אפשר להגיד שקשה לי?

אפשר להגיד שקשה לי?

איך שהו אין ממש אנשים שמעוניינים לשמוע את זה או מוכנים להזדהות איתי. ולא, אני לא מחפשת אישורים (אולי רק קצת ) בעיקר מחפשת אוזן קשבת ואין בנמצא.הנס הפרטי שלנו בן 9.5 חודשים. ילד מהמם שאין כמוהו. ילד לא פשוט... עם קשיי הסתגלות בחודשים הראשונים, קשיים מוטוריים (בקטנה, אבל מעצבן) , מאוד חכם, יודע בדיוק מה הוא רוצה וגם יודע להסביר את זה מצוין, וגם קצת מתוסקל , כי כמו שאמרתי הוא חכם, הוא מבין שהוא רוצה, אבל לא יכול.
אני עייפה.... עייפה מלהיות מבוגר אחראי, עייפה מלדאוג, מלנסות לפתור את כל מה שצריך וגם את מה שלא צריך. עייפה כי פתאום באמצע(?) החיים במקום להיות עסוקה בהגשמה עצמית אני עסוקה בלטפל בתינוק קטן ומתוק ותובעני. אז אני לומדת לקבל את זה שקודם כל אחרי שאני דואגת לו (שזאת לא שאלה בכלל ) אני צריכה לדאוג לדברים הכי בסיסיים בשביל עצמי: שינה, אוכל, מקלחת. שאני לא יכולה להרשות לעצמי להיות מתוסכלת כי לא ההיה לי כוח להשקיע בתחביב אהוב. שזה בסדר לדאוג רק לשינה, אוכל ומקלחת. ואני עדיין קצת מתוסכלת. מתוסכלת בעבודה שאני לא יכולה לחלום על להחליף. כלוב של זהב שאני מתה בו רוב שעות היום. מתוסכלת שאני לא חזקה מספיק להתמודד עם הכל. מתוסכלת כי זוגי חיי את החיים היפים, משחק וזוכה בכל הצחוקים של הקטנצ'יק, ולא דואג כי יש מי שמטפל בהכל. (ולא, אני לא מתכוונת שהוא לא עושה כלום, זה יותר עניין של גישה). מתוסכלת כי החברות (?) שהיו חסרות טקט והבנה בסיסית שעם אימא לתינוק אייפה מחוסר שינה לא מדברים על מסעדות יוקרה, צימרים וקניות בקניון.
אני יודעת שהכל זמני. אני גם יודעת שאני הרבה יותר חזקה ממה שאני מרגישה. אני יודעת שעברתי חתיכת חיים מורכבת הרבה יותר ממה שיש לי היום. ואומרת כל יום תודה. גם על העבודה הנוחה ומפרנסת ביותר, גם על הקטן המהמם שמביא המון אושר, גם על זוגי שרק בזכותו נכנסתי להרפקאה הזאת שוב. וגם לעצמי שאני יכולה, עושה, צומחת, ומזיזה הרים.
ועדיין קשה כל כך....
[לא קוראת ושולחת, אז סליחה על שגיאות כתיב וגם אם אני לא ברורה]
 
מותר הכל:)

לא קל להיות הורה, ולא קל למצוא את השגרה.
לא לגמרי הבנתי את כוונתך שבן זוגך חי את החיים היפים? אולי את זה היה כדאי לברר, וללמוד איך לחיות את החיים היפים שלך?
טיפול בילד הוא סוג של הגשמה עצמית, להבנתי. אולי שינוי של נקודת המבט, מראית הדברים כויתור, לראית הדברים כשינוי יתן תחושה טובה יותר?
בהצלחה ומאחלת לך שסוף השבוע יביא רגיעה והנאה
 
קודם כל תודה

לגבי הנקודות שהעלית... זוגי מתעורר כל בוקר ליום חדש ומעולה. בוא לא מטריד את עצמו בכלים בכ יו ר, בית מבולגן, רשימת המשימות שהולכת וגדלה. זאת יכולת מדהימה. אני לא כזאת. אבל לומדת ממנו לפעמים. הוא גם לא דואג לכלום. הוא פותר את עצמו במשפט של " אני מעט מאוד זמן עם הילד*. אני במעט הזמן הזה צריכה לדאוג לכל מה שכרוך בטיפול בתינוק + פיזיוטרפיה, תרגילים בבית שיהיו בגדים נקיים וש ילד יעבור למוצרים( אני מקווה בכוונתי ברורה.) אני המבוגר האחראי. כלום לא השתנה . זה התפקיד "הרגיל" שלי. אז כאילו אין למ סיבה לקטר..
לגבי הגשמה עצמית ... זה ביטוי כזה. בשבילי הורות לא יכולה להיות הגשמה עצמית כמו שעבודה או תחביב לא יכולים להיות הגשמה עצמית. אני רוצה גם וגם וגם. חוץ מזה אני הורה 20 שנה... אז.. שוב זה התפקיד הרגיל. רק אחרי זה מגדלים גדולים , תינוק חדש מביא איתו המון אושר והמון עייפות.
וכן , אני עובדת על שינוי המבט. כי גם להגיד בקול רם "קשה לי" זה שינוי מבט. אני מאלה שעשויות מברזל. אבל לפעמים מתפרקות מבפנים
אז שוב תודה שאפשר גם להתפרק
 
אפשר לשאול עוד שאלות? (אם לא, תתעלמי)

הדברים שאת כותבת נשמעים דואליים מאוד. מצד אחד בעלך עוזר, מצד שני, לא נשמע שהוא עושה משהו מעבר ללהיות עם התינוק? אני מבינה נכון?
להגיד שיש לו מעט זמן עם הילד ולכן לא לקחת אחריות על דברים שונים בבית לא נשמע לי חלוקה הגיונית.
גם אם מדובר בשגרה שאתם רגילים לה הרבה זמן, לא אומר שגם עכשיו היא רוונטית לחיים שלכם ושלך. שגרה היא לא דבר מקודש אלא דבר שמתשנה בהתאם לצורך.
אף אחד לא עשוי מברזל, כולם צריכים קצת חיבוק וקצת תמיכה וקצת תשומת לב. לא צריך להתפרק בשביל לקבל את זה. חבל להתפרק בשביל לקבל:)
שבת שלום והרבה שמחה
 
כמובן

השאלות שלך נכונות, וברור לי שיש הרבה מה לשפר בתפקוד הזוגי (לא בטוח שזה ברור גם לו). אבל ניסיתי (ואני עדיין מנסה ) לא להפוך את זה לפוסט קיטורים על הבעל (למרות שגם זה צריך). דיברתי בעיקר על הקושי שלי. גם לי קשה לקבל את המציאות. ועוד יותר קשה לי לקבל את זה שקשה לי. את מבינה? בתפיסה (מעוותת ) שלי אין מקום לחולשה. וגם אם אני יודעת את כל התשובות ההגיונימתוך הבטן ברגעי המשבר אלו בדיוק המקומות שאני נשברת סהם. למה אני לא יכולה ליותר? למה אני לא חזקה יותר? "למה אני לא טובה מספיק"?
חופרת...
 

מעיןבר

New member
לא רק שאת טובה מספיק, את מעולה

אני רק לא מבינה למה את חייבת לסחוב בכל העול הזה לבד,האם זה שאת מעולה נותן לאחרים פטור מלתמוך בך? האם זה שאת מעולה אומר שאת צריכה לעשות *הכל* לבד? להיות מעולה זה לא להיות סופרוומן. תחת הלחץ שבו את נמצאת איכשהו ברור לי שאפילו המעולה במעולות מוצאת את עצמה במשבר: גם ילד שיש לו קשיים, גם בית שנופל עלייך, גם עבודה שרע לך בה וגם לא להרשות לעצמך להיות מתוסכלת?
בשלב ראשון - בעיניים האובייקטיביות יחסית שלי ועל בסיס מה שכתבת - אם לא היה לך קשה הייתי חושבת שאת רובוט, אז לפני הכל תורידי ציפיות מעצמך ותפסיקי להאשים את עצמך, את לא צריכה גם את עול האשמה בנוסף לעול האחריות ולעול של הקשיים.
ברגע שתורידי ציפיות, אני מקווה שיהיה לך קל יותר להתפנות לבקש עזרה, כי בגיל 9.5 חודשים, גם אם לתינוק יש קשיים, לא ייתכן שאת עדיין לא מצליחה לדאוג לעצמך לדברים בסיסיים כמו שינה ומקלחת. אלו קשיים שמאפיינים בד"כ את השבועות-3 חודשים ראשונים אחרי רעידת האדמה שנקראת לידת תינוק ועד שהבית נכנס לאיזה שהוא סוג של התחלת שגרה חדשה.
הראשון שאת צריכה לפנות אליו הוא זוגך, כי גם אם על פניו הוא "עוזר", כל עוד את חיה בהרגשה שהוא חי את החיים היפים ואת נזרקת מהחיים שלך, נוצר פה פער בלתי אפשרי שמייצר לאורך זמן מתחים גם בזוגיות ומרירות ולפעמים גם התקבעות של דפוסים לאורך זמן שנעשה נורא קשה לשבור אותם. הדוגמא הראשונה שעולה לי לראש היא זאת:
"זוגי מתעורר כל בוקר ליום חדש ומעולה. בוא לא מטריד את עצמו בכלים בכ יו ר, בית מבולגן, רשימת המשימות שהולכת וגדלה. זאת יכולת מדהימה. אני לא כזאת. אבל לומדת ממנו לפעמים. הוא גם לא דואג לכלום. הוא פותר את עצמו במשפט של " אני מעט מאוד זמן עם הילד".
 
הכל קצת יותר מורכב ממה שמילים יכולות לתאר (ועוד בהודעה )

אתחיל מהסוף. לגבי יכולת להתעורר ליום חדש ושמח, אני לא בעלת יכולת הזאת. שנים של עבודה עצמית מביאים אותי למקום שבכל הבליל של התסכול אני עדיין מסוגלת לראות את כל הטוב שיש (פעם הייתי רואה רק חצי כוס הריקה). ולגבי המשפט של של הזמן עם הילד, דווקא הייתה לי שיחה איתו על זה היום הקשר אחר ושוב, הפרשנות שלי היא רק הפרשנות שלי. אני חושבת שרוב חילוקי דעות ותסכולים שנובעים מכך , מבוססים בעיקר על הבדלי גברים נשים + הבדלים אישיותיים שהיו קיימים גם קודם.
קלטת בול, אני קשה עם עצמי. וגם זה לא חדש ולא קשור לתינוק. גם ההודעה בפורום היא אחת הדרכים להתמודד עם זה. סוג של לקבל אישור שהקשיים הם אובייקטיבים וגם אם לא, אז מותר לי.
ולגבי השינה, אוכל ומקלחת , את צודקת, הזכרת לי את ההתחלה. אבל מה שקורה בפועל, אנחנו עם מלא מחלות חורף= התינוק לא ישן= ההורים לא ישנים. אני חולה ולא ישנה בלילות= אין לי כוחות לדאוג לדברים הבסיסיים. גומרים מחלות, כל ההרגלים משתבשים ואז מתחילים מחלה חדשה. רציתי להיכנס איתו לאזשהו תהליך של הרגלי שינה/ האכלה בלילה , אבל במסגרת אותן מחלות ועוד כל מני, אין לי פשוט כוח להיכנס לזה. ואני יודעת שזה לטובתי, אבל צריך כוח ומסוגלות לכל השיטות הקיימות. עצבים מרוטים ובכי של אימא הם תכונת טובה לשום שינוי.
ולהוריד ציפיות מעצמי, זה מה שאני מנסה (ללא הצלחה ) ללמוד כבר הרבה מאוד שנים.וזה מה שהכי מתסכל. שאני לא מסוגלת לעשות כל מה שאני חושבת שאני חייבת
תודה רבה על האוזן, ועל ההבנה. ככה זה הרבה יותר נסבל
 

מעיןבר

New member
לצערי התגובה שלי שראית היתה רק חלק ממה שכתבתי

כי ביום שבת השתגע לי התפוז ובאמצע התגובה שלי החליט לשלוח אותה אל המערכת בעצמו (לא לחצתי "שלח") ושלח את התגובה החלקית לא רק פעם אחת, אלא 200 פעמים ואז גם חסם אותי מכתיבה על רקע הצפה
:-O.
&nbsp
ההמשך של ההודעה שלי (שלמזלי שמרתי) היה כזה:
הדוגמא הראשונה שעולה לי לראש היא זאת:
"זוגי מתעורר כל בוקר ליום חדש ומעולה. בוא לא מטריד את עצמו בכלים בכ יו ר, בית מבולגן, רשימת המשימות
שהולכת וגדלה. זאת יכולת מדהימה. אני לא כזאת. אבל לומדת ממנו לפעמים. הוא גם לא דואג לכלום.
הוא פותר את עצמו במשפט של " אני מעט מאוד זמן עם הילד".
אני מצטערת, אבל בעיני זו ממש לא איזו יכולת מדהימה, הוא יכול לא להטריד את עצמו עם הכלים בכיור כי יש מי שעושה את זה, והמישהו הזה שעושה את זה רשימת המטלות שלו אכן גדלה באופן לא פרופורציונלי, מעניין, מי זה המישהו הזה? אז כן, צריך לדעת לתעדף מחדש, להוריד אולי את הדרישות ואת סף הציפיות מעצמנו לכמה נקי יהיה הבית או באיזה קצב הכביסה תקופל, אבל אי אפשר להסיר מעלינו אחריות לחלוטין כי זה לא עובד ככה ובטח שאי אפשר שכל האחריות הזו תיפול רק על צד אחד במשוואה בעוד שהצד השני ימשיך בחייו כאילו כלום לא קרה. אז ככה, במקביל לניסיונות שלך להיות קצת יותר כמוהו, הוא חייב לעשות מאמץ להיות קצת יותר כמוך וזה לא קשור לשרשור קיטור על הבעל, זה קשור לזה שאני בטוחה שגם הוא לא רוצה שהאמא של ילדו תקרוס, זה לא יהיה טוב לאף אחד מכם.
מתוך המקום של שותפות אמיתית אני חושבת שיהיה לך, לכם, קל יותר להגיע לעוד פתרונות לעוד קשיים שעלו ממה שכתבת (תמיכה רגשית בנושאי הקשיים של התינוק, התמודדות עם שאלת העבודה שעושה לך רע על הנשמה וכו').
&nbsp
&nbsp
אני שמחה ששמרתי את המשך ההודעה שלי כי אני חושבת שלמרות ואולי בגלל מה שכתבת בהמשך חשוב היה להשמיע את זה כדי לעזור לפתוח עוד ערוצים של תקשורת ושל הבנה על השינוי הזה שקורה לכם בבית שייאפשר לך להתמודד עם החיים.
&nbsp
גדול.
 
תודה רבה על שלא וויתרת

וכתבת מחדש. אכן המשפט האחרון שלך לא היה לי ברור ממש. לגבי היכולת של לה עורר ליום חדש ולמה כתבתי שזאת יכולת מדהימה בעיניי.... זוגי אומר משהו בסגנון כזה : "בוקר חדש, יש לי משפחה אוהבת, אישה מדהימה שאני אוהב ואוהבת אותי, ילד מתוק שבא כנס גדול לחיינו. יש לי עבודה ומשכורת, גג מעל הראש - חיי נהדרים. " הפרדת העיקר מתפל? יכולת לראות חצי כוס מלאה? הכרת תודה עמוקה על כל השיניים שקרו בחייו? כל התשובות נכונות. ומצד שני יש גמדים בבית

את צודקת שיש הרבה אי הסכמות/ פערים בין הגישות= ביננו. וכנראה אני קצת טומנת ראש בחול ומחריפה את המצב, אבל אין לי יכולת לטפל גם בזה. אני עדיין מנסה לכסות על פערים של כמה אוכל או מתי לתת לתינוק. הפערים בגישה ענקיים. שום צורה של לחץ או האשמות לא עובדים איתו ( וכל דבר הוא מפרש כי האשמות). תוסיפי לזה ששנינו לא ישנים בלילות... התמונה לא מזהירה
 

מעיןבר

New member
אני הכי בעד לראות את החלק המלא של הכוס


אפילו כתבו לי על זה פה בשבועות האחרונים, אני בהחלט בעד לראות ש"בתמונה הגדולה מצבנו לא רע". אבל זה לא הופך את קיומן של המטלות הקטנות של החיים לפחות נחוצות, כי מה לעשות, הילדות שלי לא לובשות לביה"ס את ה"יש פרנסה, יש בית ואני מאושרת"
, הן לובשות חולצת בי"ס וזו צריכה להיות נקיה ומקופלת בארון
.
אז עיקר ותפל? בעיני אי אפשר בכלל לשים את שני הדברים האלה על אותה סקאלה, אפשר להתעורר בבוקר שבעי רצון מהחיים ועדיין לזכור שוואלה כדי שזה ימשיך להיות ככה אנחנו חייבים להמשיך ולעבוד ולעשות המון פעולות קטנות, שגרתיות ומעצבנות ואין לנו את הזכות לשבת על זרי הדפנה...
אני מבינה לגמרי את הקושי שלו עם לחץ והאשמות, גם אני שונאת לחץ והאשמות, אז צריך למצוא את המפתח להגיע אליו בלי לחץ ואשמה (ואני לא אומרת שזה קל, אפילו אני הבוקר התקשרתי בעצבים על איזה משהו כזה קטן וטפשי ודווקא כשהוא באמת ניסה לעשות טוב). כנראה שבסופו של דבר תצטרכו למצוא את הדרך שלכם, שהיא אגב לא בהכרח שפתאום הכל יתחלק 50-50, אבל אפילו השיפט מ- 90-10 ל- 80-20 יכול לעשות הבדל ענקי בתחושה שלך.
 
את צודקת

והדוגמא שלך מעולה.
אני צריכה ללמוד לדרוש/ לקחת/... הריון הזה והקטנצ'יק החזירו אותי ל20 שנה לאחור. גם בתחום הזה.
יחד עם זאת חשוב לי להגיד שוב , שתחושת התסכול שלי היא לא רק בגלל הנושאים האלו כמו חלוקת משימות. זה משהו שלי כרנאה. ולא בטוח שכמו המשימות שהוא יעשה ישנה את התחושה. הרי אדם אחר הוא לא יהיה (וכנראה טוב שכך
)
 
כיוון למניעת נושא ההאשמות

אכן מאד קל להגיע למצב שתלונה או תיאור קושי נשמעים לצד השני כמו האשמה.
אני מציעה לנסות להיות מאד קונקרטים: "אני צריכה שתשטוף כלים כל ערב."
או כל דבר אחר שיעזור לך. זה דורש ממך לחשוב קצת איך הוא באמת יכול
להקל עלייך באופן קונקרטי. גם אם הוא לא יסכים מייד לבקשתך, לפחות יש סיכוי
שתוכלו לנהל דיון יותר מעשי.
 
לא עובד

הלוואי והייתי יודעת מה עובד עליו. יש ימים שהוא שולח אותי לישון ועושה כל מה שצריך ואפילו יותר ממה שאני הייתי עושה. יש ימים שמשפט של "יאללה עכשיו מסדרים" עובד. ויש ימים שמשפט "יאללה עכשיו מסדרים" לא משפיע על כלום. יש לנו דרך ארוכה לעבור כנראה. וכנראה כמה שאני דוחה לטפל בעניין יגיע הרגע שלא ניתן יהיה לדחות יותר
 
ועוד משהו בתגובה לשתיכן

מה שאני שומעת זה : "תחלקי איתו את המשימות יהיה לך קל יותר". (אני מפשטת כמובן). העניין הוא שלא. זה כמו לטפל במשימות ולא לטפל ברגשות. ד"א אני עושה את זה. משתדלת לא להעמיס עליו את מה שהוא במלא לא יודע להתמודד איתו ולבקש דברים פרקטיים. ואת החפירות שלי עושה כרגע בפורום או בכל מקום אחר שמתאפשר...מצד שני זאת ביצה ותרנגולת: אם אני אהיה מרוצה מההספק שלי אני גם ארגיש טוב יותר. אם אני ארגיש טוב יותר אני אוכל להספיק יותר. מצד שלישי זה גם מה שמביא אותי למשבר. מרוב דברים שאני עושה אני מרגישה לכודה ואז מחליטה שמותר לי להתפרק ולהכריז על שביתה וללכת לישון.
הביצה והתרנגולת
 

מעיןבר

New member
לא רק שאת טובה מספיק, את מעולה

אני רק לא מבינה למה את חייבת לסחוב בכל העול הזה לבד,האם זה שאת מעולה נותן לאחרים פטור מלתמוך בך? האם זה שאת מעולה אומר שאת צריכה לעשות *הכל* לבד? להיות מעולה זה לא להיות סופרוומן. תחת הלחץ שבו את נמצאת איכשהו ברור לי שאפילו המעולה במעולות מוצאת את עצמה במשבר: גם ילד שיש לו קשיים, גם בית שנופל עלייך, גם עבודה שרע לך בה וגם לא להרשות לעצמך להיות מתוסכלת?
בשלב ראשון - בעיניים האובייקטיביות יחסית שלי ועל בסיס מה שכתבת - אם לא היה לך קשה הייתי חושבת שאת רובוט, אז לפני הכל תורידי ציפיות מעצמך ותפסיקי להאשים את עצמך, את לא צריכה גם את עול האשמה בנוסף לעול האחריות ולעול של הקשיים.
ברגע שתורידי ציפיות, אני מקווה שיהיה לך קל יותר להתפנות לבקש עזרה, כי בגיל 9.5 חודשים, גם אם לתינוק יש קשיים, לא ייתכן שאת עדיין לא מצליחה לדאוג לעצמך לדברים בסיסיים כמו שינה ומקלחת. אלו קשיים שמאפיינים בד"כ את השבועות-3 חודשים ראשונים אחרי רעידת האדמה שנקראת לידת תינוק ועד שהבית נכנס לאיזה שהוא סוג של התחלת שגרה חדשה.
הראשון שאת צריכה לפנות אליו הוא זוגך, כי גם אם על פניו הוא "עוזר", כל עוד את חיה בהרגשה שהוא חי את החיים היפים ואת נזרקת מהחיים שלך, נוצר פה פער בלתי אפשרי שמייצר לאורך זמן מתחים גם בזוגיות ומרירות ולפעמים גם התקבעות של דפוסים לאורך זמן שנעשה נורא קשה לשבור אותם. הדוגמא הראשונה שעולה לי לראש היא זאת:
"זוגי מתעורר כל בוקר ליום חדש ומעולה. בוא לא מטריד את עצמו בכלים בכ יו ר, בית מבולגן, רשימת המשימות שהולכת וגדלה. זאת יכולת מדהימה. אני לא כזאת. אבל לומדת ממנו לפעמים. הוא גם לא דואג לכלום. הוא פותר את עצמו במשפט של " אני מעט מאוד זמן עם הילד".
 

valeta1

New member
אני אחלק את מה שכתבת לכמה ענינים:

1. אם אני מבינה נכון - את מתארת את בעלך כאבא לא מודע לקשיים של הילד. המון נשים חוות את זה, לצערי. כלומר ילד שאבא בהחלט מחליף לו חיתולים ורוחץ ומטפל ומשחק ומרדים - אבל לא קולט את המתח שהקשיים יוצרים אצלך. יש לי חברה שהבן שלה ילד מאוד מאתגר, והתתמודדות איתו לא פשוטה, ולאבא לקח שנים! להבין את זה. להבין שלשחק בשבת עם הילד או לטייל איתו זה נהדר, אבל חברה שלי הייתה זקוקה לשותף רגשי, למישהו שמבין את הפחדים שלה ואת ההתשה שהיא נמצאית בה (מנטלית, נפשית, פיזית). אני אגב מציעה מכל הלב ללכת יחד לכמה פגישות אצל מטפל כלשהו כדי להגיד את זה ולהגדיר את זה מולו. אני לא יודעת אם תביני - אבל דעי לך שמבחינת הילד יש לזה גם לפעמים צד חיובי. ילדים שיש להם קשיים (לך יש ילד בן 9.5 חודשים, ואולי הקשיים נגמרו אבל אולי הם רק רמז למשהו שעוד ימשיך) מייצרים המון מתח, בעיקר אצל האמהות, ולפעמים האבות הם גורם מאזן, ודווקא מעין מקום שבו הילד יכול להיות יותר נינוח (ולפעמים האבות רק מחריפים את הבעיה כשהם מגיבים לא נכון בגלל חוסר הבנה/קליטה של המצב). אני ממש בעד אוורור רגשות. את צריכה להגיד לו את זה, כי לי נשמע שאת בודדה רגשית.
2. מה שאת מרגישה לגבי הילד שלך (ילד שהוא אוצר ונס אבל גם ילד עם קשיי הסתגלות וכזה שמעורר קושי ודאגה) זה איך להגיד - אחד לאחד מה שלי היה כשבני היה בגיל של הילד שלך (אצלינו הקשיים לא נעלמו או הסתיימו, ועברנו כל מיני תקופות). היום אני יודעת שהטעות הכי גדולה שעשיתי היא שלא טיפלתי בעצמי. משהו שהוא לנפש שלי, לחזק את עצמי, לקבל קצת פרספקטיבה וקצת רוגע. בעיני זו ההשקעה הכי נכונה בשלב הזה, ושווה להוציא על זה כסף ולפנות לזה זמן. ספורט/יוגה/מדיטציה/פסיכולוג טוב - כל דבר שאת יכולה לעשות למען עצמך ויחזק אותך. אני עד היום משלמת מחיר כבד על החרדות שהבן שלי עורר בי מגיל ינקות, חרדות שלא טיפלתי בהן נכון ובזמן.
3. עבודה שאת מתה בה בכל יום זה פשוט נורא. אני לא אומרת להתפטר, אני כן אומרת שאת יכולה לסמן לך יעד (וממש לכתוב את זה ביומן) שבו תתחילי לעשות משהו בקשר לזה. יש אופציות של שינוי, רק שינוי צריך לתכנן בקפידה, ונראה לי שכרגע זה לא השלב הנכון, אבל אפשר להתחיל לחשוב ולגלגל רעיונות עם עצמך.
 
כרגע

הקשיים של הילד הם (אני מקווה) מאוד קטנים ביחס לכל מה שהיה יכול להשתבש. ואני כותבת את המשפט הזה כי איפשהו מהתגובה שלך הרגיש לי שאני נשמעת עם ילד עם קשיים הרבה יותר גדולים ממה שהוא. האבא מודע לקשיים של הילד, אבל פחות מודע לקשיים שלי. רמת הרגישות שלי ושלו שונה בתחלית. וזאת עובדה שלא קשורה לתינוק. יכול שלו להיות שותף רגשי היא יחסית. הוא משתדל (לא תמיד) כשאני מאשפרת לו (גם זה לא תמיד). איפשהו זה גם קצת לא פייר לדרוש ממנו תשומי 24 שעות ביממה.
לעשות משהו לנפש שלי , זה נפלא, אבל כרגע אני במצב של קשיים יותר בסיסיים. וניסיון שלי להכניס את המשהו הזה לתוך חיי מוסיף לי לחץ נוסף. מאז הלידה עשיתי המון דברים בדיוק מהמקום הזה של לא להיות רק בתוך תינוק/ בית /עבודה. ואז הבנתי שזה רק מוסיף לי תסכול. כי מגיע ערב ואני מתפרקת על הספה "במקום" לעסוק במשהו בשביל עצמי. אבל הבנתי ואני משתדלת להזכיר לעצמי, שאני אכן מתפרקת. כי קמתי ב 4-5. עבדתי מ6. לא ישנתי מספיק, אכלתי זבל (לרוב) . ומותר לי לא להיות מסוגלת לעשות עוד משהו. אז אני עושה. בקטנה בשלבד. וכשמרגישה שאני לא יכולה, אז לא. בעקבות ההודעה שלך חשבתי שכנראה היה מתאים לי גם פסיכולוג איזה פעם בשבוע, אבל עניינים כלכלים כרגע לא בכיוון
והעבודה? כמו אמרתי לך, זה כלוב של זהב. נוחות. משכורת. בוס תומך. אני יודעת שאני חייבת לחפש תפקיד יותר מאתגר, אבל זה אוטומטית אומר אחריות גדולה יותר, השקעה גדולה יותר וגם את זה אין לי כוחות כרגע.

בקיצור אפשר להחריז על איזו שביתה לשבוע ככה?


תודה רבה. לוקחת את העצות שלך בשתי ידיים (גם אם נשמע שאני מתווכחת ) בתקווה לימים קלים יותר
 


אבל את ממש לא בסדר. גם עושה המון כל הזמן, וגם מוצאת זמן להאשים את עצמך - על שאת לא מפזזת באושר בכל בוקר ומדיחה כלים בעודך מפזמת שירי דיסני וציפורים קטנות וצבעוניות מרחפות בחלל המטבח.
חבקי את עצמך קצת. תני לעצמך את הטפיחות על השכם במקומם של מי שכדאי היה שיעשו את זה (בעלך, חברות, משפחה). דאגי לעצמך לתחזוקה הבסיסית - כמו שכתבת, אוכל, שינה, מקלחת. בזמן שיש לך, גרשי את המחשבות של ההלקאה העצמית לטובת ספירת מעלותייך והתפעלות מכל מה שאת מספיקה. ומהכרות עם תינוק שקשה לו להסתגל - זה גובה מחיר עצום מהאמא. כמה שהשתדלתי לעזור לה, עדיין היא היתה שחוקה מאוד. תרשי לעצמך להכיר במחיר שזה גובה ממך. יהיה זמן להגשמה עצמית, כשהתינוק יסתגל טוב יותר, כשתשני מספיק.
 
נהדרת שכמותך את וכולכן

אתמול בעיקר בכיתי כשקראתי את התגובות. (זה לא אתן זאת אני). היום יחד עם הדמעות כבר הצלחתי לחייך. והיום אכן התחלתי עם יותר כוחות. גם זוגי לאור מצוקתי מובהקת היה מדהים אתמול ועשה כל מה צריך ויותר. ואמר(!!!) את כל המשפטים הנכונים. אז אולי הפתרון הוא להראות את המצוקה ברור ליותר (קריצה קלה). כנראה אני צריכה את ימי ההתפרקות האלה...
 
למעלה