אפשר לשאול שאלת אוכל בתשעה באב??

אפשר לשאול שאלת אוכל בתשעה באב??../images/Emo3.gif../images/Emo8.gif

אם מישהי רעבה אולי כדאי לה לוותר על זה... יש לי רוטה בולונז במקפיא... מה אפשר חעשות איתו חוץ מלאכול אותו שוב עם פסטה?.. אשמח לרעיונות מקוריים.... המון תודה..
 

יוכי68

New member
אני צמה, אבל הצלחתי אפילו לאפות../images/Emo8.gif

לדעתי, הכיני פירה תפו"א ושימי רוטב מעל לצד שניצל תירס ויופי של מנה קלילה. מחכה לצאת הצום, התקופה הזו היתה כבדה לי מאוד, בלי מוזיקה, בלי כיופים....בע"ה נזכה לביאת המשיח! אומרים שהמשיח נולד במנחה של תשעה באב...אולי הוא יבוא עכשיו!!!!!!!!!!
 

יהודיה1

New member
לאחר ויוכי ביקשה להציעה מהגיגאי...

בס"ד ניכנסתי לפורומים, נירשמתי לחדשות, העברתי קצת, יש לי הרבה על הראש, ולכן היה קצת כאב ראש, הטזתי מים על כיסוי הראש שלי, נחתי, וב"ה חזרתי אליכן. ובכן, באמת התקופה הזאת היתה קשה לי במיוחד, אבל מה אספר לכן? הרגשתי בתקופה הזו קדושה אלעית, משהו שלא הגשתי מזה 52 שנותי. תקופה שכמו שהיא קשה ביחס למידת הדין, כך היא קדושה להתקרבות לבורא עולם, ולכן, לא יכולתי לשמוע שירים לגמרי, ועתה, קשה לי עם שינאת חינם אשר סביבי, אבל... יהי רצון שבורא עולם יחיש את הגאולה במהרה, ונזכה לאושר של פירגון ואהבה מצדינו... ולהצעתי, אצלינו בבית, בבית הורי, היה מינהג, אותו אימצנו גם בבתינו אנו, אחרי צום, ממש לא בריא להעמיס על הקיבה, ולכן... תמיד היינו מכינים פרוסות לחם עם שמן זית וזעתר (אתר), בזמן האחרון יש שמן חדש ובריא מאד בשם שמן פישתן, הוא טוב לכל מיני מחלות, להורדת כולסטרול, טגלצירטדים, ומה לא, הוא טוב אפילו להורדת לחץ דם, ולהורדת לחצים, ותאמינו לי זה מעדן מעדן... ואולי צמוד לזה, אחרי או לפני , מעט נתחי אבטיח. ושיהיה טוב לכולן, ולכל עם ישראל תשמעו, אתן מקסימות, וגם את יוכי, הכי הכי... עם נשים שכמותכן, המשיח בפתח, יהי רצון
 

יוכי68

New member
יהודיה, לגבי שנאת החינם שמסביבנו....

לדעתי, עלינו לשנות את התפיסה שלנו על הסביבה, להשתדל לראות את הטוב בשכל אחד, ללמד זכות על כל אחד מעם ישראל, הרב קוואס התייחס לזה בהרצאתו לפני שבוע: הוא התייחס לשני הביטויים בהקשר לפרשת המרגלים: מרגל ותייר. כולנו צריכים להיות כמו תיירים - כמו אלו שבאים לטייל ולחפש רק את הטוב והיפה לעומת המרגל שמחפש רק קשיים, מכשולים,פרצות וכו'. אהבתי את ההקבלה הזו ואשא אותה עימי קרוב קרוב. הכל מתחיל ונגמר אצלנו!
 
בולונז עם בשר?

נדמה לי שעדיין לא אוכלים בשרי היום בערב. בכל מקרה אפשר לטגן חצילים ולבשל אותם עם הבולונז. או לשטח בסיס מבצק על תבנית. לשים פרוסות חצילים מטוגנות. לשפוך מעל את רוטב הבולונז וליצור רצועות שתי וערב למעלה מהבצק ולאפות. פשטידת מוסקה כזאת. נשמע לי סבבה.
 
לא תכננתי להיום אלא באופן כללי...

כי לפני 9 הימים הקפאתי ואני רוצה לעשות איתו משהו... תודה רבה...
 
למעלה