אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!

מצב
הנושא נעול.

D O A

New member
אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
 

קובי לו

New member
מסכים איתך מאוד.

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
מסכים איתך מאוד.
בעצם הצעת את כל הדברים שגם אני ואחרים חשבנו עליהם (ביטול חלק מן הפיתולים, הכפלה בכל מקום שאפשר מבלי להזיק לטבע, רכבות רוכנות וכו'). לגבי כמות הנוסעים הנמוכה. ובכן השעה 15:05 היא שעה לא לחוצה. שעות הלחץ ברכבות הן בין 6:30 או 7:00 ל-9:00 או 9:30 וכן בין השעות 15:40 לבין 19:40. כמות של קצת מעל 30 איש ברכבת הזאת מעידה על כך שלמרות כל המגרעות הקו מפתיע בהצלחה החלקית ומעלה שלו. רבים מאוד חשבו או קיוו שהוא יכשל, ובכל זאת הוא הפתיע בהצלחתו. שים לב, זה לא יולי אוגוסט שהם חודשי שיא עונתיים ברכבת וכן לא חופשת חנוכה או פסח או סוכות, גם כן תקופות שיא בכמות הנוסעים. אם בסתם יום חול בשעה "מתה" או מתה למחצה היו קצת מעל 30 נוסעים, המצב מעולה.
 

OMER G17

New member
מעולה זה בטח שלא...

מסכים איתך מאוד.
בעצם הצעת את כל הדברים שגם אני ואחרים חשבנו עליהם (ביטול חלק מן הפיתולים, הכפלה בכל מקום שאפשר מבלי להזיק לטבע, רכבות רוכנות וכו'). לגבי כמות הנוסעים הנמוכה. ובכן השעה 15:05 היא שעה לא לחוצה. שעות הלחץ ברכבות הן בין 6:30 או 7:00 ל-9:00 או 9:30 וכן בין השעות 15:40 לבין 19:40. כמות של קצת מעל 30 איש ברכבת הזאת מעידה על כך שלמרות כל המגרעות הקו מפתיע בהצלחה החלקית ומעלה שלו. רבים מאוד חשבו או קיוו שהוא יכשל, ובכל זאת הוא הפתיע בהצלחתו. שים לב, זה לא יולי אוגוסט שהם חודשי שיא עונתיים ברכבת וכן לא חופשת חנוכה או פסח או סוכות, גם כן תקופות שיא בכמות הנוסעים. אם בסתם יום חול בשעה "מתה" או מתה למחצה היו קצת מעל 30 נוסעים, המצב מעולה.
מעולה זה בטח שלא...
כי תבדוק את האוטובוסים בשעה הזאת....אני מניח שהם יצאו מלאים...חוץ מזה שאתה צודקים והשאלה אם ברכבת חושבים על זה או שבונים על זה שהקו המהיר יבטל את הצורך בקו הישן אגב אני מסכים איתך במאה אחוז...הקו באמת צריך להמשיך לפעול גם בעתיד כקו פרברי ואולי בשביל תושבי השכונות הקרובות גם כקו בין-עירוני לת"א
 

fireman

New member
לצערנו במדינה שבה לקברניטיה

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
לצערנו במדינה שבה לקברניטיה
חשוב לגזור סרטים גם אם זה חסר הגיון כלשהו הם עדיין עושים את זה. אין אדם בכל הממשלה שלנו שלא אוהב לגזור סרטים ולקחת קרדיט. לדעתי הקו הזה לירושלים הוא מחדל, 100 טון של חלמאות, 200 טון של טמטום וכמעט 600 מיליון ש"ח שהלכו לפח על קו שנסיעה ברכבת נוסעים עליו היא יותר איתי מנסיעה על קטר דיזל שגורר 30 קרונות משא לנחל צין. הרי במילא הקו המהיר יבנה....אני לא מבין מה היה ההיגיון מאחורי הקמת הקו הזה? חוסר סבלנות? עוד סרט שצריכים לגזור? ירושלים הסתדרה שנים בלי הרכבת, עוד 4 שנים לא היו גורמות לירושלים להתמוטט תחבורתית ולפי מה שאנחנו רואים הקו גם לא מספק רעיון תחבורתי יעיל. ואם כבר דיברנו על הקו נלך לקצה....תחנת מלחה, תחנה ענקית בלי שום פרופורציה ובלי שום הגיון, שפכו של כסף כמו זבל על מבנה מיותר שאין בו שום צורך, אולם נוסעים ענק כאילו שהולכים לעשות סו שימוש מאות אלפי נוסעים בשבוע, בתחנת תל אביב מרכז שבה עוברים בשעה נוסעים שלא יעברו במלחה במשך שבוע אין אולם נוסעים בגודל כזה ואפילו לא קרוב לגודל הזה. איפה ההיגיון? מבחינתי הקו הזה לירושלים עם כל האטרקציה שבפתיחתו הוא אחד ממחדלי התחבורה הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל.
 

luckydude

Active member
באופן כללי אני מסכים איתך

לצערנו במדינה שבה לקברניטיה
חשוב לגזור סרטים גם אם זה חסר הגיון כלשהו הם עדיין עושים את זה. אין אדם בכל הממשלה שלנו שלא אוהב לגזור סרטים ולקחת קרדיט. לדעתי הקו הזה לירושלים הוא מחדל, 100 טון של חלמאות, 200 טון של טמטום וכמעט 600 מיליון ש"ח שהלכו לפח על קו שנסיעה ברכבת נוסעים עליו היא יותר איתי מנסיעה על קטר דיזל שגורר 30 קרונות משא לנחל צין. הרי במילא הקו המהיר יבנה....אני לא מבין מה היה ההיגיון מאחורי הקמת הקו הזה? חוסר סבלנות? עוד סרט שצריכים לגזור? ירושלים הסתדרה שנים בלי הרכבת, עוד 4 שנים לא היו גורמות לירושלים להתמוטט תחבורתית ולפי מה שאנחנו רואים הקו גם לא מספק רעיון תחבורתי יעיל. ואם כבר דיברנו על הקו נלך לקצה....תחנת מלחה, תחנה ענקית בלי שום פרופורציה ובלי שום הגיון, שפכו של כסף כמו זבל על מבנה מיותר שאין בו שום צורך, אולם נוסעים ענק כאילו שהולכים לעשות סו שימוש מאות אלפי נוסעים בשבוע, בתחנת תל אביב מרכז שבה עוברים בשעה נוסעים שלא יעברו במלחה במשך שבוע אין אולם נוסעים בגודל כזה ואפילו לא קרוב לגודל הזה. איפה ההיגיון? מבחינתי הקו הזה לירושלים עם כל האטרקציה שבפתיחתו הוא אחד ממחדלי התחבורה הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל.
באופן כללי אני מסכים איתך
אם ומתי שייחברו את תחנת ירושליים בנייני האומה עם תחנת כיכר ציון ומשם למלחה אזי גודל התחנה במלחה כבר לא ייחשב כל כך בומבסטי. אני בכלל חושב וחשבתי שהקו המשופץ יותר מתאים לשירות רכבות משא מאשר נוסעים ואם אני ההיתי ר"י ההיתי מתחיל מייד בבניית מסוף מטענים בירושליים ובכלל מנסה לקדם את תובלת המטענים בידי הרכבת בארץ באופן כללי.
 

אדיה

New member
1 + 1 = 3

לצערנו במדינה שבה לקברניטיה
חשוב לגזור סרטים גם אם זה חסר הגיון כלשהו הם עדיין עושים את זה. אין אדם בכל הממשלה שלנו שלא אוהב לגזור סרטים ולקחת קרדיט. לדעתי הקו הזה לירושלים הוא מחדל, 100 טון של חלמאות, 200 טון של טמטום וכמעט 600 מיליון ש"ח שהלכו לפח על קו שנסיעה ברכבת נוסעים עליו היא יותר איתי מנסיעה על קטר דיזל שגורר 30 קרונות משא לנחל צין. הרי במילא הקו המהיר יבנה....אני לא מבין מה היה ההיגיון מאחורי הקמת הקו הזה? חוסר סבלנות? עוד סרט שצריכים לגזור? ירושלים הסתדרה שנים בלי הרכבת, עוד 4 שנים לא היו גורמות לירושלים להתמוטט תחבורתית ולפי מה שאנחנו רואים הקו גם לא מספק רעיון תחבורתי יעיל. ואם כבר דיברנו על הקו נלך לקצה....תחנת מלחה, תחנה ענקית בלי שום פרופורציה ובלי שום הגיון, שפכו של כסף כמו זבל על מבנה מיותר שאין בו שום צורך, אולם נוסעים ענק כאילו שהולכים לעשות סו שימוש מאות אלפי נוסעים בשבוע, בתחנת תל אביב מרכז שבה עוברים בשעה נוסעים שלא יעברו במלחה במשך שבוע אין אולם נוסעים בגודל כזה ואפילו לא קרוב לגודל הזה. איפה ההיגיון? מבחינתי הקו הזה לירושלים עם כל האטרקציה שבפתיחתו הוא אחד ממחדלי התחבורה הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל.
1 + 1 = 3
כאשר יושלם (אינשאללה תוך 4 שנים אך בארצנו לא תזיק קצת סקפטיות לגבי לוחות זמנים מובטחים) הקו המהיר שיגיע ב 30 דקות לבניני האומה יהיו לו את כל הנתונים להיות הצלחה גדולה. במצב זה יצירת קישור בין שתי התחנות (על ידי מסילה בכביש בגין) תביא תועלת לשני הקווים: א. רבים מאוד שירצו להשתמש בקו המהיר לתל אביב יעדיפו לעלות עליו בתחנת מלחה המרווחת והנוחה עם החניה הצמודה והמיקום המתאים להם (וגם הסיכוי העדיף למקום ישיבה נוח יותר). ב. לתושבי בית שמש שהשתמשו בקו המשודרג כשירות פרברי תיפתח אופציה להגיע איתו למיקום מרכזי בהרבה. בהערכה זהירה יוכפל מספר המשתמשים ה"פרבריים". ג. במצב הענינים הזה תהיה כדאיות בשדרוג הקו המשודרג - כלומר מנהרות במספר עיקולים קריטיים כדי לקצר את זמן הנסיעה בקטע ההררי. ד. שיפור הקו מצידו יגדיל שוב את הביקוש לו בפרט מרמלה, לוד, רחובות וראשל"צ.
 
קודם כל נגדיר מחדש את הקו

לצערנו במדינה שבה לקברניטיה
חשוב לגזור סרטים גם אם זה חסר הגיון כלשהו הם עדיין עושים את זה. אין אדם בכל הממשלה שלנו שלא אוהב לגזור סרטים ולקחת קרדיט. לדעתי הקו הזה לירושלים הוא מחדל, 100 טון של חלמאות, 200 טון של טמטום וכמעט 600 מיליון ש"ח שהלכו לפח על קו שנסיעה ברכבת נוסעים עליו היא יותר איתי מנסיעה על קטר דיזל שגורר 30 קרונות משא לנחל צין. הרי במילא הקו המהיר יבנה....אני לא מבין מה היה ההיגיון מאחורי הקמת הקו הזה? חוסר סבלנות? עוד סרט שצריכים לגזור? ירושלים הסתדרה שנים בלי הרכבת, עוד 4 שנים לא היו גורמות לירושלים להתמוטט תחבורתית ולפי מה שאנחנו רואים הקו גם לא מספק רעיון תחבורתי יעיל. ואם כבר דיברנו על הקו נלך לקצה....תחנת מלחה, תחנה ענקית בלי שום פרופורציה ובלי שום הגיון, שפכו של כסף כמו זבל על מבנה מיותר שאין בו שום צורך, אולם נוסעים ענק כאילו שהולכים לעשות סו שימוש מאות אלפי נוסעים בשבוע, בתחנת תל אביב מרכז שבה עוברים בשעה נוסעים שלא יעברו במלחה במשך שבוע אין אולם נוסעים בגודל כזה ואפילו לא קרוב לגודל הזה. איפה ההיגיון? מבחינתי הקו הזה לירושלים עם כל האטרקציה שבפתיחתו הוא אחד ממחדלי התחבורה הגדולים ביותר שידעה מדינת ישראל.
קודם כל נגדיר מחדש את הקו
כקו ירושלים -בית שמש ולא כקו ים- ת"א. לתל אביבים יהיה בעתיד (הלא קרוב לדעתי) קו A1 כך שקו זה הינו אכן מחדל בריבוע עבור הנוסעים מת"א לים. פרט לנוסעי נוסטלגיה וחובבי נוף הקו אינו מצדיק את עצמו כלכלית למעט חגים , חופשות פסטיבלים וכד' שיתרחשו בירושלים כל עוד אין A1 . עבור תושבי בית שמש העובדים בים הקו רחוק מלהלהיב .אין חופשי חודשי משולב אוטובוס , מחירי הנסיעה בכ"ז יקרים מאוטובוסים. זמן הנסיעה לים אמנם די בסדר אולם הצורך בקישור נוסף וארוך אל העיר ומוקדי התעסוקה שבה (הר החוצבים, מרכז העיר, ג.שאול) מנטרל את יתרונות הנסיעה הנעימה ברכבת. אם ר"י אכן חפצה בהמשך חייו של הקו כקו כלכלי ואף אטרקטיבי עליה לכוון בשיווק הקו קודם כל כלפי תושבי בית שמש, שעתידה להפוך תוך מספר שנים מועט לעיר בסדר גודל של רחובות פלוס. 1-הדבר מתחיל קודם כל במחיר נסיעה אטרקטיבי מאוטובוס. לא יתכן שנסיעה מת"א לים תעלה 19 ש"ח ברכבת ולבית שמש 18 ש"ח.מה הקטע פה? קטע בית שמש- ים לפי חישוב זה אמור לעלות שקל אחד בלבד . מגוחך למדי, תודו. אז נכון שתמחור הקו אינו לינארי , אבל עדיין מה שתמחור זה משדר לתושבי בית שמש שהם היו פראיירים כששילמו 23 ש"ח לנסיעה לת"א קודם ההוזלה ועדיין פראיירים המסבסדים סיבסוד צולב את קטע ת"א -ים. 2- מטעמים בטחוניים ולא רק יש ליישר קטעים בתוואי ולברוח מבתיר מהר ככל האפשר או באמצעות מנהרה או אפילו ע"י המשך הקו בנתיב אלטרנטיבי שימשיך באפיק השורק עד מתחת להר החוצבים תוך כדי פגיעה מינימלית בנוף. מנהור הקטע הבטחוני עלותו כ 100 מיליון ש"ח עפ"י אביתר - כסף קטן לכל הדעות בהשוואה להשקעות הרכבת , שלא לדבר על החסכון בזמני הנסיעה. 3 - חיבור עתידי של הקו לציר הדרומי לבאר שבע בנען או באמצעות אחד מהפתרונות שהועלו כאן. אם ינקטו הפעולות הנ"ל צפוי לקו עתיד אופטימי ביותר לדעתי.
 

קובי לו

New member
מי אמר שזה קו ת"א - י_ם ?

קודם כל נגדיר מחדש את הקו
כקו ירושלים -בית שמש ולא כקו ים- ת"א. לתל אביבים יהיה בעתיד (הלא קרוב לדעתי) קו A1 כך שקו זה הינו אכן מחדל בריבוע עבור הנוסעים מת"א לים. פרט לנוסעי נוסטלגיה וחובבי נוף הקו אינו מצדיק את עצמו כלכלית למעט חגים , חופשות פסטיבלים וכד' שיתרחשו בירושלים כל עוד אין A1 . עבור תושבי בית שמש העובדים בים הקו רחוק מלהלהיב .אין חופשי חודשי משולב אוטובוס , מחירי הנסיעה בכ"ז יקרים מאוטובוסים. זמן הנסיעה לים אמנם די בסדר אולם הצורך בקישור נוסף וארוך אל העיר ומוקדי התעסוקה שבה (הר החוצבים, מרכז העיר, ג.שאול) מנטרל את יתרונות הנסיעה הנעימה ברכבת. אם ר"י אכן חפצה בהמשך חייו של הקו כקו כלכלי ואף אטרקטיבי עליה לכוון בשיווק הקו קודם כל כלפי תושבי בית שמש, שעתידה להפוך תוך מספר שנים מועט לעיר בסדר גודל של רחובות פלוס. 1-הדבר מתחיל קודם כל במחיר נסיעה אטרקטיבי מאוטובוס. לא יתכן שנסיעה מת"א לים תעלה 19 ש"ח ברכבת ולבית שמש 18 ש"ח.מה הקטע פה? קטע בית שמש- ים לפי חישוב זה אמור לעלות שקל אחד בלבד . מגוחך למדי, תודו. אז נכון שתמחור הקו אינו לינארי , אבל עדיין מה שתמחור זה משדר לתושבי בית שמש שהם היו פראיירים כששילמו 23 ש"ח לנסיעה לת"א קודם ההוזלה ועדיין פראיירים המסבסדים סיבסוד צולב את קטע ת"א -ים. 2- מטעמים בטחוניים ולא רק יש ליישר קטעים בתוואי ולברוח מבתיר מהר ככל האפשר או באמצעות מנהרה או אפילו ע"י המשך הקו בנתיב אלטרנטיבי שימשיך באפיק השורק עד מתחת להר החוצבים תוך כדי פגיעה מינימלית בנוף. מנהור הקטע הבטחוני עלותו כ 100 מיליון ש"ח עפ"י אביתר - כסף קטן לכל הדעות בהשוואה להשקעות הרכבת , שלא לדבר על החסכון בזמני הנסיעה. 3 - חיבור עתידי של הקו לציר הדרומי לבאר שבע בנען או באמצעות אחד מהפתרונות שהועלו כאן. אם ינקטו הפעולות הנ"ל צפוי לקו עתיד אופטימי ביותר לדעתי.
מי אמר שזה קו ת"א - י_ם ?
זה יותר קו ירושלים-ת"א מאשר ההיפך. בנוסף זה גם קו בית-שמש - ירושלים. בינתיים משבוע שלם של פעילות, ולא בחוה"ם פסח או בחופש הגדול, הנתונים מפתיעים לטובה. כ-2000 עד 3000 איש, ביום! מסכים איתך שהמחיר יקר מדי, למרות ההורדה המשמעותית של 5 ש"ח בקטע בין ת"א לבית-שמש. מתנגד למינהור ולשינוי התואי בבתיר. יש שם אבטחה מיוחדת, שלא אפרט פה, אבל הקו מאובטח מאוד, בעיקר באזור בתיר. כמו כן בכל רכבת יש שני מאבטחים במקום מאבטח אחד כמו בשאר הקוים הרכבתיים בארץ הקודש. מספר שיפורים שבכל זאת צריכים להעשות, ובאחריות הרכבת ומשרד התחבורה. שבועי חופשי וחודשי חופשי משולבי אגד בתוך ירושלים. הסעות מאורגנות לארבעת מוקדי היוממות בתוך ירושלים : 1) קרית הממשלה 2) אזור המרכז (מדרחוב) 3) הר חוצבים 4) אונ' בהר הצופים. ברגע שתהיה הסעה סבירה ומהירה מכל רכבת שמגיעה, נניח ל-5 הרכבות הראשונות שבאות בבוקר, שכן יוממים יש בד"כ בבוקר לירושלים ובערב מירושלים (אני מתכוון למישור החופניקים שבאים לעירו של טדי קולק), הסעה שתאסוף ישירות ממלחה לכל אחד מארבעת מוקדי היוממות (נניח מיניבוס או טרנזיט בחינם לכל אחד ואחד מהמקומות הנ"ל). כמובן שהחל מהרכבת של 13:09 לכוון ת"א צריכה הסעה מאותם מוקדים, דוך ישירות לחניון תחנת מלחה. לבצע מבצעים משותפים של המלונות בעיר עם הרכבת. כל תייר (ישראלי ו/או זר) שיזמין חדר במלון ויבוא ברכבת לי-ם תאסוף אותו מונית על ח-ן המלון ישירות עד למלון. גופים עסקים וממשלתיים, ויש המון בעיר המדהימה הזאת, שיעודדו את האורחים שלהם לבוא אליהם ברכבת. שידאגו (הגופים הנ"ל) לשלוח מכונית שתאסוף את אותם אורחים. פיתוח מחדש של תחנת החאן, הקמת מגרש חניה גדול בתחומה (יש, לפי אביתר, מקום למעל 400 מכוניות) והמשך שיפוץ המסילה עד לחאן. גם שונא הרכבת הכי גדול יעדיף פעם בחצי שעה רכבת (די שקטה יחסית) מאשר כביש ראשי מתחת לאף (יש דיבורים על הפיכת רח' דרך הרכבת לכביש ראשי). ככה שקל יהיה להדוף את התנגדות תושבי בקעה והמושבה הגרמנית להמשך הקו. מסע פרסום מסיבי עד מסיבי מאוד של רכבת ישראל בכל המדיות ובעיקר במודעות בעיתונים ירושלמים, חלוקת פלאיירים בירושלים ועוד ועוד רעיונות כיד הדמיון הפורה של הקופי רייטרים (רעיונאים) של משרד הפרסום. עידוד המדינה לאנשים שיש להם נניח חופשי חודשי בקו י-ם - ת"א ולתת להם הקלת מס. ככה יעודדו יוממים לותר על רכבם ו"להכריח" אותם לסוע ברכבת. נניח סכום ההחזר יהיה 25% מסכום המנוי. לתת לכל עסק שעוזב את ת"א ועובר לירושלים ומצהיר שיעודד את עובדיו לסוע בקו מת"א לירושלים הקלת מס, ולו סמלית יחסית. הוספת עוד קוים של אגד ממלחה לכל חלקי העיר ירושלים. עם גמר הכפלת הקטע לוד-נען, שצפוי תוך כשנה עד שנה וחצי, להגדיל את תדירות הרכבת לירושלים לפעמיים בשעה. ממילא עד 2009, במקרה הטוב, לא יהיה הקו המהיר A1. מה מפריע שהחל מ-2007 ועד 2009 יהיו שתי רכבות בשעה לכל כוון בין עיר הקודש לעיר החטאים ?
 
טוב ,יפה ונכון, רק דבר אחד לא הבנתי

מי אמר שזה קו ת"א - י_ם ?
זה יותר קו ירושלים-ת"א מאשר ההיפך. בנוסף זה גם קו בית-שמש - ירושלים. בינתיים משבוע שלם של פעילות, ולא בחוה"ם פסח או בחופש הגדול, הנתונים מפתיעים לטובה. כ-2000 עד 3000 איש, ביום! מסכים איתך שהמחיר יקר מדי, למרות ההורדה המשמעותית של 5 ש"ח בקטע בין ת"א לבית-שמש. מתנגד למינהור ולשינוי התואי בבתיר. יש שם אבטחה מיוחדת, שלא אפרט פה, אבל הקו מאובטח מאוד, בעיקר באזור בתיר. כמו כן בכל רכבת יש שני מאבטחים במקום מאבטח אחד כמו בשאר הקוים הרכבתיים בארץ הקודש. מספר שיפורים שבכל זאת צריכים להעשות, ובאחריות הרכבת ומשרד התחבורה. שבועי חופשי וחודשי חופשי משולבי אגד בתוך ירושלים. הסעות מאורגנות לארבעת מוקדי היוממות בתוך ירושלים : 1) קרית הממשלה 2) אזור המרכז (מדרחוב) 3) הר חוצבים 4) אונ' בהר הצופים. ברגע שתהיה הסעה סבירה ומהירה מכל רכבת שמגיעה, נניח ל-5 הרכבות הראשונות שבאות בבוקר, שכן יוממים יש בד"כ בבוקר לירושלים ובערב מירושלים (אני מתכוון למישור החופניקים שבאים לעירו של טדי קולק), הסעה שתאסוף ישירות ממלחה לכל אחד מארבעת מוקדי היוממות (נניח מיניבוס או טרנזיט בחינם לכל אחד ואחד מהמקומות הנ"ל). כמובן שהחל מהרכבת של 13:09 לכוון ת"א צריכה הסעה מאותם מוקדים, דוך ישירות לחניון תחנת מלחה. לבצע מבצעים משותפים של המלונות בעיר עם הרכבת. כל תייר (ישראלי ו/או זר) שיזמין חדר במלון ויבוא ברכבת לי-ם תאסוף אותו מונית על ח-ן המלון ישירות עד למלון. גופים עסקים וממשלתיים, ויש המון בעיר המדהימה הזאת, שיעודדו את האורחים שלהם לבוא אליהם ברכבת. שידאגו (הגופים הנ"ל) לשלוח מכונית שתאסוף את אותם אורחים. פיתוח מחדש של תחנת החאן, הקמת מגרש חניה גדול בתחומה (יש, לפי אביתר, מקום למעל 400 מכוניות) והמשך שיפוץ המסילה עד לחאן. גם שונא הרכבת הכי גדול יעדיף פעם בחצי שעה רכבת (די שקטה יחסית) מאשר כביש ראשי מתחת לאף (יש דיבורים על הפיכת רח' דרך הרכבת לכביש ראשי). ככה שקל יהיה להדוף את התנגדות תושבי בקעה והמושבה הגרמנית להמשך הקו. מסע פרסום מסיבי עד מסיבי מאוד של רכבת ישראל בכל המדיות ובעיקר במודעות בעיתונים ירושלמים, חלוקת פלאיירים בירושלים ועוד ועוד רעיונות כיד הדמיון הפורה של הקופי רייטרים (רעיונאים) של משרד הפרסום. עידוד המדינה לאנשים שיש להם נניח חופשי חודשי בקו י-ם - ת"א ולתת להם הקלת מס. ככה יעודדו יוממים לותר על רכבם ו"להכריח" אותם לסוע ברכבת. נניח סכום ההחזר יהיה 25% מסכום המנוי. לתת לכל עסק שעוזב את ת"א ועובר לירושלים ומצהיר שיעודד את עובדיו לסוע בקו מת"א לירושלים הקלת מס, ולו סמלית יחסית. הוספת עוד קוים של אגד ממלחה לכל חלקי העיר ירושלים. עם גמר הכפלת הקטע לוד-נען, שצפוי תוך כשנה עד שנה וחצי, להגדיל את תדירות הרכבת לירושלים לפעמיים בשעה. ממילא עד 2009, במקרה הטוב, לא יהיה הקו המהיר A1. מה מפריע שהחל מ-2007 ועד 2009 יהיו שתי רכבות בשעה לכל כוון בין עיר הקודש לעיר החטאים ?
טוב ,יפה ונכון, רק דבר אחד לא הבנתי
מי זו עיר הקודש ומיהי עיר החטאים?
ועוד קטנה, אתה מציין את קריית הממשלה , האוניברסיטה ששכחתי לציין כמובן, הר החוצבים ואני מוסיף את ג.שאול. כולם בצפון- צפון מערב העיר. נשאלת השאלה אם לא היה עדיף מלכתחילה בהשקעה סבירה להטות את תוואי הרכבת מנחל רפאים להמשך השורק לשתול תחנה בסמוך להדסה עין כרם + אחת מתחת לרמות בסמוך למסוף הרכבת הקלה המתוכננת ובסמוך להר החוצבים? לטעמי מיקום מוצלח בהרבה ממלחה.ככה חוסכים זמן, הוצאות אבטחה ומגיעים לים המלח ולמטה הארצי
מהר יותר.
 

קובי לו

New member
לא הבנתי משהו.

טוב ,יפה ונכון, רק דבר אחד לא הבנתי
מי זו עיר הקודש ומיהי עיר החטאים?
ועוד קטנה, אתה מציין את קריית הממשלה , האוניברסיטה ששכחתי לציין כמובן, הר החוצבים ואני מוסיף את ג.שאול. כולם בצפון- צפון מערב העיר. נשאלת השאלה אם לא היה עדיף מלכתחילה בהשקעה סבירה להטות את תוואי הרכבת מנחל רפאים להמשך השורק לשתול תחנה בסמוך להדסה עין כרם + אחת מתחת לרמות בסמוך למסוף הרכבת הקלה המתוכננת ובסמוך להר החוצבים? לטעמי מיקום מוצלח בהרבה ממלחה.ככה חוסכים זמן, הוצאות אבטחה ומגיעים לים המלח ולמטה הארצי
מהר יותר.
לא הבנתי משהו.
איפה בדיוק היה מתבצע הפיצול שאתה מציע ? שנית, האם הוא אפשרי בכל טכנית, מבלי להרוס הרס מאסיבי את הנוף ? אתה מתכוון שהמסילה היתה בכלל מתפצלת בערך 10 ק"מ מערבית לירושלים, באזור של הקסטל ועוברת בתוואי של נחל שורק (שאם הבנתי נכון מהמפה) הוא מגיע לאזור צפון ירושלים?
 
הפיצול אפשרי בנקודת המפגש של הנחלים

לא הבנתי משהו.
איפה בדיוק היה מתבצע הפיצול שאתה מציע ? שנית, האם הוא אפשרי בכל טכנית, מבלי להרוס הרס מאסיבי את הנוף ? אתה מתכוון שהמסילה היתה בכלל מתפצלת בערך 10 ק"מ מערבית לירושלים, באזור של הקסטל ועוברת בתוואי של נחל שורק (שאם הבנתי נכון מהמפה) הוא מגיע לאזור צפון ירושלים?
הפיצול אפשרי בנקודת המפגש של הנחלים
שורק ורפאים. משם ניתן להמשיך בתוואי השורק שהולך ונפתח ואינו כה מפותל עד למרגלות עין כרם,בית זית מוצא בואכה הר החוצבים. לגבי הפגיעה בנוף, למרות היותי חסיד גדול של העניין,אני חייב להודות בטעותי. תשובתו של אביתר לגבי תיקוני הנוף המבוצעים בנחל שורק הניחה את דעתי.
 

fireman

New member
אה...לא עניתי איך אפשר לשפר

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
אה...לא עניתי איך אפשר לשפר
אין מה לשפר....זה מקרה אבוד. ברכבת ישראל ישקיעו 600 מיליון ש"ח על קו מיותר ולא יעיל במקום להשקיע בציוד נייד שיוכל לתרום הרבה יותר בקווים אחרים "קצת" יותר עמוסים מקו ת"א ירושלים
 

mucool2

New member
נקווה שבלו"ז הבא

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
נקווה שבלו"ז הבא
יעשו קצת "אופטימיזציה" לקו והנסיעה תתקצר בכמה דקות. לפי מה שקראתי כאן, גם ממך וגם על הנסיעה הראשונה מבית שמש (שלקחה רק חצי שעה לפי מה שנכתב), יש מקום לשיפורים אפילו בתוואי הקיים.
 

Ic 3

New member
איזה רכבת רוכנת - זו שהגיע ב-98' לא

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
איזה רכבת רוכנת - זו שהגיע ב-98' לא
יפה ואולי פחות טובה מהרכבות הרוכנות החדשות, אבל גם הן מאוד יקרות!!!
 

D O A

New member
זאת לא תחרות מלכת היופי

איזה רכבת רוכנת - זו שהגיע ב-98' לא
יפה ואולי פחות טובה מהרכבות הרוכנות החדשות, אבל גם הן מאוד יקרות!!!
זאת לא תחרות מלכת היופי
אני מאמין שיש פתרונות טכנולוגיים שיכולים לשפר את זמן הנסיעה, אם זה רכבות נוטות, או שייצרו רכבות חדשות עם קרונות יותר קצרים, וחוגנים יותר קרובים ע"מ לקחת את הסיבובים במהיריות יותר גבוהות. תאמין לי שאם ירצו אין זאת אגדה!
 

אדיה

New member
שאלות לגבי כדאיות שיפורים:

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
שאלות לגבי כדאיות שיפורים:
מהו זמן הנסיעה נטו בתנאים אופטימליים (כלומר ללא מפגש רכבות) בקטע בית שמש - ירושלים? האם יש תחזית מהימנה בכמה אפשר לחתוך אותו על ידי מנהרות בבר גיורא, בתיר וכו? מן הסתם יש אומדן לזה כי היתה בזמנו חלופה G שהציה דבר דומה.
 
תפוסה נמוכה- הפסדים לרכבת!

אפשר וצריך לשפר את הקו לירושלים!
שלום לכולם, אתמול נסעתי ברכבת של 15:05 ממלחה לת"א מרכז שהורכבה ממערכים 17 ו-43 (תודה לנהג שנתן לי ליהכנס לתא הניהוג וענה על שאלותי המלומדות). התפוסה ברכבת הייתה די נמוכה ואני מעריך בכ-30 את מס' הנוסעים שיצאו מירושלים. ראשית באמת טוב שיש רכבת לירושלים וכל הכבוד על מבנה התחנה המושקע (מישהו יודע למה אמר לשמש האולם הגדול בקצה המדרגות הנעות של הכניסה?) הרכבת שנסעתי בא נאלצה לחכות כ-8 דקות בבר גיורא למפגש, וחבל, לדעתי יש עוד מספר קטעים שבהן ניתן לבצע הכפלות של הקו שיחסכו את ההמתנה המיותרת ויאשפרו להגביר את התדירות. כמו כן אני חושב שיש מס' פיתולים בקו שניתן ליישר מבלי לחצוב מנהרות (ואני לא מדבר רק איזור שמורת הטבע) אלא לדוגמא הפיתול בכניסה למחצבה בבית שמש (ניתן גם לבצע הכפלה בקטע הזה), וכמו כן פיתולים באיזור המפגש עם כביש 3. אני רוצה להזכיר לכם, שאחת הסיבות שחלופה S נבחרה בשלב הרשאון כי דיברו על כך שיסעו בה רכבות נוטות, שיאפשרו זמן נסיעה של כ-60 דקות (בהחלט הבדל משמעותי). לדעתי על רכבת ישראל להביא בשנית מערך נוטה לבחינה בקו החדש, יש לזכור שזה לא צריך להיות קו משני גם לאחר הקמת קו A1, זה צריך להיות קו שישרת את דרום ירושלים. ולכן צריך לנסות לעשות את כל מה שניתן ע"מ להפוך אותי לאלטרנטיבה שפוייה לרכב פרטי / אוטובוסים. חבל שאף אחד מהאנשים שכבר מסעו בקו לא כתב במה ניתן לשפר אותו לדעתו (כמובן חוץ מלהוריד את הפרסומות מהמערכים...)
תפוסה נמוכה- הפסדים לרכבת!
לפי מה שנראה לי, רכבת ישראל הולכים להפסיד ובענק מהקו הזה!
 

קובי לו

New member
מה זאת אומרת 'נראה לי' ?

תפוסה נמוכה- הפסדים לרכבת!
לפי מה שנראה לי, רכבת ישראל הולכים להפסיד ובענק מהקו הזה!
מה זאת אומרת 'נראה לי' ?
יש לך נתוני נסיעה בשבוע הזה? יותר מ-2000 ולעתים 3000 נוסעים ביום. וזה לא חופשת פסח או יולי אוגוסט, הידועים כזמנים עם גידול בכמות הנוסעים. האם ערכת סקר בקרב הירושלמים על נכונותם לסע ברכבת ? האם ערכת סקר בקרב בית שמשניקים העובדים בי-ם לגבי נכונותם להשתמש בקו ? האם קראת סקר שכזה (הן בקרב ירושלמים והן בקרב בית-שמשניקים) ? האם אתה קורא עתידות וכדורי בדולח ? האם יש לך מניות באגד ולכן תקוה גדולה להכשלות הקו ? מדוע שאלתי את כל השאלות הללו? מפני שחורה לי שאתה כותב 'לפי מה שנראה לי' וגו'. לא ראית מה הלך השבוע, לא קבלת מהנהלת הרכבת סקרים לגבי תחזית השימוש ולא ערכת סקרים כאלו בעצמך. אז מנין הבטחון הרב הזה ???
 

fireman

New member
קובי....הקביעות של שניכם

מה זאת אומרת 'נראה לי' ?
יש לך נתוני נסיעה בשבוע הזה? יותר מ-2000 ולעתים 3000 נוסעים ביום. וזה לא חופשת פסח או יולי אוגוסט, הידועים כזמנים עם גידול בכמות הנוסעים. האם ערכת סקר בקרב הירושלמים על נכונותם לסע ברכבת ? האם ערכת סקר בקרב בית שמשניקים העובדים בי-ם לגבי נכונותם להשתמש בקו ? האם קראת סקר שכזה (הן בקרב ירושלמים והן בקרב בית-שמשניקים) ? האם אתה קורא עתידות וכדורי בדולח ? האם יש לך מניות באגד ולכן תקוה גדולה להכשלות הקו ? מדוע שאלתי את כל השאלות הללו? מפני שחורה לי שאתה כותב 'לפי מה שנראה לי' וגו'. לא ראית מה הלך השבוע, לא קבלת מהנהלת הרכבת סקרים לגבי תחזית השימוש ולא ערכת סקרים כאלו בעצמך. אז מנין הבטחון הרב הזה ???
קובי....הקביעות של שניכם
לא יכולות להיות כאלו שיש להן בסיס.... אתה לא יכול לראות בשבעה ימי פעילות איזשהו בסיס לסקר כלשהו בעניין. את האמת לגבי רווחיות והיקף הפעילות של הקו נוכל לדעת בעוד כמה חודשים. לדעתי חלק גדול מהנוסעים בשבוע הראשון הם סקרנים.
 

Ic 3

New member
וחלקם חובבים...../images/Emo6.gif

קובי....הקביעות של שניכם
לא יכולות להיות כאלו שיש להן בסיס.... אתה לא יכול לראות בשבעה ימי פעילות איזשהו בסיס לסקר כלשהו בעניין. את האמת לגבי רווחיות והיקף הפעילות של הקו נוכל לדעת בעוד כמה חודשים. לדעתי חלק גדול מהנוסעים בשבוע הראשון הם סקרנים.
וחלקם חובבים...
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה