אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים

מצב
הנושא נעול.
אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים

אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים
ערב טוב
1. הערב התקיימה אסיפת אג"ח. אם מישהו שהשתתף באסיפה מוכן לפרט את מה שנאמר בהמלך הפגישה יהיה מצוין.
2. ראיתי שיש הצבעה עד מחר בצהריים. יהיה קשה לקבל אישור מ IBI בבוקר אבל אנסה.
3. מצורפת כתבה קצרה מגלובס.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001283671
 
בתור "המודאג" של הפורום

אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים
ערב טוב
1. הערב התקיימה אסיפת אג"ח. אם מישהו שהשתתף באסיפה מוכן לפרט את מה שנאמר בהמלך הפגישה יהיה מצוין.
2. ראיתי שיש הצבעה עד מחר בצהריים. יהיה קשה לקבל אישור מ IBI בבוקר אבל אנסה.
3. מצורפת כתבה קצרה מגלובס.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001283671
בתור "המודאג" של הפורום
חשבתי שאתה בטוח תהיה שם
 

hayek

New member
הערות

אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים
ערב טוב
1. הערב התקיימה אסיפת אג"ח. אם מישהו שהשתתף באסיפה מוכן לפרט את מה שנאמר בהמלך הפגישה יהיה מצוין.
2. ראיתי שיש הצבעה עד מחר בצהריים. יהיה קשה לקבל אישור מ IBI בבוקר אבל אנסה.
3. מצורפת כתבה קצרה מגלובס.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001283671
הערות
מניח ש DW יתן סקירה מקיפה. דיברתי עם מחזיק אג"ח שהיה באסיפה ופחות או יותר עיקרי הדברים צוינו בכתבות בכלכליסט וגלובס. הוא גם דיבר עם מחזיקים משמעותיים בנייר וקיבל את הרושם שלדעתם סיכויי אלשטיין לקבל היתר קלושים.
&nbsp
ועכשיו לעובדות:
א. אלשטיין לא ניצל הזדמנות לקנות חלק לא קטן מאג"ח ט' במחצית מערכן ההתחייבותי (סימן אזהרה)
ב. אירסה קיבלה החודש הורדת דירוג מ S&P והיא צריכה למחזר אג"ח של 200 מיליון דולר עד ספטמבר
ג. בקשת ההיתר של אלשטיין הוגשה באיחור ניכר . אין סיבה מיוחדת מדוע לא הגיש אותה כבר בתחילת ינואר
ד. יתרות המזומן לסוף דצמבר בסך של כמעט 700 מיליון שח כמעט כולם נובעות מפקדונות משועבדים לטובת הסוואפים ואי אפשר לעשות בהם שימוש עד שהסוואפים ישתחררו. בנוסף מיתרה זו יש להוריד את ההפסד הכספי שיגרם בסגירת הסוואפים שכבר היום עומד על יותר מ-200 מיליון שח.
ה. עד סוף נובמבר אין בעיית פרעונות ובנובמבר יש לפרוע כ-600 מיליון שח אג"ח יב + ריבית ט' כאשר אידיבי מתכננת לגלגל את אג"ח יא
ו. בהנחה ומכירות כלל ביטוח בשוק יצאו לפועל מדובר בכ-19.5% השנה . 10% מכירות ועוד 9.5 אחוז סגירות סוואפים. אני מעריך שבקיזוז תשלום הפסד סוואפ יכניסו לחברה 300 מיליון שח.
ז. מצב המזומן יהיה כ-100 מיליון שח נזיל עכשיו ועוד 300 מיליון שח מכלל ביטוח ובהנחה שישראייר תימכר עד אז - זה יסגור את 2019
ח. בשנת 2020 מלבד תשלומי ריבית ל-ט' , יד, יא חדש , שיסגרו באמצעות המשך מכירות כלל ביטוח וסגירות הסוואפים (שחרור פקדון והתקזזות) הפרעון המשמעותי הראשון הוא פרעון חלקי של ט' בסוף 2020 . בהנחה שכלל תמומש במחיר השוק היום כנראה לא תצטרך הזרמה ואם כן מדובר יהיה בהזרמה קטנה שתידרש מצד אלשטיין (ריבית על הלוואה שניתנה )
ט. בהנחה וישראייר לא תימכר צפויה דסק"ש לשלם השנה דיבידנד נוסף.
י. הנזק למחזיקים מההתנהלות הלא מקצועית (בלשון המעטה) של אלשטיין והדירקטוריון במכירת כלל נאמד בלפחות 400 מיליון שח. אני מניח שלאחר תשלום ריבית יוני לאגח ט' תוגש תביעה בנדון.
יא. מעבר לשנת 2020 המקור העיקרי לפרעונות אמור להגיע מהלוואת מוכר. המוטיבציה של אלשטיין לשלם את הלוואת המוכר תהיה תלויה בערך דסק"ש באותו זמן ומצב אירסה. הלוואת המוכר עצמה בערכה הנומינלי תעלה בשוויה על החוב אבל זה לא מבטיח דבר אם דסק"ש תקרוס גם כן עד אז.
&nbsp
&nbsp
 

rinmat

Active member
אלשטיין שם את כל הביצים על כלל

הערות
מניח ש DW יתן סקירה מקיפה. דיברתי עם מחזיק אג"ח שהיה באסיפה ופחות או יותר עיקרי הדברים צוינו בכתבות בכלכליסט וגלובס. הוא גם דיבר עם מחזיקים משמעותיים בנייר וקיבל את הרושם שלדעתם סיכויי אלשטיין לקבל היתר קלושים.
&nbsp
ועכשיו לעובדות:
א. אלשטיין לא ניצל הזדמנות לקנות חלק לא קטן מאג"ח ט' במחצית מערכן ההתחייבותי (סימן אזהרה)
ב. אירסה קיבלה החודש הורדת דירוג מ S&P והיא צריכה למחזר אג"ח של 200 מיליון דולר עד ספטמבר
ג. בקשת ההיתר של אלשטיין הוגשה באיחור ניכר . אין סיבה מיוחדת מדוע לא הגיש אותה כבר בתחילת ינואר
ד. יתרות המזומן לסוף דצמבר בסך של כמעט 700 מיליון שח כמעט כולם נובעות מפקדונות משועבדים לטובת הסוואפים ואי אפשר לעשות בהם שימוש עד שהסוואפים ישתחררו. בנוסף מיתרה זו יש להוריד את ההפסד הכספי שיגרם בסגירת הסוואפים שכבר היום עומד על יותר מ-200 מיליון שח.
ה. עד סוף נובמבר אין בעיית פרעונות ובנובמבר יש לפרוע כ-600 מיליון שח אג"ח יב + ריבית ט' כאשר אידיבי מתכננת לגלגל את אג"ח יא
ו. בהנחה ומכירות כלל ביטוח בשוק יצאו לפועל מדובר בכ-19.5% השנה . 10% מכירות ועוד 9.5 אחוז סגירות סוואפים. אני מעריך שבקיזוז תשלום הפסד סוואפ יכניסו לחברה 300 מיליון שח.
ז. מצב המזומן יהיה כ-100 מיליון שח נזיל עכשיו ועוד 300 מיליון שח מכלל ביטוח ובהנחה שישראייר תימכר עד אז - זה יסגור את 2019
ח. בשנת 2020 מלבד תשלומי ריבית ל-ט' , יד, יא חדש , שיסגרו באמצעות המשך מכירות כלל ביטוח וסגירות הסוואפים (שחרור פקדון והתקזזות) הפרעון המשמעותי הראשון הוא פרעון חלקי של ט' בסוף 2020 . בהנחה שכלל תמומש במחיר השוק היום כנראה לא תצטרך הזרמה ואם כן מדובר יהיה בהזרמה קטנה שתידרש מצד אלשטיין (ריבית על הלוואה שניתנה )
ט. בהנחה וישראייר לא תימכר צפויה דסק"ש לשלם השנה דיבידנד נוסף.
י. הנזק למחזיקים מההתנהלות הלא מקצועית (בלשון המעטה) של אלשטיין והדירקטוריון במכירת כלל נאמד בלפחות 400 מיליון שח. אני מניח שלאחר תשלום ריבית יוני לאגח ט' תוגש תביעה בנדון.
יא. מעבר לשנת 2020 המקור העיקרי לפרעונות אמור להגיע מהלוואת מוכר. המוטיבציה של אלשטיין לשלם את הלוואת המוכר תהיה תלויה בערך דסק"ש באותו זמן ומצב אירסה. הלוואת המוכר עצמה בערכה הנומינלי תעלה בשוויה על החוב אבל זה לא מבטיח דבר אם דסק"ש תקרוס גם כן עד אז.
&nbsp
&nbsp
אלשטיין שם את כל הביצים על כלל
אי קניה של האג''ח זה לא סימן אזהרה בעיני, אני מעריך שאלשטיין צריך לשמור כמה שיותר מזומן לקבלת היתר השליטה, אם זה לקנייה של כלל ביטוח או לחזק את ההון של אידיבי.
אם אלשטיין לא מקבל היתר שליטה וכלל תימכר במחיר שוק, הוא ייקבע הפסד של יותר ממיליארד ומאתיים מיליון שח מההשקעה שלו.
כמו שהערכתי בפוסט קודם, האסיפה היתה בתיאום עם אלשטיין לנסות לעצור כרגע את המכירה הכפויה, ולא לתת לאלשטיין להתקוטט עם ברקת, אני דווקא חושב שהסיכוי של אלשטיין לקבל היתר שליטה לא קלוש, אלשטיין נתן לברקת את כל האופציות האפשריות מבחינתו לקבלת ההיתר. ואני באמת מקווה שהרגולטור הנוכחי שאמר שצריך גם להתחשב בבעלי השליטה, לא ישרוף את אלשטיין ביחד עם הנושים
אבל הגיון ורגולטור אף פעם לא הלכו ביחד...
נראה אם ההימור של אלשטיין לתקוע את המכירה של כלל בעבר תשתלם לו בסופו של דבר.
 
דווקא חברים שלי התרשמו שיש סיכוי סביר להיתר שליטה

הערות
מניח ש DW יתן סקירה מקיפה. דיברתי עם מחזיק אג"ח שהיה באסיפה ופחות או יותר עיקרי הדברים צוינו בכתבות בכלכליסט וגלובס. הוא גם דיבר עם מחזיקים משמעותיים בנייר וקיבל את הרושם שלדעתם סיכויי אלשטיין לקבל היתר קלושים.
&nbsp
ועכשיו לעובדות:
א. אלשטיין לא ניצל הזדמנות לקנות חלק לא קטן מאג"ח ט' במחצית מערכן ההתחייבותי (סימן אזהרה)
ב. אירסה קיבלה החודש הורדת דירוג מ S&P והיא צריכה למחזר אג"ח של 200 מיליון דולר עד ספטמבר
ג. בקשת ההיתר של אלשטיין הוגשה באיחור ניכר . אין סיבה מיוחדת מדוע לא הגיש אותה כבר בתחילת ינואר
ד. יתרות המזומן לסוף דצמבר בסך של כמעט 700 מיליון שח כמעט כולם נובעות מפקדונות משועבדים לטובת הסוואפים ואי אפשר לעשות בהם שימוש עד שהסוואפים ישתחררו. בנוסף מיתרה זו יש להוריד את ההפסד הכספי שיגרם בסגירת הסוואפים שכבר היום עומד על יותר מ-200 מיליון שח.
ה. עד סוף נובמבר אין בעיית פרעונות ובנובמבר יש לפרוע כ-600 מיליון שח אג"ח יב + ריבית ט' כאשר אידיבי מתכננת לגלגל את אג"ח יא
ו. בהנחה ומכירות כלל ביטוח בשוק יצאו לפועל מדובר בכ-19.5% השנה . 10% מכירות ועוד 9.5 אחוז סגירות סוואפים. אני מעריך שבקיזוז תשלום הפסד סוואפ יכניסו לחברה 300 מיליון שח.
ז. מצב המזומן יהיה כ-100 מיליון שח נזיל עכשיו ועוד 300 מיליון שח מכלל ביטוח ובהנחה שישראייר תימכר עד אז - זה יסגור את 2019
ח. בשנת 2020 מלבד תשלומי ריבית ל-ט' , יד, יא חדש , שיסגרו באמצעות המשך מכירות כלל ביטוח וסגירות הסוואפים (שחרור פקדון והתקזזות) הפרעון המשמעותי הראשון הוא פרעון חלקי של ט' בסוף 2020 . בהנחה שכלל תמומש במחיר השוק היום כנראה לא תצטרך הזרמה ואם כן מדובר יהיה בהזרמה קטנה שתידרש מצד אלשטיין (ריבית על הלוואה שניתנה )
ט. בהנחה וישראייר לא תימכר צפויה דסק"ש לשלם השנה דיבידנד נוסף.
י. הנזק למחזיקים מההתנהלות הלא מקצועית (בלשון המעטה) של אלשטיין והדירקטוריון במכירת כלל נאמד בלפחות 400 מיליון שח. אני מניח שלאחר תשלום ריבית יוני לאגח ט' תוגש תביעה בנדון.
יא. מעבר לשנת 2020 המקור העיקרי לפרעונות אמור להגיע מהלוואת מוכר. המוטיבציה של אלשטיין לשלם את הלוואת המוכר תהיה תלויה בערך דסק"ש באותו זמן ומצב אירסה. הלוואת המוכר עצמה בערכה הנומינלי תעלה בשוויה על החוב אבל זה לא מבטיח דבר אם דסק"ש תקרוס גם כן עד אז.
&nbsp
&nbsp
דווקא חברים שלי התרשמו שיש סיכוי סביר להיתר שליטה
אמרו שהיועץ של החברה מאבן גיזה אמר שאלשטיין הגיש בקשת היתר שליטה מאוד רצינית של אלפי עמודים שעבדו עליה זמן רב ובכובד ראש ושהוא לא היה מבקש את ההיתר אם לא היו לו מקורות כספיים לכך.
כמו כן טען שלאלשטיין כמי שהשקיע בישראל הון רב יש סיכוי טוב יותר לקבל היתר שליטה מאשר כל צד ג' אחר בטווח הזמן הבינוני
 

yel5

Well-known member
מדוע הממונה דרש המשך מתווה מכירת מניות כלל למרות בקשת ההיתר?

דווקא חברים שלי התרשמו שיש סיכוי סביר להיתר שליטה
אמרו שהיועץ של החברה מאבן גיזה אמר שאלשטיין הגיש בקשת היתר שליטה מאוד רצינית של אלפי עמודים שעבדו עליה זמן רב ובכובד ראש ושהוא לא היה מבקש את ההיתר אם לא היו לו מקורות כספיים לכך.
כמו כן טען שלאלשטיין כמי שהשקיע בישראל הון רב יש סיכוי טוב יותר לקבל היתר שליטה מאשר כל צד ג' אחר בטווח הזמן הבינוני
מדוע הממונה דרש המשך מתווה מכירת מניות כלל למרות בקשת ההיתר?
לא מנסה לטעון שהסיכוי לקבלת היתר קלוש אלא שהוא יכל להקפיא את מתווה מכירת מניות כלל כל עוד שבקשת ההיתר מונחת על שולחנו.
מעצם זה שביקש להמשיך במתווה המכירה, כנראה שביקש להפריד בין 2 המהלכים.
 

ziv544

New member
אתה צודק התהגות מוזרה מעט

מדוע הממונה דרש המשך מתווה מכירת מניות כלל למרות בקשת ההיתר?
לא מנסה לטעון שהסיכוי לקבלת היתר קלוש אלא שהוא יכל להקפיא את מתווה מכירת מניות כלל כל עוד שבקשת ההיתר מונחת על שולחנו.
מעצם זה שביקש להמשיך במתווה המכירה, כנראה שביקש להפריד בין 2 המהלכים.
אתה צודק התהגות מוזרה מעט
מה הצפי בהנחה שהבקשה להקפאת מכירות כלל נדחית והיתר שליטה לא מתקבל
&nbsp
מה הלאה האם יש מה לעשות
בינתיים אגח ט לא עוצר
 

raiman

New member
לא מעודד .. בלשון המעטה

הערות
מניח ש DW יתן סקירה מקיפה. דיברתי עם מחזיק אג"ח שהיה באסיפה ופחות או יותר עיקרי הדברים צוינו בכתבות בכלכליסט וגלובס. הוא גם דיבר עם מחזיקים משמעותיים בנייר וקיבל את הרושם שלדעתם סיכויי אלשטיין לקבל היתר קלושים.
&nbsp
ועכשיו לעובדות:
א. אלשטיין לא ניצל הזדמנות לקנות חלק לא קטן מאג"ח ט' במחצית מערכן ההתחייבותי (סימן אזהרה)
ב. אירסה קיבלה החודש הורדת דירוג מ S&P והיא צריכה למחזר אג"ח של 200 מיליון דולר עד ספטמבר
ג. בקשת ההיתר של אלשטיין הוגשה באיחור ניכר . אין סיבה מיוחדת מדוע לא הגיש אותה כבר בתחילת ינואר
ד. יתרות המזומן לסוף דצמבר בסך של כמעט 700 מיליון שח כמעט כולם נובעות מפקדונות משועבדים לטובת הסוואפים ואי אפשר לעשות בהם שימוש עד שהסוואפים ישתחררו. בנוסף מיתרה זו יש להוריד את ההפסד הכספי שיגרם בסגירת הסוואפים שכבר היום עומד על יותר מ-200 מיליון שח.
ה. עד סוף נובמבר אין בעיית פרעונות ובנובמבר יש לפרוע כ-600 מיליון שח אג"ח יב + ריבית ט' כאשר אידיבי מתכננת לגלגל את אג"ח יא
ו. בהנחה ומכירות כלל ביטוח בשוק יצאו לפועל מדובר בכ-19.5% השנה . 10% מכירות ועוד 9.5 אחוז סגירות סוואפים. אני מעריך שבקיזוז תשלום הפסד סוואפ יכניסו לחברה 300 מיליון שח.
ז. מצב המזומן יהיה כ-100 מיליון שח נזיל עכשיו ועוד 300 מיליון שח מכלל ביטוח ובהנחה שישראייר תימכר עד אז - זה יסגור את 2019
ח. בשנת 2020 מלבד תשלומי ריבית ל-ט' , יד, יא חדש , שיסגרו באמצעות המשך מכירות כלל ביטוח וסגירות הסוואפים (שחרור פקדון והתקזזות) הפרעון המשמעותי הראשון הוא פרעון חלקי של ט' בסוף 2020 . בהנחה שכלל תמומש במחיר השוק היום כנראה לא תצטרך הזרמה ואם כן מדובר יהיה בהזרמה קטנה שתידרש מצד אלשטיין (ריבית על הלוואה שניתנה )
ט. בהנחה וישראייר לא תימכר צפויה דסק"ש לשלם השנה דיבידנד נוסף.
י. הנזק למחזיקים מההתנהלות הלא מקצועית (בלשון המעטה) של אלשטיין והדירקטוריון במכירת כלל נאמד בלפחות 400 מיליון שח. אני מניח שלאחר תשלום ריבית יוני לאגח ט' תוגש תביעה בנדון.
יא. מעבר לשנת 2020 המקור העיקרי לפרעונות אמור להגיע מהלוואת מוכר. המוטיבציה של אלשטיין לשלם את הלוואת המוכר תהיה תלויה בערך דסק"ש באותו זמן ומצב אירסה. הלוואת המוכר עצמה בערכה הנומינלי תעלה בשוויה על החוב אבל זה לא מבטיח דבר אם דסק"ש תקרוס גם כן עד אז.
&nbsp
&nbsp
לא מעודד .. בלשון המעטה
הורדת דירוג לאירסה ,ארגנטינה לא נרגעת , כלל ביטוח זורקת אגחים של דסקש במיליונים , ניהול שערורייתי בנושא ההיתר, תביעה שבדרך , מתעללים באלשטיין במו"מ למכירת ישראייר.

אלשטיין יושב בשקט , שום תגובה , שום מילות הרגעה
הרושם המתקבל הוא שאידיבי בגישה של אם אין היתר נלך להסדר נוסף ונאשים הרגולטור .

מישהו צריך לומר לומר לאלשטיין שעליו לממש בדחיפות נכסים כבדים למטה (שופרסל / HSBC) ולהרים דיבידנד בדחיפות שייתן חמצן למעלה .

בכל מקרה המצב הנכחי פשוט הזוי שהון אדיר של כל כך הרבה משקיעים וגופים יושבים בהמתנה להחלטה רגולטורית הרת גורל.
 

hayek

New member
רצ"ב דוח S&P הורדת דירוג אירסה

הערות
מניח ש DW יתן סקירה מקיפה. דיברתי עם מחזיק אג"ח שהיה באסיפה ופחות או יותר עיקרי הדברים צוינו בכתבות בכלכליסט וגלובס. הוא גם דיבר עם מחזיקים משמעותיים בנייר וקיבל את הרושם שלדעתם סיכויי אלשטיין לקבל היתר קלושים.
&nbsp
ועכשיו לעובדות:
א. אלשטיין לא ניצל הזדמנות לקנות חלק לא קטן מאג"ח ט' במחצית מערכן ההתחייבותי (סימן אזהרה)
ב. אירסה קיבלה החודש הורדת דירוג מ S&P והיא צריכה למחזר אג"ח של 200 מיליון דולר עד ספטמבר
ג. בקשת ההיתר של אלשטיין הוגשה באיחור ניכר . אין סיבה מיוחדת מדוע לא הגיש אותה כבר בתחילת ינואר
ד. יתרות המזומן לסוף דצמבר בסך של כמעט 700 מיליון שח כמעט כולם נובעות מפקדונות משועבדים לטובת הסוואפים ואי אפשר לעשות בהם שימוש עד שהסוואפים ישתחררו. בנוסף מיתרה זו יש להוריד את ההפסד הכספי שיגרם בסגירת הסוואפים שכבר היום עומד על יותר מ-200 מיליון שח.
ה. עד סוף נובמבר אין בעיית פרעונות ובנובמבר יש לפרוע כ-600 מיליון שח אג"ח יב + ריבית ט' כאשר אידיבי מתכננת לגלגל את אג"ח יא
ו. בהנחה ומכירות כלל ביטוח בשוק יצאו לפועל מדובר בכ-19.5% השנה . 10% מכירות ועוד 9.5 אחוז סגירות סוואפים. אני מעריך שבקיזוז תשלום הפסד סוואפ יכניסו לחברה 300 מיליון שח.
ז. מצב המזומן יהיה כ-100 מיליון שח נזיל עכשיו ועוד 300 מיליון שח מכלל ביטוח ובהנחה שישראייר תימכר עד אז - זה יסגור את 2019
ח. בשנת 2020 מלבד תשלומי ריבית ל-ט' , יד, יא חדש , שיסגרו באמצעות המשך מכירות כלל ביטוח וסגירות הסוואפים (שחרור פקדון והתקזזות) הפרעון המשמעותי הראשון הוא פרעון חלקי של ט' בסוף 2020 . בהנחה שכלל תמומש במחיר השוק היום כנראה לא תצטרך הזרמה ואם כן מדובר יהיה בהזרמה קטנה שתידרש מצד אלשטיין (ריבית על הלוואה שניתנה )
ט. בהנחה וישראייר לא תימכר צפויה דסק"ש לשלם השנה דיבידנד נוסף.
י. הנזק למחזיקים מההתנהלות הלא מקצועית (בלשון המעטה) של אלשטיין והדירקטוריון במכירת כלל נאמד בלפחות 400 מיליון שח. אני מניח שלאחר תשלום ריבית יוני לאגח ט' תוגש תביעה בנדון.
יא. מעבר לשנת 2020 המקור העיקרי לפרעונות אמור להגיע מהלוואת מוכר. המוטיבציה של אלשטיין לשלם את הלוואת המוכר תהיה תלויה בערך דסק"ש באותו זמן ומצב אירסה. הלוואת המוכר עצמה בערכה הנומינלי תעלה בשוויה על החוב אבל זה לא מבטיח דבר אם דסק"ש תקרוס גם כן עד אז.
&nbsp
&nbsp
רצ"ב דוח S&P הורדת דירוג אירסה
אלשטיין צריך קודם כל למחזר את חוב האגח באירסה בסך 200 מיליון דולר עד ספטמבר הקרוב ועד אז אין מה לדבר על הזרמה לאידיבי (שמימלא לא צריכה הזרמה עד אז)

עד תחילת יוני (שבועות) אנו בימי ספירת עומר ואלשטיין לא צפוי לעשות דבר.

הירידות באגח מעידות לצערנו שהשוק משקלל בסבירות גבוהה מכירה במחירי לחץ של כלל ביטוח בשוק השלולית בתל אביב והסדר חוב אפשרי.
 

dw2322

New member
סיקור אסיפת אידיבי ט'

אסיפת אג"ח ט אידיבי - רשמים
ערב טוב
1. הערב התקיימה אסיפת אג"ח. אם מישהו שהשתתף באסיפה מוכן לפרט את מה שנאמר בהמלך הפגישה יהיה מצוין.
2. ראיתי שיש הצבעה עד מחר בצהריים. יהיה קשה לקבל אישור מ IBI בבוקר אבל אנסה.
3. מצורפת כתבה קצרה מגלובס.
https://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=1001283671
סיקור אסיפת אידיבי ט'
היינו די הרבה אנשים בחדר הישיבות (30-40 איש? ). גם מוסדיים וגם פרטיים.
יריב, היועץ של אידיבי: לאידיבי יש 4 נכסים מרכזיים: כלל ביטוח, הלוואה לדולפין, ישראייר ו-וגאס. אירוע מרכזי זה כלל ביטוח.
בעל השליטה הגיש בקשה לקבל שליטה. אף אחד אחר לא קיבל היתר שליטה בישראל כבר כמה שנים. זה מהלך דרמטי לחברה ולבעל השליטה. צריך לעשות את המקסימום כדי להמנע מפגיעה במהלך כזה. עד כה לא קיבלנו אינדיקציה שלילית מהממונה.

טרי מחוייב למכור 5% מכלל ביטוח עד ה 4/5. שאלו על הפעם הקודמת - בפעם הקודמת הבלוק נמכר כ 4% מתחת למחיר השוק, שער 50.82 מול 53 בשוק.
4% נוספים ימכרו מהסוואפ, כשעובדים מול בנק מזרחי. כלומר בעוד כמה ימים כ 9% מהמניות עשויות להגיע לשוק. בנק מזרחי אמור להפיץ אותן דרך מכרז, ואז מתחשבנים מול הבנק.
- אין חדש לגבי הלוואת דולפין
- הכסף לאגח י"ג כבר נמצא בנאמנות. פירעון סופי בנובמבר.
- אג"ח י"ד, מגובה דסק"ש, יש כסף לתשלום הקרוב
- תשלום ל-ט' ב 30/6 החברה ממקורותיה. אין תשלומים דרמטיים נוספים.
- בספטמבר עוד 5% של כלל ביטוח עלולים להגיע לשוק ועוד סוואפ, אך אנו מקווים שלא.
- לגבי המקורות: מכירת ישראייר, מכירת כלל ביטוח דרך המתווה (הכסף עובר לנאמן י"ג), סיום עסקאות הסוואפ.
בעסקאות הללו העמדנו פקדונות ניכרים ולכן בכל סגירה, כולל הקרובה, מתבצעים 2 פעולות: התחשבנות ושחרור הפקדון (המורכב מבסיסי + פקדונות נוספים)

שאלה: האם יש קונה מעבר לאלשטיין? ניהלנו תהליך ארוך אך לא עמדו בתור ולא קיבלו היתר שליטה. מרגע שאלשטיין החליט לא המשכנו במקביל.
גם הממונה לא יבדוק 2 היתרים במקביל. כל עוד אלשטיין רוצה לא יגיעו רוכשים נוספים.
איזה מחיר הוא מוכן להציע? אין מחיר ספציפי. יש ועדה בלתי תלויה.
יש 3 חלופות. חלופה עיקרית - אלשטיין יקנה דרך חברה חדשה (דולפין). חלופה 2 - בתוך IDB, אולם אז יש דרישה של הון לסך מאזן. חלופה 3 - דסק"ש תקנה. גם שם תהיה ועדה בלתי תלויה.

האם לאלשטיין יש מקורות? עד כה הוא עמד בכל התחייבויותיו. הוא לא ישים הצעה בלי שיש לו כסף. זה לא סביר. החברה לא בדקה את יכולותיו.
- התקשרנו עם בנק השקעות ב 2016 לחפש קונים. מישהו העיר שקרן אקיו הציעה 85% בעוד אלשטיין ביקש 100% על ההון.
למה לא להציע למכירה את כלל ביטוח לפי 75% ? הלא אז יגיעו כמה קונים. לא ממש ענו.
- בהנחה שה 9% נמכרו עכשיו. אם לא נמשיך עם אלשטיין אז אנו עלולים להגיע לספטמבר, כי לא קונים חברת ביטוח בחודשיים. יש הסתברות יותר גבוהה לעצור את עיסקת ספטמבר עם הצעת אלשטיין.
- אם יגיע היתר שליטה אפשר יהיה לסגור את הסוואפים ולא תהיה בעיה.
שאלה: אולי שיראה לנו מכתב יכולת? תשובה: עובדה שהוא הזרים בעבר.
- בעיסקת דסק"ש יש אפשרות לדחיית תשלום עד 2025

עו"ד גיסין: יש 9% עכשיו ועוד 10% בספטמבר. המכירות הללו מקבעות מחיר נמוך והפסד בסוואפים. איך אתה רואה את החברה? האם היא מתחת למים? תשובה: יש לנו נכס אחד דרמטי וזה 45% מכלל ביטוח. אם יתקבל היתר שליטה אז שווי הנכס יעלה. בואו, כולנו יודעים שהוא ירד בגלל פרונט רנינג למחיר.
נשאר לנו 5 מכירות של 5%
- ה NAV לא כזה שלילי והקש פלואו פרוס לכמה שנים

אני העליתי את הרעיון למכירת נכס ישראייר (למשל לגולן) או לאס וגאס (למשל לנכסים ובניין) תמורת אגח ט' (שהקונה יבצע הצעת רכש חלקית לאגח, ובגלל ההפרש מהפארי אפשר לכפר על הפער בין מחיר מבוקש למחיר מוצע). הם ענו שהם חשבו על כל האפשרויות, ולא ממש ענו מעבר לזה.

אחרי זה היה דיון מסווג בינינו עם עו"ד גיסין והנאמן דן אבנון.
 

aeonf

New member
שאלה לכל החיים בסרט פה

סיקור אסיפת אידיבי ט'
היינו די הרבה אנשים בחדר הישיבות (30-40 איש? ). גם מוסדיים וגם פרטיים.
יריב, היועץ של אידיבי: לאידיבי יש 4 נכסים מרכזיים: כלל ביטוח, הלוואה לדולפין, ישראייר ו-וגאס. אירוע מרכזי זה כלל ביטוח.
בעל השליטה הגיש בקשה לקבל שליטה. אף אחד אחר לא קיבל היתר שליטה בישראל כבר כמה שנים. זה מהלך דרמטי לחברה ולבעל השליטה. צריך לעשות את המקסימום כדי להמנע מפגיעה במהלך כזה. עד כה לא קיבלנו אינדיקציה שלילית מהממונה.

טרי מחוייב למכור 5% מכלל ביטוח עד ה 4/5. שאלו על הפעם הקודמת - בפעם הקודמת הבלוק נמכר כ 4% מתחת למחיר השוק, שער 50.82 מול 53 בשוק.
4% נוספים ימכרו מהסוואפ, כשעובדים מול בנק מזרחי. כלומר בעוד כמה ימים כ 9% מהמניות עשויות להגיע לשוק. בנק מזרחי אמור להפיץ אותן דרך מכרז, ואז מתחשבנים מול הבנק.
- אין חדש לגבי הלוואת דולפין
- הכסף לאגח י"ג כבר נמצא בנאמנות. פירעון סופי בנובמבר.
- אג"ח י"ד, מגובה דסק"ש, יש כסף לתשלום הקרוב
- תשלום ל-ט' ב 30/6 החברה ממקורותיה. אין תשלומים דרמטיים נוספים.
- בספטמבר עוד 5% של כלל ביטוח עלולים להגיע לשוק ועוד סוואפ, אך אנו מקווים שלא.
- לגבי המקורות: מכירת ישראייר, מכירת כלל ביטוח דרך המתווה (הכסף עובר לנאמן י"ג), סיום עסקאות הסוואפ.
בעסקאות הללו העמדנו פקדונות ניכרים ולכן בכל סגירה, כולל הקרובה, מתבצעים 2 פעולות: התחשבנות ושחרור הפקדון (המורכב מבסיסי + פקדונות נוספים)

שאלה: האם יש קונה מעבר לאלשטיין? ניהלנו תהליך ארוך אך לא עמדו בתור ולא קיבלו היתר שליטה. מרגע שאלשטיין החליט לא המשכנו במקביל.
גם הממונה לא יבדוק 2 היתרים במקביל. כל עוד אלשטיין רוצה לא יגיעו רוכשים נוספים.
איזה מחיר הוא מוכן להציע? אין מחיר ספציפי. יש ועדה בלתי תלויה.
יש 3 חלופות. חלופה עיקרית - אלשטיין יקנה דרך חברה חדשה (דולפין). חלופה 2 - בתוך IDB, אולם אז יש דרישה של הון לסך מאזן. חלופה 3 - דסק"ש תקנה. גם שם תהיה ועדה בלתי תלויה.

האם לאלשטיין יש מקורות? עד כה הוא עמד בכל התחייבויותיו. הוא לא ישים הצעה בלי שיש לו כסף. זה לא סביר. החברה לא בדקה את יכולותיו.
- התקשרנו עם בנק השקעות ב 2016 לחפש קונים. מישהו העיר שקרן אקיו הציעה 85% בעוד אלשטיין ביקש 100% על ההון.
למה לא להציע למכירה את כלל ביטוח לפי 75% ? הלא אז יגיעו כמה קונים. לא ממש ענו.
- בהנחה שה 9% נמכרו עכשיו. אם לא נמשיך עם אלשטיין אז אנו עלולים להגיע לספטמבר, כי לא קונים חברת ביטוח בחודשיים. יש הסתברות יותר גבוהה לעצור את עיסקת ספטמבר עם הצעת אלשטיין.
- אם יגיע היתר שליטה אפשר יהיה לסגור את הסוואפים ולא תהיה בעיה.
שאלה: אולי שיראה לנו מכתב יכולת? תשובה: עובדה שהוא הזרים בעבר.
- בעיסקת דסק"ש יש אפשרות לדחיית תשלום עד 2025

עו"ד גיסין: יש 9% עכשיו ועוד 10% בספטמבר. המכירות הללו מקבעות מחיר נמוך והפסד בסוואפים. איך אתה רואה את החברה? האם היא מתחת למים? תשובה: יש לנו נכס אחד דרמטי וזה 45% מכלל ביטוח. אם יתקבל היתר שליטה אז שווי הנכס יעלה. בואו, כולנו יודעים שהוא ירד בגלל פרונט רנינג למחיר.
נשאר לנו 5 מכירות של 5%
- ה NAV לא כזה שלילי והקש פלואו פרוס לכמה שנים

אני העליתי את הרעיון למכירת נכס ישראייר (למשל לגולן) או לאס וגאס (למשל לנכסים ובניין) תמורת אגח ט' (שהקונה יבצע הצעת רכש חלקית לאגח, ובגלל ההפרש מהפארי אפשר לכפר על הפער בין מחיר מבוקש למחיר מוצע). הם ענו שהם חשבו על כל האפשרויות, ולא ממש ענו מעבר לזה.

אחרי זה היה דיון מסווג בינינו עם עו"ד גיסין והנאמן דן אבנון.
שאלה לכל החיים בסרט פה
בוא נניח שאלשטיין מקבל היתר שליטה בכלל, לא צריך למכור מניות ולא SWAPים (לא יקרה אבל בוא נשחק בכאילו).
איך בדיוק זה משפר את מצב מחזיקי האג"ח בכלל וט' בפרט? זה עוד יותר דופק אותם כי לא יכנס מזומן לקופה = אין מאיפה לשלם לבעלי האג"ח
ולא לבלבל את המוח על גלגול אג"חים, זה לא יקרה.
&nbsp
 

dw2322

New member
שאלתך מתייחסת לתרחיש 2

שאלה לכל החיים בסרט פה
בוא נניח שאלשטיין מקבל היתר שליטה בכלל, לא צריך למכור מניות ולא SWAPים (לא יקרה אבל בוא נשחק בכאילו).
איך בדיוק זה משפר את מצב מחזיקי האג"ח בכלל וט' בפרט? זה עוד יותר דופק אותם כי לא יכנס מזומן לקופה = אין מאיפה לשלם לבעלי האג"ח
ולא לבלבל את המוח על גלגול אג"חים, זה לא יקרה.
&nbsp
שאלתך מתייחסת לתרחיש 2
בו שליטתו תתבצע דרך אידיבי.
בתרחיש 1 (דרך דולפין) או 3 (דרך דסק"ש) מדובר בעיסקת מכירה לכל דבר.

מאחר והוא מחזיק ב 100% מאידיבי הרי שאם הוא יצליח להביא סכומים ניכרים הוא יוכל לפרוע את האגח ולהשאר עם הנכס כולו שלו.

לדעתי ביצוע המהלך דרך דסק"ש הכי יתאים לו, כי החברה כבר יושבת על עודפי מזומן ניכרים.
 

aeonf

New member
כלומר התוכנית היא

שאלתך מתייחסת לתרחיש 2
בו שליטתו תתבצע דרך אידיבי.
בתרחיש 1 (דרך דולפין) או 3 (דרך דסק"ש) מדובר בעיסקת מכירה לכל דבר.

מאחר והוא מחזיק ב 100% מאידיבי הרי שאם הוא יצליח להביא סכומים ניכרים הוא יוכל לפרוע את האגח ולהשאר עם הנכס כולו שלו.

לדעתי ביצוע המהלך דרך דסק"ש הכי יתאים לו, כי החברה כבר יושבת על עודפי מזומן ניכרים.
כלומר התוכנית היא
או שדסק"ש תחלץ את אידיבי מההשקעה הכושלת בכלל ותשלם לה משמעותית יותר ממחירה בבורסה (כמובן שבעלי שבעלי מניות המיעוט יתנגדו לכך).
או לחלופין הוא ימצא משקיעים פראיירים שיהיו מוכנים לקנות נכס משמעותית יותר ממכירה בבורסה, מחיר שאף אחד אחר לא היה מוכן לשלם ואפילו לא קרוב לכך.
וכל זאת בהנחה שהוא יקבל היתר שליטה.
&nbsp
OK. בהצלחה עם זה.
&nbsp
 

dw2322

New member
קבל טיפ

כלומר התוכנית היא
או שדסק"ש תחלץ את אידיבי מההשקעה הכושלת בכלל ותשלם לה משמעותית יותר ממחירה בבורסה (כמובן שבעלי שבעלי מניות המיעוט יתנגדו לכך).
או לחלופין הוא ימצא משקיעים פראיירים שיהיו מוכנים לקנות נכס משמעותית יותר ממכירה בבורסה, מחיר שאף אחד אחר לא היה מוכן לשלם ואפילו לא קרוב לכך.
וכל זאת בהנחה שהוא יקבל היתר שליטה.
&nbsp
OK. בהצלחה עם זה.
&nbsp
קבל טיפ
שנייה אחרי שאלשטיין מקבל שליטה (או מוכרים את החברה לכל מי שזה לא יהיה) - רוץ תקנה קצת כלל ביטוח.
הנייר יטוס ואפשר יהיה לעשות טרייד זריז ונחמד.

למה? כי הוא כרגע מדוכא למטה יחסית לסקטור בגלל המכירה המאולצת.
הנייר לא באמת שווה 5 אלף אלא יותר, אבל כאשר מדובר בשלולית המקומית ובלוק גדול שחייבים למכור? המחיר נלחץ למטה. יש מצב שגופים מבצעים גם שורט על הנייר כשהרעיון הוא להתכסות חזרה דרך הבלוק.
שנייה אחרי שהלחץ יגמר? הנייר ינתר כמו קפיץ.

לדעתי.
 

aeonf

New member
סביר להניח שאתה צודק

קבל טיפ
שנייה אחרי שאלשטיין מקבל שליטה (או מוכרים את החברה לכל מי שזה לא יהיה) - רוץ תקנה קצת כלל ביטוח.
הנייר יטוס ואפשר יהיה לעשות טרייד זריז ונחמד.

למה? כי הוא כרגע מדוכא למטה יחסית לסקטור בגלל המכירה המאולצת.
הנייר לא באמת שווה 5 אלף אלא יותר, אבל כאשר מדובר בשלולית המקומית ובלוק גדול שחייבים למכור? המחיר נלחץ למטה. יש מצב שגופים מבצעים גם שורט על הנייר כשהרעיון הוא להתכסות חזרה דרך הבלוק.
שנייה אחרי שהלחץ יגמר? הנייר ינתר כמו קפיץ.

לדעתי.
סביר להניח שאתה צודק
רק 2 בעיות:
1. הוא לא יקבל היתר שליטה.
2. אם הוא כן יקבל שליטה ברור שהנייר יקפוץ, מתי בדיוק אתה מציע לי לרכוש את הנייר? אחרי הקפיצה בתקווה שיקפוץ עוד?
&nbsp
 

dw2322

New member
מסופקני אם ינתר 30% על הפתיחה, זה בכ"ז לא הצעת רכש

סביר להניח שאתה צודק
רק 2 בעיות:
1. הוא לא יקבל היתר שליטה.
2. אם הוא כן יקבל שליטה ברור שהנייר יקפוץ, מתי בדיוק אתה מציע לי לרכוש את הנייר? אחרי הקפיצה בתקווה שיקפוץ עוד?
&nbsp
מסופקני אם ינתר 30% על הפתיחה, זה בכ"ז לא הצעת רכש
 

yel5

Well-known member
אני לא יבלבל במוח. הדבר היחידי שאני רוצה כמחזיק ב- ט הוא

שאלה לכל החיים בסרט פה
בוא נניח שאלשטיין מקבל היתר שליטה בכלל, לא צריך למכור מניות ולא SWAPים (לא יקרה אבל בוא נשחק בכאילו).
איך בדיוק זה משפר את מצב מחזיקי האג"ח בכלל וט' בפרט? זה עוד יותר דופק אותם כי לא יכנס מזומן לקופה = אין מאיפה לשלם לבעלי האג"ח
ולא לבלבל את המוח על גלגול אג"חים, זה לא יקרה.
&nbsp
אני לא יבלבל במוח. הדבר היחידי שאני רוצה כמחזיק ב- ט הוא
שאלשטיין ישאר בתמונה ולא יעלם. כל עוד שהוא מנווט את הספינה, אין נושה שקופח מאז כניסתו לאידיבי.
הנחת העבודה היא שאם אלשטיין יקבל היתר שליטה הוא ישאר נלהב ומחויב לאידיבי. בעצם הבקשה להיתר, אלשטיין מחויב להזרים הון (שנדרש לקבלת ההיתר). בכך תבוא בעיית הנושים על פתרונה.
 

ziv544

New member
ואם לא יקבל


אני לא יבלבל במוח. הדבר היחידי שאני רוצה כמחזיק ב- ט הוא
שאלשטיין ישאר בתמונה ולא יעלם. כל עוד שהוא מנווט את הספינה, אין נושה שקופח מאז כניסתו לאידיבי.
הנחת העבודה היא שאם אלשטיין יקבל היתר שליטה הוא ישאר נלהב ומחויב לאידיבי. בעצם הבקשה להיתר, אלשטיין מחויב להזרים הון (שנדרש לקבלת ההיתר). בכך תבוא בעיית הנושים על פתרונה.
ואם לא יקבל
 

aeonf

New member
אין פה ניווט כלשהו

אני לא יבלבל במוח. הדבר היחידי שאני רוצה כמחזיק ב- ט הוא
שאלשטיין ישאר בתמונה ולא יעלם. כל עוד שהוא מנווט את הספינה, אין נושה שקופח מאז כניסתו לאידיבי.
הנחת העבודה היא שאם אלשטיין יקבל היתר שליטה הוא ישאר נלהב ומחויב לאידיבי. בעצם הבקשה להיתר, אלשטיין מחויב להזרים הון (שנדרש לקבלת ההיתר). בכך תבוא בעיית הנושים על פתרונה.
אין פה ניווט כלשהו
ואם יש אז הניווט הוא כושל מאד (מאד).
הדבר היחיד שטוב באלשטיין זה שהוא יהודי טוב עם כיסים מאד עמוקים (לפחות היו עד עכשיו) שמאד אוהב לשפוך כסף טוב אחרי כסף, אתה רק מקווה שימשיך כך.
&nbsp
 

yel5

Well-known member
כן. לא תמצא אדם שפוי שחושב שאלשטיין שפוי, לפחות עד היום.

אין פה ניווט כלשהו
ואם יש אז הניווט הוא כושל מאד (מאד).
הדבר היחיד שטוב באלשטיין זה שהוא יהודי טוב עם כיסים מאד עמוקים (לפחות היו עד עכשיו) שמאד אוהב לשפוך כסף טוב אחרי כסף, אתה רק מקווה שימשיך כך.
&nbsp
כן. לא תמצא אדם שפוי שחושב שאלשטיין שפוי, לפחות עד היום.
האם ללא ההזרמות שלו הנושים (אגחים ובנקים) היו רואים פארי? ברור שלא. זה היה הימור לא קטן, ואשר הצליח, לצפות שימשיך להזין את כל שרשרת המזון.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה