אספרסו כפול באופרה

אספרסו כפול באופרה

צירפתי וידאו,.. איך נראה? הטחינה היא בערך 3.4 הוידאו לא כ"כ איכותי, אבל אשתפר לפעם הבאה
 

scoti5

New member
יפה!!

יש לך את המכונה חודש אמרת?? אני מכיר אנשים בתחום שנים והם עדיין לא מגיעים לרמה הזאת... תמשיך ככה ואתה בדרך הנכונה... זה בסופו של דבר עניין של לימוד מנסיונות.
 

scoti5

New member
יפה,

אבל משכת את המנה יותר מידי, ככה שמה שקיבלת זה אספרסו כפול ארוך, שזה בעצם מים שעוברים דרך קפה שמוצא עד הסוף, מבלי שהם מקבלים טעמים ושמנים של קפה שלא מוצא, וככה אתה מדלל את החוזק הנפלא של הקפה... אגב, איזה יופי שהשכילו לנצל את איכויות היוטיוב גם בתפוז...
 
תודה, ממ הכוס היא 60ml

וכפול זה 60 לא? אגב, בארוך לא שמים מים חמים נקיים לפני המנת אספרסו? או שזה לא ממש משנה? תודה על התגובות
 

קרמריקה

New member
יש ויש

יש כאלו שעושים ארוך ע"י חליטה ארוכה יותר של אותה מנת קפה, ויש כאלו שמכינים אותו כמו אמריקנו (מים חמים + מנת אפסרסו). למיטב ידיעתי, הדרך השנייה היא ה"נכונה" והטובה יותר מבחינת הטעם.
 

scoti5

New member
כמה דברים...

מבחינת איכות, אם מוסיפים מים חמים נקיים זה ישמור יותר על הטעם של הקפה, למרות שלחלק גדול מהציבור זה נראה הפוך. באחד המקומות שעבדתי בהם בעבר, איזה בחור הזמין אספרסו ארוך, והכנתי אספרסו קצר והוספתי לו מים חמים. הבחור התחיל להשתגע ולצעוק עליי ושאל אם אני מנסה לעבוד עליו ודרש את ה"מים מהמכונה", כדבריו... בקיצור, אי אפשר להתווכח... הוא היה מרוצה מאוד כשהמשכתי להזרים לו מים דרך מנה שרופה וממוצה, ועוד ביקש שאני אוסיף עוד מים לשם, עד שבסופו של דבר התקבל נוזל שחור לגמרי וחסר קרמה בכוס של אספרסו כפול.... אבל מילא. מבחינה מספרית, יש את ההגדרה שמנה של אספרסו קצר זה 30 מ"ל וכפול/ארוך 60 מ"ל. במעשי זה טיפה שונה, שכן לכל תערובת יש איכויות ודקויות שונות מבחינת הרכבי שמנים וסוכרים, ויכול להיווצר מצב שתערובת אחת תמוצא עד הסוף לאחר שתעביר בה 25 מ"ל מים, ותערובת אחרת אחרי 35 מ"ל מים. משתנה נוסף הוא משקל המנה, שכן, ראש יחיד יכול להכיל יותר או פחות מ7 גרם, וראש כפול יותר או פחות מ14 גרם. משקלים שונים מביאים לזמני מיצוי שונים של הקפה. אז יכול להיות שאתה עושה אספרסו כפול באורך 60 מ"ל, אבל אם המנה מוצתה כבר אחרי 50 מ"ל? אז יש לך עוד 10 מ"ל של משקה שהוא בעצם מים שעברו דרך קפה ממוצה, ושלא ספחו שמנים וסוכרים, שכן המנה מוצתה עד תום. מבחינת מראה, ברגע שזרימת "זנב העכבר" מתחילה להיות לא יציבה ודלילה, ובנקודת המפגש של הזרימה עם המשקה שבכוס מתחילות להיווצר בועות קטנות עם קרמה בהירה, אז אתה יודע שהמנה מוצתה ושאין טעם להעביר דרכה עוד מים. מקווה שזה עוזר... ליאור
 

Yoss613

New member
עם איזה קפה אתה משתמש?

אתה קונה פולים קלויים - קולה לבד? ובאיזה סוג פולים אתה משתמש? אשמח לדעת - כי הקפה שלך נראה מעולה! ובקפה הטעם והמראה הולכים ביחד בדרך כלל.
 

eitan1205

New member
לי טחינה של 3.4 באופרה לא עובדת...

אני עובד עם דרגת טחינה של 6. ברמות נמוכות יותר אין לי בכלל יציאה של קפה? יש לי בעיה עם המכונה?
 

joncafe

New member
כמה קפה אתה שם בידית?

תנסה פעם לשקול את המנה כדי לדעת. אני למשל גיליתי ששמתי יותר מדי קפה, ואז באמת עבדתי עם טחינה עבה יותר. אבל זה יוצר בעיה שבזמן סגירת הידית, הראה פוגע בקפה ומקלקל את הדחיסה, כך שהתוצאה יוצאת לא אחידה, תלוי כמה "התקלקלה" המנה. ואז, עברתי למנה הגיונית יותר (עדיין יותר מ-7 גרם למנה בודדת, אבל לא 12-13 כמו שהתחלתי!), וכמובן שהייתי צריך לרדת לטחינה דקה יותר. (אמנם כל זה בוצע על אוסקר ולא על אופרה, אבל בפיזיקה של הענין אין הבדל...)
 

eitan1205

New member
האמת שאני שם יחסית הרבה...

אני משתמש בסלסילה הקטנה (זו שאינה ישרה ופנימית החלק התחתון צר יותר מהעליון) ושם כמות קפה שמגיעה בערך עד החצי אני מניח שזה משהו כמו 14 גרם. כשאני מהדק החלק העליון של דוחסן (מתכתי כבד) נמצא בערך בקו ישר עם השפה העליונה של הסלסילה אני אנסה להקטין את הכמות ובהתאם את הטחינה. אולי אני בכלל לא מסתכל בצורה נכונה על המדיד של הטחינה. יש בחזית המטחנה מעיו מגרעת קטנה (כמו חריץ רווח) והחלק הזה נמצא אצלי על עובי של 6.
 
למעלה