"אסור" או "אני לא מרשה"

מעיןבר

New member
"אסור" או "אני לא מרשה"../images/Emo35.gif

שאלה עקרונית. שמעתי אמהות שאומרות לידלד/ה "זה אסור" אני משום מה נוקטת ב"אני לא מרשה" ולא ברור לי מה עדיף והאם יש עדיפות למשהו מסויים. אדוה אמנם רק בת 10 חודשים אבל עניין הגבולות כבר בהחלט עומד על סדר היום....
 

מעיןבר

New member
ברור...

הדגש אצלינו הוא בעיקר על מה מותר, אבל אין מה לעשות - אני לא מרשה לשחק בטלויזיה
 

אפרתש

New member
ההבדל, להבנתי

הוא ש"אסור" משמעו "זה אסור באופן אוביקטיבי. חוק טבע, איזו ישות עליונה אוסרת, זה בלתי אפשרי". ב"אני לא מרשה" יש לקיחת אחריות. אולי יש הורים שמרשים, אבל זו אני זו שהחלטתי כאן. אני עצמי מעדיפה ביטויים שיסבירו למה זה אסור. "זה מסוכן!" "זה מפריע לי!" "זה הורס את השיניים!"
 

טאש

New member
נכון, ואני חושבת שכשאומרים "אני לא

מרשה" אז הילד יכול להבין שכשאמא לא נמצאת מותר. אם אומרים "אסור" אז זה תמיד אסור.
 

מעיןבר

New member
אני מעדיפה לקחת אחריות

מאשר שהיא תרגיש שזה אסור בגלל חוק טבע או ישות עליונה. יש מקומות שבהם אני בהחלט מספקת הסברים אבל לא תמיד יש הסבר נגיש. אני בעיקר משתדלת להסית את תשומת ליבה למה שמותר.
 

טאש

New member
האמת, אני חושבת שאני אומרת את שני

הדברים ביחד "לא, אסור, אמא לא מרשה" זה משפט קבוע אצלי....
 

lulyK

New member
חלוקה צודקת...

"אסור לשחק בטלויזיה, זה מסוכן" לא לנשוך אותי, אני לא מרשה"
 
לדעתי חשוב בעיקר הטון: בד"כ

אומרים "אסור" בקול עולה, שנשמע כמעט כמו שאלה, ועוד מצרפים לזה תנוחת גוף קפואה, כאילו ממתינים להתמרדות. אני אומרת "אסור" בטון יורד, ומסתובבת או פונה לעניני כאילו הענין סגור במבחינתי, ואין מקום לעירעור. "אסור" עדיף בעיני, כי הוא מילה אחד ויחידה, ולא מעמידה את סמכותי במבחן.
 

maya100

New member
גם וגם, תלוי בסיטואציה

אזור מבחינתי זה לרוץ לכביש, אסור זה לגעת בחשמל וכד'. אני לא מרשה יכול להיות לדעת בקומפקט דיסק או לזרוק אוכל מהשולחן. ויש גם עוד הרבה משפטים דומים שאני משתמשת בהם: "אני מבקשת שלא..." "זה לא נעים לי ש.." "מה שאת עושה מסוכן, כי..." וכו'.
 

עמית@

New member
יש דברים שהם "אסור"

לגעת בחשמל, לנסות לזנק מהחלון, לרוץ לכביש, זה אסור אבסולוטית. אני לא מרשה להעיף מהשלוחן את כל מה שעליו, או לאכול את האוכל של הכלב. יש הבדל מאוד מהותי.
 
אני מסכימה עם לאה..

בסדר אומרים אסור אבל למה? ילד הוא בן אדם שמגיעים לו הסברים כמו שגם אנחנו דורשים אותם,למה אסור לרוץ לכביש? כי מכונית יכולה לפגוע בך ולפצוע אותך,למה לא נוגעים בחשמל?כי אפשר לקבל כוויה כואבת בעור גם אם צריך להגיד את זה עשרות פעמים מניסיוני ילד מרגיש יותר שמכבדים את הרגשותיו כאשר הוא מקבל נימוק. שלכם חנה גונן
 

b a t i a

New member
אצלנו זה - אסור

אבל אין הרבה מקרים כאלה. בדרך כלל על התעסקות בחשמל ואכילת אבנים קטנות (חול מותר...)
 
למעלה