אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)