אפליה בהכנסה בגלל הלקות

alexUK

New member
אפליה בהכנסה בגלל הלקות

האם לדעתכם, לקותכם גרמה לכך שתהיו מופלים מבחינת המשכורות בקבלתכם לעבודה או מבחינת העלאות בהמשך, גם אם מדובר במקצוע שלכאורה איננו "תלוי שמיעה", כמו הייטק, עיצוב, עבודות פיזיות וכו'. אני שואל זאת, כי במשך כל השנים שעברו, לא עברה בי אף מחשבה שמפלים אותי בנושא הזה. אך לאחרונה התחלתי לחשוב שאולי יש בזה משהו, ואני מבחינת המעסיק, עד כמה שלא אהיה טוב במה שאני עושה, אהיה "סוג ב'". . אני לא מתלונן על הכנסתי, אגב. עכשיו אני בעיקר עצמאי, וזה עולם אחר מבחינה הזאת (או שאני שוב טועה? ולמעשה גם כאן יש ירידה בפוטנציאל בגלל השמיעה, בעצם), אך אני תוהה על עברי כשכיר במשרדים. אשמח לשמוע אתכם. תודה!
 

צלף

New member
כן נכון יש אלייה במקומות עבודה ללקויי שמיעה

גם הסקר של בקול הראה אותה... הבעיה שהנורמה בחברה השומעת שכולם מקושרים אחד לשני כול הזמן: ב
או
- וזה הצפייה של המעסיק שכול עובד יהיה זמין לו או לאחרים בכול שלב - אז לגבי כבדי שמיעה שלא מסוגלים להיות מקושרים בטלפון - אפילו בעבודות שלא דורשות תקשורות תלויה שמיעה לכאורה - בכול נוצרים מצבים שלא מקדמים עובדים בגלל שמיעתם, לא חשוב מה הצטיינותם בפרויקטים...
 

alexUK

New member
אכן התעמתתי

ובסופו של דבר תמיד הייתי עוזב כי לא קיבלתי את המגיע לי בעיניי. באחת מהשיחות בנושא העלאהאכן רמזו לי שממילא לא אמצא משכורת גבוהה יותר, בין השאר בגלל הלקות שלי.
 
לא נתקלתי באפליה אבל יש עבודות שאינן מתאימות

ללקויי שמיעה מה לעשות. לעבודות כאלה אני מראש לא פונה. לא נתקלתי באפליה על רקע המגבלה מבחינת קידום. בעבודה שלי הקידום הוא על פי וותק. אם עובד מסויים הוא גרוע בתפקידו, אין לכך חשיבות אם הוא שומע טוב או מצויין. אבל עבודות שדורשות הרבה עבודה עם טלפון, לא מתאימות לכל אחד, גם לא לכל השומעים. היום נעזרים הרבה במייל ופחות בטלפונים. כך שזה לדעתי ממש קשור לסוג העבודה. אבל אם עיוור ירצה להתקבל לעבודה שדורשת ראייה חדה והוא לא יתקבל, אז יש טעם לצעוק אפליה, אפליה? רק אם לא מאוד חשוב, ויש למקום העבודה יכולת לעשות התאמות בשביל העובד - סבבה. אבל אם לא, עם כל הכאב והצער, יעדיפו אחר על פניו כמו שבעבודה שדרושה השכלה גבוהה בתחום מסויים עובד בעל השכלה של בי"ס יסודי לא יוכל לצעוק על אפלייה. יש עבודות שדרושים להם כישורים מסויימים, השכלה מסויימת וגם נתונים גופניים כאלה ואחרים, ולמי שאין אותם - לא יתקבל.
 

alexUK

New member
השאלה היא אם לא נתקלת באפליה

או שאת פשוט לא ידעת כשהופלית? הרי לא אומרים כאלה דברים אף פעם, וגם לכבד שמיעה קשה להשוות את עצמו ביחס לאחרים.
 
אתה מחפש אפליה בכוח?

היו משרות שהתקבלתי למרות שמראש ידעו שאני כבדת שמיעה. לא קיבלתי קביעות , כי יתכן שלא הייתי מספיק טובה בנוסף למגבלת השמיעה. בקבלת עבודה לא הייתה לי בעיה. עשיתי הסבה מקצועית למקצוע שמתאים לי יותר לכישורים ולמגבלה ואני מרוצה בו ואין לי בעייה. דווקא כאן התקבלתי למרות שהיו עשרות מועמדים ראויים. אז מה זה אומר? ואני אגיד לך דוגרי: אם אני אחפש עובדת והיא לא תתאים לי מסיבות שונות ויהיו לי מועמדים ראויים רבים, אעדיף את מי שהכי מתאים. ככה זה.
 

צלף

New member
השאלה מה קורה הלאה...

קבלו לעבודה יפה מאוד - בסופו של דבר 80 % מכבדי שמיעה שלמדו וקבלו תואר אקדמאי מתקבלים לעבודה - השאלה מה קורה הלאה זה שאת בשירות ציבורי זה מצוין - את מקבלת קידום בהתאם לוותק בכול מקרה - אבל השאלה האם מקדמים אותך בתפקידים שלך...
 
מקדמים אותי - שאלה שגברים שואלים

אני עושה היטב את עבודתי. אני נהנית ממנה. אני מתקדמת כל פעם לתפקיד נוסף. יש לי פרוייקטים חדשים. למה הכוונה קידום? יותר כסף? יותר חשיבות? יותר כבוד? אני נהנית ממה שאני עושה בדרך כלל. זה לא אמור להיות הכי חשוב? אני לא מאוד פוזלת לצלחת של אחרים.
 
למעלה