אסטרטגיה בקבוצה-נקודה לדיון

  • פותח הנושא ben
  • פורסם בתאריך

ben

New member
אסטרטגיה בקבוצה-נקודה לדיון

אני נמצא בהאטריק מאז אמצע העונה שעברה ואני בהתלבטות. לאחר מספר עסקאות נחמדות קצת סקיל טרייד ואימון שוערים, מצאתי את עצמי במצב בו יכולתי להשקיע בחיזוק הקבוצה, והיא צריכה חיזוק... אז קניתי לי קשר סוליד ווינגר סוליד וחלוץ לא רע בכלל . אבל אז עלתה השאלה : אם אני לא עולה ליגה למה אני משקיע בחיזוק ? (יש לפחות 3 קבוצות שגדולות עליי בטירוף ומבחינה כספית אין לי יכולת לעמוד בליגה חמש) מה שנובע מכל זה הוא שבמצב בו הליגה לא מעניינת אותי לפחות בשתי העונות הבאות אני צריך למכור את כל השחקנים חוץ ממתאמנים לחסוך בהוצאות ולהביא רק רווחים ממתאמנים כשיהיהו לי עשרות מיליונים לעשות מסע רכש ולהתמודד ישר על עלייה כלומר, להתחיל לשחק בהאטריק רק עוד חצי שנה הדבר היחידי שמשכנע אותי להתמודד היא אולי הצטרפות קהל שתביא לי קצת רווח אבל בינתיים זה לא קורה מה דעתכם ?
 

Thierry Henry

New member
אני בדעה שהקבוצה צריכה להתחזק

כל פעם שהיא יכולה. זאת אמרת, אתה צריך להכין לעצמך תוכנית שבעוד 2 עונות אתה רוצה לראות בקבוצה שלך בלמי אקסלנט, קשריי פורמיד וחלוצי אקסלנט (סתם דוגמא) ופשוט לחסוך כסף. יהיה לך 2 מיליון לבלם אקסלנט, אתה תלך ותקנה בלם אקסלנט. ככה לאט לאט כתוצאה מרווחים של משחקים, מכירות מתאמנים וכיוב. ככה אני לפחות פועל. לדוגמא, המטרה שלי עד סוף העונה היא להחליף את כל שחקניי ההגנה לפורמיד. קניתי בלם ראשון לפניי שבועיים וכרגע אני חוסך לקראת הבאת בלם נוסף בעוד 3 שבועות ובסוף העונה אחריי המענקים והכל, יבוא בלם פורמיד שלישי. זאת לפי דעתי תוכנית עבודה נכונה. לתכנן לעצמך מה אתה צריך להביא ולעשות כל עונה ברגע שזה יצליח, הקבוצה שלך תשתפר וגם תוכל לעלות ליגה.
 

tomash11

New member
אני מסכים בגדול.

עקרונית, אם אתה משקיע במשחק ונכנס ולומד ומתעניין, תחזק איפה שאתה חושב שהכי צריך ואיפה שצריך ועם מה שאתה יכול. אתה לא חייב להוציא כל מליון פנוי שיש כמו שאני עשיתי כמה עונות. אם אתה לא צריך את הכסף דחוף, אתה יכול בהחלט גם לחסוך לעצמך ולעשות טיפה ריביות עם כמה כלכלנים (נניח אם אתה מגיע ליתרה של פלוס 10 מליון וכולי), ואז לחזק את עצמך בכמה מקומות עם שלושה שחקנים איכותיים, ועם הזמן לחסוך עוד ולחזק עוד וככה לאזן את כל הקבוצה שלך. חוליגן בחופשה קצת יותר למטה אמר גם דברים נכונים- לך תדע מה הולך עם היריבות שלך. גם אצלי בליגה החמישית היו שלוש קבוצות חזקות, אבל אחת נסגרה על רמאות, אחת עלתה ליגה ואחת החליטה שאחרי שלוש עונות כושלות היא עוברת לעונה פיננסית ומצאתי את עצמי נאבק על אליפות בעיקר עם עולה חדשה מהליגה הששית שהיתה קבוצה די טובה כשלעצמה. עקרונית זה נראה כאילו אין הבדל גדול בין לחסוך כסף בצד כך שאתה יכול להוציא בבת אחת 20 מליון נגיד ולחזק חמש עמדות, או בין לקנות כל פעם במשך שתי עונות שחקן אחד בלבד ואחרי שתי עונות לחזק את חמשת העמדות. אבל יש הבדל. אם אתה מוסיף שחקן או שניים בכל פעם, אתה מחזק כל פעם נקודה אחרת, ויכול להעריך מחדש את היכולת שלך אחרי כל חיזוק. אולי תקנה שחקנים אחרים אחרי החיזוק הראשון ממה שהיית קונה, אולי תגלה שהמצב שונה משחשבת וכולי. לחסוך הרבה כסף ואז להוציא בבת אחת זה סוג של הימור, והוא גדול יותר לדעתי מאשר בחיזוק קטן בכל פעם לאורך זמן. יש לכאורה שעמום עם קבוצה חדשה, לחכות שהעסק יתחיל לזוז, ובינתיים לעשות כל מיני צעדים קטנים ולחכות למתי שתהיה מספיק גדול להאבק על השמנת. אבל זה רק לכאורה. לקבוצה חדשה יש הרבה יותר אפשרויות, יש הרבה פחות מה להפסיד ולכן יש גם הרבה יתרונות בעיני בלהחזיק קבוצה חדשה יחסית מאשר ותיקה. נקודתית לגבי אימון שוערים- לדעתי הוא אימון שטוב לשתי העונות הראשונות ולא מעבר. כדאי לך אולי לעבור לאימון ווינגרים, במיוחד עכשיו כשקרנם של הווינגרים אולי תעלה מחדש. אל תשתעמם. יש הרבה דברים לקרוא, יש הרבה ידע שמסתובב פה מתחת לאף ושווה לחפש אותו. אני מביט היום אחורנית ואומר לעצמי מדי פעם, לו רק טרחתי להיות סקרן בצורה נכונה יותר בעבר...
 

זונע

New member
בהחלט מסכים../images/Emo45.gif

אימון שוערים הוא אכן משעמם ואין טעם לעשות אותו יותר מ-2 עונות. מכיוון שכבר התחלתי לעשות חושבים בקשר לקבוצה החדשה שלי, אני אמליץ לך אותו דבר-תאמן שוערים עד שתצבור סכום כסף גדול יחסית. קנה כמה שחקנים טובים(לא מתאמנים) כדי לחזק קצת עמדות, ועם הכסף הנותר עבור לאימון אחר-ווינגרים, שהופך מאד יעיל: מתאמנים עולים רמה מאד מהר, והוא הופך להיות חשוב גם לחלוצים.
 

זונע

New member
תשמע, ככה זה.

כשאני הבנתי שאני צריך לאמן שוערים-קניתי לי שוער פאסאבל גבוה בן 18 בתחילת העונה, ואמרתי לעצמי שאני מאמן אותו עד לאאוט'-שזה היה אמור לקחת משהו כמו 2 עונות. אין מה לעשות, כדי להתחזק צריך כסף-והכסף הגדול והמהיר יותר בא מאימון שוערים, שגם הוא לוקח זמן. ממה שאני ראיתי אתה מוכר שוערים שהם לא ברמה יותר גבוהה מפורמיד', ואם יש לך את הכלים אז אני מציע לך לקחת לך קצת זמן ולאמן אותם לרמות יותר גבוהות. אז נכון, זה יקח עונה או שתיים, ובינתיים אתה צריך להיאבק עם הקטנות. זה מה יש.
 

ben

New member
אז אם כבר ארוך טווח...

לא שווה לי לעבור לאימון הגנה ? אני אמצא מתאמנים אעבור למאמן סוליד /פור ואשכח מהקבוצה ...פעם בחודש אסדר הרכבים, וכשיהיה לי משחק נגד קבוצה ברמתי אשתדל לנצח לא רווחי יותר ?
 

zukim

New member
מחשבה נכונה לדעתי בתנאי...

צריך לחשוב בטווח ארוך נכון. ואני מצדיק את המאמר שוערים זה רק 2 וכל אימון אחר זה נע 4-10 מתאמנים. תראה את הבדל הדק בין אימון שוערים לאימון אחר. זו מחשבה נכונה להחליף אימון כאשר אתה משאיר אצלך שוער ברמה מתאימה לפחות ליגה רבעית טובה. זו הדעה שלי. גם אני חושב שזה בזבוז להשקיע כסף בזמן שאתה יודע שזה לריק. בהצלחה
 
בליגה 6 הפערים מצטמצמים במהירות.

קבוצה אחת עולה ליגה, ויורד במקומה רובוט, אחרת נסגרת כי תלמיד כיתה ט' שניהל את הקבוצה קיבל הצעה להיות יו"ר מועצת התלמידים בבית הספר שלו, ופתאום אתה מתחרה מול הקבוצה השלישית על עלייה. צריך להבדיל בין התכוננות למשחקים בהתאם למה שיש, לבין תכנון לטווח ארוך. לא כדאי להזניח הכנות טקטיות רק מפני שהקבוצה לא מתחרה עם היריבות. אני הייתי ממליץ לך לחסוך למאמן סוליד בכל מקרה, הוא גם עוזר לאימון שוערים. תעבוד שיטתי, והתוצאות יגיעו מהר יותר משנדמה לך. זו דעתי, בכל מקרה.
 

man31

New member
הציעו לי להיות יו"ר מועצת התלמידים

לא הסכמתי רציתי להישאר יו"ר vanom
 

זונע

New member
אימון הגנה הוא ארוך מאד.

לפי מה שקראתי-הכי ארוך. ואם אמרת שאתה לא נהנה לשחק...אז להתקדם כרגע מאימון הגנה זה לא ממש אפשרי. או שתאמן כמו שצריך שוערים למשך עונה-שתיים, או שתמשיך עם הסקיל טריידינג, שהוא אמנם מאד מהיר אבל הרווח בו הוא פשוט קטן.
 

tomash11

New member
ומשהו יותר קצר...

ויותר עניני:) אם אתה לא מתמודד על עליה למה להשקיע בחיזוק? כי בליגה הששית או גם החמישית, ברוב הליגות, אני מעריך (ותקנו אותי אם אני טועה), הפערים לא כאלה גדולים שאתה צריך עשרות מליונים בצד כדי להתחזק בצורה הראויה לאליפות. אפשר גם לחזק שתיים שלוש עמדות, ועם חוכמה טקטית ואסטרטגיה נכונה לעשות את זה. כבר צינתי את העניין שבו קבוצות חזקות היום עשויות להחלש בהמשך וכולי. בשביל זה כן שווה להשקיע בחיזוק מדי פעם ולא לחסוך במשך תקופה ארוכה ורק אז לחזק. בנוגע לעובדה שהליגה לא מעניינת במשך תקופה מסוימת- לצערי הרב זה לעיתים נכון, אבל זה ככה גם בחיים האמיתיים. תחשוב על זה ככה- יש קבוצות בליגת העל במציאות שיודעות שהן לא תרדנה, והן לא תקחנה אליפות בטוח. אז מה הטעם בעונה שלהן? זו הזדמנות לבנות את הקבוצה, לחזק עמדה אחת, לחזק עמדה אחרת, לסגל שיטת משחק, או אם נקח דוגמה מההאטריק- אולי זו ההזדמנות שלך לעשות גם דברים אחרים- סקיל טרייד מאסיבי בלי לחשוש מאבדן הט"ס, לנסות הרכבים מסוימים, לנסות לעבור לאימון אחר, אולי לעשות עוד דברים מעבר למשחק הכדורגל בשבת נטו שיוכלו לעזור לך בטווח יותר רחוק.
 

ben

New member
איך ?

סקיל טרייד אני רוצה לעשות אבל העניין בעייתי אין לי כסף ..וגם עם החוקים החדשים אני מקבל רק 85% מהסכום מה שאומר שצריך לעשות מלא כסף על מישו ולא הצלחתי להרוויח מזה אבל התשובה שלך עזרה לי להחליט תודה
 

זונע

New member
זו הסיבה

שלא משתלם פשוט לעשות סקיל טרייד...צריך המון זמן בשביל לחשב בדיוק(אם לא מדובר על שוערים), והרווח הוא לא משמעותי. במקום לעשות סקיל טרייד כל הזמן, עדיף לאמן באופן רציף.
 

Thierry Henry

New member
זה לא נכון.

סקיל טרייד יכול להיות בוסט כלכלי רציני. אתה מוזמן להסתכל את עתודה מהליגה שלי שכל השחקנים שלה בעונה האחרונה, הגיעו בזכות סקיל טרייד. אם אתה יודע לעשות את הסקיל טרייד ויש לך עין לשחקנים גבוהים אתה יכול לגרוף רווחים של 1.5-2 מיליון לשבוע. מי שמצליח גם ב50 אחוז יכול לעשות בעונה 14 מיליון שקל, שזה סכום שמתאמן רגיל לא יכניס לך בעונה אחת, ספק עם ב2 או 3.
 

זונע

New member
איך בדיוק?

ואני מדבר על שוערים כרגע, כי זה הסקיל טרייד היותר קל. איך מעליית רמה אחת אתה יכול לעשות רווחים רציניים?
 

Thierry Henry

New member
קנית שוער סוליד..

עלה לך 800 אלף, העלת אותו תוך שבוע, כאקסלנט הוא נמכר ב2.5. אתה יוצא פה עם רווח נקי של טיפה מעל המיליון. בחלוצים הרווחים יותר גדולים, לפחות כשאני עשיתי.
 

Thierry Henry

New member
לא חיפשתי שוערי סוליד הרבה זמן.

סתם נתתי לך דוגמא. אם אתה רוצה מהחלוצים למשל, אתה קונה אינד סקורינג עם אקסלנט פאסינג בן 18 בחצי מיליון ומוכר ב2.5 , מה שעשיתי פעמיים כבר.
 

tomash11

New member
סקיל טרייד לקבוצות מתחילות- שוערים

צריך רמה גבוהה של יכולת אבחון כדי לעשות סקיל טרייד בעמדה אחרת, וזה מגיע לרוב עם נסיון- מצרך שלא קיים אצל קבוצות חדשות בצורה די טבעית. זו הסיבה שהסקיל טרייד היחיד האפשרי לקבוצות חדשות לרוב הוא שוערים. בגלל מיעוט העמדות באימון שוערים קשה להתמיד איתו לאורך זמן, והוא מספיק בעיקר לייצב תקציבית את הקבוצה אבל לא ממש לפריצה משמעותית קדימה. זה גם תלוי כמובן בתנודות המחירים של השוערים בשוק והרווח שמצליחים להפיק מהאימון. אתה לא חייב לעשות סקיל טרייד. אני מבין את הצורך ברווחים, בין השאר גם לצורך רווחה כלכלית ואיזון תקציבי וכמובן גם כדי לא לדרוך במקום ולהתקדם במשחק. אבל אתה יכול לעבור אימון, לנסות להערך אחרת קצת, ולהעמיק את היכולת של הקבוצה גם בלי סקיל טרייד. משהו לטווח ארוך יותר.
 
למעלה