אפידורל ושתן

ענתש

New member
לא יודעת אם זו מדיניות (אפשר לשאול

בבית חולים שבו את מתכוונת ללדת) במאיר, בכל אופן, זה ממש לא חובה. אם את מקפידה להתרוקן כל הזמן (גם עם האפידורל) אין סיבה לחבר לקטטר, לי לא שמו.
 

אמאאור

New member
קטטר אינו חובה, יש אופציות../images/Emo26.gif

האחת - שתעשי פיפי לבד, בסיר שיוגש לך למיטה - זה בהנחה שיש לך תחושה בשלפוחית ואת מרגישה שאת צריכה פיפי. השניה - ריקון השלפוחית באמצעות צינורית חד פעמית על ידי המיילדת, כל כמה שעות, או חיבור קטטר קבוע - תלוי באורך הלידה ובמצב היולדת (וגם במצברוח של המיילדת). אני ממליצה בחום להימנע מקטטר קבוע, משום שהוא מעלה את הסכנה לזיהומים בדרכי השתן לאחר הלידה. לא לשכוח - חשוב מאוד לרוקן את השלפוחית לעיתים קרובות, שלפוחית מלאה מעכבת את הלידה.
 

or251

New member
וואי אמאור...את צודקת../images/Emo70.gif רק עכשיו

אני מקשרת.... לי היתה לידה עם אפידורל וקטטר קבוע ובאמת שבוע אחרי הלידה שכאבי התפרים החלו להשתפר הרגשתי צריבה במתן שתן ולא הבנתי מאיפה זה בא לי ועוד דווקא עכשיו כי לא סבלתי בעבר מדלקות שתן..... עכשיו אחרי מה שאמרת אור, אני מבינה כי ייתכן שיש קשר בין השניים.
 

אמאאור

New member
בהחלט יש קשר!

בלידה הבאה - בהנחה שתשתמשי באפידורל - תבקשי שיוציאו בכל פעם עם צינורית חד פעמית. אמנם זה יותר מטרטר את המיילדת, אבל מוריד בצורה משמעותית את הסיכון לדלקת. הידעת שאם שמים קטטר, יש פי 5 סיכון לדלקת בדרכי השתן ??? הכי חשוב - טיפלת וזה עבר, נכון?
 

or251

New member
כן.... אמאור אפשר לשלוח לך מסר?

יש לי שאלה אישית.
 

jesenia

New member
לי שמו קטטר

אחרי שחיכו שאני אשתין לבד (גם בלי אפידורל יש לי בעיה לעשות בסיר עם יותר מבנאדם אחד-אני-בסביבה) ולא הרגשתי צורך (למרות שהשלפוחית היתה מלאה). לא ידעתי מה שאמאאור הרגע כתבה, שזה מעלה את הסיכון לזיהומים.
 

קרניבל

New member
../images/Emo41.gifמנצל"שת עם תוספת לשאלה

קודם כל התשובה לשאלה שלך:ילדתי בסורוקה- לא שמו לי קטטר והתוספת לשאלה- לאלו שקיבלו אפידורל, האם הורגשו תופעות לוואי כגון כאבים בגב, כאבי רגליים וכו- זמן מה לאחר הלידה? אני שואלת מאחר ובהריון הזה אני סובלת מכאבי גב הרבה יותר מבקודם <למעשה בקודם לא סבלתי> והחשש שלי הוא שאולי זה בהשפעת האפידרול...
 

אהבת M

New member
הנה ../images/Emo140.gif אענה לך ממה שחויתי:

בהריון האחרון שהיה לאחר שתי לידות אפידורליות (+-) לא סבלתי מכאבי גב, ממש כמו בהריונות שקדמו. אני חושבת שבהקשר הזה האפידורל לא כ"כ משנה. מה שכן, ציינת שבהריון הזה את סובלת יותר מאשר בהריון הקודם וזהו ההבדל לדעתי. להריונית שגם בימי טרום הריונה סבלה מכאבי גב עלולים הכאבים להחריף כי המשקל הנישא משפיע מאוד על הגב.
 

אמאאור

New member
קרן, סביר להניח שזה לא בגלל

האפידורל, אלא בגלל שזה הריון נוסף ועוד מעמסה על הגב התחתון, ובוודאי את גם מרימה את הטקנצ'יק על הידיים במקביל, נכון? ממליצה לך לנסות לתרגל עם כדור פיזיו, לנוח ככל האפשר על הצד ולא על הגב, ואולי פה ושם לקבל טיפול-שניים לפינוק והרגעה של האיזור, זה מאוד עוזר.
 

talsh

New member
הי קרן

גם אני סובלת יותר בהריון הזה מהגב (בהריון הקודם לא סבלתי), אחרי הלידה של תום היו לי כאבים במפרק רגל ימין אבל אני ממש לא בטוחה שזה מהאפידורל. יש לי הרגשה שהפעם אני פשוט מאמצת יותר את הגב (זה כולל אגב, להרים ילד ששוקל 15 ק"ג.. למרות שאני משתדלת לא להרים אותו המון).
 
כשאני הייתי בלידה

לא חיברו אותי לקטטר אלא כל פעם האחות רוקנה אותי או שהיתה התפוגגות של האפידורל והרגשתי אז בעלי הביא לי סיר (
פיכי) למיטה...
 
אז מנסיוני בלניאדו....

ילדתי חמש לידות נפלאות בלניאדו, וגם את השישית אני מקוה ללדת שם. אחרי קבלת האפידורל, לא הרגשתי בכלל מתי יש או אין לי פיפי, אך מידי פעם המיילדת עצמה "ניקזה" אותי בצינורית. לא שמעתי על אף לידה שם ששמו קטטר. בחרת בבי"ח הנכון! הוא נפלא ממש!!
 

ענתש

New member
מצחיקה, הצינורית הזו זה קטטר,

קטטר זמני כמו שנשמע (ולא קבוע, שפשוט נשאר שם על סוף הלידה) אבל קטטר.
 
לא ולא....

היא כאילו "פתחה" עם צינורית את המקום על מנת שיצא השתן, הוא לא יצא מהצינורית. ז"א כדי שלא יהיה יותר מידי מגע . מבינה? בוודאות!
 
למעלה