אנשי השמאל אוכלים את הכובע?

אנשי השמאל אוכלים את הכובע?

דעת יחיד: לפני שנה בדיוק, דמעות נשפכו, בדיוק באותה תקופה, בימי המצרים, אנחנו בכינו יחד עם המפונים (לפחות רובנו), חלק מאיתנו הסכמנו לפינוי, וזה דווקא הרוב, והמיעוט שהתנגד להתנתקות, התברר בסופו של דבר כצודק. הרוב טעה, ככל הנראה זה נוק-אאוט של הימין על השמאל, אנשי השמאל אוכלים את הכובעים כרגע, אם שמעתם את רותמה לפני כמה חודשים, על המתנחלים ועל כמה יפי נפש הערבים האלה, אני לא בטוח שהיא הייתה יכולה לדבר באופן דומה גם עכשיו. ההבדל הגדול בינינו לבינם, שאצלנו הצבא, מבקש מאזרחים לבנונים לפנות את ביתיהם כדי שלא יפגעו, שהרי הם חפים מפשע, יש צבא יותר מוסרי מזה? הויכוח יש אלוהים או אין אלוהים הוא לא רלוונטי. קשה להאמין באלוהים אחרי שרואים את כל המחזות האלה, אבל אל תשכחו שלפני שנה בדיוק, הממשלה שלנו עשתה צעד שהוא ההיפך הגמור מהתורה, זה יכול להיות לא עונש משמיים אלא פשוט "עונש" שכל אדם רציונלי יכול היה לחזות אותו, וכך כל הימניים חזו אותו. רק אנשי השמאל מסתתרים בארונותיהם בזמן הזה. פינו את גוש קטיף כי טענו שחיילים נהרגים שם, יותר חיילים נהרגים עכשיו כתוצאה מהפינוי הזה, יותר משנהרגו שם מקום המדינה, ואנחנו רק בתחילת המלחמה. אני חס וחלילה שלא תחשבו שאני רוצה שיפלו חיילים כדי להוכיח שאני צודק, זה רשעות להגיד את זה, הרי אפילו המתנחלים שפינו אותם מביתיהם קיוו שהמהלך שנעשה יתברר כנכון, אפילו אם זה יעלה בכך שהם טעו במה שאמרו. בהצלחה לצה"ל והתקווה של כולנו שהשקט ישרור בישראל.
 

deathcaster

New member
סליחה

אבל אם אתה טוען שאלוהים קיים, אז אלוהים אחראי להנתקות ולכל ההרוגים בעקבות הקסאמים והקטיושות. כל נסיון להוציא אותו מהאחריות לכך יהיה דבילי.
 
טוב לשמור על ההומור בזמן הקשה הזה

אני רצינית שההומור השחור שלך מצחיק ובזמנים הקשים האלה טוב לא להכנס לאווירה קשה. זו עקיצה לא רעה.
אסנת
 
למה הוא אחראי?

בא ותסביר לי למה הוא אחראי, בגלל שהייתה לו היכולת לעצור את זה? אם אלוקים קיים, אינך מבין אותו די בכדי להפיל עליו את התיק. זה הרי הדבר הכי קל שאפשר לעשות. אולי האחריות היא של בני האדם ושל הממשלה שפעלה אולי נגד רצונו. יש להוריד פרופיל, כי אם אלוקים קיים, לא אתה ולא אני ולא רבי עובדיה יוסף יכולים להבין אותו.
 
בוודאי שהוא אחראי

אתה לא מסכים איתי שבשניה שהוא יצר את העולם, הוא יצר אותו בצורה מסוימת ומתוך ידיעה מוחלטת שבשנת 2005 לספירת הנוצרים תהיה הינתקות ובשנת 2006 יפלו קטיושות על חיפה? האם אתה טוען שהוא לא ידע את תוצאות בריאתו?
 
מעשי האדם

אלוקים יצר עולם, וכמו שכתוב בפרשת הבריאה: "ויכולו השמיים והארץ מכל מלאכתו אשר ברא אלוקים לעשות", המילה "לעשות" נראית מיותרת, ומשמעותה: אלוקים אומר לאדם, אני יצרתי את הבריאה אבל אני מבקש ממך שאתה תמשיך לעשות, ז"א שהאחראי הוא לא אלוקים אלא האדם עצמו.
 
ולמה אתה לא מתייחס למה שאני כותב?

האם אלוהים לא ידע, בשעת הבריאה, כי אחת מתוצאות בריאתו תהיה קטיושות, בשנת 2006 לספירת הנוצרים, על חיפה?
 

MOOLKI

New member
הדיון הזה מוצה עד תום.

ידע,כן. זה שהוא ידע לא אומר שהעתיד קבוע מ-ב-ח-י-נ-ת-נ-ו ! זה הוסבר יפה מאוד גם ע"י מספר אתאיסטים אם זה חשוב לך....
 

deathcaster

New member
צוציק

הדיון הזה לא ממוצה בגלל שאתה החלטת כך. העתיד לא קבוע מבחינתנו זה תירוץ של פרשני וכותבי התורה.
 

MOOLKI

New member
צוציק?תקשיב רגע דקסטר

הדיון לא מוצה כי אני החלטתי כך,הוא מוצה כי הוא נגמר בחוסר הסכמה. זה נבע מיכולת התפיסה של מספר אתאיסטים שמשתווה ליכולת תפיסה של אוגר ממוצע. "העתיד לא קבוע מבחינתנו" זה לא תירוץ של פרשני תורה,זה אך הגיוני והסבירו זאת יפה מאוד גם דתיים בפורום וגם מספר אתאיסטים (אאל"ט). העתיד לא קבוע.נקודה. אתה יכול להמשיך לעשות שמיניות באויר אבל לא יצא לך מזה כלום.
 

deathcaster

New member
תגובה

נכון לחלוטין. העתיד לא קבוע, כי אין מי שמכתיב אותו, אלוהים לא קיים.
 

MOOLKI

New member
התכוונתי לומר

שמבחינתי העתיד לא קובע,אני יוצר אותו לפי החלטותי שגלויות לפני אלוהים מבעוד מועד.
 

deathcaster

New member
תגובה

אלוהים אחראי גם לך, כל הגישה של האדם אחראי למעשיו, הומצאה על ידי אנשים שהסבירו מדוע אנשים שאינם מאמינים מתנהגים בצורה שונה מאנשים מאמינים. ככה זה שאדם עובר שטיפת מוח דתית, הוא ממציא תיאוריות כדי להסביר לעצמו את הדברים שקשה לו לקבל.
 

Governor

New member
הדיון לא מוצה. פשוט פרשת, מכיוון

שלא יכלת להסביר אפילו לעצמך איך התאוריה שלך עובדת נניח כי כעת יום שישי, שעה 13:00. אני חוכך בדעתי מה לעשות מחר, יום שבת, בשעה 13:00, ואחת החלופות היא רחצה בים. האם הנפא"כ, אלהיך, המזגזג בזמן, רואה כעת כי מחר בשעה 13:00 אני בים? כמה תשובות קימות לדעתך לשאלה פשוטה זו? ______________________________________________________________
 

Governor

New member
לא מובן.

אם מחר הלכתי לים, אזי היכן חפש הבחירה ? כתבתי במכוון "מחר" (פעולתי תהיה בעתיד), עם "הלכתי" (הנפא"כ כבר יודע כעת מה עשיתי מחר) רבותי, נא ספקו תשובה קוהרנטית. לא סתם חלקי דיבר אשר סונתזו למשפטים תקינים לכאורה תחבירית אגב, לגרסתכם, מתי נקבע (fixed) שהלכתי מחר לים? היום? אתמול? ביום היוולדי? ברגע התעבר יולדתי? מתי? ______________________________________________________________
 

MOOLKI

New member
"אגב, לגרסתכם, מתי נקבע (fixed)

שהלכתי מחר לים?" לא נקבע.יקבע.
 

Governor

New member
>לא נקבע. יקבע.<

האם פרושו שהנפא"כ עדין אינו יודע מה עשיתי מחר? מתי ידע מה עשיתי מחר?
 
למעלה