אפליה או תחרות הוגנת? ועדת הכלכלה תדון ביבוא
אפליה או תחרות הוגנת? ועדת הכלכלה תדון ביבוא
אפליה או תחרות הוגנת? ועדת הכלכלה תדון ביבוא אוטובוסים
יצרני האוטובוסים הישראלים טוענים: אם אגד תייבא אוטובוסים ניאלץ לפטר עובדים ■ מחירו של אוטובוס מיובא נמוך ב-15 אחוז מזה שמיוצר בישראל
עדת הכלכלה של הכנסת תקיים מחר (ב') דיון מיוחד לקראת מכרז ההצטיידות החדש של אגד. יצרניות האוטובוסים הישראליות "הארגז" ו"מרכבים" טוענות כי המכרז מפלה את היצרניות הישראליות, ויוביל לפגיעה קשה בהן. יו"ר "הארגז" חגי שלום מזהיר כי המכרז יפחית את הייצור בשניים המפעלים ויביא לפיטורים של עובדים ישראלים.
לטענתו, בכל העולם מגינים על יצרניות אוטובוסים מקומיות, כפי שהיה בישראל עד כה. דבריו של שלום נאמרו בתגובה לעמדתו של יהודה אלבז, ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד, שהבהיר באחרונה כי מכרזי ההצטיידות של אגד ודן לא יעוכבו, אולם יתקיימו דיונים כדי להגן על יצרנים ישראלים במכרזים עתידיים.
אלבז גם הזכיר כי הרכישה של האוטובוסים ממומנת מכספי ציבור. החשש העיקרי של יצרני האוטובוסים נובע משינוי בעלויות הייצור. אם בעבר היה זול יותר לייצר אוטובוס בישראל מאשר לייבא אותו בשלמותו מחו"ל, היום הדברים נראים אחרת ויבוא אוטובוסים משתלם יותר מבחינה כלכלית.
כך, למשל, השבוע החל יבוא אוטובוסים של תמסה (Temsa) הטורקית במחיר שאמור להיות נמוך ב-10% עד 15% ממחירים של אוטובוסים ישראליים. עד סוף השנה יימסרו כבר 25 אוטובוסים של תמסה בישראל. תמסה תציע בישראל אוטובוס עירוני נמוך רצפה, אוטובוס בינעירוני ומיניבוס תיירותי. אבל תמסה אינה החברה היחידה שמתכננת להיכנס לענף.
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2163095
אפליה או תחרות הוגנת? ועדת הכלכלה תדון ביבוא
אפליה או תחרות הוגנת? ועדת הכלכלה תדון ביבוא אוטובוסים
יצרני האוטובוסים הישראלים טוענים: אם אגד תייבא אוטובוסים ניאלץ לפטר עובדים ■ מחירו של אוטובוס מיובא נמוך ב-15 אחוז מזה שמיוצר בישראל
עדת הכלכלה של הכנסת תקיים מחר (ב') דיון מיוחד לקראת מכרז ההצטיידות החדש של אגד. יצרניות האוטובוסים הישראליות "הארגז" ו"מרכבים" טוענות כי המכרז מפלה את היצרניות הישראליות, ויוביל לפגיעה קשה בהן. יו"ר "הארגז" חגי שלום מזהיר כי המכרז יפחית את הייצור בשניים המפעלים ויביא לפיטורים של עובדים ישראלים.
לטענתו, בכל העולם מגינים על יצרניות אוטובוסים מקומיות, כפי שהיה בישראל עד כה. דבריו של שלום נאמרו בתגובה לעמדתו של יהודה אלבז, ראש אגף תחבורה ציבורית במשרד, שהבהיר באחרונה כי מכרזי ההצטיידות של אגד ודן לא יעוכבו, אולם יתקיימו דיונים כדי להגן על יצרנים ישראלים במכרזים עתידיים.
אלבז גם הזכיר כי הרכישה של האוטובוסים ממומנת מכספי ציבור. החשש העיקרי של יצרני האוטובוסים נובע משינוי בעלויות הייצור. אם בעבר היה זול יותר לייצר אוטובוס בישראל מאשר לייבא אותו בשלמותו מחו"ל, היום הדברים נראים אחרת ויבוא אוטובוסים משתלם יותר מבחינה כלכלית.
כך, למשל, השבוע החל יבוא אוטובוסים של תמסה (Temsa) הטורקית במחיר שאמור להיות נמוך ב-10% עד 15% ממחירים של אוטובוסים ישראליים. עד סוף השנה יימסרו כבר 25 אוטובוסים של תמסה בישראל. תמסה תציע בישראל אוטובוס עירוני נמוך רצפה, אוטובוס בינעירוני ומיניבוס תיירותי. אבל תמסה אינה החברה היחידה שמתכננת להיכנס לענף.
http://www.themarker.com/dynamo/cars/1.2163095