אפידורל ושתן

אמאאור

New member
כן - למשל בניתוח קיסרי, או אם מדובר

על לידה ממושכת (שיודעים מראש שהיא תהיה ארוכה - למשל, לידה שמתחילה בזירוז יזום ומתפתחת לאט מאוד), או אם יש מיילדת *עצלנית* במיוחד
לא כל הנשים סובלות מזיהום בעקבות הקטטר, אבל יש הרבה כאלה שכן. מי שמקבלת קטטר קבוע ולא חד פעמי, סיכוייה לסבול מזיהום גדולים פי 5.
 
אמאאור, אני עוד לא בטוחה שצינתור

חד פעמי עדיף על צינטור קבוע, במקרים מסוימים. אם אשה זקוקה לצינטור חוזר במהלך לידה אז הסיכון לזיהום עולה מאחר שמערכת השתן היא סטרילית לעומת הואגינה שאינה וכל הכנסת קטטר חושפת לזיהומים. אז אם הלידה מתארכת ונאלצים לצנטר מספר פעמים, זה חושף לזיהומי הואגינה יותר מאשר הכנסת קטטר פעם אחת. מעניין אותי מאיפה הנתון של פי 5. תוכלי להפנות אותי למקור? ובקשר למיילדת "עצלנית" - אני לא חושבת שזה קשור לעצלנות אלא לנהלי בית חולים. בבלינסון נוהגים להכניס קטטר קבוע אחרי האפידורל. דרך אגב, הסיכויים לקרע בשלפוחית השתן במהלך לידה אופיינית יותר לגישה של הכנסת קטטר חד פעמי.
 

m a m m y

New member
לי חיברו קטטר קבוע

אבל אניחושבת שזה היה יותר בישביל לבדוק חלבון בגלל רעלת מאשר האפידורל. אני חייבת לציין שהלידה היתה יכולה להיות הרבה פחות כואבת ומעצבנת בלי הקטטר וכאב לי נורא גם כמה ימים אחרי, וגם בלי האינפוזיה שנותנים עם האפידורל הזה.
 

talitalitali

New member
חובה בעיניי. ולא סתם אני אומרת

כשנתנו לי את האפידורל לא חיברו לי קטטר אבל נתנו לי להמשיך לשתות מים... ולא יכולתי להרגיש את הלחץ של התינוקת על שלפוחית השתן, אבל היא יכלהלפוצץ לי את השלפוחית ביציאתה (ברצינות). לאחר הלידה היו לי כאבים שפשוט לא פסקו והתחננתי שיתנו לי אקמול וזה לא עזר... עד שהמיילדת אמרה לי, "אוי, כנראה ששכתי לחבר לך קטטר" - ניקזה לי את השלפוחית וכמעט לא כאב לי אחרי זה..אלא אם כן את בצום גם ממים בזמן הלידה, הייתי משגיחה שיחברו אותך...
 
למעלה