אסקפיזם וירטואלי

softy

New member
אסקפיזם וירטואלי

או משועממי כל העולם התאחדו. לאט לאט מבלי שנרגיש השתלטו החיים הוירטואלים שלנו על החיים שהיו לנו קודם פרוץ הוירטואליה. כעת אנחנו מדלגים בין שני העולמות כשגבול מאוד מטושטש מפריד בינהם. האם הניק שלנו הוא אנחנו או שזהו האני האחר שרצינו להיות ולא כל כך הצליח לנו? וכשיצאנו מהעולם הוירטואלי ונפגשנו פנים אל פנים עם מישהו שהכרנו בעולם הוירטואלי האם החזות שאנו מציגים מולו, היא של הניק שלנו כפי שבא לידי ביטוי בכתיבה בפורומים או שאנחנו שוב חוזרים אל הפוזה הרגילה של החיים הרגילים שהיו לנו טרם יצרנו לעצמנו ניק? יש לי תחושה שבמשך הזמן התערבבו לנו היוצרות ויצרנו את עצמנו מחדש למין יצור כלאיים שמתאים את עצמו לדרישות הנוף שבו הוא מתקיים באותו רגע. אגב, האנחנו מתייחס בעצם לצורת יחיד של גוף ראשון שזה בעצם אני, ואני משתמש בצורת הריבוי של גוף ראשון רק מטעמי נוחות.
 

ענבר.

New member
אומרים שאני אינני אני

אז מי אני בכלל? אני לא בטוחה שהמדיה הוירטואלית קשורה בשעמום. כמו כל כלי חדש שנוחת עלינו ואנחנו ממהרים להתנסות בו, כך קרה עם המדיה הזו. אחד, אימץ את הכלי החדש כדרך חיים ומרכז את יומו סביבו, השני, רואה בו רק כלי, כלי נוסף שמשרת אותו, אחת ל, בהתאם לצרכים. אני מאמינה שכמו שאתה במציאות, כך אתה בוירטואליה. ציניות, מרירות, כעס מתמשך, בוטות, טפשות - קל מאוד לזהות את התכונות האלה על המסך. למה אדם שחף מהתכונות האלה במציאות, יאמץ אותן בוירטואליה? גם אם ננסה להסתיר את התכונות האלה במפגש ראשון, הן תופענה במפגש השני. אז נכון שההסתתרות מאחורי המסך מאפשרת לך להיות מלך ליום אחד, מלכת הכביש, פרופסור למשפטים ואפילו נקבה אם אתה זכר, אלא שההתחזות הזו היא לזמן קצוב, לאותו זמן בו אתה מבלה מול המסך. אפרופו גזר, נדמה לי שאומרים אסקייפיזם.
 

softy

New member
אני זוכר ימים

שבהם ביקשנו שיתיחסו אל הניק שלנו כישות בפני עצמה ולהמנע מלבוא אלינו בטענות של פגיעה כי זה רק ניק וזה רק וירטואלי. אני חושב שהניק שלנו (כמו גם הוירטואליה) עבר בשנים האחרונות איזשהו תהליך אבולוציוני והתחבר חזרה אל שולחו כך שלא ניתן להבחין בין שניהם יותר. כנראה שמה שכתבתי נכון יותר לשנים עברו ולא לתקופה הזו.
 

yariv v v

New member
מצטער softy,אבל חולק על דבריך

הווירטואליות כלל ועיקר לא השתלטה על חיינו,וגם לא תשתלט (אולי על חייהם של אלו שבין כה אין להם הרבה עניין בחיים whatsoever) בזמנו ,כשיצא לשוק מכשיר הווידאו הראשון,מיהרו כולם להספיד את בתי הקולנוע. האמנם?? המחשב,האינטרנט,הצ'אטים וכיו"ב הם אפשרות נוספת לתקשורת ,בידור,העברת מידע וכדומה. מכאן ועד לתאר זאת כ"השתלטות על חיינו"....קצת מוגזם לדעתי. כמו כל דבר אחר בחיים, המינון הוא שקובע : מותר ונחמד מדי פעם לצ'וטט, ולהשתתף בפורום וירטואלי, כמו שמותר מדי פעם לאכול בשר אדום,ולעשן סיגריה. הווירטואליה היא עוד גאדג'ט ותו לא, מכל מקום-מי שהניק הווירטואלי שלו השתלט על הוא עצמו עד לטישטוש הגבולות ביניהם----רחמיי עליו.
 

softy

New member
אתה מדבר בשם עצמך

ולכן אני לא בטוח שזה מייצג כלל. אם תשים לב האינטרנט נכנס לכל תחום אפשרי בחיינו, גם המיקצועים, גם החברתים, גם הבידורים. למעשה אתה לא יכול לראות את עצמך ולתכנן את יומך ללא גישה יום יומית לאינטרנט. אני בטוח שאם נדבר שוב בעוד חמש שנים תראה שכל החיים שלנו, עבודה, בית ספר, בילוי פנאי, וכל מה שלא תחשוב עליו, יסוב סביב האינטרנט.
 
אני תומכת ביריב ובדעתו

אני בהחלט לא מסכימה עם זה שחיינו סובבים סביב האינטרנט. עד היום לא תכננתי שום דבר דרך האינטרנט , אני לא קונה דרך האינטרנט גם לא מוכרת כלום. את עצמי אני מציגה בדיוק כפי שאני והניק נולד מהתחום בו אני עוסקת. כמובן שהאינטרנט משמש מקור מידע בלתי נדלה בנושאים שונים ומגוונים שבחלקם אני מתעניינת ובשל כך אחפש אותו שם אבל רחמים בליבי על אלה שחייהם מתוכננים ומתוכנתים לפי האינטרנט.
 

softy

New member
את אולי תומכת וזה בסדר

אבל העובדות אומרות שיותר ויותר אנשים מנהלים את עצמם דרך האינטרנט. אני למשל מנהל את חשבון הבנק שלי דרך האינטרנט, כמו גם חלק מהקניות שלי, כמו גם תשלום חשבונות שונים וקנסות למינהם. אני משתמש באינטרנט למצוא מידע שאינו זמין לי בשום דרך אחרת, אני מתפרנס חלקית מהאינטרנט, חלק מההיכרויות הכי משמעותיות שלי של אנשים מעניינים נעשו דרך האינטרנט, אחת לשבועיים אני נפגש בבית קפה או מסעדה עם קבוצה של אנשים מאוד כיפית שהכרתי ופגשתי באינטרנט, זאת מבלי לוותר על החברים הלא וירטואלים שלי. החיים הוירטואלים שלי מתקיימים על יד החיים הלא וירטואלים שלי מבלי שאחד יפריע לשני. זאת אומרת שהחיים שלי הרבה יותר עשירים כעת משהיו טרם פרוץ הוירטואליה. עכשיו אני שואל אותך, את באמת מאמינה שאני זקוק לרחמי ליבך?
 

yariv v v

New member
אולי סופטי לא הבין למה כיוונתי---

כשסופטי אמר "הווירטואליה משתלטת על חיינו,...", וכדטגמה לכך ציין שאת חשבון הבנק הוא מנהל דרך האינטרנט וכיו"ב....יש פה לדעתי סתירה. פעם היינו מבררים את מצב העו"ש בטלפון,מזמינים את הקניות בנט-סל (גם בטלפון), ומצלצלים למוקד תשלומים (שוב ,טלפוני) של חברת חשמל כדי לשלם את החשבון. מישהו חשב לצאת בהצהרה שאוטוטו והטלפון משתלט על חיינו ...??? אם המחשב משמש כעוד כלי עזר בחיי היומיום למשימות כאלה ואחרות----המרחק מכאן ועד ל"השתלטות הווירטואליה על חיינו"...אממממ...קצת עתידני. לעומת זאת, אני מכיר כמה מסכנים, שמרגע שנחתו בבית מהעבודה..אצים רצים לראות אם מי מחבריהם הדמיוניים נמצאים כרגע בצ'אט, וחייהם סובבים סביב משחקי מחשב אונליין עם jack635 ועם moonshine7768, וצ'אטים אל תוך הלילה עם כינויים ווירטואליים נטולי זהות. על אלו האחרונים, באמת נכמרים רחמיי.
 

softy

New member
אתה לקחת רק חלק ממה שאמרתי

והפכת אותו לדוגמא, התעלמת לחלוטין מהחלק החברתי שהוא הערך המוסף שדיברתי עליו. אותם אלו שרחמיך נכמרים עליהם יכולים להיות אלו שלפני עידן האינטרנט היו באים הבייתה מתיישבים אל מול הטלביזיה ולא קמים משם עד שהם הולכים לישון. האינטרנט נתן לאותם אנשים עוד דרך לתקשר עם העולם וליצור אינטרקציה דו כיוונית שלא כמו בטלביזיה. אלו יכולים להיות אנשים בודדים, אנשים סקרנים או אנשים שמצאו עוד דרך להעשיר את יומם ועולמם, מה רע? למה צריך לרחם עליהם? אני חושש שהרחמים שלך מגיעים ממקום של התנשאות או לחלופין קו ראיה מאוד צר וחד מימדי.
 
על השאלה הזאת אתה צריך לענות

גם אני נפגשת עם אנשים שפגשתי באינטרנט כבר לפני שנים רבות.את בן הזוג שלי שאני חיה איתו כבר 7 שנים ויש לנו ילד משותף הכרתי באינטרנט. זה לא עושה את החיים שלי יותר וירטואליים. זה אומר שהאינטרנט משמש לך מנוף להשיג או לעשות דברים בצורה יותר נוחה. זו לא השתלטות על החיים. זה עוד כלי . כמו מיקסר כמו מיקרו וכמו עוד דברים שמקלים עלינו את החיים.
 

softy

New member
תקראי שוב את מה שכתבת

* את פוגשת אנשים שהכרת באינטרנט. * את בעלך הכרת באינטרנט. * האינטרנט עושה את החיים קלים יותר. * האינטרנט משמש מנוף. אלה רק הדברים שאת מנית, אני יכול למנות לך עוד כמה עשרות. תראי כמה רב גוני האינטרנט לעומת המיקסר והבלנדר, ולכן אני אומר לך שבעוד איקס לא גדול של שנים, לא יהיה ניתן לזוז מהבית ללא האינטרנט. (כשהאינטרנט ילווה אותנו גם מחוץ לבית)
 
לא אמרתי בעלי אמרתי בן זוג

ונכון מניתי כמה מהדברים שהאינטרנט מקל בשבילנו אבל בין זה לבין מה שאתה כתבת יש הבדל מאוד גדול.
 
מי אני?

באו נראה ,מתוך כל הנתונים והכלים שמציג אתר זה,אם תוכלו להרכיב לי קלאסטרון.
 
אני אומרת ככה:

אם השגיאה הגדולה ביותר של אלוהים היתה לברוא את האדם, אזי השגיאה הגדולה ביותר של האדם היתה לברוא את האינטרנט. לא שאפשר להתעלם מהיתרונות של המדיה הזאת, אבל אם שמים על כף המאזניים את החסרונות שלה לעומת היתרונות, אין ספק שאביה מולידה לא העלה בדעתו שהכלי הזה ישרת אנסים, סוחרי סמים, נשק, פסיכופטים ושאר מרעין בישין שהמסך מאפשר להם להיות כל מה שרק עולה על דעתם (ולא נזכיר את אותם "חפים מפשע" ש"בטעות" נכנסו לטעום צ'אט אחד או שניים ומצאו את עצמם כעבור זמן לא רב על מדרגות הרבנות). ועכשיו לשאלתך- האם הניק שלנו עלול לאיים על האני האמיתי שלנו? נראה לי שזה תלוי בשני גורמים: א. מבנה האישיות של אותו אדם ב. עד כמה הוא היה רוצה להפוך לדמות שהניק שלו מייצג. זוהי לפחות דעתי בענין.
 

softy

New member
כמו כל דבר אחר בחיים

שניתן למצוא בו את הטוב ואת הרע, כך גם באינטרנט. אני לא חושב שיש על פני כל כדור הארץ משהו שהוא רק טוב צרוף, היכן שיש טוב תמיד יצוצו כוחות האופל ויצרפו לזה גם רע. כך אלוהים ברא אותנו. (כמאמר השיר)
 

yariv v v

New member
אלוהים ?

אם יש אלוהים ,אז איך הוא מרשה שילדים קטנים ,בני שנתיים,יחלו בסרטן...ויסבלו סבל שמספיק למלא חיים של בן 70?.. כמה צער יש בעולם,וכמה סבל, אני יודע, לדתיים לבטח יש תשובה גם לזה.אבל אני לא דתי, אז בעולמי הצר כעולם נמלה,אין תשובה לכך.
 

magy

New member
אלוהים?

אם יש אלוהים אם יש אלוהים בשמיים הוא בטח רשע וסדיסט אם יש אלוהים בשמיים הוא ליצן מטורף או ארטיסט איך הוא מעז, קבלן חטאים לסקול נשמות טהורות דמינו מקיז בכל הצבעים וממאיס את חיינו עד כלות כמו במבחן זורק ציונים מה הוא חושב לעצמו? נראה אותו באותם מצבים כיצד יעמוד לו כוחו? בבני התמותה השתלח מכבר אבל בתמימים , במיוחד הרוע מוכתר כתליין בכיכר ממית במקצב המצעד הוא דורש ש"נעשה ונשמע" אך איננו דורש בשלומנו עוד מכתיב לתפילה ומצווה ומצליף בשוטים על גבינו כינוהו "חנון ורחום" הוא נוטר ונוקם בכל דור קראנו אליו כדי לקום הוא חירש ושוטה , הגיבור! אם זו אהבה וחמלה עלייך אני מוותרת הֶעלם והבֶא , במחילה השגחה מכובדת אחרת
 
למעלה