אפשר לקטר על פרסומת מעצבנת נורא?

Amoureuse

New member
אם האינטרנט שלך זה מהוט

אז את יכולה לקבל ערוצים 1 ו-2 בחינם - זה מה שיש לי
 

הרמינה 1

New member
תודה, אבל...

אין לי את הערוצים האלה מבחירה, כך שאני אפילו לא מתאמצת לראות אותם חינם...
 
למה לשלם למישהו ?

אפשר לשים טלויזיה ולחבר לה אנטנה קטנה ולראות ערוץ 1 ו 2 או אם היה פעם כבלים בדירה ניתן לקלוט בדרך כלל גם ערוץ 10 בחיבור ישיר לקיר (לפעמים צריך לפרק איזה משהו מגעיל שהם שמים כדי לחסום את הערוצים הללו) וזהו זה. אני אוהב להקשיב לחדשות ויש עוד כמה תוכניות נחמדות לפעמים.
 

שָׂרָה

New member
קופצת לרגע ושואלת על הטלוויזיה:

האם באים פקחים מהעריה וכופים לשלם מס על הטלוויזיה?
 

Amoureuse

New member
מהעירייה? מה קשור לעירייה?

ובכלל מה זה קשור לניו ג'רסי? אבל ברצינות, את מבלבלת עם פקחי רשות השידור. כן, לפי החוק צריך לשלם אגרת טלוויזיה - גם אם לא קולטים כלום רק סרטי DVD דרך אגב, ויש מצב שבאים פקחים. למשל מי שמתחתן ומעדכן כתובת במשרד הפנים יכול לזכות בביקור. אני זכיתי לביקור כזה, לא חייבו אותי רטרואקטיבית אבל החתימו אותי שיש לי TV בבית ולא יכולתי להתחמק יותר אחרי.
 

שָׂרָה

New member
זה קשור כי אני שוקלת לעבור לארץ

ולא רוצה לשלם. זה נראה לי שרירותי ולא הוגן.
 

Amoureuse

New member
זה מה שישבור אותך?

come on יש הרבה דברים אחרים קשים בישראל, וגם הרבה דברים נפלאים. אני מקווה שההחלטה לא תקום ותיפול על 500 ש"ח אגרת טלוויזיה... חוצמזה אני מסכימה איתך לגמרי, גם בעיני זה שרירותי ולא הוגן, כי כל הכסף הזה הולך לערוץ 1, שכמעט אף אחד לא מתעניין בו. וגם אם את מחזיקה טלוויזיה רק בשביל לצפות בסרטי DVD ואין לך בכלל אנטנה או כבלים את עדיין חייבת בתשלום האגרה הזו. וזו לא האגרה היחידה, יש גם אגרת רדיו ברכב, שמשלמים אותי כחלק מהאגרה השנתית של רישוי רכב, אין שום דרך להתחמק. ואני מאזינה רק לגלי צה"ל ורדיו תל אביב, שניהם לא מקבלים מזה שקל. אז זה הוגן? לא. זה פשוט עוד מס, ככה צריך לראות את זה, וחבל להתעצבן.
 
אגרת ../images/Emo44.gif

אני מקבלת הודעות שלהם בדואר, אבל לא משלמת. עוד לא העיזו לבוא אלי הביתה. ורק תיקון קטן - למעשה כספי האגרה בכלל לא הולכים לערוץ 1 (הלואי!). רוב כספי האגרה הולכים לשידורים והפקות מקור של ערוץ 23 (חינוכית 23) ולשידורים של ערוץ הכנסת (99), שאפשר לראות אותם רק באמצעות כבלים/לויין על אף שהם "ממלכתיים"... חלק מהכספים גם הולכים למימון אולפני טלויזיה של "הטלויזיה הממלכתית" (שזה גם ערוץ 1 וגם 23), אבל בפועל באולפנים האלה משתמשים גם גופי שידור מסחריים. אז אני שואלת: למה אני צריכה לממן שידורים של ערוצים שאינני יכולה לצפות בהם? למה אני צריכה לממן אחזקת אולפנים בהם מפיקים תוכניות שאינני יכולה לצפות בהן? כשיתחילו לשדר את ערוץ 23 וערוץ 99 באויר (כך שאפשר יהיה לקלוט אותם בכל הארץ עם אנטנה רגילה בלבד), אני אתחיל לשלם אגרה, גם אם לא יבואו אלי הביתה, וזו הבטחה!
 
למה משלמים אגרה:

כדי לממן את המשכורות של עובדי ערוץ 1. פעם, בסוף שנות השישים כשהטלוויזיה הוקמה והיה רק ערוץ אחד, הכנסת חוקקה את חוק האגרה. מאז העולם התקדם וכיום יש עשרות ערוצים, וגם מי שלא רוצה לראות ערוץ 1 חייב לשלם לפי החוק המנדטורי ההוא. כלומר כל מי שחפץ לצפות בטלוויזיה חייב לשלם לערוץ 1 גם אם הוא לא רוצה את ערוץ 1, והמצב הזה ימשך עד שישנו את חוק האגרה. אבל למה להם לשנות את החוק? הרי הם רוצים להמשיך לשאוב כסף מהציבור.
 
דוקא הרעיון של קיום טלויזיה ממלכתית

שתמומן על ידי הציבור נראה לי רעיון טוב ונכון. הבעיה שלי היא שמשתמשים בכספים האלה כדי לממן שידורים שאינם נגישים לכל האוכלוסיה (למשל לי), ושעל מנת לצפות בהם צריך לשלם כסף רב לגופים מסחריים שהוקמו למטרת רווח (ולא למטרות ציבוריות למשל). ועוד נקודה מעניינת שקראתי בעיתון בנושא: רשות שידור ציבורית, שממומנת על ידי הציבור, אינה חייבת להיות כפופה למוסדות השלטון - תארו לעצמכם את רשות השידור משוחררת ממשרד התקשורת ומנותקת (עניינית) מהממשלה - רשות שידור שתאמץ את האינטרסים של הציבור (שמממן אותה למעשה) ולא של השלטון! נו, מותר לחלום, לא?
 
עד כמה שביררתי, על מנת לא לשלם

אף פעם צריך לא להתחתן בישראל או לא להרשם במשרד הפנים (אם התחתן בחו"ל). שנית לא לענות לסיקרי רייטינג שחלקם מחוברים ישירות לרשות השידור (מקווה שהמידע נכון ואין מיקרים אחרים).
 
א. גם לפני שהתחתנו

קיבלנו בדואר דרישות לתשלום האגרה, ככה שלא השתנה שומדבר משמעותי בנושא מאז שהתחתנו (וגם לא מאז שנרשמנו במשרד הפנים). ב. אנחנו בדרך כלל לא עונים לסקרים טלפוניים מכל הסוגים, ולא בגלל שאנחנו חוששים מתשלום האגרה אלא משום שאנחנו שונאים לענות על סקרים ...
 

Amoureuse

New member
ברור שלא השתנה כי כבר שלחו קודם

האמת שזכיתי לביקור שלהם רק בגלל שבאופן מאד יוצא דופן הייתי בבית באמצע היום באמצע השבוע. יכול להיות שהם באו הרבה פעמים רק שאני תמיד הייתי בעבודה. עכשיו אחרי הגירושין העברתי כתובת לבית של ההורים שלי ולא לדירה שאני גרה, בין השאר כדי לא לחזור לשלם... אל תגלו לאף אחד
 

Amoureuse

New member
ובעניין סקרים

(זה יכול להיות טוויסט מעניין לשרשור
) גם אני פעם לא הייתי עונה לסקרים טלפוניים, אבל תדעו לכם שאם כל האנשים האינטלגנטיים לא יענו לסקרים, אז אל תתפלאו שאח"כ הכל מוכוון כלפי סוג אחר של אוכלוסיה. בסקרים אתם יכולים להשפיע על הרבה מאד דברים הרבה יותר מאשר בהליכה לקלפי פעם ב-X שנים (ועכשיו בטח כמה אליטיסטים פה יגידו לי שגם לקלפי הם לא הולכים). עכשיו מאז שיש לי טלפון הוט שלא מופיע ב-144 אז אני כבר לא עולה בשום סקר, אז תעשו טובה ותענו במקומי.
 
לפעמים עדיף שלא יכוונו

הבעיה היום עם כל הסקרים האלה היא שרובם מכוונים לגילוי שיטות שבהן אפשר למכור לך משהו שאת ממש לא צריכה ולא היית קונה אם לא היו משקיעים את כל הכסף הזה בלנסות למכור לך את זה. תודה, אבל לא תודה. אני מעדיפה שלא ינסו "לשווק" לי מוצרים. אני אבחן את המוצר ואחליט אם הוא מתאים לי. אם מישהו מסוגל לעשות מוצר מוצלח או לתת שירות מוצלח, אני אשתמש בו גם בלי ש"יכוונו" אותו אלי. הנזק בתעשייה הזו כבר עבר מזמן את התועלת שפעם היתה בה. זה מה שנקרא "שימוש לרעה". לא רוצה לקחת שום חלק בזה.
 
ועוד משהו

אם אני כבר עוזרת להם לתכנן מוצר או שירות שמהם מישהו ירוויח הרבה כסף, לפחות שישלמו לי על הזמן שלי. במיוחד לאור העובדה שהסקרים האלה *תמיד* מגיעים אליך בזמן הכי לא נכון מבחינתך!
 

marish

New member
מזכיר לי סקר

התקשרו לשאול משהו על מים מינרליים, ואז הסוקר בא ביציאה - האם את יודעת שהמים המינרליים של חברה *** מומלצים להכנת מזון לתינוקות? מה אכפת לי???
 
זה כבר פרסומת במסווה של סקר

וגם בזה נתקלתי כבר - מתקשרים כביכול לסקר, אבל בפועל מנסים לשכנע אותך שהמוצר טוב ו"שווה" (האם ידעת שהמוצר שלנו הוא א-ב-ג? וכו', כמובן הכל מחמאות מפליגות). זה מה שנקרא סקר-שקר ...
 
למעלה