אפרופו חרטות

רעב ל

New member
אפרופו חרטות

מישהו או מישהי פה מתחרט על זה שהוא או היא התחתנו עם ספרדי או אשכנזי אני ספרדי ואשתי גם ואני קצת מתחרט
 
אותי חינכו מגיל אפס

שאשכנזי צריך להתחתן עם מרוקאית. 15 קילו זה עלה לי החינוך הזה ...
 

רעב ל

New member
רק 15

ומה עם כל השאר פתיחות עצמאות היכולת לסלוח ולא לשמור טינה יצר הנקמנות אמונות טפלות ועוד
 
אתה רציני ????

את כל אלו אתה משליך על עדה ? פולניות לא סובלות מאותם תסמינים ???
 

רעב ל

New member
בגדול הפולניות לא

הן יותר עצמאיות זה בטוח יותר פתיחות לגבי אמונות טפלות אני לא יודע
 

BabaTheBuba

New member
הוא התבלבל בהגדרה אבל צדק ברעיון

אני מכיר פולניות סופר-ביקורתיות, נקמניות ושומרות טינה. ובאותה מידה גם מרוקאיות כאלו. זה ממש לא עניין של עדה אלא תפיסה חברתית, והמזל של הבנאדם.
 

seelinewoman

New member
בגדול, יש לעדתיות משקל ומי שמכחיש מתכחש

למציאות. יש מידה של צדק בדבריך. יחד עם זאת, בתקופתנו זה כבר הולך ומיטשטש. אגב, יש לי הרגשה שגברים מזרחים הם דווקא גרועים יותר מנשים מזרחיות (ואני בכוונה משתמשת במילה הזאת) בהיבטים מסוימים. אם כבר מדברים על זה, איפה אתה עומד ביחס לכך?
 

רעב ל

New member
תגידי את

בצעירותי הייתי נער מזרחי ימני עם דעות קדומות שוביניסט חסר ניסיון השינוי החל בצבא כאשר פגשתי אנשים שונים ממני גם גברים וגם נשים לאט לאט הבנתי שאם אתה כועס ונעלב על כל דבר בסופו של דבר אתה נשאר בלי חברים סעיף הנקמנות נעלם אני גם לא כועס על אף אחד אין זמן לכעוס החיים קצרים אני מחפש היגיון אחרי כל דבר שקורה גם אם הוא לא טוב זהו בקצרה יש לי עוד הרבה מה להגיד אני לא רוצה לחפור ביי
 

gypsy eye

New member
מתנצל מראש על ההתפרצות לשיחה

לעדתיות יש המון קשר למציאות. כל עדה עם תפיסת החיים שלה בלי קשר למזרחיות. יש עדות שבהם המטען השובינסטי גדול יותר או קטן יותר-גם אצל אשכנזים. בכול עדה יש מטען ערכים שונה-יחד עם זאת כפי שציינת ההבדלים הולכים ומצטמצמים לנוכח גיבוש תפיסת ישראליות ולא עדתיות. יקח עוד כמה דורות עד שהעדתיות תפסיק לשחק תפקיד בזוגיות ובכלל בשאר תחומי החיים. מה שכן הסביבה שבה בוחר אדם להסתובב ולהתרועע תקבע יותר את יחסו בנוגע לזוגיות ולחיים בכלל.
 

seelinewoman

New member
אתה יודע מה המילה המכובסת לעדתיות?

תרבות. כשלא רוצים לומר "אצלם בעדה", אומרים "תפיסה תרבותית שונה". מצד שני, יש רבים שאינם מוכנים להשתמש בעדתיות שלהם, או מתנערים ממנה בבעיטה.
 

gypsy eye

New member
במילים אחרות

לשלושת המשפטים האחרים "מצד שני, יש רבים שאינם מוכנים להשתמש בעדתיות שלהם, או מתנערים ממנה בבעיטה." יש אנשים הרואים בעצמם רב תרבותיים ובזה אני מתכוון גם לטולרנטיות ואימוץ דפוסים הניראים כנכונים לתקופתינו ו כאלו שבוחרים בריב עם כל תרבות באשר היא -גם שלהם עצמם. (רב תרבות -לא?!;))
 

seelinewoman

New member
אישית, אני מתעבת "רב תרבותיות". המילה המזוינת

הזאת מאפשרת דיכוי נשים במקומות שרק נפט או פיגוע בצומת העצבים הקפיטליסטי בתאומים או כל אינטרס גברי אחר מוציא למלחמה נגדם. למה גברים לא נלחמים בחירוף נפש על זכותן של נשים לקבל אורגזמה ולא להיות שפחות בכל מדינה פרימיטיבית כלשהי? למה נשים צריכות להילחם על עצמן ולהתעטף באוהלים משום שזה "רב תרבותי" להניח להן לחיות באיום תמידי אם יעזו ללבוש מכנסיים ולהוריד רעלה? למה זה בסדר פה בשם הרב-תרבותיות להפוך נשים למסורבות גט ולעגונות? פלורליזם בתחת שלי. רק כשזה טוב לגבר זה רב-תרבותי.
 

gypsy eye

New member
תראי

המושג הזה נכנס אצלי לרשימת המושגים שיש בהם דיסוננס קוגניטיבי,כי בסך הכטל כמו שאת אומרת הוא מכשיר את הקרקע לחולות רעות מהסוג שציינת ועם זאת מכשיר את הלבבות לתפיסות מסויימות. המושג הזה טוען גם להכיל את הפמיניזם כך שאינו יכול ליפול רק בהגדרה שהבאת לו-שהוא בשימוש גברים בלבד. מבחינתי פולטיקלי קורקט גרוע ממנו-אין דבר נוראי יותר מסתימת הפה-אני מעדיף שיאמרו דברים פוגעניים מאשר שלא יאמרו דברים כלל.
 
תגידי סיליין

ומה את חושבת על שוביניזם מערבי? מדברים המון על הדיכוי בארצות ערב ואין ספק שהוא נורא אבל מה דעתך על הדיכוי המערבי קרי אידיאל יופי קיצוני, סקסואליזציה של ילדות שגילן רק הולך ויורד, לחץ ודרישות בלתי אפשריות מנשים גם לפתח קריירה וגם להיות אם ורעיה, הפיכת המיניות של האישה למיניות "גברית"
 

seelinewoman

New member
מכוער ונורא, אך טומן בחובו פחות סכנת חיים

לנשים. נתתי כדוגמה את הדיכוי האסייתי-ערבי, משום שהוא מעמיד נשים בסכנת חיים קריטית, אבל אין ספק שגם משובניזם מערבי מתות נשים, גם אם פחות.
 

רעב ל

New member
אפרופו אשכנזים

אתמול הייתי בהדרכה מסוימת ישב בחור בשורה הראשונה , אשכנזי טיפוסי (גבוה, רזה, שיער קצר, משקפיים ,פרצוף וורוד) כבר בתחילת ההדרכה כשהמדריך תיקן מילה בעברית הבחור אמר שאנחנו לא בשיעור לשון ספק בדיחה ספק רציני לאחר כמה דקות כשהתחילו עם השאלות הוא הסתובב לאחור בכעס ואמר "תנו למדריך ללמד" לאחר כמה זמן כמישהי שאלה שאלת קיטבג הוא פנה אליה ואמר שזה לא שיעור פרטי ראיתי שאנשים נמנעים מלשאול שמה הוא יעיר להם שמעתי מישהי אומרת "איזה מעצבן" אני לא רוצה להכליל אבל רואים שהבחור היה ילד יחיד במשפחה רואים שהוא לא יכול להיות הרבה זמן בחברת אנשים מה אני אגיד הייתי מעביר אותו לתוכנית "האח הגדול" בדיוק התפנה שם מקום ביי הרעב
 

seelinewoman

New member
מבינה למה אתה מתכוון. אני בדרך כלל עונה להם

וזה משום שבמשפחה האשכנזית שלי אני הבכורה, אבל משום שגדלתי בעצם במשפחה המרוקאית הנהדרת של המטפלות שלי ולמדתי מהן איך לסדר עניינים
 
ולדעתי להכליל בעניין אשכנזים ילד יחיד זה טפשי

אני לא גזענית ורוב חיי חייתי עם ספרדים, הוריי אשכנזים והחינוך שאני מחנכת בהחלט ארופאי ואני גאה בזה,, זה כמו לומר "שהפולניות קרות"
,,ואני ממש ממש לא ,,ק ר ה.
 
למעלה