אפליקציות נסיעה באוטובוסים

אני יכול להמליץ לך פעם הבאה לנסות את אפליקציית 'any waye' שבה אתה יכול להקיש את מספר הקו גם אם אתה לא מוצא אותו
המלצה נוספת שהייתי עושה ישירות מכאן למשרד התחבורה - תתנו אופציה להקיש לבד את מספר התחנה ומספר הקו (ללא סריקה) אני בטוח שהרבה אנשים ייסתדרו ככה יותר.
אפשר לשכלל א"ז עוד יותר - לשמור תחנות, מסלולים וקוים קבועים בקיצור דרך - שיהיה אפשר לתקף ישירות אותם ללא צורך בחירה כל פעם מחדש.
אלו שלא יסתדרו - תשאירו עבורם את הברקוד
תודה, הסיבה העיקרית שאני נצמד ל-MOOVIT כרגע היא שאני רוצה לראות איך עובד כל החישוב החודשי. טוב לדעת שב-ANYWAY יש את האופציה שציינת. כל הקטע של של מגוון האפליקציות הוא עידוד תחרות בדגש על חוויית לקוח, כך שאני מקווה שמישהו ממוביט קורא את זה...
אגב במוביט יש אפשרות (אחרי שסרקת עם הברקוד) פשוט לבחור נסיעה שביצעת בעבר מהתחנה שהיא זיהתה, במקום לחפש מחדש את תחנת הירידה שלך.
 

שמונו

Active member
תודה, הסיבה העיקרית שאני נצמד ל-MOOVIT כרגע היא שאני רוצה לראות איך עובד כל החישוב החודשי. טוב לדעת שב-ANYWAY יש את האופציה שציינת. כל הקטע של של מגוון האפליקציות הוא עידוד תחרות בדגש על חוויית לקוח, כך שאני מקווה שמישהו ממוביט קורא את זה...
אגב במוביט יש אפשרות (אחרי שסרקת עם הברקוד) פשוט לבחור נסיעה שביצעת בעבר מהתחנה שהיא זיהתה, במקום לחפש מחדש את תחנת הירידה שלך.
אני חושב שלא מספיק שהוא זוכר נסיעה אחת
אני חושב שצריך לעשות אופציה שכל אחד יוכל לשמור לעצמו כמה וכמה מסלולים
וכן תחנות עליה וכו'
 
אני חושב שלא מספיק שהוא זוכר נסיעה אחת
אני חושב שצריך לעשות אופציה שכל אחד יוכל לשמור לעצמו כמה וכמה מסלולים
וכן תחנות עליה וכו'
אולי לא הייתי ברור, הוא מציע כמה אופציות (לבחור נסיעה מבין הנסיעות שביצעת בעבר מאותה תחנה).
 

שמונו

Active member
אולי לא הייתי ברור, הוא מציע כמה אופציות (לבחור נסיעה מבין הנסיעות שביצעת בעבר מאותה תחנה).
כן ברור.
א. גם בזה עצמו יש תקלות. (עליתי על קו אחד ממרכזיית ירושלים לכיכר השבת - ואז בחזור זה האופציה היחידה שהוא נתן לי)
ב. הוא באמת נותן, אבל רק אחרי סריקת הברקוד. אני מתכוון שייתן מסלולים שמורים כאופציה ראשונה לתיקוף - ללא סריקה כלל.
 
כן ברור.
א. גם בזה עצמו יש תקלות. (עליתי על קו אחד ממרכזיית ירושלים לכיכר השבת - ואז בחזור זה האופציה היחידה שהוא נתן לי)
ב. הוא באמת נותן, אבל רק אחרי סריקת הברקוד. אני מתכוון שייתן מסלולים שמורים כאופציה ראשונה לתיקוף - ללא סריקה כלל.
אני בעד... גם לא כל כך הבנתי מה יש בברקוד. אם יש בו רק מפעיל (וכל השאר מבוצע על ידי ניתוח GPS) זה אפשרי. אם יש בברקוד עוד נתונים (כמו רישוי של האוטובוס עליו מודבקת המדבקה, וממנו נגזרים נתונים שונים) אז זה פחות אפשרי. התחשוה שלי היא שכל הברקוד הענק הזה הוא רק נתוני מפעיל.
 

שמונו

Active member
אני בעד... גם לא כל כך הבנתי מה יש בברקוד. אם יש בו רק מפעיל (וכל השאר מבוצע על ידי ניתוח GPS) זה אפשרי. אם יש בברקוד עוד נתונים (כמו רישוי של האוטובוס עליו מודבקת המדבקה, וממנו נגזרים נתונים שונים) אז זה פחות אפשרי. התחשוה שלי היא שכל הברקוד הענק הזה הוא רק נתוני מפעיל.
ברור שיש בו גם נתוני מיקום אבל לא נתוני קו
כי כשסורקים הוא מיד מביא את כל רשימת האוטובוסים שבאזור, אבל הוא 'לא יודע' על איזה קו בדיוק
 

Borisyo

Member
קיבלתי הודעת SMS מ-MoovitPango שמבקשת ממני להירשם בשירות לתשלומים באפליקציית Moovit. בהרשמה צריך גם להסכים עם תנאי שימוש ומדיניות פרטיות שלא קראתי עדיין.

מישהו כבר משתמש בזה ואיך החוויה אם כן?
 
קיבלתי הודעת SMS מ-MoovitPango שמבקשת ממני להירשם בשירות לתשלומים באפליקציית Moovit. בהרשמה צריך גם להסכים עם תנאי שימוש ומדיניות פרטיות שלא קראתי עדיין.

מישהו כבר משתמש בזה ואיך החוויה אם כן?
ניסיתי במהלך ינואר את מוביט (עם כרטיס האשראי שבכל מקרה הזנתי בעבר לפנגו, זו הסיבה לשיתוף בינהם).

ככלל החווייה שלי לא טובה, וכבר בפברואר על אף הסגר והחודש הקצר חזרתי לחופשי חודשי ברב קו. מצד שני טוב לדעת שיש גיבוי למקרה שאשכח את הארנק.

א. כל חוויית הסריקה של הברקוד מתסכלת ולא נעימה. צריך לחפש את המדבקה, לעמוד מולה, לפתוח, לכוון, וכל זאת בזמן שכל מי שעם רב קו כבר מזמן יושב בכיסאו. מצאתי את עצמי עומד אחרון בתור העלייה לאוטובוסים בינעירוניים כדי לא לעכב אנשים אחרים. ואם האוטובוס כבר מתחיל לנסוע אז זה בכלל מקשה על ייצוב הטלפון וקיימת סכנת נפילה אם הוא בדיוק דופק ברקס או מסתובב.
התוצאה, הרגשתי כ"נוסע סוג ב' לעומת משתמשי הרב-קו שפשוט עשו ביפ ליד הולידטור והמשיכו פנימה.

ב. לפחות בחצי מהפעמים הברקוד לא נקלט בפעם הראשונה, בחצי אחר הוא נקלט אבל לא הציע לי לבחור את הקו הנכון, (אחרי כמה נסיונות הוא פותח לך אפשרות רק לסמן מדרגת מרחק, כאילו שמישהו יודע בראש מה המרחק בקו אוירי לאיפה שהוא צריך הלגיע ו"מוותר לך" על מספר הקו. הסנתי שבאפליקציות אחרות מאפשרים לך לתקתק את מספר הקו שלך וזה יותר נוח, אבל לא ניסיתי.

ג. כשמגיע פקח, לא נתקלתי בשום בעיה, אבל הצורך לפתוח אפליקציה ולהראות ברקוד, הרבה יותר מפריע מהצורך לשלוף את הרב קו מהארנק בשבילו. (הרי אני באמצע קריאת מיילים, כתבות, פייסבוק, משחק, סרטונים, שמיעת פודקאסט או כל פעולה אחרת עם הטלפון). את הרב קו אני שולף בזמני החופשי כשאני רואה את הפקח מתחיל להתקדם לעברי ובינתיים עוסק בענייניי. עם האפליקציה הייתי צריך לפתוח את האישור כמה אנשים לפני שהגיע אליי ואז להמתין בתסכול עד שיגיע (סתם דקה או שתיים של ניתוק מעיסוקי, אבל דקה מעצבנת). האפשרותה שניה היא כמובן לגרום לפקח לחכות אבל אני מנומס מדי בשביל זה.

ד. הברקודים של דן שנמצאים על המסך של הולידטור (בנוסף למדבקות) לא עובדים. המצלמה לא מזהה אותם, כנראה בגלל הזולוציה של המסך.

בקיצור, עד שלא יהיה לי אפשרות תשלום עם NFC ישירות מהטלפון לולידטור אני לא חוזר לאפליקציות.
 

Ccyclist

Well-known member
ניסיתי במהלך ינואר את מוביט (עם כרטיס האשראי שבכל מקרה הזנתי בעבר לפנגו, זו הסיבה לשיתוף בינהם).

ככלל החווייה שלי לא טובה, וכבר בפברואר על אף הסגר והחודש הקצר חזרתי לחופשי חודשי ברב קו. מצד שני טוב לדעת שיש גיבוי למקרה שאשכח את הארנק.

א. כל חוויית הסריקה של הברקוד מתסכלת ולא נעימה. צריך לחפש את המדבקה, לעמוד מולה, לפתוח, לכוון, וכל זאת בזמן שכל מי שעם רב קו כבר מזמן יושב בכיסאו. מצאתי את עצמי עומד אחרון בתור העלייה לאוטובוסים בינעירוניים כדי לא לעכב אנשים אחרים. ואם האוטובוס כבר מתחיל לנסוע אז זה בכלל מקשה על ייצוב הטלפון וקיימת סכנת נפילה אם הוא בדיוק דופק ברקס או מסתובב.
התוצאה, הרגשתי כ"נוסע סוג ב' לעומת משתמשי הרב-קו שפשוט עשו ביפ ליד הולידטור והמשיכו פנימה.

ב. לפחות בחצי מהפעמים הברקוד לא נקלט בפעם הראשונה, בחצי אחר הוא נקלט אבל לא הציע לי לבחור את הקו הנכון, (אחרי כמה נסיונות הוא פותח לך אפשרות רק לסמן מדרגת מרחק, כאילו שמישהו יודע בראש מה המרחק בקו אוירי לאיפה שהוא צריך הלגיע ו"מוותר לך" על מספר הקו. הסנתי שבאפליקציות אחרות מאפשרים לך לתקתק את מספר הקו שלך וזה יותר נוח, אבל לא ניסיתי.

ג. כשמגיע פקח, לא נתקלתי בשום בעיה, אבל הצורך לפתוח אפליקציה ולהראות ברקוד, הרבה יותר מפריע מהצורך לשלוף את הרב קו מהארנק בשבילו. (הרי אני באמצע קריאת מיילים, כתבות, פייסבוק, משחק, סרטונים, שמיעת פודקאסט או כל פעולה אחרת עם הטלפון). את הרב קו אני שולף בזמני החופשי כשאני רואה את הפקח מתחיל להתקדם לעברי ובינתיים עוסק בענייניי. עם האפליקציה הייתי צריך לפתוח את האישור כמה אנשים לפני שהגיע אליי ואז להמתין בתסכול עד שיגיע (סתם דקה או שתיים של ניתוק מעיסוקי, אבל דקה מעצבנת). האפשרותה שניה היא כמובן לגרום לפקח לחכות אבל אני מנומס מדי בשביל זה.

ד. הברקודים של דן שנמצאים על המסך של הולידטור (בנוסף למדבקות) לא עובדים. המצלמה לא מזהה אותם, כנראה בגלל הזולוציה של המסך.

בקיצור, עד שלא יהיה לי אפשרות תשלום עם NFC ישירות מהטלפון לולידטור אני לא חוזר לאפליקציות.

נשמע איום ונורא, ההיפך המוחלט מחווית המשתמש של ההטענה באפליקציה של הרב קו שהיתה ממש כמו מכשיר כירטוס בכיס (ברגע שמבינים שצריך להפריד בין הסמארטפון לכרטיס, דבר שלא מוסבר) ועבדה בצורה מושלמת.

נראה שאשמור על הרב קו לפעם הבאה במקום להסתבך עם האפליקציות.
 

arseny92

Well-known member
מנהל
ללא עדכון ממשרד התחבורה: גם ברכבת אפשר לשלם באפליקציות

משרד התחבורה טרם עדכן את המשתמשים אך ממחר אין עוד חובה לשלם ברב קו ברכבת, ואין צורך לטעון מראש כסף לתשלום. האפליקציות יחייבו את הנוסעים בסוף החודש


 

נתנאל531

Well-known member
שאלה טכנולוגית:
מה עומד מאחורי ה-QR? קשה ולא בטיחותי לסרוק תוך כדי נסיעה, האם ניתן להדפיס דפים של QR לנסיעות קבועות ולסרוק אותם?

אגב, רשמים מהפריפריה - שיטת התשלום הזו פתרה כשל בסיסי בפריפריה. עד כה נסיעה פרברית בפריפריה הייתה יקרה ביחס לק"מ, 10 קמ נסיעה ב-10 דקות יכלו לעלות 10 שח, בעוד בעיר אפשר לסוע יותר משעה במחיר של כ-6 שח, בתוספת מעברי 90 דקות וכו'. כעת נסיעה פרברית בפריפריה ירדה ל-3 שח, וזה מחיר זול ביותר!
 

נתנאל531

Well-known member
ניסיתי היום, לא הצלחתי (כנראה בעיקר מצלמה באיכות נמוכה)
הבוקר הצלחתי, בתחבורה ציבורית גולן יצא:
00000008901024

7 ספרות נראה כמו מספר הרישוי של האוטובוס, אבל לפי איפהבוס, מספר הרישוי הוא: 8795887... נשאר להשוות לאוטובוסים אחרים, לנסות להבין אם יש פה מזהה יחודי של משהו

באגד יצא:
00000149401003

ובמטרונית:
00004748903030

לאחר חפירה בקבצי נהלים הסתבר ששלוש הספרות האחרונות הם מזהה מפעיל, ו-11 הראשונות הם מזהה אוטובוס, שצריך להיות חד-ערכי, ואין כללים לקביעתו.

כעת נותר לבדוק האם סריקה של קוד מדף נייר באמצעות אפליקציה, תעבוד. להערכתי כן, לא סביר שהאפליקציה פונה לשרת של משרד התחבורה לוודא שאוטובוס מסויים נמצא בנ.צ. מסוים, ובמקרה תקלה בהעברת נתונים, גם משרד התחבורה לא יכול לדעת. האם מבקרים בודקים נסיעה מול מספר אוטובוס? להערכתי התשובה שלילית גם פה, יעניין אותם תחנת ירידה תואמת למחיר, וחותמת זמן. המקום היחידי שבו זה יכול לעורר בעיות, זה בחישובי הסטטיסטיקה של משרד התחבורה, שם לא יבינו איך נרשמה נסיעה באוטובוס, שבכלל עשה נסיעה אחרת באותו זמן...
 
נערך לאחרונה ב:

נתנאל531

Well-known member
הבוקר הצלחתי, בתחבורה ציבורית גולן יצא:
00000008901024

7 ספרות נראה כמו מספר הרישוי של האוטובוס, אבל לפי איפהבוס, מספר הרישוי הוא: 8795887... נשאר להשוות לאוטובוסים אחרים, לנסות להבין אם יש פה מזהה יחודי של משהו

באגד יצא:
00000149401003

ובמטרונית:
00004748903030

לאחר חפירה בקבצי נהלים הסתבר ששלוש הספרות האחרונות הם מזהה מפעיל, ו-11 הראשונות הם מזהה אוטובוס, שצריך להיות חד-ערכי, ואין כללים לקביעתו.

כעת נותר לבדוק האם סריקה של קוד מדף נייר באמצעות אפליקציה, תעבוד. להערכתי כן, לא סביר שהאפליקציה פונה לשרת של משרד התחבורה לוודא שאוטובוס מסויים נמצא בנ.צ. מסוים, ובמקרה תקלה בהעברת נתונים, גם משרד התחבורה לא יכול לדעת. האם מבקרים בודקים נסיעה מול מספר אוטובוס? להערכתי התשובה שלילית גם פה, יעניין אותם תחנת ירידה תואמת למחיר, וחותמת זמן. המקום היחידי שבו זה יכול לעורר בעיות, זה בחישובי הסטטיסטיקה של משרד התחבורה, שם לא יבינו איך נרשמה נסיעה באוטובוס, שבכלל עשה נסיעה אחרת באותו זמן...
סיכום ניסוי: השיטה עובדת, אפשר להפיק מספרים מברקוד קיים, ליצור QR במחולל, להדפיס אותו ולסרוק עצמאית. ניסיתי עם Anyway, מסתבר שברגע שמזוהה ברקוד, הנתון היחידי שלא ניתן לשינוי, הוא מיקום. מספר קו / מפעיל ניתנים לשינוי קל.
לדוגמא: ניתן לסרוק QR של המטרונית (שם זה זיהוי תחנה, ולא אוטובוס, ועדיין אפשרי), לבחור בהזנת מספר קו אחר, אפילו במקום אחר בארץ. נבחרת תחנת העליה הקרובה ביותר (אפילו שהיא במרחק עשרות קמ), לבחור תחנת ירידה, ולבצע תשלום (הסתייגות: לא ביצעתי תשלום בפועל).


התפרעות: יתכן וניתן יהיה להשתמש גם בברקוד שאינו קיים בפועל כדי לעבור את מסך הזיהוי של ה-QR...
יתכן שניתן יהיה להשתמש באפליקציית FakeGPS כדי לשלוט גם על תחנת המוצא...

נראה שמדובר בשלב התחלתי ובמערכת נאיבית שנותנת אמון בלתי-מסוייג במשתמשים, מוזר שאין אפילו דרישה לתאימות מספר הקו לזיהוי המפעיל ב-QR (שלוש הספרות האחרונות במספר מאחורי ה-QR הם מזהה מפעיל)...
 

Borisyo

Member
סיכום ניסוי: השיטה עובדת, אפשר להפיק מספרים מברקוד קיים, ליצור QR במחולל, להדפיס אותו ולסרוק עצמאית. ניסיתי עם Anyway, מסתבר שברגע שמזוהה ברקוד, הנתון היחידי שלא ניתן לשינוי, הוא מיקום. מספר קו / מפעיל ניתנים לשינוי קל.
לדוגמא: ניתן לסרוק QR של המטרונית (שם זה זיהוי תחנה, ולא אוטובוס, ועדיין אפשרי), לבחור בהזנת מספר קו אחר, אפילו במקום אחר בארץ. נבחרת תחנת העליה הקרובה ביותר (אפילו שהיא במרחק עשרות קמ), לבחור תחנת ירידה, ולבצע תשלום (הסתייגות: לא ביצעתי תשלום בפועל).


התפרעות: יתכן וניתן יהיה להשתמש גם בברקוד שאינו קיים בפועל כדי לעבור את מסך הזיהוי של ה-QR...
יתכן שניתן יהיה להשתמש באפליקציית FakeGPS כדי לשלוט גם על תחנת המוצא...

נראה שמדובר בשלב התחלתי ובמערכת נאיבית שנותנת אמון בלתי-מסוייג במשתמשים, מוזר שאין אפילו דרישה לתאימות מספר הקו לזיהוי המפעיל ב-QR (שלוש הספרות האחרונות במספר מאחורי ה-QR הם מזהה מפעיל)...
@נתנאל531 אתה מפתח תוכנה במקרה?
 

נתנאל531

Well-known member
@נתנאל531 אתה חושב שקיימת פגיעות במערכת ומישהו מיומן שרוצה לנסוע ללא תשלום יכול למצוא ולנצל אותה?
לא, במערכת הזו אין אפשרות של נסיעה ללא תשלום, כך שבאופן פשוט, התשובה שלילית.

אבל, עצם קיומה של מערכת שבה התשלום אינו מבוצע / מבוקר על ידי הנהג, הוא פתח לאי-תשלום. זה נכון גם למטרונית, שם אין כל קשר בין הנהג ומערכת התשלום, אך לא ברכבת, שם ישנם שערי כניסה ברורים שנפתחים רק עם הצגת כרטיס.

האפשרות לתשלום עצמי משתנה בהתאם למרחק נסיעה מאפשר ניצול של רישום תחנת ירידה מוקדמת, או תשלום רק כעבור זמן ומרחק מתחילת הנסיעה, האפשרות לרמאות הזו מובנית בתכנון, ואין צורך בהתחכמויות טכנולוגיות לישומם. התחכמות טכנולוגית רלוונטית רק כדי לעקוף את סריקת ה-QR הקשה לביצוע תוך כדי נסיעה, לא לעצם התשלום.

לסיכום - התשובה שלילית, אין אפשרות להתחכמות טכנולוגית כדי להתחמק מתשלום, ואין בה צורך לצורך רמאות של תשלום מופחת
 

arseny92

Well-known member
מנהל
הבוקר הצלחתי, בתחבורה ציבורית גולן יצא:
00000008901024

7 ספרות נראה כמו מספר הרישוי של האוטובוס, אבל לפי איפהבוס, מספר הרישוי הוא: 8795887... נשאר להשוות לאוטובוסים אחרים, לנסות להבין אם יש פה מזהה יחודי של משהו

באגד יצא:
00000149401003

ובמטרונית:
00004748903030

לאחר חפירה בקבצי נהלים הסתבר ששלוש הספרות האחרונות הם מזהה מפעיל, ו-11 הראשונות הם מזהה אוטובוס, שצריך להיות חד-ערכי, ואין כללים לקביעתו.

כעת נותר לבדוק האם סריקה של קוד מדף נייר באמצעות אפליקציה, תעבוד. להערכתי כן, לא סביר שהאפליקציה פונה לשרת של משרד התחבורה לוודא שאוטובוס מסויים נמצא בנ.צ. מסוים, ובמקרה תקלה בהעברת נתונים, גם משרד התחבורה לא יכול לדעת. האם מבקרים בודקים נסיעה מול מספר אוטובוס? להערכתי התשובה שלילית גם פה, יעניין אותם תחנת ירידה תואמת למחיר, וחותמת זמן. המקום היחידי שבו זה יכול לעורר בעיות, זה בחישובי הסטטיסטיקה של משרד התחבורה, שם לא יבינו איך נרשמה נסיעה באוטובוס, שבכלל עשה נסיעה אחרת באותו זמן...


סיכום ניסוי: השיטה עובדת, אפשר להפיק מספרים מברקוד קיים, ליצור QR במחולל, להדפיס אותו ולסרוק עצמאית. ניסיתי עם Anyway, מסתבר שברגע שמזוהה ברקוד, הנתון היחידי שלא ניתן לשינוי, הוא מיקום. מספר קו / מפעיל ניתנים לשינוי קל.
לדוגמא: ניתן לסרוק QR של המטרונית (שם זה זיהוי תחנה, ולא אוטובוס, ועדיין אפשרי), לבחור בהזנת מספר קו אחר, אפילו במקום אחר בארץ. נבחרת תחנת העליה הקרובה ביותר (אפילו שהיא במרחק עשרות קמ), לבחור תחנת ירידה, ולבצע תשלום (הסתייגות: לא ביצעתי תשלום בפועל).


התפרעות: יתכן וניתן יהיה להשתמש גם בברקוד שאינו קיים בפועל כדי לעבור את מסך הזיהוי של ה-QR...
יתכן שניתן יהיה להשתמש באפליקציית FakeGPS כדי לשלוט גם על תחנת המוצא...

נראה שמדובר בשלב התחלתי ובמערכת נאיבית שנותנת אמון בלתי-מסוייג במשתמשים, מוזר שאין אפילו דרישה לתאימות מספר הקו לזיהוי המפעיל ב-QR (שלוש הספרות האחרונות במספר מאחורי ה-QR הם מזהה מפעיל)...


לא, במערכת הזו אין אפשרות של נסיעה ללא תשלום, כך שבאופן פשוט, התשובה שלילית.

אבל, עצם קיומה של מערכת שבה התשלום אינו מבוצע / מבוקר על ידי הנהג, הוא פתח לאי-תשלום. זה נכון גם למטרונית, שם אין כל קשר בין הנהג ומערכת התשלום, אך לא ברכבת, שם ישנם שערי כניסה ברורים שנפתחים רק עם הצגת כרטיס.

האפשרות לתשלום עצמי משתנה בהתאם למרחק נסיעה מאפשר ניצול של רישום תחנת ירידה מוקדמת, או תשלום רק כעבור זמן ומרחק מתחילת הנסיעה, האפשרות לרמאות הזו מובנית בתכנון, ואין צורך בהתחכמויות טכנולוגיות לישומם. התחכמות טכנולוגית רלוונטית רק כדי לעקוף את סריקת ה-QR הקשה לביצוע תוך כדי נסיעה, לא לעצם התשלום.

לסיכום - התשובה שלילית, אין אפשרות להתחכמות טכנולוגית כדי להתחמק מתשלום, ואין בה צורך לצורך רמאות של תשלום מופחת


אמליץ להזהר כי אם תתגלה סתירה בסטטיסטיקה (אי תאימות מזהה אוטובוס לנסיעה, שימוש בזיוף GPS), חשבון הנוסע עלול להחסם
 
למעלה