אפשר לקטר על פרסומת מעצבנת נורא?

Amoureuse

New member
אפשר לקטר על פרסומת מעצבנת נורא?

חייבת להוציא את הקיטור הזה, ומכל הפורומים הלא רבים בהם אני כותבת המקום הזה נראה הכי פחות לא מתאים... אז מה אתם אומרים על הפרסומת של סופרפארם לכבוד המונדיאל? לי, היא מביאה את הגועל ברמות היסטריות. היא מתחזה למשהו פמיניסטי בצורה דוחה בלי קשר לעובדה שאני צופה במונדיאל בעצמי - כי זה נכון שהרבה נשים לא מתעניינות ואני לא נגד פרסומות שמציעות "פעילות חלופית" לנשים. זה טבעו של שיווק. אבל - קודם כל ההתייחסות לגברים צופי מונדיאל כאל תינוקות היא לא פמיניסטית, היא מפגרת. ("איזה פושפושון" נשמע לי מעליב אפילו לתינוק האמת, ובקטע הזה בפרסומת אני בכלל בנרבים) והרבה יותר גרוע: ההתייחסות לנשים כבלייניות סופרפארם?? כאילו אנחנו יוצאות לבלות בסופרפארם במשך השעה ו-3/4 שבן הזוג צופה במשחק? מילא זה היה פרסומת לקניון - אני לא בליינית קניונים אבל אני יכולה להבין את זה וזה לא היה מרגיז אותי. באמת יש הרבה נשים שנהנות מזה. ואם זה היה פרסומת לבית קפה/מסעדה/הצגה/וכד' - סבבה. אבל לרמוז שאנחנו יוצאות לבילוי בסופרפארם?? כולה דראגסטור?? א-י-כ-ס. זה הכי שוביניסטי שבעולם. זה להגיד שנשים הן טפשות מאד מאד. זה דוחה. זה רק אני חושבת ככה? יש מצב שמישהו שסופרפארם ישלמו על זה??
 
תגובה בשתיים בלילה ../images/Emo48.gif

באופן אישי אני קונה בתמרוקיה של "איציק" או איך שלא קוראים לו. לא ממש חובבת סופרפארם. בעיני הם כמו מקדונלדס. אני גם לא חובבת פרסומות. טוב, נו, אין לי בכלל טלויזיה. אבל אני זוכרת את הקונספט
לדעתי, צריך לעשות מרד צרכנים נגד פרסומות המציגות את המין האנושי כג'וקים קהי חושים, טיפשים ומסוממים. שמעת על AD BUSTERS?
 

valeta

New member
בדר"כ פרסומות משתמשות בקונבנציות

שחוקות ובסטריאוטיפים. זה לא דבר חדש. לדעתי יש דבר הרבה יותר גרוע עם הסופרפארם, והוא העובדה שהעובדים שלהם חייבים לעבוד בעמידה! הרי לא מזמן היה מעין מרד של עובדי הסופרפארם בנושא, והם קראו לצרכנים להחרים את הסופארפארם. כמובן שההנהלה קצת נלחצה, והושגה פשרה, בעיני מזעזעת ותבוסתנית - שהעובדים יקבלו קצת יותר הפסקות במהלך המשמרת בהן יוכלו לשבת. בקיצור, אם לא פרץ אז מרד צרכנים, לא נראה לי שהוא יפרוץ עכשיו, מה גם שרוב האנשים,לצערי, לא ממש יבינו מה הבעיה עם הפרסומת... גם הדיבור בערוצי התקשורת על המונדיאל הוא מאוד נמוך וקצת בזוי - "מה יעשו עכשיו הנשים", "הגברים ככה והנשים ככה", נורא רדוד, קלישאי ובטח לא מייצג הרבה אנשים שאני מכירה, אלא משרת את הסטריאוטים שהשד יודע האם הוא קיים במציאותץ
 
ישנתי בזמן שהתעצבנת אבל.....

קודם כל אני תמיד משתדל לקנות בחנויות קטנות ולא ברשתות אז המכולת, בית המרקחת הקטן, הסוחר בשוק, חנות הטמבור השכונתית וחנות ספרים שלא שייכת לאף רשת גדולה הם המקומות שבהם אני קונה. אבל. הפרסומת של סופר פארם נפלאה. היא צוחקת על הבנים המפגרים שמחוברים למסך כמו לסם ומצד שני צוחקת מנקודת הראות שלי על הבנות המפגרות שבשבילן הסופרפארם הוא מקום בילוי. (אפילו אם הם לא התכוונו לעשות את זה ככה לגבי הנשים במודעה). בקיצור הם צחקו על הלקוחות שלהם צחוק גדול. (לדעתי)
 
../images/Emo91.gif

תזרקי את הטלוויזיה מהבית. רוב השידורים לא שווים את הזמן לשבת ולבזבז עליהם. תאמיני לי, שזה יעשה לך רק טוב.
 

elley

New member
תגיד לי, מה אתה עוד עושה פה?

אין סיכוי שתצליח להחזיר פה אף אחד בתשובה, ואין סיכוי שיש פה מישהו שיחזיר אותך לשפיות. למה אתה ממשיך להכנס לכאן? אתה כזה מזוכיסט? ראש בקיר כל פעם מחדש? לא מבינה. פשוט לא מבינה
 
../images/Emo12.gif

אני לא כזה מפריע לפעילות בפורום הזה. מידי פעם אני משמיע את הדעה שלי. התגובה שרשמתי לגבי צפייה בטלוויזיה לא קשורה בכלל להחזרה בתשובה. לא הצבתי לעצמי מטרה להחזיר אנשים בתשובה, וכל מה שאני רושם אלה מסקנות שהגעתי אליהן בעצמי ולא קיבלתי שום "שטיפות מוח", גם אם מה שאני אומר מזכיר לכם לפעמים רעיונות של מחזירים בתשובה. אז אני מקווה שתגלי קצת יותר סובלנות כלפי הנוכחות שלי בפורום.
 

elley

New member
../images/Emo4.gif

אני לא הולכת להכנס לכל הנושא של שטיפות מח. זה א'. ב', השאלה שלי היא תמימה לחלוטין - לפי מה שראיתי בהודעות שכתבת (בכל מיני שירשורים) אתה לא ממש מבין מה יש פה לאנשים נגד ילדים, ואתה לא ממש בעד דעות שסותרות את אלה שלך (לא על סמך הודעה ספציפית אלא התרשמות כללית), ואיכשהו, אצלי לפחות, מתקבל הרושם שאין לך ולו דבר עם נושא הפורום. אז למה אתה חוזר לפה? בגלל שיש פה דיונים מעניינים? כי משעמם לך? כי לבנות פה יש רגליים יפות? כי אנחנו אינטיליגנטים ועונים לך בצורה שמאתגרת אותך? אני באמת לא מבינה מה למה אתה חוזר לפה, אם אין לך דבר וחצי דבר עם נושא הפורום או עם האנשים. בלי סרקזם או התנפלות או חוסר סובלנות, אני באמת באמת לא מבינה - מהמקום הכי תמים שיש. מתנצלת אם פגעתי - לא התכוונתי לפגוע. רק להבין.
 
אני אנסה להסביר

בקשר למה שרשמת לגבי זה שאני לא ממש מבין מה יש פה לאנשים נגד ילדים, נראה לי שאני יודע בערך מה הסיבה, ואם להיות מדוייקים, אין לכן משהו נגד ילדים אלא נגד הולדת ילדים. הסיבה העיקרית היא כנראה לא להביא ילדים לעולם כזה רווי סבל כפי שכתבו כאן בעבר (וגם פיצוץ אוכלוסייה ועוד סיבות..). אבל לא נתווכח כרגע על הסיבה. אני חושב שבשירשורים שרשמתי בעבר, לא הצלחתי לתאר את הדעות שלי בצורה ברורה, כי זה קשה לתאר בשירשור של כמה עשרות מילים את כל הסיבות לדעות שלי. לא הגעתי לדעות האלה כתוצאה מהחלטה להאמין בצורה עיוורת במשהו. הדעות שלי נובעות מהשקפה שלמה ששבניתי מדברים די וודאיים, ואילו שאני כותב זה נראה כאילו אני חוזר על דברים שמשמיעים בהרצאות. אני אגיד לך בדיוק מהי הנקודה שבזכותה יש לי קשר לפורום הזה: אני רואה את הנושא של נשים שלא רוצות ילדים לא כנושא צר אלא כדבר שנובע מהשקפת עולם. אני חושב שתסכימי איתי בזה. ואני דווקא מסכים עם הסיבה לא להביא ילדים בגלל הסבל שייגרם להם מכך. אם לא הייתי מאמין שיש בורא, כנראה שגם אני לא הייתי רוצה להביא ילדים. אז אני אסכם ואומר שנושא הבאת הילדים קשור לנושא של אמונה ובחירה. ועוד סיבות להשתתפות שלי בפורום (לפעמים): כמו שרשמת לפעמים יש פה דיונים מעניינים. וכמובן שאני מעדיף לכתוב במקום שבו יש אנשים אינטליגנטיים. ובקשר לרגליים היפות שאולי יש פה לנשים שלא רוצות ילדים, את זה כתבת כנראה כדי להמחיש לי עד כמה את לא מבינה מה הסיבה שאני חוזר לפה... ויש לי וידוי קטן: אין לי זקן שחור וגם לא כובע, ואני בחורון די צעיר.
 

elley

New member
תודה ../images/Emo13.gif

ענית על השאלה שלי. זה כל מה שרציתי. יום שמיח
 

elley

New member
ודרך אגב,

לי לא היתה טלביזיה תקופה מאד ארוכה, מבחירה. מסכימה לחלוטין שזה מכשיר של בעיקר בזבוז זמן מסיבי.
 

XUXA141

New member
אבל זו רק סיבה אחת

יש הרבה שלא רוצים ילדים מסיבות אחרות - רוצים לעשות מה שבראש שלהם, רוצים להיות עצמאיים, רוצים לטייל, לא רוצים אחריות, לא אוהבים ילדים, לא נמשכים לגידול ילדים, לא רוצים לקלקל את הגזרה וכו'. הכל לגיטימי, הכל בסדר גמור, ואין שום קשר לסבל. האם יותר קל לך לקבל סיבה אידאולוגית "נעלה" כמו דאגה לגורל האנושות או לילד העתידי, מאשר לקבל סיבה שתראה לך אולי "אגואיסטית" כמו "סתם לא מתחשק לי"?
 
תשובה ל"שושה"

רשמתי בתגובה למעלה שיש לכם\ן עוד הרבה סיבות למה לא להביא ילדים. בקשר לשאלה האם יותר קל לקבל סיבה אידאולוגית "נעלה" מאשר "סתם לא מתחשק לי" -אני חושב שזה לא שאלה של האם יותר קל לקבל. את שני סוגי הסיבות לא קל לקבל. ההבדל בינהן הוא שהסיבה של "לא מתחשק לי או אני לא נמשך לגידול ילדים", מי שאומר את זה עלול אולי "לעבוד" על עצמו, כי יתכן שהוא לא היה מצטער אם היה מביא ילד. שמתי לב לכך שהנשים שלא רוצות ילדים כאן בפורום מגדלות בעלי חיים, בייחוד חתולים. אז יתכן שיש להן צורך להיות אמהות ושהן מספקות את הצורך באמצעות גידול בעלי חיים.
 

שָׂרָה

New member
יש הבדל בין 'לא לרצות ילדים' ובין

'לא לרצות ללדת ילדים' כל אחד והסיבה שלו. בגלל זה אלו שלא רוצים ללדת ילדים (אבל מתים עליהם) לפעמים יאמצו ילדים.
 

XUXA141

New member
אין שום קשר בין חיות לאמהות

עובדה ,אתה רואה לפעמים גברים גברתניים ביותר, שבחיים לא יקומו בלילה לתינוק, אבל יש להם כלבים (שדורשים אגב הרבה יותר עבודה מחתולים). האם אתה אומר שהם אימהיים? אם כבר, הקשר היחיד שיכול להיות בין העדר ילדים לגידול חתולים הוא שמי שאין לה ילדים, חופשיה יותר לעבוד שעות ארוכות ולטייל ולבלות, וחתול הוא חיה שמסוגלת להיות לבד שעות וימים ארוכים ולטפל בעצמו. (בניגוד לכלב שצריך להוציא אותו ולנקות אותו ולאלף אותו וכל זה - חתול מסתדר לבד). עכשיו, את מה שאתה אומר, אני יכולה להגיד בדיוק להפך. אני יכולה להגיד שמי שאומר שהילדים גורמים לו המון אושר, בעצם עובד על עצמו כי הוא מצטער שהביא אותם אבל מפחד להודות בזה בגלל הלחץ החברתי וכי חינכו אותו שמי שחושב כך הוא בטח דפוק.
 

whitewidow

New member
זה באמת לא קשור לדת

גם אני לא מכניסה טלוויזיה הביתה. גדלתי בלי טלוויזיה וזה אחד הדברים הטובים היחידים שאפשר להגיד על החינוך שלי- חרדית לשעבר, חילונית גאה בהווה שנהנית מצלעות חזיר ברוטב שמנת (וביו"כ זה אפילו עוד יותר טעים)-אבל טלוויזיה אין בבית. לעומת זאת, יש מנוי שימושי מאד לסינמטק!
 

הרמינה 1

New member
אופס... ../images/Emo12.gif שרשרתי למקום הלא נכון

בכל מקרה, הכוונה היתה שגם אני לא מחוברת כבר שנתיים לכבלים/ערוץ 1/ערוץ 2 - והטלוויזיה משמשת רק לצפייה בסרטים וסדרות בדי.וי.די. בכל פעם שאני רק חולפת ליד שידורי טלוויזיה, אני מוכנה להישבע שאני מרגישה פיזית שמזדהם לי המוח...
טוב, בטוח שאפשר למצוא פה ושם גם דברים טובים לראות בטלוויזיה, אבל לא שווה לי לשלם עבורם לכבלים.
 
למעלה