התרשמות שלי מנסיון של כחודש עם טלמאפ M8
השימוש על בסיס יומ-יומי בגוש דן, ירושלים, וביניהם.
הבדיקה על מכשיר מסוג גלקסי נקסוס, אנדרואיד 4.2.1, רום CM10.1, רשת פלאפון.
פלוסים:
- האפליקציה יציבה כמו סלע, אין קריסות שהיו מנת חלקה של הבטא 5.5.
- ניתן לחייג מתוך האפליקציה, אינה נסגרת כבעבר בעת שיחה נכנסת.
- המפה ברורה, אי אפשר לטעות במיקומך, בפניות, או במיקום היעד ביחס לרכב (משמאלך, לפניך וכו').
- הקראת שמות הרחובות הכבישים בפניות עוזרת מאוד.
- המפות מדוייקות, אין פיספוסי כבישים, קפיצה לכביש מקביל, או זיופי GPS.
- אפשרות להתחלת נסיעה גם ללא אות GPS - מתעדכן בהמשך.
- אפשרות קלה לאיתור חניונים/כספומטים/תחנות דלק וכו'.
- ניתן להגדיר התראה קולית על מהירות מעל המותר - סטייה של 5-20 קמ"ש.
- אפשרות לניווט רגלי - שימושי כשחונים רחוק מהיעד.
מינוסים:
- רמת הקול לא אחידה, חלק מההנחיות בקושי נשמעות !!
אין עקביות, אותה פניה יכולה להישמע היטב בפעם אחת ולמחרת להישמע כמלמול בקול נמוך.
- אין אפשרות להחלפת קול.
- מעט מאד דיווחים - אין קהילה מדווחת, רק דיווחים ממוקדים ארציים (גלגל"צ, רשת ב, נתיבי איילון וכו').
- דיווחים על מצלמות מהירות לא מעודכנים.
- ETA לא ריאלי - הערכת זמן הגעה ליעד בנסיעה של חצי שעה קופצת מ-20 ל-50 דקות ובחזרה.
- צריכת סוללה היסטרית - 20% סוללה בחצי שעה של נסיעה עירונית כשהמכשיר בטעינה !!
- צריכת DATA גבוהה יחסית ל-WAZE.
- הצגה בעייתית של הדיווחים - אין רשימה של הדיווחים, רק אייקון על המסך ללא פירוט.
- שאלות חוזרות תוך כדי נסיעה שדורשות התייחסות של הנהג.
- שאלות מיותרות - קוי 67 כשהיעד בירושלים, איבוד אות במנהרה, שינוי נקודת התחלה.
- יותר מדי מקומות (בשכונות שמעבר לקוי 67 בירושלים) שהאפליקציה טוענת שלא ניתן להגיע אליהם.
סיכום:
מבחינתי, הדבר החשוב ביותר באפליקציית ניווט אונ-ליין הם הדיווחים בזמן אמת.
וכשהאפליקציה מודיעה לי שהתקבלו דיווחים אבל לא אומרת לי מהם - היא נכשלת בגדול.
למרות שאפליקציה צורכת DATA (וזוללת סוללה) אין ערך מוסף לצריכה הזו,
בת'כלס היא מתפקדת כמו iGO - אפליקציית אופליין.
הבאגים/פאשלות מטרידים ומורידים את החשק להשתמש באפליקציה, מקווה שיתוקנו בגרסאות הבאות.
אני נשאר עם WAZE, ה-M8 יכולה להשאר כגיבוי לימים בהם שרתי WAZE לא מתפקדים.
.