יש כ"כ הרבה דברים אחרים ללמוד....

למשל - פרחים השמות שלהם והצבעים שלהם והריח שלהם ואיפה נפגשים איתם, ופרפרים ועצים.... (אצלנו בשכונה, למשל, יש כ"כ הרבה מהם...), או ללמוד על החתולים שמסתובבים כאן (מראה, הרגלים וכד...) או..... ומשחקי דימיון המון זמן למשחק דימיון חופשי- לדעתי זה כ"כ חשוב!! נכון שצריך מהכל-אבל בגן הם נימצאים 5 שעות בערך, לדעתי אפילו חצי שעה מתוך זה 'על' אותיות או מספרים בגיל 3.5 זה מיותר.... עכשיו, יש הבדל בין לענות לילד ששואל, לבין ליזום משחק עם זה- הבת שלי מזהה כבר הרבה אותיות (עדיין לא משיימת אבל אלה האותיות שלי ואלה של חברה X ואלה של Y) 'שבעת שזה לא מהבית, ואני בטוחה שהיא לא יזמה את השאלות...
 

נעמי של

New member
חבל על הכסף שלך ועל הזמן

מצוין עבור המורים/מדריכים שעושים את הקורסים האלו היות וזו יופי של הכנסה. אף אחד מילדי לא עשה קורס הכנה ל-א' וכולם צלחו את כיתה א' ואת הבאות אחריה בהצלחה... גם את הצעירה שתעלה ל-א' אין לי שום כוונה לשלוח... בעיניי זה מיותר לחלוטין.
 

1שייכת

New member
מתנגדת! כל דבר בעִתו.

בגן משחקים ובבית הספר לומדים. למרות שחבל, חבל מאוד, שגם בבית הספר לא מספיק משחקים. כיתה א' קיימת בדיוק בשביל הדברים האלה שמלמדים בחוגים המכינים למיניהם: קריאה, כתיבה, הרגלי למידה. אז בשביל מה להקדים את המאוחר?
 

S r 35

New member
לא מסכימה עם טיעוני הנגד הגורפים

מאוד תלוי בילד. יש ילדים שזקוקים לחוג כזה והוא עושה להם רק טוב. לבן שלי החוג מאוד מאוד תרם
, אבל הוא לא השתתף בו במשך שנה שלמה אלא רק בתקופה האחרונה של השנה (15 פגישות). מאוד תלוי בטיב החוג ובמי שמעביר אותו (כמו בכל תעשייה גם כאן יש המון חאפרים אבל גם הרבה חוגים טובים) ומאוד תלוי בילד שלך, כאמור. לגבי ההתלבטויות שלך. את מכירה את הילד שלך, את נקודות החוזק, החולשה והצרכים שלו באופן הטוב ביותר ולכן עם כל הכבוד לסקר את תוכלי לענות עליו הכי טוב בשביל עצמך ובשביל הילד שלך. בכל מקרה
 

S r 35

New member
ואגב - המטרה שלי בהכנסה לחוג לא הייתה שהוא

יהיה בקיא בכתיבה, קריאה, חשבון ... אני לא לחוצה ואני יודעת שהוא ישיג את המיומנויות הללו כמו כל ילד אחר במהלך כיתה א'. החוג עזר לו בעיקר במה שנוגע להיבטים רגשיים: לשבת בקבוצה, לפתח הרגלי למידה, לפתח ביטחון ולשפר מיומנויות גרפומוטוריות וכיוב'....
 
למעלה